Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Problem z odpaleniem za każdym razem jak zimny.

Silniki benzynowe
Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 21 lis 2010, 16:58

Obrazek

Witam Was,
Na zimnym silniku sprawdziłem wąż od regulatora ciśnienia, jest czysty w środku i nie śmierdzi benzyną. Aby ściągnąc osłonę musiałem odpiąc węże od gazu. Zauważyłem, że poziom płynu chłodzącego jest poniżej minimum, więc dolałem optymalnie. Poskładałem to wszystko do kupy, wsiadłem za kółko i ...odpaliła od kopa, pomimo tego, że stała niejeżdżona przez 2 dni :shock: Zauważyłem też, że odma w miejscu zaznaczonym żółtym kółkiem jest pęknięta do połowy swojego obwodu, drugim żółtym kółkiem zaznaczyłem przewody (rurki) na których popękała materiałowa otulina, ale to chyba nie jest nic wielkiego. Pęknięta odma, to jest chyba problem. Jaką funkcję spełnia ta plastikowa odma?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 21 lis 2010, 18:59

Odmą opary i nadciśnienie spod pokryw zaworów dostają się do przepustnicy i są spalane. Jak odma jest nieszczelna, to silnik dostaje za dużo powietrza w SPAM do paliwa i mogą być różne hece, m.in. taka, jak Twoja. Uszkodzenie oplotu wężyków nie jest czymś niezwykłym - w tym wieku są bardzo kruche. Na szczęście gumowy wężyk wewnątrz trzyma się nieźle. Jak lepiej odpaliła po zdjęciu węży od gazu, to może jeszcze podrążyć ten temat?
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 22 lis 2010, 08:32

Dziś rano tragedia... Kręciłem ogółem 10 minut zanim załapała :!: Zaświeciła sie kontrolka od oleju, ale jak niunia odpaliła, to zgasła. Ogólnie odgłos przy kręceniu był taki, jakby tłoki nie miały kompresji :shock: Zdjąłem górną obudowę silnika i okazało się, że odma jest całkowicie złamana w trzech miejscach. Owinąłem te miejsca taśmą izolacyjną bo chyba olej kapał i trochę sie dymiło spod zbiornika z płynem chłodniczym (odma w tej okolicy była całkowicie przerwana). Później, gdy silnik nagrzał się do 90stC odpalał od kopa. Dotoczyłem się do mojego mechanika zostawiłem ją do naprawy. Nie wiecie ile kosztuje ta odma???

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 22 lis 2010, 08:55

Było dużo na forum o odmach.
Koszt w zależności czy uda się dostać samą rurkę karbowaną czy cały zestaw 180zł-280zł tylko w aso. W innych tematach będziesz miał numery części.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 22 lis 2010, 10:07

Z tego co wstępnie widziałem to odma od wewnątrz miała brązowy nalot o grubości około 2 milimetrów. Czytałem teraz, w innym wątku że jeśli odma jest upierdzielona szlamem to warto wymienić również ezektor. Jaka jest Wasza opinia w tym temacie?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 22 lis 2010, 10:29

Warto. I przepustnicę również trzeba wyczyścić (+ adaptacja).
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 22 lis 2010, 10:48

Odmy (2 szt) zamówione. Komplet z ezektorem w Intercarsie kosztuje 315 zł. Wyczyszczę przepustnicę i zrobię adaptację Vagiem. Niunia będzie gotowa jutro. Dam znać jak poszło:)

[ Dodano: 2010-11-24, 08:08 ]
Jestem. Odma, przewód odpowietrzający odmę, ezektor i przy okazji filtr paliwa wymienione. Przepustnica po adaptacji. Jestem chudszy o 500 stów :-? Dziś rano niunia odpaliła 'na dotyk' :lol:
Martwi mnie jednak jedna rzecz, furkę oddałem w poniedziałek, stała sobie do wtorku na zewnątrz z tą owiniętą taśmą scotcha połamaną odmą (oczekiwanie na części). Majster wsiadł do niej we wtorek popołudniu, aby wjechać na warsztat i ....odpaliła od kopa :shock: POWINNA? Boję się, że usterka nie została usunięta :roll:
W sumie to od poniedziałku do dzisiaj rana nie używałem LPG (dziś dopiero przegoniłem ją na gazie przez 30km). Zobaczę po pracy o 15, gaszona była na LPG, jeśli usterka jest dalej obecna, to nie powinna odpalić od kopa...
Dam znać po 16.00
Pozdrawiam,
G

[ Dodano: 2010-11-24, 18:03 ]
Porażka!!! Zgasiłem na LPG i jest to samo. Ręcę i szczęka mi opada... Co mam zrobić?

[ Dodano: 2010-11-26, 07:40 ]
Przyczyna zdiagnozowana. Uszkodzony reduktor LPG - puszczał gaz krućcem od podciśnienia do kolektora ssącego. Po zdemontowaniu go (został odesłany do producenta w ramach gwarancji)i odłączeniu instalacji LPG niunia wyzdrowiała w sekundzie :lol: Pali rano od kopa :lol: :lol: :lol: Krisker miał rację!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja