Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 AFB] stukanie wtryskiwaczy?

Silniki wysokoprężne
Gregsk4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2010, 19:34
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Gregsk4 » 18 lis 2010, 22:30

zabrałem się za te zawory zwrotne, narazie tylko zdemontowałem....
w brew pozorom to kupa roboty jest ale do zrobienia....
trzeba zdemontować przewody wtryskowe i odkręcić turbo potem idzie całkiem gładko...
będę jeszcze wymieniał uszczelkę dekla głowicy bo wyciska olej w miejscu wtrysków, zobaczymy jak to się skończy czy coś to wszystko pomoże na to klepanie... oby....
jak już będzie po wszystkim to dam znać jaki efekt...

kkominek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 23 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkominek » 18 lis 2010, 23:29

Oby pomogło. Mam nadzieje, że nie "namówiłem" Cię na zbędny wydatek i niepotrzebną robote.
Trzymam kciuki

Zmiana uszczelki nic nie da na wycieki przy wtryskach. Te gumki są niestety zintegrowane z deklem i ni wystepują jako osobna część. Dekiel 4 stówki !
Ale spoko, jest patent.
Ktoś kiedyś opisał a ja wypróbowałem już ze 3 razy.
Zrobiłem to przy okazji ściągania dekli ale myślę, że nawet mozna bez zdejmowania. Otóz kupiłem w ASO zielone gumowe oringi, które uszczelniają wtryskiwacz w głowicy - nr chyba 059 130 608. Najpierw nałożyłem trochę dobrego silikonu wokół wtrysku (tam gdzie leje olejem), na to włożyłem oring, równiutko dociskając na około tak żeby dobrze się osadził w silikonie. Od tej pory suchutko!
V6 2,5TDI 1998r tiptronic

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 19 lis 2010, 04:23

kkominek pisze:Ktoś kiedyś opisał a ja wypróbowałem
nawet chyba wiem kto "ten ktoś" :roll: 8-) :mrgreen:


Patent na uszczelniacze w pokrywach zaworów [by eldo] KLIK
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 19 lis 2010, 14:03

Gregsk4 u Ciebie klepanie jest już słyszalne po uruchomieniu silnika. Mogą to być zawory zwrotne i przy okazji ściągania dekli powinieneś się im przyjrzeć. Czy odma była u Ciebie wymieniana?. U mnie klepie podobnie, ale jednak troszkę inaczej. U mnie klepanie słuchać po jakiś 5 sekundach od oruchomienia silnika. Do tego czasu jest cisza, piękna cisza.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Gregsk4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2010, 19:34
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Gregsk4 » 20 lis 2010, 15:33

odma nie była wymieniana... ona też może być przyczyną klepania?

[ Dodano: 2010-11-20, 15:42 ]
a co do zaworów zwrotnych to już zdemontowane, zamienniki nie istnieją a oryginały w ASO po 100zł ciśnienia głowic i 70zł zawór dysz natryskowych chłodzenia tłoka, u mnie znaczy we Wrocławiu dostępne tylko na zamówienie tak więc po niedzieli jadę bo jeżeli nie dam zaliczki to mi nie zamówią...

kkominek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 23 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkominek » 20 lis 2010, 23:27

a gdzie zamawiasz? Na Karkonoskiej, wylot na autostradę? w ASO? ja niedawno kupowałem tam przez telefon, bez zaliczki na drugi dzień były do odbioru.
I co to za zawór za 70zł?
Te po 100 ( ja płąciłem po 94 ?) kupujesz dwa? To są te zaworki pod filtrem oleju? tak?
A ten za 70 nie wiem który to. Możesz coś napisać?


Odma raczej na klepanie nie wpływa. Zapchana uniemozliwia prawidłowe smarowanie wałków ale czy blokuje olej na popychacze tego nie wiem. Zresztą u Ciebie jlepanie jest prawdopodobnie spowodowane ściekaniem oleju z układu przez nieszcelne zaworki zwrotne które właśnie wymieniasz (oby)
Zresztą, masz teraz wszystko pod ręką, zmień i odmę, warto!
V6 2,5TDI 1998r tiptronic

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 20 lis 2010, 23:38

Odma klepania nie powoduje, ale może być jego przyczyną. Polecam lekturę:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=odma

Bardzo prosiłbym o porobienie fotem zaworków zarówno starych jak i nowych już zamontowanych. Myślę, że wielu użytkowników chciałoby zobaczyć miejsce Twojej operacji :).
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

kkominek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 23 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkominek » 20 lis 2010, 23:45

Własnie z tego tematu czerpałem wymieniając swoją odmę. Hiper ważna rzecz i dlatego sugerowałem, żeby ja kolega Gregsk4 przy okazji wymienił.
V6 2,5TDI 1998r tiptronic

Gregsk4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2010, 19:34
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Gregsk4 » 21 lis 2010, 16:09

Części będę kupował na ul. Pięknej 1 jak dobrze pamiętam nazwisko to Wojtanowicz. A ten trzeci zawór za 70 zł to nr 5 na schemacie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c5 ... 2e4a3.html
jak widać na schemacie są 3 zaworki, 2 od głowic i jeden chłodzenie tłoka, może nie trzeba go wymieniać ale skoro mam już na wierzchu to lepiej wymienię go też. Jak masz namiary na karkonoską to napisz bo na Pięknej 7 dni czekać to dość długo…

kkominek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 23 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkominek » 21 lis 2010, 17:59

mam namiary - wysyłam Ci na PW. Zadzwoń rano to we wtorek będziesz miał.

Kup od razu uszczelki i oringi, wszystko co napisane w ELSIE.

Jak tak, to można go też wymienić, musze w takim razie go dokupić, resztę już mam
V6 2,5TDI 1998r tiptronic

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 01 gru 2010, 13:24

koledzy podzielcie sie efektami waszych prac bo jestem bardzo ciekaw czy operacja zakonczona sukcesem

Gregsk4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2010, 19:34
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Gregsk4 » 01 gru 2010, 19:03

panowie u mnie jak narazie to wielka lipa....
wszystko wymienione poskładane jak należy układ paliwowy odpowietrzony tak jak tu...
http://www.sendspace.pl/file/wbtnhJ2y/
a6-c5-25-tdi-v6-afb-odpowietrzanie-pomp ... t11004.htm
po odpowietrzeniu pompy przystąpiłem do odpowietrzania przewodów wtryskowych, podczas tej operacji auto dawało znaki że chce odpalić, po dokręceniu przewodów wtryskowych chciałem odpalić a tu lipa... auto nie daje znaku życia....
ponownie odpowietrzyłem układ paliwowy i dalej nic... pompa podaje ropa po poluzowaniu przewodów wtryskowych leci normalnie... jak narazie załamka nie mam pomysłu i jak narazie czasu, może w sobotę będę dalej z nią walczył...
może ktoś ma jakąś radę??

Awatar użytkownika
jaro1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:17
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: jaro1976 » 01 gru 2010, 22:30

Gregsk4 pisze:panowie u mnie jak narazie to wielka lipa....
wszystko wymienione poskładane jak należy układ paliwowy odpowietrzony tak jak tu...
http://www.sendspace.pl/file/wbtnhJ2y/
a6-c5-25-tdi-v6-afb-odpowietrzanie-pomp ... t11004.htm
po odpowietrzeniu pompy przystąpiłem do odpowietrzania przewodów wtryskowych, podczas tej operacji auto dawało znaki że chce odpalić, po dokręceniu przewodów wtryskowych chciałem odpalić a tu lipa... auto nie daje znaku życia....
ponownie odpowietrzyłem układ paliwowy i dalej nic... pompa podaje ropa po poluzowaniu przewodów wtryskowych leci normalnie... jak narazie załamka nie mam pomysłu i jak narazie czasu, może w sobotę będę dalej z nią walczył...
może ktoś ma jakąś radę??
Sproboj przyspieszyc delikatnie moment wtrysku.

kkominek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 23 mar 2010, 20:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkominek » 01 gru 2010, 22:42

Moim zdaniem:
- auto paliło przed wymiana zaworków więc nie ma co pompą na razie kręcić.
- naładuj porządnie akumulator - pompa potrzebuje odpowiednich obrotów żeby dac ciśnienie na wtryski
- czy odpowietrzając wysokie ciśnienie czekałeś aż paliwo siknie porządnie przez poluzowane przewody? Te 5 sekund kręcenia to jakaś tam granica bezpieczeństwa dla rozrusznika. Ja musiałem kręcić dłużej (ale bez przesady) żeby siknęło do góry jak należy. No i oczywiście wszystkich 6 na raz nie zrobisz. Przy pierwszym kręceniu robisz jedną stronę (czekasz aż siknie i szybkko dokręcasz ten wtrysk z którego już sika) Przy kolejnym kręceniu druga strona. Mi odpalało już w trakcie dokręcania drugiej storny.

Musi zapalić. Nie rozbiłeś nic co by miało to uniemożliwić. A pompa bym póki co nie kręcił bo jak przesadzisz to już nie uruchomisz.
V6 2,5TDI 1998r tiptronic

Gregsk4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2010, 19:34
Lokalizacja: Wołów

Post autor: Gregsk4 » 02 gru 2010, 19:10

akumulator naładowany bardzo dobrze bo ładowałem go po pierwszej próbie wtedy kiedy chciało zaskoczyć to akumulator padł potem naładowałem kręci ładnie ale i tak nic... auto stoi już od ok 3 tygodni bo nie mam czasu się za nie zabrać i jeżdżę służbowym może to też ma wpływ... jak próbowałem ostatnim czyli drugim razem odpalić to w garażu tej nocy miałem -15 stopni a co do odpowietrzania przewodów wtryskowych to zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś...

[ Dodano: 2010-12-02, 19:22 ]
w sobotę będę walczył dalej... zobaczymy... dam znać co i jak...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl