{A6 C5 2,5TDI quattro] Nie pali, nie pcha paliwa
{A6 C5 2,5TDI quattro] Nie pali, nie pcha paliwa
Witam. Posiadam autko jak w temacie. Ostatnio przy nawracaniu na podwórku samochód zgasł i od tej pory już nie zapalił.
Rozkręciłem pompkę paliwa pod tylnym siedzeniem. Złączyłem nawet na krótko do akumulatora, słychać ją ale nie pcha paliwa w stronę silnika.
Postanowiłem podać paliwo bezpośrednio do filtra z przodu. Wziąłem wężyk bańkę i do roboty... Samochód zapalił bez problemu.
Następnego dnia chciałem zrobić to samo. Bańka wężyk. Jednak teraz za nic w świecie nie zapali, nawet nie chwyci. Rozrusznik chodzi na pusto.
Gdzie szukać ewentualnych problemów? Czy konieczna będzie wymiana pompy wtryskowej?
Pozdrawiam
Rozkręciłem pompkę paliwa pod tylnym siedzeniem. Złączyłem nawet na krótko do akumulatora, słychać ją ale nie pcha paliwa w stronę silnika.
Postanowiłem podać paliwo bezpośrednio do filtra z przodu. Wziąłem wężyk bańkę i do roboty... Samochód zapalił bez problemu.
Następnego dnia chciałem zrobić to samo. Bańka wężyk. Jednak teraz za nic w świecie nie zapali, nawet nie chwyci. Rozrusznik chodzi na pusto.
Gdzie szukać ewentualnych problemów? Czy konieczna będzie wymiana pompy wtryskowej?
Pozdrawiam
tak zrobię tylko jak przestanie padać.
Dodam że auto wcześniej miało dziwne objawy. Np. Przy wyprzedzaniu była wystarczająca moc i nagle taki zanik mocy jak by silnik miał ze 100km mniej.
Dziwne też dla mnie jest to, że ta pompka paliwowa pod siedzeniem gdy jest włożona ściągnięte wężyki i podłączę ją na krótko to słychać ją, ale paliwo nie leci w ogóle. A znowuż jak wyciągnąłem ją całkiem z samochodu podałem paliwo i podłączyłem na krótko to paliwo leciało na kilka metrów.
Co do błędów posiadam kabel VagTacho jednak nawet nie wiem jak zdiagnozować samochód i w jakim programie.
Dodam że auto wcześniej miało dziwne objawy. Np. Przy wyprzedzaniu była wystarczająca moc i nagle taki zanik mocy jak by silnik miał ze 100km mniej.
Dziwne też dla mnie jest to, że ta pompka paliwowa pod siedzeniem gdy jest włożona ściągnięte wężyki i podłączę ją na krótko to słychać ją, ale paliwo nie leci w ogóle. A znowuż jak wyciągnąłem ją całkiem z samochodu podałem paliwo i podłączyłem na krótko to paliwo leciało na kilka metrów.
Co do błędów posiadam kabel VagTacho jednak nawet nie wiem jak zdiagnozować samochód i w jakim programie.
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
dokładnie, jakiś czas temu gdy mi sie "zawiesił" czujnik w baku (niski poziom ON, spory przechył samochodu na postoju) odpowietrzałem układ z tym że pomogłem sobie kompresorem76042zubzyk pisze:po prostu spróbuj dokładnie odpowietrzyć pompę


p.s. sprawdź czy masz ON we filtrze paliwa, ma być pełno

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
wnioskuje ze we filtrze może być suchoCmK pisze:Postanowiłem podać paliwo bezpośrednio do filtra z przodu. Wziąłem wężyk bańkę i do roboty... Samochód zapalił bez problemu.
Następnego dnia chciałem zrobić to samo. Bańka wężyk. Jednak teraz za nic w świecie nie zapali, nawet nie chwyci. Rozrusznik chodzi na pusto

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
próbowałem odpowietrzyć układ metodą z kompresorem. Gdy odkręciłem wężyk z filtra to wypychał paliwo do góry czyli filtr musi być pełny. Następnie odkręciłem 2 nakrętki na wtryskiwaczach i zacząłem kręcić rozrusznikiem. I tu pojawił się problem, z wtryskiwaczy tak ledwo ledwo co "sikało" paliwem. Dosłownie troszeczkę z dużymi odstępami a potem już w ogóle. Kręciłem ze 4 razy tak po 15-20 sekund.
Za 3 kręceniem na wyświetlaczu głównym zegarów pojawiła mi się ikonka oleju i zaczął piszczeć.
Za 3 kręceniem na wyświetlaczu głównym zegarów pojawiła mi się ikonka oleju i zaczął piszczeć.
Czyli wszystko robiłem zle? Mogę spróbować jeszcze raz czy już po sprawie?;/Piotruś pisze:Z Twojego opisu wynika, że najpierw napełniłeś filtr (wymuszając kompresorem demolujące nadciśnienie w zbiorniku :roll: ), a potem dopiero użyłeś rozrusznika.CmK pisze:Tak właśnie robiłem. Przy kręceniu rozrusznikiem przy odkręconych nakrętkach. Ale kompletnie paliwa nie było. Tylko raz czy dwa lekko wyplynęło.
Mi "zależalo" na jednoczesnym kręceniu rozrusznikiem i wymuszaniem przepływu paliwa przez pompę ... .
To "drobna" różnica do osiągnięcia jedynie wtedy, kiedy w pompie nie ma już powietrza ... .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Pisząc o wykorzystaniu kompresora miałem na myśli "o przyspieszeniu" metody Piotrusia a nie zupełnym odwróceniu kota ogonem (jak słusznie zwrócił uwagę). Pompując powietrze przy jednoczesnym kreceniu i dokręcaniu nakrętek wtryskiwaczy, a nie pchanie paliwa do filtra "solo" :-P Całość ma sens przy jednoczesnym wykorzystaniu 3 osób (pompowanie, kręcenie rozrusznikiem i dokręcanie nakretek) w tym samym czasie. Wspomniałem też o pełnym baku paliwa nie bez przyczyny, im mniejsza PUSTA powierzchnia (przestrzeń) w baku tym większa skuteczność "metody z kompresorem" i podejrzewam... bezpieczniejsza
wg. mnie to w dalszym ciągu masz zapowietrzony układ. Pisząc również o dwukrotnie szybszym czasie odpowietrzania nie miałem na myśli "błyskawicznego rozruchu". To diesel, i tutaj niestety trzeba "pokręcić" zanim zaskoczy... czasem nie obejdzie się bez kabli rozruchowych i 2-giego akumulatora

wg. mnie to w dalszym ciągu masz zapowietrzony układ. Pisząc również o dwukrotnie szybszym czasie odpowietrzania nie miałem na myśli "błyskawicznego rozruchu". To diesel, i tutaj niestety trzeba "pokręcić" zanim zaskoczy... czasem nie obejdzie się bez kabli rozruchowych i 2-giego akumulatora

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .