tak tylko przy jak piszsz 1750 to ona zaczyna pompowac a czym wieksze obroty to ona pompuje wieksze cisnienie i czym wieksze cisnienie tym wieksza odczuwalnosc bo pompowana jest wieksza moc nie pamietam juz przy ilu otwiera ale chyba 0,5 lub 0,6vipkwiecien pisze:a jak to sprawdzic sprawnosc turbinki?? Wąż na dolocie wymacać czy puchnie czy nie?
Z tego co wiem to ten silnik max moment obrotowy ma juz od 1750obr wiec wyczuwalnie od 2000-2200 obr wyraznie ciągnie samochód wiec normalne to raczej nie jest:((
[1.8T 150KM] Nie ma mocy, muli sie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Witam. ÂŻeby nie zakładać nowego tematu o podobnym problemie, podepnę się pod istniejący. Kupiłem parę dni temu A6 Avant 1.8 T 180KM (AJL) Quattro i wyraźnie jakby brakowało mocy. Od 0 do 100km/h ma 15s na każdym biegu się słabo wkręca na obroty. ÂŚrednie spalanie 13l. Podłączyłem vaga i miałem jeden błąd:
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Coding: 04202
Shop #: WSC 02324
1 Fault Found:
17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
P1564 - 35-10 - - - Intermittent
Wykasowałem go i nie wyskakuje już. Miał ktoś coś podobnego?
Pozdrawiam i czekam na propozycję od czego zacząć...
Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Coding: 04202
Shop #: WSC 02324
1 Fault Found:
17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
P1564 - 35-10 - - - Intermittent
Wykasowałem go i nie wyskakuje już. Miał ktoś coś podobnego?
Pozdrawiam i czekam na propozycję od czego zacząć...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Po skasowaniu błędu nic się nie zmieniło. Prawdopodobnie, ktoś błędnie przeprowadził adaptację, więc na nowo przeprowadziłem adaptację przepustnicy na kanale 98, bo na 60 się nie powiodło (w instrukcji do adaptacji jest napisane że dla 1.8 T z protokołem KWP-1281 adaptacja powinna być wykonywana na kanale 60, na którym nic nie ma i nie działa procedura). Przy adaptacji w pierwszym okienku było niecałe 4V, a w drugim trochę ponad , czy to prawidłowe napięcie podczas tej procedury?. Znacznej poprawy po adaptacji nie zauważyłem, poza spalaniem chwilowym, które z 24l (przy wciśniętym pedale gazu do końca) wzrosło na 38 a nawet 42. Odkręciłem przewód zasilający paliwo nad kolektorem, żeby sprawdzić ciśnienie pompki paliwa. Paliwo z wężyka, że tak sobie pozwolę określić "żwawo" leci do butelki.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wojtus1984, dobrze - na kanale 98 jest adaptacja do naszych bo sama przepustnica nie jest pod protokół KWP-1281.
U mnie problem polega na tym że po wyczyszczeniu i adaptacji obroty schodzą z jakichkolwiek do 1500 stoją tak chwilę (z 10 sekund) po czym powoli schodzą do około 940 i tak za każdym razem po wciśnięciu pedału gazu. Czy miał ktoś taki problem? Na forum pełno info o obrotach falujących czy za niskich lecz nic o takim przypadku.
U mnie problem polega na tym że po wyczyszczeniu i adaptacji obroty schodzą z jakichkolwiek do 1500 stoją tak chwilę (z 10 sekund) po czym powoli schodzą do około 940 i tak za każdym razem po wciśnięciu pedału gazu. Czy miał ktoś taki problem? Na forum pełno info o obrotach falujących czy za niskich lecz nic o takim przypadku.
Panowie ja proponuje kupić sobie wskaźnik doładowania którego montaż zajmuje 15 minut, nagrzać silnik do temp roboczej 90 wrzucić 3 bieg przy 1500 obrotów i depnąć w podłogę, obserwować co się dzieje, mi przy 2000 obrotów turbina pompuje już 0.3bar przy 2700obr mam max doładowanie ok 0.55bar , dalej wiadomo pomału opada...
tym sposobem sprawdzicie sobie całą szczelność układu podciśnienia oraz sama turbinę czy lądują tak jak powinna, zegar na jałowym powinien wskazywać idealnie -6 jeżeli układ jest w 100% szczelny, turbo fabrycznie powinno lądować 0.55 bar w szczycie w seryjnym 1.8T 150Km czyli pewnie mowa o popularnym AEB
tu naprawdę poza turbo nie ma chyba co się zepsuć chyba ze przepływka z racji przebiegu ale to juz musiało byc pod 300.000km :-P zresztą przepływke z vagiem sprawdzić to tez 15minut zabawy...
nie sadze aby pompa paliwa powodowała powyższe objawy
tym sposobem sprawdzicie sobie całą szczelność układu podciśnienia oraz sama turbinę czy lądują tak jak powinna, zegar na jałowym powinien wskazywać idealnie -6 jeżeli układ jest w 100% szczelny, turbo fabrycznie powinno lądować 0.55 bar w szczycie w seryjnym 1.8T 150Km czyli pewnie mowa o popularnym AEB
tu naprawdę poza turbo nie ma chyba co się zepsuć chyba ze przepływka z racji przebiegu ale to juz musiało byc pod 300.000km :-P zresztą przepływke z vagiem sprawdzić to tez 15minut zabawy...
nie sadze aby pompa paliwa powodowała powyższe objawy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Przeczyściłem przepustnicę i zrobiłem ponownie adaptację na 98 kanale. Wymieniłem zawór DV i przewód sterujący do tego zaworu (w starym DV była pęknięta membrana gumowa). Podociskałem wszystkie opaski na przewodach ciśnienia i podciśnienia(na wlocie do turbiny była poluzowana opaska) wirnik w turbinie obraca się lekko i nie ma luzów. W przewodzie przed IC nie ma żadnego oleju. Sprawdziłem ciśnienie na pompce paliwa (trzyma 3 bary na zgaszonym silniku). Pozostało mi tylko kupić wskaźnik doładowania turbiny i sprawdzić czy katalizator nie jest zabity i czy nie urwała się klapka od WG w turbinie. Robiłem test na drodze 90C 3 bieg pedał w podłodze i jakbym jechał 1.4 bez turbo(do 6 tys. obr ledwo się wkręcił, zero efektu wciskania w fotel, golf 3 1.9 tdi 90Km przy A6 to prawdziwa rakieta ) na 4 ledwo się "rozbujał" do 150 i dalej nie chciał iść...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Już zamówiłem wskaźnik doładowania, powinien w poniedziałek dotrzeć. Jak sprawdzić za pomocą tego wskaźnika że katalizator zapchany? Jak dam gazu to przewód przed przepustnicą twardnieje od ciśnienia. W innym poście wyczytałem że za mulenie mogą odpowiadać także świece. Jak tak to jakie wstawić do tego silnika (AJL 180 KM) czy to bez różnicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
swiece NGK PRF6Qwojtus1984 pisze:Już zamówiłem wskaźnik doładowania, powinien w poniedziałek dotrzeć. Jak sprawdzić za pomocą tego wskaźnika że katalizator zapchany? Jak dam gazu to przewód przed przepustnicą twardnieje od ciśnienia. W innym poście wyczytałem że za mulenie mogą odpowiadać także świece. Jak tak to jakie wstawić do tego silnika (AJL 180 KM) czy to bez różnicy.
dokładnie takie jak egoonn, napisał, sam takowe założyłem auto jeździ super, sporo lepiej niz an 3 elektrodowych, tzn sporo.... ja tam czuje albo sobie wmówiłem :P
a sprawdzisz w bardzo prosty sposób zobaczysz ile turbo Ci pompuje jak szybko traci doładowanie itp, wszystko będziesz widział, im wyższy bieg tym lepiej, czyli długa prosta 4ty bieg i podłoga, opiszesz co i jak i postaramy się pomoc
a sprawdzisz w bardzo prosty sposób zobaczysz ile turbo Ci pompuje jak szybko traci doładowanie itp, wszystko będziesz widział, im wyższy bieg tym lepiej, czyli długa prosta 4ty bieg i podłoga, opiszesz co i jak i postaramy się pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Wczoraj wymieniłem świece na nowe, takie jak pisał egoonn i czuć, że trochę lepiej się zbiera. Stare świece były tego samego typu jak te nowe, tylko po wykręceniu były całe czarne. Czy to normalny kolor świec? Z tego co pamiętam to: biały kolor - mieszanka uboga, brązowy -normalny skład, a czarny - za bogata mieszanka. Jak się mylę to proszę mnie poprawić. Co odpowiada za skład mieszanki? Czy to jest sonda lambda, jak tak to w jaki sposób można sprawdzić czy jest sprawna?
Ostatnio zmieniony 16 lis 2010, 12:45 przez wojtus1984, łącznie zmieniany 1 raz.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga