[audi A6C5 2002 rok 2.5 tdi 155 multi] odpalanie
[A6 C5 2.5] Niepalace auto
witam serdecznie!!!
otóż mam problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju, np po nocy jak wsiadam do auta to muszę kręcić z 5 sek aż odpali (odpala za każdym razem) jak już odpali i pochodzi z 3-4 min nie ma problemu z odpaleniem. również jak postoi z 4-5godz tez nie ma problemu!!!!
I nie jest to tak że kręcę, kręcę i buch odpala, to jest tak jakby silnik musiał sie "rozpędzić"
byłem na vagu niby wszystko ok sterownik pompy ok przepływka oki, świece tez podobno ok.
czytałem ty ze paliwo potrafi sie cofać i żeby zainstalować zawór zwrotny na przewodzie paliwowym, jest to rozwią;zanie - ale nie do końca bo nie likwiduje usterki a tylko ją; minimalizuje, pyzatym nie wiem czy u mnie rzeczywiście paliwo sie cofa!!!(mam czarne przewody)
zrobiłem eksperyment, założyłem zacisk stolarski na przewodzie paliwowym przed filtrem paliwa i zostawiłem auto na jakieś 7-8 godz, potem próba uruchomienia silnika, no i tak jakby lepiej zapalił(choć i tak musiał przekręcić chwile)!! ale pewien nie jestem czy to przez to!
mechanik mówił mi tez ze świece mogą; być dobre ale mogą; grzać nie na końcach a na przykład po środku i już będzie problem z paleniem!
możliwe to?
gdzie mogę szukać usterki czytałem ze jakis zawór zwrotny pompy paliwowej może byc za to odpowiedzialny, czy to prawda? jesli tak to gdzie go szukać???
dzięki za odpowiedzi
otóż mam problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju, np po nocy jak wsiadam do auta to muszę kręcić z 5 sek aż odpali (odpala za każdym razem) jak już odpali i pochodzi z 3-4 min nie ma problemu z odpaleniem. również jak postoi z 4-5godz tez nie ma problemu!!!!
I nie jest to tak że kręcę, kręcę i buch odpala, to jest tak jakby silnik musiał sie "rozpędzić"
byłem na vagu niby wszystko ok sterownik pompy ok przepływka oki, świece tez podobno ok.
czytałem ty ze paliwo potrafi sie cofać i żeby zainstalować zawór zwrotny na przewodzie paliwowym, jest to rozwią;zanie - ale nie do końca bo nie likwiduje usterki a tylko ją; minimalizuje, pyzatym nie wiem czy u mnie rzeczywiście paliwo sie cofa!!!(mam czarne przewody)
zrobiłem eksperyment, założyłem zacisk stolarski na przewodzie paliwowym przed filtrem paliwa i zostawiłem auto na jakieś 7-8 godz, potem próba uruchomienia silnika, no i tak jakby lepiej zapalił(choć i tak musiał przekręcić chwile)!! ale pewien nie jestem czy to przez to!
mechanik mówił mi tez ze świece mogą; być dobre ale mogą; grzać nie na końcach a na przykład po środku i już będzie problem z paleniem!
możliwe to?
gdzie mogę szukać usterki czytałem ze jakis zawór zwrotny pompy paliwowej może byc za to odpowiedzialny, czy to prawda? jesli tak to gdzie go szukać???
dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 18:57 przez jasio, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Melmak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
- Lokalizacja: Szczecin
Panowie. Jak macie kasę to wymieńcie komplet świec i sprawdżcie przekaźniki od świec. Jak nie macie kasy to wymontujcie świece i zamroźcie je w zamrażarce. przynieście akumulatory i przewody i sprawdźcie jak a właściwie czy zaczynają; grzać świece wyjęte z zamrażarki. Jak nie grzeją; to wymiana. Jeżeli dalej nie chce odpalić na dotyk to prawdopodobnie problem z paliwem. Kup w motoryzacyjnym pompkę ręczną; taką; jak do ciężarówek i zamontuj pomiędzy filtrm a pompą; wtr. i przed odpaleniem podpompuj paliwo. Musisz czuć to co robisz w rękach. nogach i ... . Jeżeli odpali bez problemu to masz przyczynę. jeśli masz pewność że świece i paliwo jest ok. to może być zajechany silnik. Sprawdź też począ;tek wtrysku. Byćmoże jest zbyt późny i stą;d problem z odpaleniem. Ale zacznij od sc i paliwa. Świece w 2,5 tdi są; chyba najbardziej prymitywnem urzą;dzeniem. Sprawdz i daj znać. Pozdr
witam 
no wczoraj po całodziennym postoju, probowałem odpalić i co i nic!!!! :shock:
nie odpalił!!!! za trzecim razem złapał!! uff
ale cos mi nie pasowało, i zajrzałem pod spód, a tam..... paliwo leją;ce sie jak z dystrybutora
zgasiłem silnik paliwo przestało sie lać, po ścią;gnięciu osłony okazało sie ze węzyk, taki w czarnym oplocie, idą;cy do wtryskiwaczy z prawej strony "rozsuną;ł" się.
myślę ze powodem tego był założony wcześniej zacisk na przewodzie paliwowym przed filtrem!!!
był łą;czony na swojej długości, nie wiem czy to normalne, w środku była cieńsza plastykowa rurka o mniejszym przekroju a na nią; nasunięty wężyk po obu stronach!!!! prawie tego nie widać!!!!
Czy to normalne!!!!

no wczoraj po całodziennym postoju, probowałem odpalić i co i nic!!!! :shock:
nie odpalił!!!! za trzecim razem złapał!! uff
ale cos mi nie pasowało, i zajrzałem pod spód, a tam..... paliwo leją;ce sie jak z dystrybutora

zgasiłem silnik paliwo przestało sie lać, po ścią;gnięciu osłony okazało sie ze węzyk, taki w czarnym oplocie, idą;cy do wtryskiwaczy z prawej strony "rozsuną;ł" się.
myślę ze powodem tego był założony wcześniej zacisk na przewodzie paliwowym przed filtrem!!!
był łą;czony na swojej długości, nie wiem czy to normalne, w środku była cieńsza plastykowa rurka o mniejszym przekroju a na nią; nasunięty wężyk po obu stronach!!!! prawie tego nie widać!!!!
Czy to normalne!!!!

- michas2811
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 sty 2008, 02:06
- Lokalizacja: glogow
Najlepiej podpią;c VAGa i sprawdzic co go boli. Ale obawiam się że vp44 padła :-?michas2811 pisze:witam wszystkich.mam taki problem.zgaslo tomojde autko i nie chce odpalic.kreci jak poj.....ne,ale nie chce zapalic.podrzuci ktos moze jakis pomysl co to moze byc.moze to cos z pompa paliwowa.silnik 2,5tdi,150 km.pozdrawiam
AKE 2.5 TDI V6 QUATTRO 205 PS
witam!
No powoli wychodzi co może być przyczyna niepalenia mojego auta!
otóż kupiłem nowy komplet świec boscha, i przy wymianie wyszło ze świece nie dostają; prą;du!!
to by tłumaczyło kłopoty z paleniem rano, silnik palił sam z siebie bez pomocy świec!!!!!
ani nowe ani stare nie grzeją;, wychodzi więc ze przkażnik ale byłem na vagu tydz temu i było wszystko!!!
nawet kontrolka od pokazuje ze świece grzeją;! byc może kable, ale pewności nie mam!
jadę dzis na kompa, zobaczymy co i jak!!!
miał ktoś podobny problem!????????
[ Dodano: 2008-03-20, 20:53 ]
czy wie ktoś gdzie jest może przekaźnik grzania świec???
bo prawdopodobnie to padło
No powoli wychodzi co może być przyczyna niepalenia mojego auta!
otóż kupiłem nowy komplet świec boscha, i przy wymianie wyszło ze świece nie dostają; prą;du!!

to by tłumaczyło kłopoty z paleniem rano, silnik palił sam z siebie bez pomocy świec!!!!!
ani nowe ani stare nie grzeją;, wychodzi więc ze przkażnik ale byłem na vagu tydz temu i było wszystko!!!
nawet kontrolka od pokazuje ze świece grzeją;! byc może kable, ale pewności nie mam!
jadę dzis na kompa, zobaczymy co i jak!!!
miał ktoś podobny problem!????????
[ Dodano: 2008-03-20, 20:53 ]
czy wie ktoś gdzie jest może przekaźnik grzania świec???
bo prawdopodobnie to padło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 wrz 2008, 15:44
- Lokalizacja: ILAWA-LONDYN
[audi A6C5 2002 rok 2.5 tdi 155 multi] odpalanie
witam wszystkich 2 miesiace temu wymieniany mialem rozrzad od pewnego czasu jak sie troszke ochlodzilo albo gdy samochod postoi bez odpalania z 2-3 dni nie odpala od pierwszego razu co moze byc tego przyczyna? po wymianie rozrzadu nie mial ustawianego kata wtrysku czy jakos tak to sie nazywa angielski mechanik nie mial pojecia o czym mowie jak sie go spytalem. :?:
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
a moze ''swieczki'' masz juz przepalone :?: i nie grzeja... sprawdzales :?: jak dlugo swieci sie lampka na desce rozdzielczej , na woltomierzu jest wyrazny spadek wskazowki jak przekrecisz kluczyk :?:
a ustawienie kata wtrysku powinni ustawic jak wymieniali rozrzad
mowa o fachowcu
a tak to ustawienie kosztuje 100 zeta i czas 1h
a ustawienie kata wtrysku powinni ustawic jak wymieniali rozrzad


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 wrz 2008, 15:44
- Lokalizacja: ILAWA-LONDYN
Jarecki pisze:a moze ''swieczki'' masz juz przepalone :?: i nie grzeja... sprawdzales :?: jak dlugo swieci sie lampka na desce rozdzielczej , na woltomierzu jest wyrazny spadek wskazowki jak przekrecisz kluczyk :?:
a ustawienie kata wtrysku powinni ustawic jak wymieniali rozrzadmowa o fachowcu
a tak to ustawienie kosztuje 100 zeta i czas 1h
kontrolka od swic zarowych jak jest cieplo na dworzu gasnie bardzo szybko ale jak jest 0-3 stopnie to juz zdecydowanie dluzej trzeba czekac zanim zgasnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 01 wrz 2008, 15:44
- Lokalizacja: ILAWA-LONDYN
Witam Koledzy!
Podłacze się pod ten temat - a mianowicie u mnie występują podobne problemy jak u kolegi...
Kiedy na dworze jest dość zimno auto z rana ciężko odpala, świece nagrzewają się dość długo, dość długo muszę kręcić, a jak odpali z rury leci dym - dość duża chmura - mam wrażenie, że auto na początku nie pali na wszytskie "gary" - ale po kilku sekundach zaczyna pracować dość normalnie...
Także zastanawiam się co może być przyczyną...
Podłacze się pod ten temat - a mianowicie u mnie występują podobne problemy jak u kolegi...
Kiedy na dworze jest dość zimno auto z rana ciężko odpala, świece nagrzewają się dość długo, dość długo muszę kręcić, a jak odpali z rury leci dym - dość duża chmura - mam wrażenie, że auto na początku nie pali na wszytskie "gary" - ale po kilku sekundach zaczyna pracować dość normalnie...
Także zastanawiam się co może być przyczyną...
