[All TDI] Jaki olej do TDi
- Murzyn
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 506
- Rejestracja: 28 sie 2008, 14:38
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
[All TDI] Jaki olej do TDi
Pewnie wiele osob zastanawia sie jaki zalac olej do diesla w zaleznosci od przebiegu i modelu. Majac dos duze doswiadczenie w tej dziedzinie chce sie z Wami nimi podzielic.
Wiec do rzeczy
1. Kazde auto z turbulum ma i musi jezdzic na oleju w pelni syntetycznym. Smarowanie i temp suszarki to rzecz najwazniejsza
2. Jezeli boicie sie nieszczelnosci to zamiast zapychac silnki wymiencie uszczelniacze. Brud moze tylko pogorszyc stan silnka.
3. Przed zastosowaniem lepszego oleju powinno sie zastosowac srodek czyszczacy (z oferty motula np. MotulClean - koszt ok 50pln) Z dosiwdczenia wielu uzytkownikow nie ma sie czego bac.
4. Normy olejow
1.9TDi VP - norma 505.00 motul X-cess 8100 (90KM 110KM AFN, 1Z itd...)
1.9TDI PD - norma 505.01 motul specyfic (101KM 115KM 130KM 150KM AJM, AWX, AVF, ASZ, ARL itd)
2.5TDi VP - norma 505.00 motul X-cess 8100
Long life
W polskich warunkach nie zaleca sie stosowania przedluzonych przegladow. Przedewszystkim ze wzgledu na kiepskie powietrze i irytujacej jakosci paliwo. Niestety cierpi na tym silnik. Tutaj mozna stosowac oleje z norma 505.01 504.00 507.00
Tu doswiadzcenia wielkiego nie mam
5.
Co do wyboru marki oliwy. Mozna kupic tansza, ale to bedzie zludna oszczednaosc. Wydanie 50pln wiecej na oliwe to bedzie chyba najlepszy wydatek, zeby auto a w szczegolnosci turbulum bylo w nalezytym stanie.
Tylko 3 firmy produkuja prawdziwy full syntetyk
Motul
Mobil1
Liqu oil
Wszelkie inne to oleje typu HC czyli cos pomiedzy ful,a semi majace tylko podobna baze.
Dlaczego polecam motula?
Testowalem juz naprawde kupe oliw i zadna nie zrobila na mnie takiego wrazenia. zalewam tym wszystkie auta (golfa 1.9ALH 90KM-> 125, Audi A4 2.5 AKE 180KM, Passat 1.9 AFN 110-> 130KM, A4 1.9TDi 115->130->230KM) i przedewszystkim
1. Znaczne wyciszenie pracy silnika
2. Temp przy max butowaniu TDi z doladowaniem 1,7bara nie przekracza 125C (dla porownania castrol edge 140-150C)
3. trwalosc parametrow przy wymiane co 12-15k km
Wazne jest rowniez stosowanie dobrej jakosci filtrow. Filtorna mozna sobie wsadzic do... fiata. Do OOOO tylko mann lub knecht
Artykul o oliwach moze jutro
Zachecam do podzielenia sie waszymi spostrzezeniami w tym temacie
Wiec do rzeczy
1. Kazde auto z turbulum ma i musi jezdzic na oleju w pelni syntetycznym. Smarowanie i temp suszarki to rzecz najwazniejsza
2. Jezeli boicie sie nieszczelnosci to zamiast zapychac silnki wymiencie uszczelniacze. Brud moze tylko pogorszyc stan silnka.
3. Przed zastosowaniem lepszego oleju powinno sie zastosowac srodek czyszczacy (z oferty motula np. MotulClean - koszt ok 50pln) Z dosiwdczenia wielu uzytkownikow nie ma sie czego bac.
4. Normy olejow
1.9TDi VP - norma 505.00 motul X-cess 8100 (90KM 110KM AFN, 1Z itd...)
1.9TDI PD - norma 505.01 motul specyfic (101KM 115KM 130KM 150KM AJM, AWX, AVF, ASZ, ARL itd)
2.5TDi VP - norma 505.00 motul X-cess 8100
Long life
W polskich warunkach nie zaleca sie stosowania przedluzonych przegladow. Przedewszystkim ze wzgledu na kiepskie powietrze i irytujacej jakosci paliwo. Niestety cierpi na tym silnik. Tutaj mozna stosowac oleje z norma 505.01 504.00 507.00
Tu doswiadzcenia wielkiego nie mam
5.
Co do wyboru marki oliwy. Mozna kupic tansza, ale to bedzie zludna oszczednaosc. Wydanie 50pln wiecej na oliwe to bedzie chyba najlepszy wydatek, zeby auto a w szczegolnosci turbulum bylo w nalezytym stanie.
Tylko 3 firmy produkuja prawdziwy full syntetyk
Motul
Mobil1
Liqu oil
Wszelkie inne to oleje typu HC czyli cos pomiedzy ful,a semi majace tylko podobna baze.
Dlaczego polecam motula?
Testowalem juz naprawde kupe oliw i zadna nie zrobila na mnie takiego wrazenia. zalewam tym wszystkie auta (golfa 1.9ALH 90KM-> 125, Audi A4 2.5 AKE 180KM, Passat 1.9 AFN 110-> 130KM, A4 1.9TDi 115->130->230KM) i przedewszystkim
1. Znaczne wyciszenie pracy silnika
2. Temp przy max butowaniu TDi z doladowaniem 1,7bara nie przekracza 125C (dla porownania castrol edge 140-150C)
3. trwalosc parametrow przy wymiane co 12-15k km
Wazne jest rowniez stosowanie dobrej jakosci filtrow. Filtorna mozna sobie wsadzic do... fiata. Do OOOO tylko mann lub knecht
Artykul o oliwach moze jutro
Zachecam do podzielenia sie waszymi spostrzezeniami w tym temacie
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2008, 17:14 przez Murzyn, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 203
- Rejestracja: 22 maja 2008, 16:38
- Lokalizacja: chrzanów
- kylo99
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 991
- Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
- Kontakt:
ja mam taki specjalny do pompowtrysków CASTROL EDGE TURBO DIESEL 0W30
:arrow: http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1
:arrow: http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1
- kylo99
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 991
- Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
- Kontakt:
nieporównywałem ale wiem ze ciszej chodzi niz na poprzednim a byl bodajze magnatecMurzyn pisze:Krzysiek - po czy wnosisz ze jest ok? Porownywales z innymi? Castroll jest niestety najczesciej podrabianym olejem w polsce :-?
a olej kupilem w Anglii,wiec raczej to podróba nie jest.
Ale zauwazylem ze ciezko z takim olejem w PL,
- Murzyn
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 506
- Rejestracja: 28 sie 2008, 14:38
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
to sa 2 rozne normy. Kupisz np u kulinskiego w Trzebini (przyklad z mojej okolicy)
http://www.kulinski.pl/page/6
http://www.kulinski.pl/page/6
Witam. Jestem tu nowy, i mam pytanie odnośnie oleju, moja audi to A6 2.5TDI Quattro 180hp. I zastanawiam się jaki olej mam zalać z serii motula X-cess 8100, czy specyfic?
Według tego linka do silników z pompami wtryskowymi ma być lany specyfic 505.01
http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/8100xcess5w40.pdf
A jak chcę dobrać olej ze strony motula to wychodzi, ze ma być X-cess 8100
http://www.ew2.lubesinfo.com/
:-?
Według tego linka do silników z pompami wtryskowymi ma być lany specyfic 505.01
http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/8100xcess5w40.pdf
A jak chcę dobrać olej ze strony motula to wychodzi, ze ma być X-cess 8100
http://www.ew2.lubesinfo.com/
:-?