Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,8 Quattro]zasada działania zmiennych faz rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 18 paź 2010, 11:34

Przecie zmienne fazy regulują stopniem napełnienia silnika wiec jak ma niby się nie zmienić zużycie paliwa.No i dziwne by było aby chwila zapłonu w silniku też nie miała odbicia w spalaniu jak również ciśnienie sprężania które od czasów rozrządu również zależy.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 paź 2010, 13:11

OK, ale nie wiem, czemu mnie pytacie. Ja napinaczy nie wymieniałem :shock:
Pozdrawiam,
Krisker

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 18 paź 2010, 20:07

wczoraj byłem w trasie zrobiłem rowno 200km.i stwierdzam ze ok litra spadło spalanie na 100km.nie obchodzi mnie to.bo nie patrze zbytnio na spalanie taki samochod ma jezdzic.
przy sprawnym silniku nie jest niespodzianką ze spalnie spada.na przegladzie tez mi koles powiedział ze spalanie ma ksiązkowe.
a powiem jeszce tak przy ,na gazie przy max mocy mam wiecej niutków niż na benzynie.
:lol:

[ Dodano: 2010-10-18, 20:11 ]
i dodam jeszce jedno,to co mowi Santo to ja to stukrotnie podtrzymuje.
BASTA.koniec tematu.mozecie sobie eksperymenty robic,ja napisałem ze problem ustapił.
Chcecie mnie posłuchac to ok,jak nie to wasza sprawa. <brawo2> <fiufiu>

[ Dodano: 2010-10-18, 20:27 ]
Pancurski
wymieniłem ze wzgledu na dzwonienie po stronie kierowcy,na vagu pomiar wartosci bdtc ,zamiast stałych w miare wartosci była fala meksykanska,po za tym brak mocy,i teraz wychodzi na to ze palił wiecej.
wymieniłem dla zasady 2 sztuki bo jedna to sobie lepiej tyłka nie zawracac.łancuszki uszcelki,wsio.teraz mam spokoj =bezcenne+ radosc z jazdy. :!: <ok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 12 lis 2010, 07:07

No i kicha. Z napinacza od 1.8 bez zmiennych faz pasują jedynie ślizgi i ściągacz. Reszta inna. Sprężyna jest w V6 dłuższa, sitko od 1.8 jest kapkę większe, tłoczek ma mniej frezów i dziurki olejowe w innym miejscu. Kaszana. W dodatku obejrzałem sobie jeszcze ten napinacz, który miałem wcześniej i okazało się, że to też od 1.8 (początek numeru 058). I ciekawostka: pozycja wstępna tego napinacza jest inna niż w V6. W jednym ta większa sprężyna wypycha tłoczek, a w drugim go wciąga (sic!). Ale nie ma tego złego... Stare ślizgi już dogorywały - jeden rozpadł mi się przy wyciąganiu napinacza. Teraz mam nowe i jestem spokojniejszy.

Podsumowując - każdy napinacz jest trochę inny, mimo pozornych podobieństw. Można sobie zafundować ściągacz i wymianę ślizgów za 270zł, ale na tym koniec :cry: Jak się sypie coś więcej to już tylko nowy napinacz.

P.S. Moje napinacze nadal pracują cicho, odkąd przeszedłem z 10W40 na 5w50.
Pozdrawiam,
Krisker

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 12 lis 2010, 16:53

ha,to było do przewidzenia. :lol:
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 13 lis 2010, 14:45

To było do przewidzenia, że wystarczy wydać 270zł na nowe ślizgi i cieszyć się sprawnym napinaczem, zamiast wydawać 900zł i cieszyć się sprawnym napinaczem :lol:



EDIT:
Zapomniałem o jednej kwestii. W napinaczu od 2.8 występuje odbojnik wewnątrz cieńszej sprężyny ograniczający maksymalne ściągnięcie napinacza. Dzięki temu ryzyko przeskoczenia łańcucha jest niewielkie (o ile ślizgi są całe).
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 lis 2010, 17:50

O bardzo pomocna wiadomość :)
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 17 lis 2010, 16:44

ja na pewno tyle nie dałem hheheh
zbladł bys za ile miałem dwa z załozeniem i łasncuszkami.nowymi uszcelniaczami,wszystkimi pierdołami.to ja mozna powiedziec zagrosze to zrobiłem.i mowie jasno w tym temacie nie wartobawic sie w poł :!: srodki.bo to sie msci.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
Lechunlx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
Imię: Leszek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Lechunlx » 18 lis 2010, 18:13

Podepne się troche pod temat, może ktoś mógłby zweryfikować moje badania?
Po podpięciu VAG'a wyszły mi na wolnych obrotach kąty od -1 do 0°CA. Po wciśnięciu pedału do dechy, na obu głowicach ustawia się gdzieś 21-22°CA. Niestety auto zaczyna przyspieszać dopiero od 4tys. obr i w tym samym momencie katy spadają do 0 lub -1°CA. Czy tak to ma działać? Dodam, że w okolicach 3500-4000 auto jakby "zwalnia" (czuć spadek przyspieszenia) a powyżej 4000 obr. nagle ostro się zrywa.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Rocznik: 2000
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 18 lis 2010, 19:41

Zmienne Fazy odpowiadają za max Nm więc zrób loga dynamicznego 3 bieg od 1000 obr do końca z kanału 90 91 po podeślij zobaczymy co się dzieje. wartości przestawienia wałków są ok.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 19 lis 2010, 17:54

yogibear1 pisze:ja na pewno tyle nie dałem hheheh
zbladł bys za ile miałem dwa z załozeniem i łasncuszkami.nowymi uszcelniaczami,wszystkimi pierdołami.to ja mozna powiedziec zagrosze to zrobiłem.i mowie jasno w tym temacie nie wartobawic sie w poł :!: srodki.bo to sie msci.
yogibear1 jesli można prosić to napisz mi na pw ile wyniosła cie wymiana?
A tak poza tym czy jest dużo roboty z wymianą tych napinaczy, czy dużo rozkrecania itp. ? U mnie też słychać prace łańcuchów (obojętnie czy zimny czy ciepły cały czas tak samo) i musze się w końcu za to zabrać, żeby nie było za pózno jak coś sie posypie :-/

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 20 lis 2010, 12:08

na pw masz odpowiedz.
zeby dobrze te napinacze zrobic ,sa dwa sposoby.bez odpinania rozrzadu da sie włozyc napinacz.
ale,wkładajac nowy napinacz to chyba mozna by załozyc łancuszki,uszcelniacze wałkow ,zrobisz dobrze to bedziesz miał spokoj.zrobic,jak masz zamiar tym jezdzic to po mojemu to trzeba dopracowac temat. <piwo>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
Darek_v6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 26 lis 2008, 19:32
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Darek_v6 » 20 lis 2010, 14:23

yogibear1 pisze:na pw masz odpowiedz.
zeby dobrze te napinacze zrobic ,sa dwa sposoby.bez odpinania rozrzadu da sie włozyc napinacz.
ale,wkładajac nowy napinacz to chyba mozna by załozyc łancuszki,uszcelniacze wałkow ,zrobisz dobrze to bedziesz miał spokoj.zrobic,jak masz zamiar tym jezdzic to po mojemu to trzeba dopracowac temat. <piwo>
yogibear Niestety nie doszła do mnie wiadomość od ciebie :-/ Napisz mi czy jest dużo roboty z wymianą napinaczy, co trzeba rozkręcić żeby je wymienić i czy trzeba do tego zdjąć pasek rozrządu? Nie wiem czy się samemu za to zabrać czy oddać mechanikowi...

Awatar użytkownika
exkita
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 09 lis 2010, 22:16
Lokalizacja: WLKP

Post autor: exkita » 21 lis 2010, 16:59

A dalczego tyutaj tych cen nie mozna podac? Moze wiecej osob przeglada czyta i chcialo by miec tansza eksploatacje?:)

Pozdrawiam

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 17 gru 2010, 19:03

No i się porobiło :evil: , ale zanim opowiem, krótkie pytanie.
Czy możliwe by nowo kupiony lewy nastawnik był uszkodzony ?
Dzwonił mechanik, u którego stoi samochód i twierdzi, że VAG wali błędy, jakie tego nie wiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja