
[A6 C6] Automatyczna Czy Manualna
- benny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
- Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria
Zmieniają się płynni i to bardzo kiedy jedziesz w pozycji "D" Wciskasz gaz auto łapie pewne obroty np. 2500 obr. i przyspiesza bardzo płynnie (jednostajnie). Natomiast jeśli ustawie lewarek w pozycji "+ / -" wtedy właśnie zachowuje się prawie jak manual z tym że biegi zmieniam w łopatkach. Na wyświetlaczu między zegarami wyświetla się na jakim aktualnie jesteś biegu. Wciskam gaz obroty idą do końca - prawa "+" jest 2 bieg i tak do 7 biegu. Pisałem tu o tym że jest fajna frajda z jazdy ale zawsze znajdzie się jakiś Krzysztof Kolumb który stwierdzi jakie biegi?? przecież to bestopniowa skrzynia!! Prawie jak odkrycie amerykiCamel- pisze:p0sitiv, te biegi to predefiniowane ustawienia przekładni stożkowej imitującej biegi. Faktycznie w Multi podczas przyśpieszania przęłożenia zmieniają się płynnie.

Automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów Multitronic, nie posiada ustalonych biegów i w całym zakresie obrotów silnika przekazuje na koła maksymalny moment obrotowy.
Stalowy łańcuch w skrzyni przenosi moment napędowy do tzw. wariatora. Tworzą go dwie ruchome pary kół stożkowych, które stale i bezstopniowo regulują moment przekazywany z silnika na osie, a dalej na koła.
Jednostka sterująca, która decyduje o zmianie przełożenia sprawia, że ruch ten zawsze przebiega płynnie. Możliwa jest również 7-stopniowa zmiana biegów przez kierowcę, dająca mu poczucie kontroli na samochodem, niczym w manualnej skrzyni biegów. W rzeczywistości przełożenia te nie są niczym innym, jak pewnym wyborem z nieskończonej liczby ustawień łańcucha przenoszącego moment napędowy, który w przekładni Multitronic może dochodzić nawet do 330 Nm. Multitronic gwarantuje bardzo cichą, dynamiczną i oszczędną jazdę.
Teraz juz rozumiesz? I nie chodzi o bycie Columbem bo nikt tu Ameryki nie odkrywa.
A to, ze ci na wyslietlacz pokazuje, ze jedziesz na 6 lub innym biegu nie znaczy ze je masz.
Over and out.
Stalowy łańcuch w skrzyni przenosi moment napędowy do tzw. wariatora. Tworzą go dwie ruchome pary kół stożkowych, które stale i bezstopniowo regulują moment przekazywany z silnika na osie, a dalej na koła.
Jednostka sterująca, która decyduje o zmianie przełożenia sprawia, że ruch ten zawsze przebiega płynnie. Możliwa jest również 7-stopniowa zmiana biegów przez kierowcę, dająca mu poczucie kontroli na samochodem, niczym w manualnej skrzyni biegów. W rzeczywistości przełożenia te nie są niczym innym, jak pewnym wyborem z nieskończonej liczby ustawień łańcucha przenoszącego moment napędowy, który w przekładni Multitronic może dochodzić nawet do 330 Nm. Multitronic gwarantuje bardzo cichą, dynamiczną i oszczędną jazdę.
Teraz juz rozumiesz? I nie chodzi o bycie Columbem bo nikt tu Ameryki nie odkrywa.
A to, ze ci na wyslietlacz pokazuje, ze jedziesz na 6 lub innym biegu nie znaczy ze je masz.
Over and out.
P0SITIV
- benny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
- Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria
A czy ja napisałem że "mam biegi" użyłem słowa bieg po to by opisać komuś jak wygląda jazda multitronikiem. Komuś kto prawdopodobnie nigdy nie jechał z taką skrzynią, starałem się jak najlepiej to zobrazować. Jak wiec miałem to opisaćp0sitiv pisze: A to, ze ci na wyslietlacz pokazuje, ze jedziesz na 6 lub innym biegu nie znaczy ze je masz.
Over and out.

bez komentarza. szkoda slow.
Fajny z ciebie tym, napisz do Adama Kornackiego list, albo do Clarksona.
Jesli juz powolujesz sie na TVN Turbo, to spytaj Kornackiego, czy BMW x5 x35d ma silnik 3.0 twin turbo diesel czy 3.5 turbo diesiel. Jego zdaniem to drugie, o czym z uporem maniaka powtarzal w jednym ze swoich programow. Moze o biegach tez tak gadal a ty uwierzyles i teraz masz.
a regulke wkleilem, bo jak ja pisalem, ze jest bestopniowa to pisales, ze jest innaczej. i wcale nie byla z wikipedii, stozku.
bez odbioru.
Fajny z ciebie tym, napisz do Adama Kornackiego list, albo do Clarksona.
Jesli juz powolujesz sie na TVN Turbo, to spytaj Kornackiego, czy BMW x5 x35d ma silnik 3.0 twin turbo diesel czy 3.5 turbo diesiel. Jego zdaniem to drugie, o czym z uporem maniaka powtarzal w jednym ze swoich programow. Moze o biegach tez tak gadal a ty uwierzyles i teraz masz.
a regulke wkleilem, bo jak ja pisalem, ze jest bestopniowa to pisales, ze jest innaczej. i wcale nie byla z wikipedii, stozku.
bez odbioru.
P0SITIV
- benny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
- Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria
Nigdzie nie pisałem że jest stopniowa, więc nie wciskaj teraz kitów! Opisywałem tylko to co pokazuje wyświetlacz i nazywam to biegami. A ty jako homo sapiens (człowiek rozumny) powinieneś się domyślić o co mi chodziło....p0sitiv pisze:a regulke wkleilem, bo jak ja pisalem, ze jest bestopniowa to pisales, ze jest innaczej.
bez odbioru.
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
W multitroniku wykonując logi dynamiczne musisz ustawic gałkę zmiany biegów (R, D, +, -)na tipa i ustawic prędkośc tak, aby automat utrzymywał 3-ci bieg i 1500 obr./min, a wciskając pedał gazu do dechy zrobic to tak, aby nie zrzucic biegu na nizszy (kick down). Trudno w mowie potocznej nie wypowiedziec słowa bieg w przypadku multitronika, bo tylko takiego słowa możemy użyc. A to, że faktyczny bieg to program w niezliczonej sekwencji to sprawa oczywista. Na D często startujesz z 2-ki, a na S zazwyczaj z 1-ki. Oczywiście widac to tylko na załączonym tipie i wtedy też czuc. Co do automatu to tylko Automat. Multi do 2005 (6 speed) - unikac jak ognia, szczególnie w połączeniu z TDI, natomiast od 2005 (7 speed) nie emanował specjalnie większą awaryjnością niż inne skrzynie, ale jest montowany w słabszych silnikach (dla tej skrzyni i tak jeszcze specjalnie jest zmniejszony Nm) no i nie wystepuje w Q. Ale komfortem jazdy bije na głowę wszystkie automaty, a jedynym, który trochę zbliżył sie to DSG (generalnie wszystie dwusprzęgłe), ale to jeszcze nie to. Na twoim miejscu brałbym mocnego TDI wraz z Tiptronikiem.
pozdr.
pozdr.

2.5 TDI AYM 2002
Ja tez mialem ten sam dylemat i wybralem automat (multitronic). Teraz jak patrze na to to juz nigdy wiecej manualnej skrzyni nie kupie. To sie nie da opisac wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda.
Co do wyboru miedzy multi a tipem ja jezdzilem obydwoma zanim kupilem dla porownania i powiem ci ze duzo lepsze wrazenia daje muliti...
Co do wyboru miedzy multi a tipem ja jezdzilem obydwoma zanim kupilem dla porownania i powiem ci ze duzo lepsze wrazenia daje muliti...
- MMI soft 5550
- Audi Music Interface
- Bluetooth
- Navi
- Audi Music Interface
- Bluetooth
- Navi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 sie 2010, 01:22
- Lokalizacja: Londyn