Witam!
Zaglądając ostatnio pod maskę zaniepokoiło mnie delikatne "pocenie" się silnika. Po zdjęciu plastikowej obudowy wyraźnie widac, że owa nieszczelnośc jest w miejscach wtrysków po obu stronach ( czyli pokrywy osłaniające wałki rozrządu jeśli dobrze piszę ) doszły mnie jednak słuchy, że jedną możliwością jaka tu występuje to wymiana owych pokryw na nowe dostępne tylko w serwisie za komiczne pieniądze ( ok. 400 zł jedna ) ktoś ma jakieś wieści na ten temat ?
I druga sprawa odkręcając korek wlewu oleju zauważyłem na jednym z dwóch widocznych wałków przy krawędzi bocznej delikatne uszczerbienie. Paliłem motor kilka razy aby spr czy przypadkiem nie ma takiego czegoś na całej długości wałka lecz nie występuje ( takie są przypuszczenia ) czy to przypadkiem już nie jest zaczątek tych, że kosztownych problemów z wałkami ? Jakie są odczuwalne oznaki tego, że już jest z nimi cienko ?
Dziękuje z góry za fachowe opinie .
[ a6 C5 2.5TDi ] wałki rozrządu, pokrywy wtrysków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
- Lokalizacja: Lubuskie
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
- Lokalizacja: Lubuskie
krzycho a jeśli takie uszczerbki występują na kilku pierścieniach krzywki to ? Regeneracją czy sensowna jest już tylko wymiana ? Czy jeśli zrobię to zawczasu to obejdzie się tylko na wymianie wałków czy całej reszty mimo wszystko też ? Aha i powiedz można faktycznie uszczelnic czymś te oringi na wtryskach ?
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
tak ,te oringi uszczelnisz silikonem ,kup w motoryzacyjnym taki do uszczelek na temperatury i delikatnie uszczelnij
odnośnie hydrauliki >przy wymianie wałków obowiązkowo popychacze pestki i dzwigienki ,czyli cały komplet
odnośnie hydrauliki >przy wymianie wałków obowiązkowo popychacze pestki i dzwigienki ,czyli cały komplet
Ostatnio zmieniony 19 maja 2010, 16:10 przez krzycho0110, łącznie zmieniany 1 raz.
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Można, ale bez ściagnięcia pokryw sie nie obejdzie. Należy dokładnie wyczyścić (odtłuścić) pokrywy z oleju najlepiej benzyną ekstrakcyjną i zastosować uszczelniacz olejoodporny w tubce (ja zastosowałem Boll-a). Kupisz go w każdym sklepie motoryzacyjnym za MAX 10pln. Ja tak mam zrobione i czystość widzęciamajdowaty pisze:Aha i powiedz można faktycznie uszczelnic czymś te oringi na wtryskach ?
Jak już ściągniesz pokrywy, warto wymienić uszczelki pod nimi (w ASO 80pln/kpl L&P) oraz wężyki przelewowe wraz z podkładkami miedzianymi. Proponuje zakupić w ASO za symboliczne 50gr/szt (potrzeba 12szt) a wężyk GATES zbrojony dostaniesz w sklepie motoryzacyjnym ( potrzeba w sumie 1,5m ). Ja jesio wymieniłem śruby na przelewach (6szt), bo sobie uszkodziłem przy wkrecaniu jedną :-P chyba przewidziałem to wcześniej bo zamówiłem kpl. ze wszystkim :mrgreen: Ogólnie bardzo fajna robota, a efekt końcowy cieszy jeszcze bardziej
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- ma_pok
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lębork / Gdynia
no nie wiem. ja u siebie zastalem bardzo wytarte dzwigienki - walki, popychacze i pestki byly w calkiem niezlym stanie ale postanowilem wymienic wszystko.
popychacz kosztuje ok 20-22 zł za szt wiec ja bym sie nie zastanawiał i po pierwsze obejrzal dokladnie pozostale zeczy a popychacze na pewno bym wszystkie wymienil bo jak juz 1 padl to zaraz bedzie kolejny. Decyzja jednak nalezy do Ciebie ale pamietaj ze to Ty bedziesz jezdził tym autem, no chyba ze chcesz go od razu puscic w obieg.
popychacz kosztuje ok 20-22 zł za szt wiec ja bym sie nie zastanawiał i po pierwsze obejrzal dokladnie pozostale zeczy a popychacze na pewno bym wszystkie wymienil bo jak juz 1 padl to zaraz bedzie kolejny. Decyzja jednak nalezy do Ciebie ale pamietaj ze to Ty bedziesz jezdził tym autem, no chyba ze chcesz go od razu puscic w obieg.