Odpalanie plakiem WV Audi [A6 C5] silniki tdi
Odpalanie plakiem WV Audi [A6 C5] silniki tdi
Witam jako zbliża się zima zapewne wielu z was będzie miało problem z odpalaniem samochodu.
Chciałem przestrzec przed stosowaniem plaka jako środka do pomocy przy rozruchu silnika.
Dzisiaj sam sie na własnej skórze przekonałem ,a nie raz stosowałem nieświadomie ze można tako poważnie uszkodzić silnik!
Dzisiaj moja A6 z silnikiem 1,9 tdi AFN, nie chciała odpalić po tym jak zabrakło mi paliwa, po zatankowaniu żeby odpowietrzanie poszło szybciej, użyłem plaka ''środka do nabłyszczania deski rozdzielczej''no i przy próbie odpalania nagle coś strzeliło silnik zablokowany, nie chciał sie kręcić, no i co się okazało ze poszedł wał korbowy!!!przestrzegam mojemu znajomemu co sie dzisiaj dowiedziałem poszło koło dwu masowe od tego g*wna. <smuty>
Chciałem przestrzec przed stosowaniem plaka jako środka do pomocy przy rozruchu silnika.
Dzisiaj sam sie na własnej skórze przekonałem ,a nie raz stosowałem nieświadomie ze można tako poważnie uszkodzić silnik!
Dzisiaj moja A6 z silnikiem 1,9 tdi AFN, nie chciała odpalić po tym jak zabrakło mi paliwa, po zatankowaniu żeby odpowietrzanie poszło szybciej, użyłem plaka ''środka do nabłyszczania deski rozdzielczej''no i przy próbie odpalania nagle coś strzeliło silnik zablokowany, nie chciał sie kręcić, no i co się okazało ze poszedł wał korbowy!!!przestrzegam mojemu znajomemu co sie dzisiaj dowiedziałem poszło koło dwu masowe od tego g*wna. <smuty>
Ostatnio zmieniony 20 lis 2010, 20:53 przez XXMARA6XX, łącznie zmieniany 1 raz.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
W ten sposób to można bez problemu odpalać stare silniki diesla. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Gdy byłem we wojsku 8 lat temu odpalałem zimą przy 15-20 stopniowym mrozie każdego Stara i Kraza w ten sposób i nie było żadnego problemu. To było zawsze lepszym rozwiązaniem niż robienie "kopciucha" no i w szczególności bezpieczniejsze. Jeszcze nie słyszałem do dnia dzisiejszego o takim przypadku jak miał kolega XXMARA6XX,
Jak to mówią " człowiek całe życie się uczy"
Gdy byłem we wojsku 8 lat temu odpalałem zimą przy 15-20 stopniowym mrozie każdego Stara i Kraza w ten sposób i nie było żadnego problemu. To było zawsze lepszym rozwiązaniem niż robienie "kopciucha" no i w szczególności bezpieczniejsze. Jeszcze nie słyszałem do dnia dzisiejszego o takim przypadku jak miał kolega XXMARA6XX,
Jak to mówią " człowiek całe życie się uczy"
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Ja już słyszałem o przypadkach zniszczenia silnika po użyciu plaka. Rok temu miałem podobną sytuację. Auto stało na mrozie. W baku zrobiła się kaszanka i zapchało mi filtr paliwa. Poleciałem do sklepu, kupiłem filtr paliwa Knehta, zalałem ropką i montuję. Wiedziałem, że trzeba będzie odpowietrzyć auto nie tylko na wtryskiwaczach. Zadzwoniłem po znajomego mechanika. Po paru minutach przyjechał i jego pierwsze słowa na dzień dobry to "masz plaka?". Słysząc to nie pozwoliłem sobie wmówić, że to jest konieczne tylko postawiłem na swoim i stałem jakieś 40 minut z strzykawką 100ml, wybierając powietrze z nadmiarów. Trzeba było widzieć minę mechanika jak to robiłem i jego wielkie zdziwienie jak po tych konwenansach ze strzykawką auto zagadało od pierwszego kopa. BEZCENNE



Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
W jednym z trojmiejskich ASO grupy VW mechanicy nagminnie tego uzywaja jezeli sa problemy z zapalaniem silnika.Levuss pisze:Ja już słyszałem o przypadkach zniszczenia silnika po użyciu plaka. Rok temu miałem podobną sytuację. Auto stało na mrozie. W baku zrobiła się kaszanka i zapchało mi filtr paliwa. Poleciałem do sklepu, kupiłem filtr paliwa Knehta, zalałem ropką i montuję. Wiedziałem, że trzeba będzie odpowietrzyć auto nie tylko na wtryskiwaczach. Zadzwoniłem po znajomego mechanika. Po paru minutach przyjechał i jego pierwsze słowa na dzień dobry to "masz plaka?". Słysząc to nie pozwoliłem sobie wmówić, że to jest konieczne tylko postawiłem na swoim i stałem jakieś 40 minut z strzykawką 100ml, wybierając powietrze z nadmiarów. Trzeba było widzieć minę mechanika jak to robiłem i jego wielkie zdziwienie jak po tych konwenansach ze strzykawką auto zagadało od pierwszego kopa. BEZCENNE![]()

--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
no pięknieaxe pisze:W jednym z trojmiejskich ASO grupy VW mechanicy nagminnie tego uzywaja jezeli sa problemy z zapalaniem silnika.

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Boooo, niemal każdy go ma w aucie. :-Peldo pisze:to może ktoś wytłumaczy dla czego akurat PLAK jest taki "popularny" przy rozruchu
A pyt.dlaczego ma takie właściwości ? Bo rozbryzgana mgiełka z dodatkami spirytusowymi robi mieszaninę wybuchową,a duże ciśnienie w cylindrze tylko to wspomaga. Podobne zjawisko jak np.: kurz/pył w "stodole" podczas sianokosów. Zapalenie zapalniczki w takim pomieszczeniu grozi wybuchem.
