[A6 C5]Wymiana licznika 97r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 lip 2008, 11:17
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
A wiesz może jak to zmienićadi_si pisze:Lukas sprawa zanizania obrotow jest spowodowana kodowaniem licznika
97adi_si pisze:zapomnialem zapytac ktory rok twojej Audi?
Ze względu na zainteresowanie odczytem PINu z licznika zamieszczam program którego ja użyłem. Czytałem że nie ze wszystkimi licznikami on działa ale akurat z moim zadziałało. Program działa oczywiście ze zwykłym fejsem a nie z żadnym cudem techniki.
Pzdr.
PS. Program podzieliłem na 2 pliki bo nie chciało dodać jednego. Podobno max rozmiar pliku to 256kB.
Rzeczywiście przekodowanie licznika pomogło. Teraz moje obroty znowu na właściwym poziomie :mrgreen: Dzięki adi-si.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
zmiana obrotów
Lucas286 pisze:Witam,
Właśnie skończyłem wymieniać cały licznik ze względu na kiepsko świecący FIS, zdobyłem inny z pięknie świecącym . Odczyt PINu z nowego licznika, adaptacja kluczy, ustawienie przebiegu jak w starym, wszystko działa poprawnie ale zauważyłem że obrotomierz zaniża mi wskazania. Teraz na biegu jałowym pokazuje mi 500obr/min, no i jak jadę to też widać że zaniża. Pozostałe wskaźniki pokazują poprawnie. W zasadzie mój stary licznik miał oznaczenie 4B0 919 880 A, a ten który podłączyłem ma 4B0 919 880 AX. Czy to może mieć jakieś znaczenie, czy też potrzebna jest jakaś dodatkowa adaptacja. Jeśli tak to gdzie znaleźć jakieś wskazówki ? Oczywiście oba liczniki to wersja benzynowa.
Pozdrawiam
witam zmiana w liczniku obrotów jest prosta jak jest licznik od disla to mozna go zrobic na bezyne lub odwrotnie . trzeba zmienic kodowanie 2 to benzyna a 0 to disel
Jack
witam. mam problem z licznikiem z 2000 roku anglik po podłaczeniu do instalacji nie moge sie połaczyc z licznikiem to dlatego ze oryginalny był z 97 roku . oczywiscie pełny fis tak jak w tym angliku. czym to moze byc spowodowane ze instalacja ma srodkowy wtyk na 20 pinów a ten w zegarach z 2000 roku ma na 32 piny moze jakies schematy rozmieszczenia pinów w tych wtykach ktos posiada moze ktos moze cos doradzic. pozdrawiamLucas286 pisze:O właśnie czyli istnieje coś takiego jak adaptacja obrotów silnika. Nie znalazłem żadnych konkretnych informacji na ten temat więc proszę o wklejenie owej instrukcji. Jeśli chodzi o licznik to różni się jedną literką w symbolu jak napisałem wyżej. Pochodzi z tego samego rocznika co mój czyli '97, oczywiście benzyna jak u mnie. Nie wiem jedynie z jaką pojemnością silnika pracował wcześniej.
Jeśli chodzi o immo to sprawa w moim przypadku była prosta. Nie miałem PINu do nowego licznika ale udało się go odczytać programem jak napisałem wyżej. No a mając PIN po prostu VAG-COMem zrobiłem adaptacje moich kluczyków i wszystko działa jak należy. Jak Ktoś ma z tym problem mogę pomóc.
Pozdrawiam
Jack
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
Koledzy czym sie rózni licznik przedliftowy od poliftowego (oprócz ramek srebrnych i cyfrowego zegarka)??
Przedliftem był zegarek analogowy bez ramek, po lifcie zegarek cyfrowy i ramki.
Ja mam C5 z 2000r z zegarkiem cyfrowym bez ramek - czy podejdzie licznik polifcie
Z tego co sie dowiedziałam od mechaników co robili przekładke mi z angola to wychodzi ze to jest wersja przejsciowa - pedały poliftowe, silnik wycieraczek po lifcie, a zderzaki i lampy przedliftowe
no i dowiedizałem sie:D
Dla tych co jeszcze nie wiedzą: licznik przed liftem ma 3 duże wtyczki a po lifcie 2 duze i jedna mała:)
No i oczywiscie zegarek cyfrowy oraz białe podświetlenie
Przedliftem był zegarek analogowy bez ramek, po lifcie zegarek cyfrowy i ramki.
Ja mam C5 z 2000r z zegarkiem cyfrowym bez ramek - czy podejdzie licznik polifcie
Z tego co sie dowiedziałam od mechaników co robili przekładke mi z angola to wychodzi ze to jest wersja przejsciowa - pedały poliftowe, silnik wycieraczek po lifcie, a zderzaki i lampy przedliftowe
no i dowiedizałem sie:D
Dla tych co jeszcze nie wiedzą: licznik przed liftem ma 3 duże wtyczki a po lifcie 2 duze i jedna mała:)
No i oczywiscie zegarek cyfrowy oraz białe podświetlenie
Ostatnio zmieniony 16 lis 2010, 07:12 przez vipkwiecien, łącznie zmieniany 1 raz.
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny
Witam. Mimo tego ze post 2letni spróbuję, może ktoś pomoże. Jesli chodzi o wymianę licznika kodowanie nie mam z tym problemu. Może tylko przydało by się dowiedzieć jak wyciąg pin z licznika, ale to na później. Pytanie jakie mam do was to: mam aktualnie licznik z białym oswietleniem i zegarkiem numerycznym. Numer ref to 4b0920932. Z roku 2000. Pytanie czy moge wsadzić licznik po lifcie 2001-03. Nr ref 4b0920933. Z tego co widzialem jest tam juz check engine - kontrolka. W moim nie ma. Pytam bo jak narazie mam wiekszy dostęp do tych liczników po lifcie. Z gory dziekuje za info.
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Ja mam u siebie licznik 1/2 fis Jeagera o nr 4B0 920 900 K, tylko ze ma z tylu tylko dwie duze kostki, niebieska i zielona, no i taka malutka jeszcze... Czy moge wsadzic licznik poliftowy?? Jakiego szukac oprocz tego ze musi byc od benzyniaka?? Dodam ze moj jeet juz z.cyfrowym zegarkiem i bialym podswietleniem...
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
sprawdz czy predkosci na tarczkach bedziesz miał identyczne. Bo jedne gdy wskazowka predkosci stoi w pionie pokazuja 100km/h a inne 125km/h. Benzyna czy disel to kwestia programowania i przełozenia tarczki chociaz wiadomo ze lepiej od beznyzny to wtedy bedziesz miec minej kombinowania. Jak masz licznik z bialym podswietleniem i cyfrowym zegarkiem to takiego samego musisz szukac. Czy 1/2 FIS czy cały to oba beda chodzic. PRzede wszystkim takei same wtyczki musza byc bo ty masz licznik z CAN. Kolejna sprawa to PIN licznika - musisz go znac aby potem uruchomic samochod. W liczniku jest immo.
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
A czytałem gdzieś jeszcze o jakiś podmianach niektórych pinów w kostkach, czy ja też tu musiałbym coś przepinać?? Czy będzie Plug&Play??vipkwiecien pisze:Czy 1/2 FIS czy cały to oba beda chodzic. PRzede wszystkim takei same wtyczki musza byc bo ty masz licznik z CAN. Kolejna sprawa to PIN licznika - musisz go znac aby potem uruchomic samochod. W liczniku jest immo.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 889
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
mam pytanko nie chce zakładać nowego tematu bo to tylko moja ciekaość.
pytanie dotyczy licznika/zegarów. Od czego jest taka mała kontrolka wenttylator z takimi falami nad nim na zegarach z fisem tam gdzie godzina to po prawej stronie jak vagiem pokazuje wszystkie ikonki jakie sa to wtedy go widze.
pytanie dotyczy licznika/zegarów. Od czego jest taka mała kontrolka wenttylator z takimi falami nad nim na zegarach z fisem tam gdzie godzina to po prawej stronie jak vagiem pokazuje wszystkie ikonki jakie sa to wtedy go widze.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków