Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5 TDi V6] - Zmiana silnika na 1,9 TDi

Silniki wysokoprężne
Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 18 wrz 2010, 16:18

na 99% coś wyjdzie jestem tego świadom, narazie auto nie opuściło garażu, praktycznie wszystkie części idą w oryginale (nie uznaję przeróbek ani kowalstwa artystycznego w tej materii) silnik i skrzynia bez rozłączania zdemontowane zostały ze sprawnego pojazdu, łącznie z licznikiem elektroniczne "zabawki" zostały przełożone co zaskutkowało tym że auto odpaliło, silnik i skrzynia zawieszona w fabrycznych miejscach, nie mam pojęcia co sie może wydarzyć ale zbyt pięknie byłoby gdyby to było takie proste...

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 19 wrz 2010, 17:43

co do rejetracji nie ma zadnego problemu.udaje sie do wydzialu komunikacji,dostaniesz skierowanie na badanie dodatkowe.najleepiej gdybys mial ori dowod od auta dawcy.wtedy na stacji pjdzie wszystko szybko i sprawnie.jesli nie to wtedy na podstawie katalogu czy programu diagnosta ustala pojemnosc i wystawia kwit.w wyddziale komunikacji wymiana dowodu za oplata lub wpis w srodku bez doplaty i tyle.jesli nowy dowod to jedyny slad po zmianie bedzie w wydz.komunikacji.tzn twoj wniosek i badanie daignosty beda w dokumentach.sprawdzone organoleptycznie w przypadku cinqecento-z 0.7 na 1.1

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 21 wrz 2010, 12:03

Marious_83, Ja mam ochotę zamontować intercooler od 2,5 do mojego 1,9 ze względu na moje modyfikacje,nie wiem co mam zmienić aby to wszystko było jak trzeba,które to części zmienić czy wszystkie chłodnice czy to tylko ta z przodu od powietrza i co z tym pasem?Wsadziłem na forum taki temat ale nikt nic nie napisał,może byśmy tak pomieniali :mrgreen: moje graty idealne,tylko ta odległość :-/

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 26 wrz 2010, 10:17

Przedni pas pasuje niemalże w całości, problemem jest chłodnica wody ta od 2,5 ma z różnych stron wlot/wylot wody i wzmocnienie na pasie od strony sielnika jest inaczej wyprofilowane, intercooler możesz spasować z pasem od 1,9 trzeba tylko odpowiednio "podejść z rurkami wlotu i wylotu. Teraz prawdopodobnie masz mały cooler z lewej str. i długą rurę pod chłodnicami która łączy turbo z chłodniczką, teraz musisz rozłożyć cały przedni pas i jako pierwszy założyć cooler od 2,5 dość łątwo pasuje w pas ze względu na fabryczne "zatrzaski/połączenia" nie wiem jak u Cibie wygląda chłodnica oleju, może troszkę przeszkadzać.

Jeżdżę od dwóch dni autem po przeróbce jak na moje brakuje trochę mocy, czy ktoś mógłby podrzucić jakiś schemat połączenia układu powietrza? chodzi mi o wszytskie rurki, wężyki itp.

Da się licznik przestawić z anglika na europę ?? bo przebieg pokazuje mi w milach ??

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 26 wrz 2010, 10:48

Marious_83 pisze:Da się licznik przestawić z anglika na europę ?? bo przebieg pokazuje mi w milach ??
da sie to zrobic vagiem.opis kodowania znajdzesz na forum

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 26 wrz 2010, 21:35

no i jest problem...

Auto jeździ drugi dzień i drugi raz powtarza mi się problem, z którym myślałem że udało mi sie uporać wczoraj..

Wygląda to tak jakby brakowało nagle paliwa auto poprostu jedzie i nagle gaśnie, dziś jeździłem od rana i dopiero ok 19:00 zgasł. daje się go uruchomić ale wymaga to długotrwałego kręcenia rozrusznikiem i do tego pracuje wtedy ok 30-40 sek po czym znowu gaśnie.
Wczoraj sprawdzałem wszytsko po kolei co się dało łącznie z ewentualnym brakiem paliwa w zbiorniku, wyszło na to że na wtryskach pojawia się powietrze nie wiadomo skąd, szukałem pokolei wymieniłem filtr paliwa(założyłem od 2,5 miałem pod ręką nowy) i problem zniknął ale dziś wieczorem pojawił się znowu...
Zastanawiam sie nad pompką w zbiorniku, paliwo powinno być podawane po przekręceniu stacyjki?? po zdjęciu wężyka zasilającego nie było zupełnie ciśnienia, podczas kręcenia również, więc wyszło mi na to że pompa paliwowa przy silniku zasysa paliwo, ale co z tą w zbiorniku powinna wstępnie podawać paliwo?? proszę o pomoc .

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 26 wrz 2010, 21:52

Marious_83, no powinna ta w zbiorniku podawac paliwo.pamietasz zapewne ze to diesel i on jest mega czuly na cisnienie.nie mam doswiadczenia w dieslach ale w benzynie po przekreceniu kluczyka od razu pompa dopompowywuje cisnienie w ukaldzie..nawet zanim zapale autko.wiec w dieslu tymbradziej tak powinno byc.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 27 wrz 2010, 00:39

olo_gsm pisze: Jeżeli się nie mylę to w 1,9 na VP nie było pompki elektrycznej w zbiorniku. Dopiero przy silnikach PD takie ustrojstwo zaistniało.

dokładnie tak

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 27 wrz 2010, 13:06

Marious_83, Jak zamontowałeś np. AFNa to on nie miał pompki w zbiorniku i nie jest mu potrzebna.Szukaj nieszczelności układu paliwowego,może to jest przyczyną.Co do moich zmian,to mówisz że mój pas może zostać?:)hmmm to by zaoszczędziło trochę wydatków,czyli potrzebował bym tylko ICKa z 2,5 i troche węży?Chłodnica oleju to ta rurka przed chłodnicami,taka cienka?To znaczy jak mam zakładać tą chłodnicę powietrza od strony silnika ma być ,czy tak jak w ori pierwsza od zderzaka?Co z tą od klimy?W 2,5 jakoś to wszystko tak inaczej wygląda :-/

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 27 wrz 2010, 21:09

Rako w 2,5 tdi od przodu patrząc najpierw był intercooler później klima i woda, chłodnice oleju miałem zespoloną z chłodnicą wody, teraz mam chłodnicę oleju na drucie potem intercooler od 2,5, klima i woda.


mój problem z gasnącym autem zażegnany, właściwie mieliście rację i jednocześnie jej nie mieliście, pewnie macie rację że pompa w zbiorniku przy 1,9 nie jest potrzebna, ale cow sytuacji jak już tam siedzi tak jak u mnie po porzednim silniku...

Okazało się że siedziw środku pompka ale nie wstępna tylko system który pompuje paliwo do czegoś w rodzaju kielicha (to wszytsko siedzi w zbiorniku) i dopiero z tego kileicha pompa wtryskowa ciągnie sobie paliwa, u mnie problem polegał na tym że ten "kielich napełniał się sam jeżłi w zbiorniku było ok 30-35 litrów ropy poniżej tego stanu żeby coś sie mogło znaleźć w kielichu musiała działać pompka...
czyli najprostszym pozwiązaniem byłoby jeździć z pełnym zbiornikiem :)
Nie znam przyczyny dlaczego ta pompka nie pracowała po zmianie silnika, podałem 12v po stacyjce przy złączy z bezpiecznikami pod numerkiem 28 (fuel pump) i gra muzyka auto odpala i nie gaśnie :)

Teraz następny problem 3000obr to max a poźniej nić tylko biały dym z tyłu, po odpieciu przepływki wszytsko tak samo tylko bez dymu, zmienię przepływkę dla zasady, drugi problem olej w coolerze na 100% z turbiny.

Z góry dzięki za wskazówki.

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 28 wrz 2010, 10:53

Podłącz kompa i sprawdź wszystkie nastawy,odczytaj błędy.Inaczej to jak wróżenie z fusów :mrgreen: Wklej jakieś foto z tej roboty,chętnie obejrze <ok>

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 28 wrz 2010, 19:56

No stary jesteś gośc !!

Taki sam zabieg przedemną


Podeślj mi na PW twój nr telefonu to zadzwonie i mi podpowiesz ;-)
Pozdrawiam
D@MI@N

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 03 paź 2010, 19:50

witam

Mam kolejny problem, vag nie wyczuwa interfejsu przypuszczam że coś nie tak ze złączem w instalacji auta, czy ktoś dysponuje schematem połączeń tego złącza łącznie z podejściem pod komputer?? czy jest różnica miedzy 2,5 tdi a 1,9 tdi w tej kwestii??

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 05 paź 2010, 11:36

Marious_83, muszę Cię poprawić odnośnie odpowiedzi na moje pytanie we wcześniejszym poście.Pierwsza w 2,5 jest chłodnica oleju taka rurka potem klima,icek i woda,oglądałem 2,5 w Q i tak to jest rozmieszczone fabrycznie :mrgreen:

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 05 paź 2010, 19:30

pewnie masz rację, u mnie wykryłem kolejną przeszkodę, szyby tylne nie chcą się opuszczać... działają ze sterowania kierowcy a pasażer z tyłu może sobie trenować do woli... o co chodzi??

[ Dodano: 2011-02-14, 20:45 ]
operacja dobiega do końca, wszystko hula, regeneruję wąłśnie turbo i przymierzam sie do montażu zagarów z dużym fisem, po przebojach z AFB jestem zachwycony AFN-em polecam, nakłąd finansowy (po sprzedaniu AFB ze skrzynią) ok 3500zł

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga