Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 V6 '97] Stały wyciek płynu chłodzenia

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
phonic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sie 2008, 14:08
Lokalizacja: Trójmiasto/Wawa

[A6 C5 2.5 V6 '97] Stały wyciek płynu chłodzenia

Post autor: phonic » 01 wrz 2008, 12:27

Witajcie
Jakiś czas temu w trakcie wyprzedzania usłyszałem małe bum od spodu, po paru minutach pojawiła się na komputerze kontrolka płynu chłodnicy. Jako, że byłem już długo w trasie pomyślałem, że woda się gotuje.

Otworzyłem maske sprawdziłem zbiornik płynu chłodzącego, był ciepły ale nie gorący. Dotknąłem chłodnicy - to samo. Było ciemno i wydawało mi się, że płyn w chłodnicy jest tak jak trzeba, a nie mialem latarki zeby dobrze zaświecić.
Wsiadłem do auta, komputer dalej wyświetlał ikonę płynu. Wydawało mi się, że po prostu komputer zwariował, tym bardziej ze wszystkie temperatury były w normie na wskaźnikach. Zacząłem jechać dalej, sprawdziłem klimę - chłodziła i grzała tak jak trzeba, tak samo nawiew. Jednakże po około 5 kilometrach silnik kompletnie stracił moc, usłyszałem dwa głuche stuki z silnika więc stanąłem.

Otworzyłem maskę, spod której zaczęło się dymić i śmierdzieć. Wtedy dopiero poważnie się wystraszyłem i zaczałem wszystko obmacywać. Okazało się, że wiatrak chłodnicy stracił wszystkie łopatki (jak się później okazało był przez poprzedniego właściciela klejony!), a płyn chłodniczy kapie na dole w okolicach ośki. Jednakże z góry nie było widać skąd cieknie, jedynie z dołu.

Zajechałem do warsztatu i wymieniłem chłodnice (okazała się też klejona poxipolem!!), wiatrak, filtry. Sprawdziłem wszytko i było ok. Silnik miał dobre przyspieszenie, nie kopcił ani na niebiesko ani na biało, turbina łapała bardzo ładnie. Po jakimś czasie jazdy znowu pokazała się kontrolka chłodzenia. Zatrzymałem się i znowu okazało się, że nie ma płynu.
Zajrzałem i znowu zobaczyłem, że kapie na dole.

Po wjechaniu na kanał i ściągnięciu osłon udało się dojść do tego, że płyn chłodzenia kapie gdzieś na łączeniu skrzyni z silnikiem (z góry nie dało się nic zobaczyć).

Przy odpalonym silniku kapie rzecz jasna mocniej niż na wyłączonym. Sprawdziłem też, że po odkręceniu lekko korka chłodnicy kapie mniej (co jest jasne = niższe ciśnienie). Przeszukałem wszystkie fora i nic nie znalazłem (poza tym: viewtopic.php?t=2202 ale to chyba nie jest mój przypadek) aby była to częsta usterka :cry:

Pomocy.....

Huan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 211
Rejestracja: 13 mar 2008, 13:27
Lokalizacja: Londyn/Tunbridge W.

Post autor: Huan » 01 wrz 2008, 15:18

Sprawdzales przy wejsciu do bloku glowicy?
Ty wyprzedzasz, ja sie delektuje...
Obrazek

phonic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sie 2008, 14:08
Lokalizacja: Trójmiasto/Wawa

Post autor: phonic » 01 wrz 2008, 16:23

Wszystko co sie dało od góry obmacac albo obejrzeć sprawdziłem - sucho. Węże też nie są twarde:/
Od spodu już ciężej cokolwiek zobaczyć, to co widziałem (ale też przez lusterko) to prawdopodobnie gdzieś przy skrzyni/silniku.
Aczkolwiek jak wyjmę skrzynię to dopiero będę wiedział co i jak dokładniej :(
Jest tam jeszcze taka dziwna zaślepka w okolicach turbiny (jeśli dobrze pamiętam) od spodu i tam też było mokre...

Karolus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Karolus » 02 wrz 2008, 23:28

sprawdz czy zbiornik wyrownawczy nie puszcza... kolega wlasnie wymianial.... sprawdz go u dolu czy nie jest wilgotny...
Gdy uporasz się z problemem napisz o tym. Ci, którzy Tobie pomogli bedą mieć satysfakcję. Ci, których spotka podobny problem, bedą mieć gotową odpowiedź...

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 03 wrz 2008, 08:23

Kolego posprawdzaj wszystkie objemki na wężach, bo może któraś puszczać. Rozumie, że oleju w płynie ani płynu w oleju nie ma.

phonic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sie 2008, 14:08
Lokalizacja: Trójmiasto/Wawa

Post autor: phonic » 03 wrz 2008, 12:20

Hej;)
Weze i obejmy to pierwsza rzecz jaka sprawdzilem zanim zabralem sie za rozbieranie auta:(
Zbiornika wyrownawczego, fakt, nie macałem.

Czy mozliwe jest ze to spowodu przegrzania cos poszlo (byc moze mam padniety wskaznik temperatury i de facto bylo np. 120stopni a nie jak pokazywal 70-80) ? Tylko, ze chyba by wtedy kopcil...

Oleju ani w plynie, ani plynu w oleju nie ma:(

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 03 wrz 2008, 14:43

gdyby to uszczelka głowicy to biało by za tobą było, a przy pompie ci gdzieś nie cieknie?

Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

uszczelka pod pompa wodna

Post autor: tolondo » 03 wrz 2008, 19:55

witam ,mialem ten sam przypadek znikajacy plyn musialem dolewac co 2-3 dni.przyczyna okazala sie uszczelka pod pompa,zostala wymienoina i problem znikl.pozdrawiam

phonic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 sie 2008, 14:08
Lokalizacja: Trójmiasto/Wawa

Post autor: phonic » 15 wrz 2008, 16:30

Witajcie
Napisze, bo może komuś innemu się przyda;)
Przyczyną były sparciałe (prawdopodobnie pod wpływem temperatur) oringi.
Koszt uszczeleczki: 2,50, ile trzeba wymienić - nie mam pojęcia, na razie wymienione zostały ze cztery.

Jeśli ma ktoś schemat tego silnika to bardzo bym prosił;)

lukasss2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:54
Lokalizacja: stargard szczeciński

Post autor: lukasss2009 » 02 lut 2011, 22:31

POMóżCIE!!!!
witam mam problem ponieważ podczas gdy moje autko stoi ucieka mi płyn z chłodnicy a w czasie jazdy ucieka ale znacznie mniejsza ilość co może być tego przyczyną???.........sam nie wiem co mam robić..... dziękuje z góry za odpisanie POZDRAWIAM




lukasss2009@wp.pl

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 02 lut 2011, 22:33

Dużo płynu ucieka? Sprawdzałeś szczelność wszystkich przewodów? Może gdzieś wyciek z chłodnicy? Po której stronie, lewej? Prawej? Cokolwiek?

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 03 lut 2011, 10:32

Kolego, zgodnie z zasadami panującymi na tym forum, najpierw powinieneś się przedstawić w Dziale przywitań!
lukasss2009 pisze:mam problem ponieważ podczas gdy moje autko stoi ucieka mi płyn z chłodnicy a w czasie jazdy ucieka ale znacznie mniejsza ilość co może być tego przyczyną???
Przyczyn może być - niestety - wiele. Ja walczyłem dość długo z wyciekami płynu chłodniczego.
Tu masz kilka miejsc, które u mnie ciekły:
- mocowanie termostatu (ktoś tu grzebał i zamienił śruby; wkręcił za długą i w efekcie wszystko nie było dobrze dociśnięte, dlatego wyciekał tam płyn); sprawdzenie wymaga rozebrania całego przodu. Można ewentualnie popatrzeć z góry albo z dołu na alternator. Jeżeli jest umazany jakąś mazią (płyn z kurzem i brudem) - może to wskazywać na wyciek w tej okolicy.
- pompa wody (u mnie była OK, ale często potrafią one po prostu paść ze starości i przeciekają); sprawdzenie wymaga rozebrania całego przodu,
- metalowe rurki transportujące wodę z przedniej części silnika do tyłu, obie wchodzą od głowic silnika od tyłu, od strony kabiny. Idą one między głowicami. Mi ciekło ze styku rurki i bloku - ktoś tu grzebał i nie wymienił uszczelki, co jest obowiązkowe. Te rurki wyjmuje się za każdym razem, gdy demontuje się głowicę. Sprawdzenia dokonuje się patrząc od góry - jeżeli zobaczysz tam mokre ślady, albo czerwony nalot, oznacza to, że gdzieś tam coś cieknie.
- złączka na przewodzie do nagrzewnicy - płyn chłodzący jest podawany do nagrzewnicy, która ogrzewa wnętrze auta. Przewód ma po środku złączkę, która jest skonstruowana w gó...ny sposób. Jak się ją rozłączy, to później robi się nieszczelna (można próbować uszczelniać silikonem, ale u mnie niewiele to dało). Niestety nie da się kupić samej złączki, trzeba kupić cały przewód ze złączką, a to kosztuje ok. 200 zł (dokładnie już nie pamiętam). Na szczęście łatwo się to wymienia, dobrze jest mieć kanał, bo dostać się do tego można od dołu silnika.
- uszkodzona zakrętka na zbiorniczku płynu chłodzącego. Zakrętka wygląda na dobrą, ale na zbiorniczku widać biały nalot. Trzeba wymienić zakrętkę - używana na aledrogo to koszt ok. 50 zł.

Mogą też być inne miejsca wycieku: dziurawa chłodnica, jakaś dziura w przewodach płynu chłodniczego.

Wersja bardziej pesymistyczna to pęknięcie bloku, powodujące wyciek płynu. Mało prawdopodobne, ale zawsze może się zdarzyć.
lukasss2009 pisze:sam nie wiem co mam robić.....
To proste - jeżeli się na tym znasz, to rozbierasz samochód i szukasz wycieku.

Jeżeli nie, to oddajesz samochód do mechanika (najlepiej jakiegoś zaufanego), który rozbiera samochód i szuka wycieku.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

lukasss2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:54
Lokalizacja: stargard szczeciński

Post autor: lukasss2009 » 03 lut 2011, 13:12

dziękuje za informacje bede szukał tego jutro bo jestem w pracy mam nadzieje ze znajde powód jak cos to sie odezwe co i jak :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga