Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Odpalanie plakiem WV Audi [A6 C5] silniki tdi

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
XXMARA6XX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 23 wrz 2009, 00:15
Lokalizacja: Radom

Odpalanie plakiem WV Audi [A6 C5] silniki tdi

Post autor: XXMARA6XX » 20 lis 2010, 19:16

Witam jako zbliża się zima zapewne wielu z was będzie miało problem z odpalaniem samochodu.
Chciałem przestrzec przed stosowaniem plaka jako środka do pomocy przy rozruchu silnika.
Dzisiaj sam sie na własnej skórze przekonałem ,a nie raz stosowałem nieświadomie ze można tako poważnie uszkodzić silnik!
Dzisiaj moja A6 z silnikiem 1,9 tdi AFN, nie chciała odpalić po tym jak zabrakło mi paliwa, po zatankowaniu żeby odpowietrzanie poszło szybciej, użyłem plaka ''środka do nabłyszczania deski rozdzielczej''no i przy próbie odpalania nagle coś strzeliło silnik zablokowany, nie chciał sie kręcić, no i co się okazało ze poszedł wał korbowy!!!przestrzegam mojemu znajomemu co sie dzisiaj dowiedziałem poszło koło dwu masowe od tego g*wna. <smuty>
Ostatnio zmieniony 20 lis 2010, 20:53 przez XXMARA6XX, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 20 lis 2010, 19:19

jak się myśli tak się ma!przecież kazde dziecko wie że mie można takiego czegoś robić.

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 20 lis 2010, 19:20

XXMARA6XX pisze:Chciałem przestrzec przed stosowaniem plaka jako środka do pomocy przy rozruchu silnika.
W życiu tak durny pomysł nie przyszedłby mi do głowy :mrgreen:

XXMARA6XX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 23 wrz 2009, 00:15
Lokalizacja: Radom

Post autor: XXMARA6XX » 20 lis 2010, 19:23

Mi też ale znajomy mechanik mi to polecił bo sam bym na to nie wpadł i powiedział mi ze to bezpieczne!

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 20 lis 2010, 19:29

To jedź do niego i niech Ci samochód za darmo naprawia jak taki "mądry"... :evil:

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 20 lis 2010, 20:15

W ten sposób to można bez problemu odpalać stare silniki diesla. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Gdy byłem we wojsku 8 lat temu odpalałem zimą przy 15-20 stopniowym mrozie każdego Stara i Kraza w ten sposób i nie było żadnego problemu. To było zawsze lepszym rozwiązaniem niż robienie "kopciucha" no i w szczególności bezpieczniejsze. Jeszcze nie słyszałem do dnia dzisiejszego o takim przypadku jak miał kolega XXMARA6XX,

Jak to mówią " człowiek całe życie się uczy"

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 20 lis 2010, 23:47

Ja już słyszałem o przypadkach zniszczenia silnika po użyciu plaka. Rok temu miałem podobną sytuację. Auto stało na mrozie. W baku zrobiła się kaszanka i zapchało mi filtr paliwa. Poleciałem do sklepu, kupiłem filtr paliwa Knehta, zalałem ropką i montuję. Wiedziałem, że trzeba będzie odpowietrzyć auto nie tylko na wtryskiwaczach. Zadzwoniłem po znajomego mechanika. Po paru minutach przyjechał i jego pierwsze słowa na dzień dobry to "masz plaka?". Słysząc to nie pozwoliłem sobie wmówić, że to jest konieczne tylko postawiłem na swoim i stałem jakieś 40 minut z strzykawką 100ml, wybierając powietrze z nadmiarów. Trzeba było widzieć minę mechanika jak to robiłem i jego wielkie zdziwienie jak po tych konwenansach ze strzykawką auto zagadało od pierwszego kopa. BEZCENNE :-) :-)
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 21 lis 2010, 02:31

Levuss pisze:Ja już słyszałem o przypadkach zniszczenia silnika po użyciu plaka. Rok temu miałem podobną sytuację. Auto stało na mrozie. W baku zrobiła się kaszanka i zapchało mi filtr paliwa. Poleciałem do sklepu, kupiłem filtr paliwa Knehta, zalałem ropką i montuję. Wiedziałem, że trzeba będzie odpowietrzyć auto nie tylko na wtryskiwaczach. Zadzwoniłem po znajomego mechanika. Po paru minutach przyjechał i jego pierwsze słowa na dzień dobry to "masz plaka?". Słysząc to nie pozwoliłem sobie wmówić, że to jest konieczne tylko postawiłem na swoim i stałem jakieś 40 minut z strzykawką 100ml, wybierając powietrze z nadmiarów. Trzeba było widzieć minę mechanika jak to robiłem i jego wielkie zdziwienie jak po tych konwenansach ze strzykawką auto zagadało od pierwszego kopa. BEZCENNE :-) :-)
W jednym z trojmiejskich ASO grupy VW mechanicy nagminnie tego uzywaja jezeli sa problemy z zapalaniem silnika. :/
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 21 lis 2010, 03:52

axe pisze:W jednym z trojmiejskich ASO grupy VW mechanicy nagminnie tego uzywaja jezeli sa problemy z zapalaniem silnika.
no pięknie <ok> to może ktoś wytłumaczy dla czego akurat PLAK jest taki "popularny" przy rozruchu :roll: bo to że szkodzi już niestety wiemy :-P
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 21 lis 2010, 07:03

eldo pisze:to może ktoś wytłumaczy dla czego akurat PLAK jest taki "popularny" przy rozruchu
Boooo, niemal każdy go ma w aucie. :-P
A pyt.dlaczego ma takie właściwości ? Bo rozbryzgana mgiełka z dodatkami spirytusowymi robi mieszaninę wybuchową,a duże ciśnienie w cylindrze tylko to wspomaga. Podobne zjawisko jak np.: kurz/pył w "stodole" podczas sianokosów. Zapalenie zapalniczki w takim pomieszczeniu grozi wybuchem. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl