[All TDI] Jaki olej do TDi
- kubistyczny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 26 gru 2007, 17:17
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
1.Właśnie jestem przed wymianą oleju. Jak dzięki forum udało mi się ustalić normą dla mojego silnika [2,5TDI Q AKE] jest 505.00. Zamierzam przetestować olej Motula 8100 X-cess który widze jest tu dość rekomendowany
I co mnie zaciekawiło sprzedający ten olej napisał "Z wyjątkiem silników VW z pompami wtryskowymi wymagającymi oleju MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40" i już teraz sam się nie mogę w tym połapać bo w/w silnik jest właśnie na pompie wtryskowej. Czy to błąd ze strony sprzedającego czy rzeczywiście lepszy będzię olej SPECIFIC który zresztą spełnia obie normy 505.00 i 505.01
http://moto.allegro.pl/item494891349_mo ... oznan.html
2. Może ktoś wie jakie są wogóle różnice między tymi olejami ?
3. Czy do tego silnika wchodzi 5,4 litra oleju ?
4. Dzwoniłem do chyba największego w swoim mieście sklepu z częściami samochodowymi i wogóle nawet nie mogą go sprowadzić więc zostaje mi allegro tylko nie wiem czy to będzie naprawdę orginał, czy bezpioeczniej jednak z jakiegos sklepu ?
Troszku tego sporo ale myśle że to chyba w odpowiednik temacie umieściłem
Za rozwianie wątpliwości będę wdzięczny
1.Właśnie jestem przed wymianą oleju. Jak dzięki forum udało mi się ustalić normą dla mojego silnika [2,5TDI Q AKE] jest 505.00. Zamierzam przetestować olej Motula 8100 X-cess który widze jest tu dość rekomendowany


2. Może ktoś wie jakie są wogóle różnice między tymi olejami ?
3. Czy do tego silnika wchodzi 5,4 litra oleju ?
4. Dzwoniłem do chyba największego w swoim mieście sklepu z częściami samochodowymi i wogóle nawet nie mogą go sprowadzić więc zostaje mi allegro tylko nie wiem czy to będzie naprawdę orginał, czy bezpioeczniej jednak z jakiegos sklepu ?
Troszku tego sporo ale myśle że to chyba w odpowiednik temacie umieściłem
Za rozwianie wątpliwości będę wdzięczny

Przyłączę się do tematu w sprawie oleju.
Autko mam od niedawna (Audi A6 C5 2.5TDi AFB) i jest kartka informująca o wymianie oleju zanim jeszcze go kupiłem. Głównie chodzi mi tutaj o olej jakim jest zalany mój silnik - jest to Mobil 1 15W40 (tak pisze na karteczce).
Czytając temat zauważyłem, że polecany jest olej pół lub pełny syntetyk, natomiast mój jest mineralny. Co najlepsze, audi ma przejechane ok. 195 000 km i wałki (nie wymieniane) są w bardzo dobrym stanie (sam widziałem
), w ogóle stan silnika jest w bdb stanie, porównując go do innych modeli (nawet tych nowszych) - chodzi mi jak pracuje
A więc - jak to jest, że mam taki silnik z mineralnym olejem?
Proszę o odpowiedź, co o tym sądzicie
Autko mam od niedawna (Audi A6 C5 2.5TDi AFB) i jest kartka informująca o wymianie oleju zanim jeszcze go kupiłem. Głównie chodzi mi tutaj o olej jakim jest zalany mój silnik - jest to Mobil 1 15W40 (tak pisze na karteczce).
Czytając temat zauważyłem, że polecany jest olej pół lub pełny syntetyk, natomiast mój jest mineralny. Co najlepsze, audi ma przejechane ok. 195 000 km i wałki (nie wymieniane) są w bardzo dobrym stanie (sam widziałem


A więc - jak to jest, że mam taki silnik z mineralnym olejem?

Proszę o odpowiedź, co o tym sądzicie

Sądzę że poprzedniego właściciela zdecydowanie poniosło żeby zalać olej mineralny zwłaszcza o ile ten przebieg jest orginalnyMcKansy pisze: A więc - jak to jest, że mam taki silnik z mineralnym olejem?![]()
Proszę o odpowiedź, co o tym sądzicie


- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Panowie za 3 tys. km będę wymieniał olej w autku.Zastanawiam się nad olejem Motul X-Cess 8100.Na allegro jeca cena kształtuje się na poziomie 160pln natomiast pewny i oryginalny olej Motul X-Cess 8100 jest dostępny w InterCarsie za cenę 220pln.Czy te oleje z allegro to podróbki?skąd wzięła się taka dysproporcja cenowa?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 517
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Na pewno niektóre oleje z Allegro to podróbki. Niestety - nie odróżnisz. Można zaryzykować, ale chyba lepiej czasem dopłacić i wziąć z pewnego źródła
Różnica w cenie? Jak sprzedajesz przez Allegro nie zawsze masz na utrzymaniu sklep i pracownika. Wtedy możesz opuścić z ceny :-D No, ale niektóre oleje to po prostu podróbki, które imitują oryginał w okazyjnej cenie :-x

Różnica w cenie? Jak sprzedajesz przez Allegro nie zawsze masz na utrzymaniu sklep i pracownika. Wtedy możesz opuścić z ceny :-D No, ale niektóre oleje to po prostu podróbki, które imitują oryginał w okazyjnej cenie :-x
Re: [All TDI] Jaki olej do TDi
Witam!Murzyn pisze:
3. Przed zastosowaniem lepszego oleju powinno sie zastosowac srodek czyszczacy (z oferty motula np. MotulClean - koszt ok 50pln) Z dosiwdczenia wielu uzytkownikow nie ma sie czego bac.
4. Normy olejow
2.5TDi VP - norma 505.00 motul X-cess 8100
Long life
Po pierwsze jak stosuje się ww specyfik? I czy przy 500 000 przejechanych km nic się nie stanie ?
Po drugie zapytam gdyż zbliża mi się wymiana oleju. Auto 100 C4 2.5 TDi ma koło 500 000 km przejechane. Ostatnio zalany został przez omyłkę mineralny. chciałbym wrócić do pół syntetyka. Moglibyście doradzić co najlepiej kupić? Zastanawiałem się nad Mobil 10W40 TD Super S TURBO DIESEL.
Może ktoś doradzi co najlepiej zrobić w takim przypadku, zaznaczę jeszcze że silnik zaczyna się pocić ale nie znacząco. Autko nie bierze oleju, stan utrzymuje się od wymiany do wymiany.
Pozdrawiam
- tolondo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: seroczyn/gdansk
panowie i panie moj silik ma juz jakies 460-480 tys nie jak na zegarze 230 tys i caly czas leje do niego castrol normy vw 5w40 czyli synteytyk i silnik cyka idealnie.i niech mi ktos teraz powie ze te silniki padaja tzn chydraulika(silnik AKN).caly czas jak nim jezdze daje mu w dupe porzadnie,w zeszlym tyg zrobilem 3 tys km i nic wymieniam na czas olej i dalej daje mu w dupe i bede tak robil az padnie.z rzeczy co mmi padly to termostat i alternator nic wiecej