Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Problem z odpaleniem za każdym razem jak zimny.

Silniki benzynowe
Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

[A6 C5] Problem z odpaleniem za każdym razem jak zimny.

Post autor: Killer71 » 16 lis 2010, 10:28

Witam,
Od dwóch dni pojawił sie w mojej niuni problem, mianowicie gdy silnik jest zimny to odpala po 8 - 10 obrocie rozrusznika. Jest tak za każdym razem gdy samochód postoi dłużej, niż 3 - 4 godziny. Podczas ciągłego użytkowania, tzn postój 30 min do 1 godziny, pali na dotyk. Stan paliwa nie ma tu nic do tego, to samo jest na rezerwie, jak i na 3/4 baku. Na gazie chodzi bezbłędnie. Co może być tego przyczyną? ÂŚwiece, filtr, przewody WN, pompa paliwa? Co mam sprawdzać? Jeżdżę nią od sierpnia i zawsze paliła od kopa :roll:

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 16 lis 2010, 10:36

Obstawiam nieszczelne wtryski LPG lub reduktor puszczający gazowe bąki przez podciśnienie <ok> Do testu wieczorkiem odłącz wtyk na elektrozaworze przy reduktorze i odpal auto żeby wypalić LPG z przewodów. Na drugi dzień powinno odpalić od kopa, chyba że się mylę :mrgreen:
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 16 lis 2010, 12:19

Myślisz, że podczas odpalania po dłuższym postoju dostaje dawkę paliwa wraz z nieprzepalonym LPG i wtedy dławi się biedna, niemogąc łyknąć tego mixu :roll: ?

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 16 lis 2010, 12:49

W moim przypadku pomogło oczyszczenie wtryskiwaczy gazu.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 16 lis 2010, 14:24

Killer71 pisze:Myślisz, że podczas odpalania po dłuższym postoju dostaje dawkę paliwa wraz z nieprzepalonym LPG i wtedy dławi się biedna, niemogąc łyknąć tego mixu :roll: ?
Tak właśnie myślę <ok> A metod sprawdzenia jest więcej:
- przez interfejs gazowy zerknąć, czy po zgaszeniu auta ciśnienie nie spada
- rano popuścić opaskę z dowolnego węża pomiędzy reduktorem, a wtryskiwaczami; jak będzie syczało, to znaczy, że jakieś ciśnienie w układzie zostało; ta metoda nie zawsze się sprawdzi, bo jest niedokładna, ale jak będzie głucho po odkręceniu węża, to sprawa jasna
- wspomniana wcześniej metoda z wypaleniem gazu przy odłączonym elektrozaworze przy reduktorze (ew. przy butli, tylko że gazu do wypalenia będzie dużo więcej)

Jakie masz wtryskiwacze LPG?
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 17 lis 2010, 07:24

Sorry za opóźnienie, ale remont w chałupie wyklucza popołudniowe przesiadywanie na forum:) Moge pisać tylko z pracy. Mam czerwone Valteki (z tego co czytałem na forum, to nie mają one zbyt dobrej opinii), komputer STAG 300+ i reduktor NICO (?!) Wczoraj wieczorem wyłączyłem instalację przyciskiem na centralce w kabinie - czy to jest to samo, jakbym ściągnął wtyczkę z elektrozaworu przy reduktorze? Pojeździłem tak trochę, aby gaz się wypalił i zastawiłem samochód na noc. Niestety, rano to samo kręciłem chyba 4 sekundy zanim odpaliła :roll: Instalację mam na gwarancji, poprzedni forumowicz "MARIODG" zalożył ją rok temu i nie miał z nią problemu. Ja od sierpnia tego roku do zeszłego tygodnia również... :roll: Jeśli furka tak będzie paliła, to zaraz aku do wymiany będzie.

Kuzyn u siebie na Magic Jet'y i reduktor Scorpion - i tez mu pali po 5 sekundach.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 08:09 przez Killer71, łącznie zmieniany 1 raz.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 lis 2010, 07:40

Nie, wyłączenie instalki przyciskiem nie daje odpowiedniego efektu. Chyba, że po porannych problemach z odpaleniem pojeździłbyś cały dzień na benzynie i zostawił tak do kolejnego poranka.
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 17 lis 2010, 08:31

- rano popuścić opaskę z dowolnego węża pomiędzy reduktorem, a wtryskiwaczami; jak będzie syczało, to znaczy, że jakieś ciśnienie w układzie zostało; ta metoda nie zawsze się sprawdzi, bo jest niedokładna, ale jak będzie głucho po odkręceniu węża, to sprawa jasna
Czyli po odkręceniu węża będzie cisza, to instalacja gazowa sprawna i trzeba szukać po stronie zasilania benzyną?
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 08:35 przez Killer71, łącznie zmieniany 1 raz.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 lis 2010, 08:36

Jeśli po odkręceniu węża będzie cisza, to wtryski są nieszczelne (zlały całe ciśnienie w kolektor ssący).
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 17 lis 2010, 08:42

... pogubiłem się, jak cisza to wtryski do czyszczenia bo są nieszczelne, a jak syknie to ok?
Ostatnio zmieniony 17 lis 2010, 10:00 przez Killer71, łącznie zmieniany 2 razy.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 lis 2010, 09:42

Tak. Tylko przypominam, że to jedna z kilku metod i to nie najlepsza.
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 17 lis 2010, 10:43

Od czegoś muszę zacząć. Najpierw sprawdzę, czy jest cisnienie w wężach. Jeśli będzie syczeć, to odpinam elektrozawór, wypalam resztkę gazu i czekam do rana. Powiedz mi jeszcze, chodzi o ten elektrozawór w kółeczku? Odpinam te dwa przewody i instalacja jest odłączona?



Obrazek

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 17 lis 2010, 11:20

Killer71 pisze:chodzi o ten elektrozawór w kółeczku? Odpinam te dwa przewody i instalacja jest odłączona?
Tego nie ruszaj.
Odłącz wąż za filtrem fazy lotnej (przed trójnikiem)
Dla bezpieczeństa zakręć zawór przy butli.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 lis 2010, 11:50

Killer71 pisze:Od czegoś muszę zacząć. Najpierw sprawdzę, czy jest cisnienie w wężach. Jeśli będzie syczeć, to odpinam elektrozawór, wypalam resztkę gazu i czekam do rana. Powiedz mi jeszcze, chodzi o ten elektrozawór w kółeczku? Odpinam te dwa przewody i instalacja jest odłączona?
Tak, to ten elektrozawór. Wystarczy odpiąć jeden z przewodów. Zakładamy, że zawór jest sprawny i szczelny. Ale na początek może być. Jak nie będzie efektu, to pójdziemy dalej. Ciśnienie w wężach sprawdzasz oczywiście na zgaszonym silniku i to rano, przed odpaleniem auta!
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 17 lis 2010, 12:32

Czyli mam zrobić w odwrotnej kolejności:
1.Wyłączam centralkę w kabinie, odpinam przewód od elektrozaworu i robię rundkę aby wypalić resztkę gazu i zostawiam niunie na noc z odpiętym przewodem.
2.Rano popuszczam węża przed trójnikiem i sprawdzam, czy w środku jest gaz pod ciśnieniem.

Tak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga