Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[audi A6C5 2002 rok 2.5 tdi 155 multi] odpalanie

Silniki wysokoprężne
jasio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 16 mar 2008, 00:16
Lokalizacja: bedford

[A6 C5 2.5] Niepalace auto

Post autor: jasio » 16 mar 2008, 00:41

witam serdecznie!!!

otóż mam problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju, np po nocy jak wsiadam do auta to muszę kręcić z 5 sek aż odpali (odpala za każdym razem) jak już odpali i pochodzi z 3-4 min nie ma problemu z odpaleniem. również jak postoi z 4-5godz tez nie ma problemu!!!!

I nie jest to tak że kręcę, kręcę i buch odpala, to jest tak jakby silnik musiał sie "rozpędzić"

byłem na vagu niby wszystko ok sterownik pompy ok przepływka oki, świece tez podobno ok.

czytałem ty ze paliwo potrafi sie cofać i żeby zainstalować zawór zwrotny na przewodzie paliwowym, jest to rozwią;zanie - ale nie do końca bo nie likwiduje usterki a tylko ją; minimalizuje, pyzatym nie wiem czy u mnie rzeczywiście paliwo sie cofa!!!(mam czarne przewody)

zrobiłem eksperyment, założyłem zacisk stolarski na przewodzie paliwowym przed filtrem paliwa i zostawiłem auto na jakieś 7-8 godz, potem próba uruchomienia silnika, no i tak jakby lepiej zapalił(choć i tak musiał przekręcić chwile)!! ale pewien nie jestem czy to przez to!

mechanik mówił mi tez ze świece mogą; być dobre ale mogą; grzać nie na końcach a na przykład po środku i już będzie problem z paleniem!
możliwe to?

gdzie mogę szukać usterki czytałem ze jakis zawór zwrotny pompy paliwowej może byc za to odpowiedzialny, czy to prawda? jesli tak to gdzie go szukać???

dzięki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 18:57 przez jasio, łącznie zmieniany 1 raz.

jerzy mazurek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 01 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Melmak

Post autor: jerzy mazurek » 16 mar 2008, 10:04

Miałem podobne obawy. Wymieniłem filtr paliwa i wszystko ok. U mnie szczególnie objawiało sie to wtedy, gdy stałem pod górkę.
jurek mazurek

Tomek-Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomek-Szczecin » 16 mar 2008, 17:19

Panowie. Jak macie kasę to wymieńcie komplet świec i sprawdżcie przekaźniki od świec. Jak nie macie kasy to wymontujcie świece i zamroźcie je w zamrażarce. przynieście akumulatory i przewody i sprawdźcie jak a właściwie czy zaczynają; grzać świece wyjęte z zamrażarki. Jak nie grzeją; to wymiana. Jeżeli dalej nie chce odpalić na dotyk to prawdopodobnie problem z paliwem. Kup w motoryzacyjnym pompkę ręczną; taką; jak do ciężarówek i zamontuj pomiędzy filtrm a pompą; wtr. i przed odpaleniem podpompuj paliwo. Musisz czuć to co robisz w rękach. nogach i ... . Jeżeli odpali bez problemu to masz przyczynę. jeśli masz pewność że świece i paliwo jest ok. to może być zajechany silnik. Sprawdź też począ;tek wtrysku. Byćmoże jest zbyt późny i stą;d problem z odpaleniem. Ale zacznij od sc i paliwa. Świece w 2,5 tdi są; chyba najbardziej prymitywnem urzą;dzeniem. Sprawdz i daj znać. Pozdr

jasio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 16 mar 2008, 00:16
Lokalizacja: bedford

Post autor: jasio » 17 mar 2008, 11:39

witam !!

no wczoraj po całodziennym postoju, probowałem odpalić i co i nic!!!! :shock:
nie odpalił!!!! za trzecim razem złapał!! uff
ale cos mi nie pasowało, i zajrzałem pod spód, a tam..... paliwo leją;ce sie jak z dystrybutora :-/

zgasiłem silnik paliwo przestało sie lać, po ścią;gnięciu osłony okazało sie ze węzyk, taki w czarnym oplocie, idą;cy do wtryskiwaczy z prawej strony "rozsuną;ł" się.

myślę ze powodem tego był założony wcześniej zacisk na przewodzie paliwowym przed filtrem!!!

był łą;czony na swojej długości, nie wiem czy to normalne, w środku była cieńsza plastykowa rurka o mniejszym przekroju a na nią; nasunięty wężyk po obu stronach!!!! prawie tego nie widać!!!!


Czy to normalne!!!! :-/

Awatar użytkownika
michas2811
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 29 sty 2008, 02:06
Lokalizacja: glogow

Post autor: michas2811 » 18 mar 2008, 17:28

witam wszystkich.mam taki problem.zgaslo tomojde autko i nie chce odpalic.kreci jak poj.....ne,ale nie chce zapalic.podrzuci ktos moze jakis pomysl co to moze byc.moze to cos z pompa paliwowa.silnik 2,5tdi,150 km.pozdrawiam

lenoks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:17
Lokalizacja: mrągowo

Post autor: lenoks » 18 mar 2008, 18:18

michas2811 pisze:witam wszystkich.mam taki problem.zgaslo tomojde autko i nie chce odpalic.kreci jak poj.....ne,ale nie chce zapalic.podrzuci ktos moze jakis pomysl co to moze byc.moze to cos z pompa paliwowa.silnik 2,5tdi,150 km.pozdrawiam
Najlepiej podpią;c VAGa i sprawdzic co go boli. Ale obawiam się że vp44 padła :-?
AKE 2.5 TDI V6 QUATTRO 205 PS

jasio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 16 mar 2008, 00:16
Lokalizacja: bedford

Post autor: jasio » 20 mar 2008, 19:06

witam!

No powoli wychodzi co może być przyczyna niepalenia mojego auta!

otóż kupiłem nowy komplet świec boscha, i przy wymianie wyszło ze świece nie dostają; prą;du!! :-/

to by tłumaczyło kłopoty z paleniem rano, silnik palił sam z siebie bez pomocy świec!!!!!

ani nowe ani stare nie grzeją;, wychodzi więc ze przkażnik ale byłem na vagu tydz temu i było wszystko!!!

nawet kontrolka od pokazuje ze świece grzeją;! byc może kable, ale pewności nie mam!

jadę dzis na kompa, zobaczymy co i jak!!!


miał ktoś podobny problem!????????

[ Dodano: 2008-03-20, 20:53 ]
czy wie ktoś gdzie jest może przekaźnik grzania świec???
bo prawdopodobnie to padło

lenoks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:17
Lokalizacja: mrągowo

Post autor: lenoks » 20 mar 2008, 21:22

W grudniu wymieniałem wszystkie świece bo 5 z 6 była spalona ale palił nawet przy - 10 bezproblemowo. Zaniepokoiło mnie tylko to że lekko przykopcił przy odpalaniu i dlatego sprawdziłem świece. A tak odbiegają;c od tematu to wymiana świec w v6 tdi to masakra :mrgreen:
AKE 2.5 TDI V6 QUATTRO 205 PS

grasiklondyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 01 wrz 2008, 15:44
Lokalizacja: ILAWA-LONDYN

[audi A6C5 2002 rok 2.5 tdi 155 multi] odpalanie

Post autor: grasiklondyn » 01 gru 2008, 16:11

witam wszystkich 2 miesiace temu wymieniany mialem rozrzad od pewnego czasu jak sie troszke ochlodzilo albo gdy samochod postoi bez odpalania z 2-3 dni nie odpala od pierwszego razu co moze byc tego przyczyna? po wymianie rozrzadu nie mial ustawianego kata wtrysku czy jakos tak to sie nazywa angielski mechanik nie mial pojecia o czym mowie jak sie go spytalem. :?:

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 01 gru 2008, 16:41

no moze być problem w źle ustawionym kącie wtrysku,ew popatrz czy masz sucho na przelewach,może się zapowietrza delikatnie .......

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 01 gru 2008, 17:09

a moze ''swieczki'' masz juz przepalone :?: i nie grzeja... sprawdzales :?: jak dlugo swieci sie lampka na desce rozdzielczej , na woltomierzu jest wyrazny spadek wskazowki jak przekrecisz kluczyk :?:
a ustawienie kata wtrysku powinni ustawic jak wymieniali rozrzad :-) mowa o fachowcu :-) a tak to ustawienie kosztuje 100 zeta i czas 1h

grasiklondyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 01 wrz 2008, 15:44
Lokalizacja: ILAWA-LONDYN

Post autor: grasiklondyn » 01 gru 2008, 17:18

Jarecki pisze:a moze ''swieczki'' masz juz przepalone :?: i nie grzeja... sprawdzales :?: jak dlugo swieci sie lampka na desce rozdzielczej , na woltomierzu jest wyrazny spadek wskazowki jak przekrecisz kluczyk :?:
a ustawienie kata wtrysku powinni ustawic jak wymieniali rozrzad :-) mowa o fachowcu :-) a tak to ustawienie kosztuje 100 zeta i czas 1h

kontrolka od swic zarowych jak jest cieplo na dworzu gasnie bardzo szybko ale jak jest 0-3 stopnie to juz zdecydowanie dluzej trzeba czekac zanim zgasnie

wollys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 19 paź 2008, 17:28
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wollys » 02 gru 2008, 11:00

Czesc
Po 1 - Jesli masz Vaga to podlacz i sprawdz.
Po 2 - jesli nie masz to kup wiele ci w przyszlosci pomoze.
Po 3 - stawiałbym na świece ewentualnie czujnik temperatury paliwa ze wskazaniem na to drugie.
pozdrawiam

grasiklondyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 01 wrz 2008, 15:44
Lokalizacja: ILAWA-LONDYN

Post autor: grasiklondyn » 02 gru 2008, 15:49

to dziwne jak auto odpale to przez pare sekund faluja obroty 1000-1100 po chwili zgasze odpali na tak zw dotyk o obroty na 900 rowniutko jak silnik pochodzi pali pieknie jak stoi to za 2 razem i te obroty pofalowuja przez chwile to jest dziwne?

Awatar użytkownika
prego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 gru 2008, 22:30
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: prego » 02 gru 2008, 22:49

Witam Koledzy!

Podłacze się pod ten temat - a mianowicie u mnie występują podobne problemy jak u kolegi...

Kiedy na dworze jest dość zimno auto z rana ciężko odpala, świece nagrzewają się dość długo, dość długo muszę kręcić, a jak odpali z rury leci dym - dość duża chmura - mam wrażenie, że auto na początku nie pali na wszytskie "gary" - ale po kilku sekundach zaczyna pracować dość normalnie...

Także zastanawiam się co może być przyczyną... ;/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja