Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ a6 C5 2.5TDi ] wałki rozrządu, pokrywy wtrysków

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
ciamajdowaty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
Lokalizacja: Lubuskie

[ a6 C5 2.5TDi ] wałki rozrządu, pokrywy wtrysków

Post autor: ciamajdowaty » 18 maja 2010, 17:40

Witam!
Zaglądając ostatnio pod maskę zaniepokoiło mnie delikatne "pocenie" się silnika. Po zdjęciu plastikowej obudowy wyraźnie widac, że owa nieszczelnośc jest w miejscach wtrysków po obu stronach ( czyli pokrywy osłaniające wałki rozrządu jeśli dobrze piszę ) doszły mnie jednak słuchy, że jedną możliwością jaka tu występuje to wymiana owych pokryw na nowe dostępne tylko w serwisie za komiczne pieniądze ( ok. 400 zł jedna ) ktoś ma jakieś wieści na ten temat ?
I druga sprawa odkręcając korek wlewu oleju zauważyłem na jednym z dwóch widocznych wałków przy krawędzi bocznej delikatne uszczerbienie. Paliłem motor kilka razy aby spr czy przypadkiem nie ma takiego czegoś na całej długości wałka lecz nie występuje ( takie są przypuszczenia ) czy to przypadkiem już nie jest zaczątek tych, że kosztownych problemów z wałkami ? Jakie są odczuwalne oznaki tego, że już jest z nimi cienko ?
Dziękuje z góry za fachowe opinie .

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 19 maja 2010, 12:29

zazwyczaj "popychacze" klepią na zimnym silniku ,ale jezeli chcesz spać spokojniej to ściągnij dekle i oblukaj krzywki ,dużo roboty nie ma ,a uwierz mi że to jedyna słuszna metoda na ocenę ,przy okazji uszczelnisz sobie te oringi na wtryskiwaczach ....

ciamajdowaty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: ciamajdowaty » 19 maja 2010, 15:29

krzycho a jeśli takie uszczerbki występują na kilku pierścieniach krzywki to ? Regeneracją czy sensowna jest już tylko wymiana ? Czy jeśli zrobię to zawczasu to obejdzie się tylko na wymianie wałków czy całej reszty mimo wszystko też ? Aha i powiedz można faktycznie uszczelnic czymś te oringi na wtryskach ?

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 19 maja 2010, 16:07

tak ,te oringi uszczelnisz silikonem ,kup w motoryzacyjnym taki do uszczelek na temperatury i delikatnie uszczelnij

odnośnie hydrauliki >przy wymianie wałków obowiązkowo popychacze pestki i dzwigienki ,czyli cały komplet
Ostatnio zmieniony 19 maja 2010, 16:10 przez krzycho0110, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 19 maja 2010, 16:07

ciamajdowaty pisze:Aha i powiedz można faktycznie uszczelnic czymś te oringi na wtryskach ?
Można, ale bez ściagnięcia pokryw sie nie obejdzie. Należy dokładnie wyczyścić (odtłuścić) pokrywy z oleju najlepiej benzyną ekstrakcyjną i zastosować uszczelniacz olejoodporny w tubce (ja zastosowałem Boll-a). Kupisz go w każdym sklepie motoryzacyjnym za MAX 10pln. Ja tak mam zrobione i czystość widzę ;-)

Jak już ściągniesz pokrywy, warto wymienić uszczelki pod nimi (w ASO 80pln/kpl L&P) oraz wężyki przelewowe wraz z podkładkami miedzianymi. Proponuje zakupić w ASO za symboliczne 50gr/szt (potrzeba 12szt) a wężyk GATES zbrojony dostaniesz w sklepie motoryzacyjnym ( potrzeba w sumie 1,5m ). Ja jesio wymieniłem śruby na przelewach (6szt), bo sobie uszkodziłem przy wkrecaniu jedną :-P chyba przewidziałem to wcześniej bo zamówiłem kpl. ze wszystkim :mrgreen: Ogólnie bardzo fajna robota, a efekt końcowy cieszy jeszcze bardziej ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

gregor75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 14 paź 2010, 12:13
Imię: gregor
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: tarnogród

Post autor: gregor75 » 22 lis 2010, 21:41

Witam klubowiczów mam pytanie gdy uszkodził mi sie jeden popychacz to trzeba wymieniac wszystkie bo nie wiem co zrobic .myslałem ze to wałki ale okazało sie ze popychacz siadł . Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 05 gru 2010, 15:19

no nie wiem. ja u siebie zastalem bardzo wytarte dzwigienki - walki, popychacze i pestki byly w calkiem niezlym stanie ale postanowilem wymienic wszystko.

popychacz kosztuje ok 20-22 zł za szt wiec ja bym sie nie zastanawiał i po pierwsze obejrzal dokladnie pozostale zeczy a popychacze na pewno bym wszystkie wymienil bo jak juz 1 padl to zaraz bedzie kolejny. Decyzja jednak nalezy do Ciebie ale pamietaj ze to Ty bedziesz jezdził tym autem, no chyba ze chcesz go od razu puscic w obieg.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga