[A6 C5] Problem z odpaleniem za każdym razem jak zimny.
[A6 C5] Problem z odpaleniem za każdym razem jak zimny.
Witam,
Od dwóch dni pojawił sie w mojej niuni problem, mianowicie gdy silnik jest zimny to odpala po 8 - 10 obrocie rozrusznika. Jest tak za każdym razem gdy samochód postoi dłużej, niż 3 - 4 godziny. Podczas ciągłego użytkowania, tzn postój 30 min do 1 godziny, pali na dotyk. Stan paliwa nie ma tu nic do tego, to samo jest na rezerwie, jak i na 3/4 baku. Na gazie chodzi bezbłędnie. Co może być tego przyczyną? ÂŚwiece, filtr, przewody WN, pompa paliwa? Co mam sprawdzać? Jeżdżę nią od sierpnia i zawsze paliła od kopa :roll:
Od dwóch dni pojawił sie w mojej niuni problem, mianowicie gdy silnik jest zimny to odpala po 8 - 10 obrocie rozrusznika. Jest tak za każdym razem gdy samochód postoi dłużej, niż 3 - 4 godziny. Podczas ciągłego użytkowania, tzn postój 30 min do 1 godziny, pali na dotyk. Stan paliwa nie ma tu nic do tego, to samo jest na rezerwie, jak i na 3/4 baku. Na gazie chodzi bezbłędnie. Co może być tego przyczyną? ÂŚwiece, filtr, przewody WN, pompa paliwa? Co mam sprawdzać? Jeżdżę nią od sierpnia i zawsze paliła od kopa :roll:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Tak właśnie myślę A metod sprawdzenia jest więcej:Killer71 pisze:Myślisz, że podczas odpalania po dłuższym postoju dostaje dawkę paliwa wraz z nieprzepalonym LPG i wtedy dławi się biedna, niemogąc łyknąć tego mixu :roll: ?
- przez interfejs gazowy zerknąć, czy po zgaszeniu auta ciśnienie nie spada
- rano popuścić opaskę z dowolnego węża pomiędzy reduktorem, a wtryskiwaczami; jak będzie syczało, to znaczy, że jakieś ciśnienie w układzie zostało; ta metoda nie zawsze się sprawdzi, bo jest niedokładna, ale jak będzie głucho po odkręceniu węża, to sprawa jasna
- wspomniana wcześniej metoda z wypaleniem gazu przy odłączonym elektrozaworze przy reduktorze (ew. przy butli, tylko że gazu do wypalenia będzie dużo więcej)
Jakie masz wtryskiwacze LPG?
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Sorry za opóźnienie, ale remont w chałupie wyklucza popołudniowe przesiadywanie na forum:) Moge pisać tylko z pracy. Mam czerwone Valteki (z tego co czytałem na forum, to nie mają one zbyt dobrej opinii), komputer STAG 300+ i reduktor NICO (?!) Wczoraj wieczorem wyłączyłem instalację przyciskiem na centralce w kabinie - czy to jest to samo, jakbym ściągnął wtyczkę z elektrozaworu przy reduktorze? Pojeździłem tak trochę, aby gaz się wypalił i zastawiłem samochód na noc. Niestety, rano to samo kręciłem chyba 4 sekundy zanim odpaliła :roll: Instalację mam na gwarancji, poprzedni forumowicz "MARIODG" zalożył ją rok temu i nie miał z nią problemu. Ja od sierpnia tego roku do zeszłego tygodnia również... :roll: Jeśli furka tak będzie paliła, to zaraz aku do wymiany będzie.
Kuzyn u siebie na Magic Jet'y i reduktor Scorpion - i tez mu pali po 5 sekundach.
Kuzyn u siebie na Magic Jet'y i reduktor Scorpion - i tez mu pali po 5 sekundach.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 08:09 przez Killer71, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyli po odkręceniu węża będzie cisza, to instalacja gazowa sprawna i trzeba szukać po stronie zasilania benzyną?- rano popuścić opaskę z dowolnego węża pomiędzy reduktorem, a wtryskiwaczami; jak będzie syczało, to znaczy, że jakieś ciśnienie w układzie zostało; ta metoda nie zawsze się sprawdzi, bo jest niedokładna, ale jak będzie głucho po odkręceniu węża, to sprawa jasna
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 08:35 przez Killer71, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Tak, to ten elektrozawór. Wystarczy odpiąć jeden z przewodów. Zakładamy, że zawór jest sprawny i szczelny. Ale na początek może być. Jak nie będzie efektu, to pójdziemy dalej. Ciśnienie w wężach sprawdzasz oczywiście na zgaszonym silniku i to rano, przed odpaleniem auta!Killer71 pisze:Od czegoś muszę zacząć. Najpierw sprawdzę, czy jest cisnienie w wężach. Jeśli będzie syczeć, to odpinam elektrozawór, wypalam resztkę gazu i czekam do rana. Powiedz mi jeszcze, chodzi o ten elektrozawór w kółeczku? Odpinam te dwa przewody i instalacja jest odłączona?
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker