[1.8T 150KM] Nie ma mocy, muli sie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Właśnie tego szukałem
. Większość materiałów związanych z diagnozą VAGiem jest do silników TDI. Najgorzej, że u mnie nie działa grupa 31 i nie ma żadnych błędów związanych ze składem mieszanki. Szukałem 2 sondy lambda pod maską (słaby dostęp i widoczność za katalizatorem) i sprawdzałem w ETKA, i nie znalazłem. Czy to możliwe, ze jest tylko jedna w silniku AJL?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
Panowie pozwolą że przyłączę sie do rozmowy. 
Sam od jakiegoś czasu miałęm wrażenie że auto słabo sie zbiera. Po przeczytaniu tego wątku w końcuz decydowałem się na zakup wskaźnika boost. Dzisiaj podłączyłem go i tak, na postoju pokazuj 0,6 bara po dodaniu gazu na postoju podnosi się lekko i opada, natomiast podczas jazdy na 3 biego nic prawie sie nie dzieje dopiero przy 2000 obr mam 0,3bara a przy 2800-2900 pokazuje 0,8 bar nawet z kawałkiem i tak trzyma do 4200 obr. dalej nie sprawdzalem bo nie bylo drogi. Robiłem tą próbę z Vag i na 25 kanale ostatnie okienko pokazywalo przy pełnym gazie 99,6% a po puszczeniua gazu 0% (czyli n75 sprawne?) natomiast na 2 albo 3 kanale przepływka pokazywała przy pełnym bucie 134g/s.
Czy któryś z Kolegów mógłby coś powiedzieć na te parametry w przypadku mojego 1,8T (180KM)???
Dodam że mam nowe świece, przepływke, filtry, czyszczona przepustnica oraz sprawdzone przewody podciśnienia. Błędów 0 na kompie.
Czy delikatnie popękana guma cewki (ta co wchodzi na świecę) może wpływać na spadek mocy oraz sporadyczne szarpnięcia na postoju??

Sam od jakiegoś czasu miałęm wrażenie że auto słabo sie zbiera. Po przeczytaniu tego wątku w końcuz decydowałem się na zakup wskaźnika boost. Dzisiaj podłączyłem go i tak, na postoju pokazuj 0,6 bara po dodaniu gazu na postoju podnosi się lekko i opada, natomiast podczas jazdy na 3 biego nic prawie sie nie dzieje dopiero przy 2000 obr mam 0,3bara a przy 2800-2900 pokazuje 0,8 bar nawet z kawałkiem i tak trzyma do 4200 obr. dalej nie sprawdzalem bo nie bylo drogi. Robiłem tą próbę z Vag i na 25 kanale ostatnie okienko pokazywalo przy pełnym gazie 99,6% a po puszczeniua gazu 0% (czyli n75 sprawne?) natomiast na 2 albo 3 kanale przepływka pokazywała przy pełnym bucie 134g/s.
Czy któryś z Kolegów mógłby coś powiedzieć na te parametry w przypadku mojego 1,8T (180KM)???
Dodam że mam nowe świece, przepływke, filtry, czyszczona przepustnica oraz sprawdzone przewody podciśnienia. Błędów 0 na kompie.
Czy delikatnie popękana guma cewki (ta co wchodzi na świecę) może wpływać na spadek mocy oraz sporadyczne szarpnięcia na postoju??
studentpollub, tak cewki są bardzo ważne i jakiekolwiek przebicia właśnie tak się objawiają... aczkolwiek żeby cewkę szlak trafił w 1.8t to chyba musi mieć najechane z 400.000km, ew uszkodzenie mechaniczne tak jak u Ciebie
doładowanie masz prawidłowe 0.3 bar czyli wstaje ok 2000obr, a w peauku masz 0.8bar jak na 180 konna serie przystało...
na postoju masz minus 0.6 bar czyli prawidłowo, układ szczelny
wynika z tego ze auto Ci zapindala prawidłowo :-P
doładowanie masz prawidłowe 0.3 bar czyli wstaje ok 2000obr, a w peauku masz 0.8bar jak na 180 konna serie przystało...
na postoju masz minus 0.6 bar czyli prawidłowo, układ szczelny
wynika z tego ze auto Ci zapindala prawidłowo :-P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
no właśnie mam w tym problem że jak jeżdzę małe odcinki tak do 30 km to chodzi OK ale jak już jadę dłuższą trasę powyżej 50km to odczuwam jakby auto było słabsze i nie czuć już tego doładwowania i gorzej sie zbiera niz podczas jazdy na mały dystans. Zauważyłem jeszcze że jak mam włączoną klimę to po wciśnieciu sprzegłą przed skrzyżowaniem obroty spadają dużo ponizej 900 nawet do 400-500 obr/min aż próbuje zgasnąć. I właśnie czy może to być ta cewka.tarq pisze:
wynika z tego ze auto Ci zapindala prawidłowo :-P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
może , mozestudentpollub pisze:no właśnie mam w tym problem że jak jeżdzę małe odcinki tak do 30 km to chodzi OK ale jak już jadę dłuższą trasę powyżej 50km to odczuwam jakby auto było słabsze i nie czuć już tego doładwowania i gorzej sie zbiera niz podczas jazdy na mały dystans. Zauważyłem jeszcze że jak mam włączoną klimę to po wciśnieciu sprzegłą przed skrzyżowaniem obroty spadają dużo ponizej 900 nawet do 400-500 obr/min aż próbuje zgasnąć. I właśnie czy może to być ta cewka.tarq pisze:
wynika z tego ze auto Ci zapindala prawidłowo :-P

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Dzisiaj zamontowałem wskaźnik doładowania turbo i zrobiłem test na drodze. Proszę o ocenę testu.
W miarę prosta droga i zero ruchu wieczorem.4 bieg i przy ok 1800 but w podłogę... przy ok 2500 obr wskaźnik pokazywał 0,9 bara do ok 5 tys potem spadło do 0.6 i bylo czuć ze 2 razy jak by coś przerywało i tak ledwo do 6 tys. dodam że przy wchodzeniu od 3 tys do 5 tys trwało baardzo długo... na wolnych obrotach pokazuje wskaźnik -0.7.
[ Dodano: 2010-11-21, 10:53 ]
Wymieniłem sondę Lambda na oryginalna Boscha i sprawdziłem stopień sprężania na wszystkich tłokach i miałem na wszystkich takie samo( trochę ponad 14 ). Auto teraz się szybciej zbiera i rozpędza się już prawie do 200 km/h, wcześniej ledwo można było rozbujać do 160km/h. Poprzedni właściciel mówił że leciał nim ponad 220km/h i miał jeszcze gaz pod nogą. Wymienił pompkę paliwa i świece i już ledwo się rozpędzał do 200 km/h. Czy to możliwe, że może być coś z pompką paliwa (od 4 miesięcy jest nowa) ma trochę ponad 3 bary ciśnienia (sprawdzałem ciśnienie). Jakie powinno być ciśnienie pompki w 180 KM silniku? Czy w 150 KM silniku siedzi inna pompka (mniejsze ciśnienie)?
[ Dodano: 2010-12-06, 14:20 ]
Dzisiaj wywaliłem katalizator i wstawiłem zamiennik ze strumienicą. Auto w końcu odżyło, poprawa jest znaczna i odczuwalna( auto ładnie się wkręca na obrotu już od 2,7 tys. ) Chciałbym podziękować dla tarq, który pomógł w zlokalizowaniu usterki, masz u mnie DUÂŻE PIWO :-D .
W miarę prosta droga i zero ruchu wieczorem.4 bieg i przy ok 1800 but w podłogę... przy ok 2500 obr wskaźnik pokazywał 0,9 bara do ok 5 tys potem spadło do 0.6 i bylo czuć ze 2 razy jak by coś przerywało i tak ledwo do 6 tys. dodam że przy wchodzeniu od 3 tys do 5 tys trwało baardzo długo... na wolnych obrotach pokazuje wskaźnik -0.7.
[ Dodano: 2010-11-21, 10:53 ]
Wymieniłem sondę Lambda na oryginalna Boscha i sprawdziłem stopień sprężania na wszystkich tłokach i miałem na wszystkich takie samo( trochę ponad 14 ). Auto teraz się szybciej zbiera i rozpędza się już prawie do 200 km/h, wcześniej ledwo można było rozbujać do 160km/h. Poprzedni właściciel mówił że leciał nim ponad 220km/h i miał jeszcze gaz pod nogą. Wymienił pompkę paliwa i świece i już ledwo się rozpędzał do 200 km/h. Czy to możliwe, że może być coś z pompką paliwa (od 4 miesięcy jest nowa) ma trochę ponad 3 bary ciśnienia (sprawdzałem ciśnienie). Jakie powinno być ciśnienie pompki w 180 KM silniku? Czy w 150 KM silniku siedzi inna pompka (mniejsze ciśnienie)?
[ Dodano: 2010-12-06, 14:20 ]
Dzisiaj wywaliłem katalizator i wstawiłem zamiennik ze strumienicą. Auto w końcu odżyło, poprawa jest znaczna i odczuwalna( auto ładnie się wkręca na obrotu już od 2,7 tys. ) Chciałbym podziękować dla tarq, który pomógł w zlokalizowaniu usterki, masz u mnie DUÂŻE PIWO :-D .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
wojtus1984 pisze: Dzisiaj wywaliłem katalizator i wstawiłem zamiennik ze strumienicą. Auto w końcu odżyło, poprawa jest znaczna i odczuwalna( auto ładnie się wkręca na obrotu już od 2,7 tys. ) .
odświeżę temat. A mogłbyś mi Kolego powiedzieć jak zdjagnozowałeś ten katalizator że poszedł do wymiany?? Czy wymieniłeś go w ciemno?? Bo mam takie objawy jak u ciebie że czasami auto wolno się wkręca na obroty od 3000 w górę.
I jeszcze jedno to ile taki zabieg kosztował? Czy kupiłeś gotową strumienice czy trzeba było spawać koncówki??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
Zdiagnozowałem w bardzo prosty sposób. Na zimnym silniku trzeba wkręcić auto do 4 tys obrotów i wyhamować do 1,5 tys i znowu to samo tak parę razy tylko z czuciem bez katowania. Jeżeli na temp. silnika nie wzrosła powyżej 70 C i po podniesieniu maski turbina świeci na czerwono nawet w dzień (najlepiej robić test wieczorem) to masz na 99% zabity kat.
Taki zabieg kosztował 2 piwa i trochę wolnego czasu mając własny kanał.
Kupiłem gotową strumienicę i tylko skręciłem w miejsce starego Katalizatora. Użyłem dokładnie tej..
http://moto.allegro.pl/katalizator-zami ... 21181.html
Bo mam silnik z jedną sondą lambda. Zamiennik wymagał tylko przewiercenia otworów do przykręcenia od strony turbiny na fi 12,5 bo na oryginalnych otworach nie pasowało na 2 śruby. Nic nie trzeba spawać tylko skręcić śrubami.
Po wstawieniu strumienicy auto zasuwa aż miło i spalanie spadło z 13 l na 9.5
. Jednak niepokoi mnie wskaźnik doładowania, który wcześniej od 3 tys. do 5 tys. pokazywał 0.9 bara doładowania, a teraz wskazuje max 0.7 przy ok 2700, a po przekroczeniu 3000 obr. spada na 0.55 bara i tak trzyma do 5000 obr. Może któryś z kolegów będzie wiedział co z tym zrobić dalej, aby wszystko działało prawidłowo...
Taki zabieg kosztował 2 piwa i trochę wolnego czasu mając własny kanał.
Kupiłem gotową strumienicę i tylko skręciłem w miejsce starego Katalizatora. Użyłem dokładnie tej..
http://moto.allegro.pl/katalizator-zami ... 21181.html
Bo mam silnik z jedną sondą lambda. Zamiennik wymagał tylko przewiercenia otworów do przykręcenia od strony turbiny na fi 12,5 bo na oryginalnych otworach nie pasowało na 2 śruby. Nic nie trzeba spawać tylko skręcić śrubami.
Po wstawieniu strumienicy auto zasuwa aż miło i spalanie spadło z 13 l na 9.5

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
A czy pomimo tego niższego doładowania auto ciągnie elegancko czy jest słabsze?? Chodzi mi o to czy jak masz np 3000 obr i w tym momencie naciśniesz gaz to czuć jak ciągnie ostro do przodu?? Bo u mnie czasami dzieje się cos takiego ze jak mam np na 4 biegu i te 3000 i nagle chce wyprzedzić to wskazówka obtorów baardzo leniwie się podnosi. Myślę jeszcze o N75 ale muszę spradzić ciśnienie w powyższej sytuacji.
Ale dzieki za wskazówkę!
Pozdrawiam
Ale dzieki za wskazówkę!
Pozdrawiam