[A6 C5 2,5 TDi V6] - Zmiana silnika na 1,9 TDi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
na 99% coś wyjdzie jestem tego świadom, narazie auto nie opuściło garażu, praktycznie wszystkie części idą w oryginale (nie uznaję przeróbek ani kowalstwa artystycznego w tej materii) silnik i skrzynia bez rozłączania zdemontowane zostały ze sprawnego pojazdu, łącznie z licznikiem elektroniczne "zabawki" zostały przełożone co zaskutkowało tym że auto odpaliło, silnik i skrzynia zawieszona w fabrycznych miejscach, nie mam pojęcia co sie może wydarzyć ale zbyt pięknie byłoby gdyby to było takie proste...
co do rejetracji nie ma zadnego problemu.udaje sie do wydzialu komunikacji,dostaniesz skierowanie na badanie dodatkowe.najleepiej gdybys mial ori dowod od auta dawcy.wtedy na stacji pjdzie wszystko szybko i sprawnie.jesli nie to wtedy na podstawie katalogu czy programu diagnosta ustala pojemnosc i wystawia kwit.w wyddziale komunikacji wymiana dowodu za oplata lub wpis w srodku bez doplaty i tyle.jesli nowy dowod to jedyny slad po zmianie bedzie w wydz.komunikacji.tzn twoj wniosek i badanie daignosty beda w dokumentach.sprawdzone organoleptycznie w przypadku cinqecento-z 0.7 na 1.1
Marious_83, Ja mam ochotę zamontować intercooler od 2,5 do mojego 1,9 ze względu na moje modyfikacje,nie wiem co mam zmienić aby to wszystko było jak trzeba,które to części zmienić czy wszystkie chłodnice czy to tylko ta z przodu od powietrza i co z tym pasem?Wsadziłem na forum taki temat ale nikt nic nie napisał,może byśmy tak pomieniali :mrgreen: moje graty idealne,tylko ta odległość
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
Przedni pas pasuje niemalże w całości, problemem jest chłodnica wody ta od 2,5 ma z różnych stron wlot/wylot wody i wzmocnienie na pasie od strony sielnika jest inaczej wyprofilowane, intercooler możesz spasować z pasem od 1,9 trzeba tylko odpowiednio "podejść z rurkami wlotu i wylotu. Teraz prawdopodobnie masz mały cooler z lewej str. i długą rurę pod chłodnicami która łączy turbo z chłodniczką, teraz musisz rozłożyć cały przedni pas i jako pierwszy założyć cooler od 2,5 dość łątwo pasuje w pas ze względu na fabryczne "zatrzaski/połączenia" nie wiem jak u Cibie wygląda chłodnica oleju, może troszkę przeszkadzać.
Jeżdżę od dwóch dni autem po przeróbce jak na moje brakuje trochę mocy, czy ktoś mógłby podrzucić jakiś schemat połączenia układu powietrza? chodzi mi o wszytskie rurki, wężyki itp.
Da się licznik przestawić z anglika na europę bo przebieg pokazuje mi w milach
Jeżdżę od dwóch dni autem po przeróbce jak na moje brakuje trochę mocy, czy ktoś mógłby podrzucić jakiś schemat połączenia układu powietrza? chodzi mi o wszytskie rurki, wężyki itp.
Da się licznik przestawić z anglika na europę bo przebieg pokazuje mi w milach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
no i jest problem...
Auto jeździ drugi dzień i drugi raz powtarza mi się problem, z którym myślałem że udało mi sie uporać wczoraj..
Wygląda to tak jakby brakowało nagle paliwa auto poprostu jedzie i nagle gaśnie, dziś jeździłem od rana i dopiero ok 19:00 zgasł. daje się go uruchomić ale wymaga to długotrwałego kręcenia rozrusznikiem i do tego pracuje wtedy ok 30-40 sek po czym znowu gaśnie.
Wczoraj sprawdzałem wszytsko po kolei co się dało łącznie z ewentualnym brakiem paliwa w zbiorniku, wyszło na to że na wtryskach pojawia się powietrze nie wiadomo skąd, szukałem pokolei wymieniłem filtr paliwa(założyłem od 2,5 miałem pod ręką nowy) i problem zniknął ale dziś wieczorem pojawił się znowu...
Zastanawiam sie nad pompką w zbiorniku, paliwo powinno być podawane po przekręceniu stacyjki?? po zdjęciu wężyka zasilającego nie było zupełnie ciśnienia, podczas kręcenia również, więc wyszło mi na to że pompa paliwowa przy silniku zasysa paliwo, ale co z tą w zbiorniku powinna wstępnie podawać paliwo?? proszę o pomoc .
Auto jeździ drugi dzień i drugi raz powtarza mi się problem, z którym myślałem że udało mi sie uporać wczoraj..
Wygląda to tak jakby brakowało nagle paliwa auto poprostu jedzie i nagle gaśnie, dziś jeździłem od rana i dopiero ok 19:00 zgasł. daje się go uruchomić ale wymaga to długotrwałego kręcenia rozrusznikiem i do tego pracuje wtedy ok 30-40 sek po czym znowu gaśnie.
Wczoraj sprawdzałem wszytsko po kolei co się dało łącznie z ewentualnym brakiem paliwa w zbiorniku, wyszło na to że na wtryskach pojawia się powietrze nie wiadomo skąd, szukałem pokolei wymieniłem filtr paliwa(założyłem od 2,5 miałem pod ręką nowy) i problem zniknął ale dziś wieczorem pojawił się znowu...
Zastanawiam sie nad pompką w zbiorniku, paliwo powinno być podawane po przekręceniu stacyjki?? po zdjęciu wężyka zasilającego nie było zupełnie ciśnienia, podczas kręcenia również, więc wyszło mi na to że pompa paliwowa przy silniku zasysa paliwo, ale co z tą w zbiorniku powinna wstępnie podawać paliwo?? proszę o pomoc .
Marious_83, no powinna ta w zbiorniku podawac paliwo.pamietasz zapewne ze to diesel i on jest mega czuly na cisnienie.nie mam doswiadczenia w dieslach ale w benzynie po przekreceniu kluczyka od razu pompa dopompowywuje cisnienie w ukaldzie..nawet zanim zapale autko.wiec w dieslu tymbradziej tak powinno byc.
Marious_83, Jak zamontowałeś np. AFNa to on nie miał pompki w zbiorniku i nie jest mu potrzebna.Szukaj nieszczelności układu paliwowego,może to jest przyczyną.Co do moich zmian,to mówisz że mój pas może zostać?:)hmmm to by zaoszczędziło trochę wydatków,czyli potrzebował bym tylko ICKa z 2,5 i troche węży?Chłodnica oleju to ta rurka przed chłodnicami,taka cienka?To znaczy jak mam zakładać tą chłodnicę powietrza od strony silnika ma być ,czy tak jak w ori pierwsza od zderzaka?Co z tą od klimy?W 2,5 jakoś to wszystko tak inaczej wygląda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
Rako w 2,5 tdi od przodu patrząc najpierw był intercooler później klima i woda, chłodnice oleju miałem zespoloną z chłodnicą wody, teraz mam chłodnicę oleju na drucie potem intercooler od 2,5, klima i woda.
mój problem z gasnącym autem zażegnany, właściwie mieliście rację i jednocześnie jej nie mieliście, pewnie macie rację że pompa w zbiorniku przy 1,9 nie jest potrzebna, ale cow sytuacji jak już tam siedzi tak jak u mnie po porzednim silniku...
Okazało się że siedziw środku pompka ale nie wstępna tylko system który pompuje paliwo do czegoś w rodzaju kielicha (to wszytsko siedzi w zbiorniku) i dopiero z tego kileicha pompa wtryskowa ciągnie sobie paliwa, u mnie problem polegał na tym że ten "kielich napełniał się sam jeżłi w zbiorniku było ok 30-35 litrów ropy poniżej tego stanu żeby coś sie mogło znaleźć w kielichu musiała działać pompka...
czyli najprostszym pozwiązaniem byłoby jeździć z pełnym zbiornikiem
Nie znam przyczyny dlaczego ta pompka nie pracowała po zmianie silnika, podałem 12v po stacyjce przy złączy z bezpiecznikami pod numerkiem 28 (fuel pump) i gra muzyka auto odpala i nie gaśnie
Teraz następny problem 3000obr to max a poźniej nić tylko biały dym z tyłu, po odpieciu przepływki wszytsko tak samo tylko bez dymu, zmienię przepływkę dla zasady, drugi problem olej w coolerze na 100% z turbiny.
Z góry dzięki za wskazówki.
mój problem z gasnącym autem zażegnany, właściwie mieliście rację i jednocześnie jej nie mieliście, pewnie macie rację że pompa w zbiorniku przy 1,9 nie jest potrzebna, ale cow sytuacji jak już tam siedzi tak jak u mnie po porzednim silniku...
Okazało się że siedziw środku pompka ale nie wstępna tylko system który pompuje paliwo do czegoś w rodzaju kielicha (to wszytsko siedzi w zbiorniku) i dopiero z tego kileicha pompa wtryskowa ciągnie sobie paliwa, u mnie problem polegał na tym że ten "kielich napełniał się sam jeżłi w zbiorniku było ok 30-35 litrów ropy poniżej tego stanu żeby coś sie mogło znaleźć w kielichu musiała działać pompka...
czyli najprostszym pozwiązaniem byłoby jeździć z pełnym zbiornikiem
Nie znam przyczyny dlaczego ta pompka nie pracowała po zmianie silnika, podałem 12v po stacyjce przy złączy z bezpiecznikami pod numerkiem 28 (fuel pump) i gra muzyka auto odpala i nie gaśnie
Teraz następny problem 3000obr to max a poźniej nić tylko biały dym z tyłu, po odpieciu przepływki wszytsko tak samo tylko bez dymu, zmienię przepływkę dla zasady, drugi problem olej w coolerze na 100% z turbiny.
Z góry dzięki za wskazówki.
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
pewnie masz rację, u mnie wykryłem kolejną przeszkodę, szyby tylne nie chcą się opuszczać... działają ze sterowania kierowcy a pasażer z tyłu może sobie trenować do woli... o co chodzi??
[ Dodano: 2011-02-14, 20:45 ]
operacja dobiega do końca, wszystko hula, regeneruję wąłśnie turbo i przymierzam sie do montażu zagarów z dużym fisem, po przebojach z AFB jestem zachwycony AFN-em polecam, nakłąd finansowy (po sprzedaniu AFB ze skrzynią) ok 3500zł
[ Dodano: 2011-02-14, 20:45 ]
operacja dobiega do końca, wszystko hula, regeneruję wąłśnie turbo i przymierzam sie do montażu zagarów z dużym fisem, po przebojach z AFB jestem zachwycony AFN-em polecam, nakłąd finansowy (po sprzedaniu AFB ze skrzynią) ok 3500zł