Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

{A6 C5 2,5TDI quattro] Nie pali, nie pcha paliwa

Silniki wysokoprężne
CmK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2010, 22:54
Lokalizacja: Burzyn

{A6 C5 2,5TDI quattro] Nie pali, nie pcha paliwa

Post autor: CmK » 27 wrz 2010, 14:38

Witam. Posiadam autko jak w temacie. Ostatnio przy nawracaniu na podwórku samochód zgasł i od tej pory już nie zapalił.

Rozkręciłem pompkę paliwa pod tylnym siedzeniem. Złączyłem nawet na krótko do akumulatora, słychać ją ale nie pcha paliwa w stronę silnika.

Postanowiłem podać paliwo bezpośrednio do filtra z przodu. Wziąłem wężyk bańkę i do roboty... Samochód zapalił bez problemu.

Następnego dnia chciałem zrobić to samo. Bańka wężyk. Jednak teraz za nic w świecie nie zapali, nawet nie chwyci. Rozrusznik chodzi na pusto.

Gdzie szukać ewentualnych problemów? Czy konieczna będzie wymiana pompy wtryskowej?

Pozdrawiam

CmK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2010, 22:54
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CmK » 27 wrz 2010, 15:20

tak zrobię tylko jak przestanie padać.

Dodam że auto wcześniej miało dziwne objawy. Np. Przy wyprzedzaniu była wystarczająca moc i nagle taki zanik mocy jak by silnik miał ze 100km mniej.

Dziwne też dla mnie jest to, że ta pompka paliwowa pod siedzeniem gdy jest włożona ściągnięte wężyki i podłączę ją na krótko to słychać ją, ale paliwo nie leci w ogóle. A znowuż jak wyciągnąłem ją całkiem z samochodu podałem paliwo i podłączyłem na krótko to paliwo leciało na kilka metrów.

Co do błędów posiadam kabel VagTacho jednak nawet nie wiem jak zdiagnozować samochód i w jakim programie.

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 27 wrz 2010, 16:17

Kolego ta pompka w zbiorniku nie jest do podawania paliwa tylko do spiętrzania kosza w zbiorniku żeby nie zapowietrzał ci się uklad paliwowy jak będziesz miał po niżej 1/3 paliwa w zbiorniku. :-)

CmK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2010, 22:54
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CmK » 27 wrz 2010, 18:55

no to wyjaśnia wiele dzięki wielkie;] Tylko dlaczego pompa wtryskowa nie dostaje paliwa ze zbiornika? Czego to może być wina? Czy może to być po prostu wina zapowietrzenia układu? Nie mam jak odpowietrzyć bo ciągle pada ale jak tylko przestanie sprawdzę to wg. instrukcji "Piotruś"

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 27 wrz 2010, 19:36

Często się zdarza że nie ciągnie paliwa bo jest zapowietrzona a te pompy nie lubią powietrza , sam się o tym przekonałem i 2800 zł. wypłynęło z mojego portfela. <ok>

CmK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2010, 22:54
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CmK » 27 wrz 2010, 20:25

musiałeś wymieniać całą pompę tak?

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 27 wrz 2010, 21:12

Tyle kosztowała regeneracja pompy , ale u ciebie nie musi być pompa , po prostu spróbuj dokładnie odpowietrzyć pompę bo bez tego ani rusz.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 27 wrz 2010, 22:36

76042zubzyk pisze:po prostu spróbuj dokładnie odpowietrzyć pompę
dokładnie, jakiś czas temu gdy mi sie "zawiesił" czujnik w baku (niski poziom ON, spory przechył samochodu na postoju) odpowietrzałem układ z tym że pomogłem sobie kompresorem ;-) ale do tego potrzeba już 3 osób. Jeden kreci rozrusznikiem, drugi dokręca nakrętki wtryskiwaczy a trzeci pcha ile wlezie powietrze w korek wlewu (najlepiej końcówką do przedmuchiwania-czyszczenia + kawałek szmaty co by maksymalnie pompować w bak). Na moje oko 2x szybciej trwa cała operacja, a że odpowietrzałem juz kilka razy układ u siebie to mam porównanie... czasu ;-)

p.s. sprawdź czy masz ON we filtrze paliwa, ma być pełno ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

CmK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2010, 22:54
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CmK » 27 wrz 2010, 23:21

kwestia liczby osób to nie problem;] A w filtrze chyba jest pełno skoro podawałem bezpośrednio z bańki wężykiem.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 28 wrz 2010, 10:23

CmK pisze:Postanowiłem podać paliwo bezpośrednio do filtra z przodu. Wziąłem wężyk bańkę i do roboty... Samochód zapalił bez problemu.

Następnego dnia chciałem zrobić to samo. Bańka wężyk. Jednak teraz za nic w świecie nie zapali, nawet nie chwyci. Rozrusznik chodzi na pusto
wnioskuje ze we filtrze może być sucho ;-) a tak na marginesie proponował bym zalać bak do pełna i zaaplikować przy tym 0,7L oleju do silników 2T (coś ala mixol) tylko na bazie pół syntetyka. Wszystko to dla dobra pompy wtryskowej. W moim przypadku wyeliminowałem pełnym bakiem błąd czujnika (nie wiem jakie ew. występują u Ciebie). Wyszedłem z założenia że zacznę od początku (od baku- czyli od zalania do pełna) a skończę na wtryskiwaczach poprzez filtr paliwa, pompę wtryskową...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

CmK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2010, 22:54
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CmK » 28 wrz 2010, 11:56

próbowałem odpowietrzyć układ metodą z kompresorem. Gdy odkręciłem wężyk z filtra to wypychał paliwo do góry czyli filtr musi być pełny. Następnie odkręciłem 2 nakrętki na wtryskiwaczach i zacząłem kręcić rozrusznikiem. I tu pojawił się problem, z wtryskiwaczy tak ledwo ledwo co "sikało" paliwem. Dosłownie troszeczkę z dużymi odstępami a potem już w ogóle. Kręciłem ze 4 razy tak po 15-20 sekund.

Za 3 kręceniem na wyświetlaczu głównym zegarów pojawiła mi się ikonka oleju i zaczął piszczeć.

CmK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2010, 22:54
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CmK » 28 wrz 2010, 12:10

Tak właśnie robiłem. Przy kręceniu rozrusznikiem przy odkręconych nakrętkach. Ale kompletnie paliwa nie było. Tylko raz czy dwa lekko wyplynęło.

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 28 wrz 2010, 13:39

Kolego Cmk moja rada jeżeli nie radzisz sobie z tym silnikiem to lepsze i podejrzewam tańsze będzie oddać autko do warsztatu do jakiś fachowców , samemu nie raz można wyrządzić większe szkody które są o wiele droższe. <ok>

CmK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 25 sie 2010, 22:54
Lokalizacja: Burzyn

Post autor: CmK » 28 wrz 2010, 14:22

Piotruś pisze:
CmK pisze:Tak właśnie robiłem. Przy kręceniu rozrusznikiem przy odkręconych nakrętkach. Ale kompletnie paliwa nie było. Tylko raz czy dwa lekko wyplynęło.
Z Twojego opisu wynika, że najpierw napełniłeś filtr (wymuszając kompresorem demolujące nadciśnienie w zbiorniku :roll: ), a potem dopiero użyłeś rozrusznika.
Mi "zależalo" na jednoczesnym kręceniu rozrusznikiem i wymuszaniem przepływu paliwa przez pompę ... .
To "drobna" różnica do osiągnięcia jedynie wtedy, kiedy w pompie nie ma już powietrza ... .
Czyli wszystko robiłem zle? Mogę spróbować jeszcze raz czy już po sprawie?;/

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 28 wrz 2010, 14:25

Pisząc o wykorzystaniu kompresora miałem na myśli "o przyspieszeniu" metody Piotrusia a nie zupełnym odwróceniu kota ogonem (jak słusznie zwrócił uwagę). Pompując powietrze przy jednoczesnym kreceniu i dokręcaniu nakrętek wtryskiwaczy, a nie pchanie paliwa do filtra "solo" :-P Całość ma sens przy jednoczesnym wykorzystaniu 3 osób (pompowanie, kręcenie rozrusznikiem i dokręcanie nakretek) w tym samym czasie. Wspomniałem też o pełnym baku paliwa nie bez przyczyny, im mniejsza PUSTA powierzchnia (przestrzeń) w baku tym większa skuteczność "metody z kompresorem" i podejrzewam... bezpieczniejsza ;-)

wg. mnie to w dalszym ciągu masz zapowietrzony układ. Pisząc również o dwukrotnie szybszym czasie odpowietrzania nie miałem na myśli "błyskawicznego rozruchu". To diesel, i tutaj niestety trzeba "pokręcić" zanim zaskoczy... czasem nie obejdzie się bez kabli rozruchowych i 2-giego akumulatora ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja