Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Automatyczna Czy Manualna

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
benny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria

Post autor: benny » 30 sie 2010, 17:13

Czemu nie?? gdzie widzisz problem?? skoro jade np . 90 km/h na 7 biegu i mam ok 1500 obr. to musze zdjąć dwa biegi na 5 albo nawet na 4 żeby dobrze się odbić. Zupełnie nie rozumiem zdziwienia :)

p0sitiv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: p0sitiv » 30 sie 2010, 17:55

bo to jest skrzynia bezstopniowa, wiec nie zmienia biegow.
P0SITIV

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 30 sie 2010, 19:29

p0sitiv
Oj musisz sobie trochę poczytać o Multi... ;-)

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 30 sie 2010, 20:33

p0sitiv, te biegi to predefiniowane ustawienia przekładni stożkowej imitującej biegi. Faktycznie w Multi podczas przyśpieszania przęłożenia zmieniają się płynnie.

Awatar użytkownika
benny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria

Post autor: benny » 30 sie 2010, 21:29

Camel- pisze:p0sitiv, te biegi to predefiniowane ustawienia przekładni stożkowej imitującej biegi. Faktycznie w Multi podczas przyśpieszania przęłożenia zmieniają się płynnie.
Zmieniają się płynni i to bardzo kiedy jedziesz w pozycji "D" Wciskasz gaz auto łapie pewne obroty np. 2500 obr. i przyspiesza bardzo płynnie (jednostajnie). Natomiast jeśli ustawie lewarek w pozycji "+ / -" wtedy właśnie zachowuje się prawie jak manual z tym że biegi zmieniam w łopatkach. Na wyświetlaczu między zegarami wyświetla się na jakim aktualnie jesteś biegu. Wciskam gaz obroty idą do końca - prawa "+" jest 2 bieg i tak do 7 biegu. Pisałem tu o tym że jest fajna frajda z jazdy ale zawsze znajdzie się jakiś Krzysztof Kolumb który stwierdzi jakie biegi?? przecież to bestopniowa skrzynia!! Prawie jak odkrycie ameryki :)

p0sitiv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: p0sitiv » 31 sie 2010, 08:46

Automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów Multitronic, nie posiada ustalonych biegów i w całym zakresie obrotów silnika przekazuje na koła maksymalny moment obrotowy.
Stalowy łańcuch w skrzyni przenosi moment napędowy do tzw. wariatora. Tworzą go dwie ruchome pary kół stożkowych, które stale i bezstopniowo regulują moment przekazywany z silnika na osie, a dalej na koła.
Jednostka sterująca, która decyduje o zmianie przełożenia sprawia, że ruch ten zawsze przebiega płynnie. Możliwa jest również 7-stopniowa zmiana biegów przez kierowcę, dająca mu poczucie kontroli na samochodem, niczym w manualnej skrzyni biegów. W rzeczywistości przełożenia te nie są niczym innym, jak pewnym wyborem z nieskończonej liczby ustawień łańcucha przenoszącego moment napędowy, który w przekładni Multitronic może dochodzić nawet do 330 Nm. Multitronic gwarantuje bardzo cichą, dynamiczną i oszczędną jazdę.

Teraz juz rozumiesz? I nie chodzi o bycie Columbem bo nikt tu Ameryki nie odkrywa.
A to, ze ci na wyslietlacz pokazuje, ze jedziesz na 6 lub innym biegu nie znaczy ze je masz.
Over and out.
P0SITIV

Awatar użytkownika
benny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria

Post autor: benny » 31 sie 2010, 17:26

p0sitiv pisze: A to, ze ci na wyslietlacz pokazuje, ze jedziesz na 6 lub innym biegu nie znaczy ze je masz.
Over and out.
A czy ja napisałem że "mam biegi" użyłem słowa bieg po to by opisać komuś jak wygląda jazda multitronikiem. Komuś kto prawdopodobnie nigdy nie jechał z taką skrzynią, starałem się jak najlepiej to zobrazować. Jak wiec miałem to opisać ?? że jechałem sobie na 3/4 długości koła stożkowego?? czy może na 5 przerzutce jak w rowerze?? Skoro mi na wyświetlaczu pokazuje 5 to używam słowa "bieg" pooglądaj trochę Top Gear albo Zakupu Kontrolowanego na TVN Turbo tam jak testują auta z takimi skrzyniami też używają słowa bieg 4, bieg 5, .Poza tym koleś sie pytał w temacie posta: Automatyczna czy Manualna?? Nie pytał o budowę i zasadę działania skrzyni multitronic, więc nie musisz wyjeżdżać z regułkami z wikipedii.

p0sitiv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: p0sitiv » 31 sie 2010, 17:40

bez komentarza. szkoda slow.
Fajny z ciebie tym, napisz do Adama Kornackiego list, albo do Clarksona.
Jesli juz powolujesz sie na TVN Turbo, to spytaj Kornackiego, czy BMW x5 x35d ma silnik 3.0 twin turbo diesel czy 3.5 turbo diesiel. Jego zdaniem to drugie, o czym z uporem maniaka powtarzal w jednym ze swoich programow. Moze o biegach tez tak gadal a ty uwierzyles i teraz masz.
a regulke wkleilem, bo jak ja pisalem, ze jest bestopniowa to pisales, ze jest innaczej. i wcale nie byla z wikipedii, stozku.

bez odbioru.
P0SITIV

Awatar użytkownika
benny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria

Post autor: benny » 31 sie 2010, 18:05

p0sitiv pisze:a regulke wkleilem, bo jak ja pisalem, ze jest bestopniowa to pisales, ze jest innaczej.
bez odbioru.
Nigdzie nie pisałem że jest stopniowa, więc nie wciskaj teraz kitów! Opisywałem tylko to co pokazuje wyświetlacz i nazywam to biegami. A ty jako homo sapiens (człowiek rozumny) powinieneś się domyślić o co mi chodziło....

p0sitiv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: p0sitiv » 31 sie 2010, 20:11

hominis est errare, insipientis in errore perseverare
P0SITIV

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 01 wrz 2010, 02:12

W multitroniku wykonując logi dynamiczne musisz ustawic gałkę zmiany biegów (R, D, +, -)na tipa i ustawic prędkośc tak, aby automat utrzymywał 3-ci bieg i 1500 obr./min, a wciskając pedał gazu do dechy zrobic to tak, aby nie zrzucic biegu na nizszy (kick down). Trudno w mowie potocznej nie wypowiedziec słowa bieg w przypadku multitronika, bo tylko takiego słowa możemy użyc. A to, że faktyczny bieg to program w niezliczonej sekwencji to sprawa oczywista. Na D często startujesz z 2-ki, a na S zazwyczaj z 1-ki. Oczywiście widac to tylko na załączonym tipie i wtedy też czuc. Co do automatu to tylko Automat. Multi do 2005 (6 speed) - unikac jak ognia, szczególnie w połączeniu z TDI, natomiast od 2005 (7 speed) nie emanował specjalnie większą awaryjnością niż inne skrzynie, ale jest montowany w słabszych silnikach (dla tej skrzyni i tak jeszcze specjalnie jest zmniejszony Nm) no i nie wystepuje w Q. Ale komfortem jazdy bije na głowę wszystkie automaty, a jedynym, który trochę zbliżył sie to DSG (generalnie wszystie dwusprzęgłe), ale to jeszcze nie to. Na twoim miejscu brałbym mocnego TDI wraz z Tiptronikiem.
pozdr. ;-)
2.5 TDI AYM 2002

dnk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 21 lip 2010, 21:04
Lokalizacja: Derby/Anglia

Post autor: dnk » 01 wrz 2010, 03:32

Ja tez mialem ten sam dylemat i wybralem automat (multitronic). Teraz jak patrze na to to juz nigdy wiecej manualnej skrzyni nie kupie. To sie nie da opisac wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda.
Co do wyboru miedzy multi a tipem ja jezdzilem obydwoma zanim kupilem dla porownania i powiem ci ze duzo lepsze wrazenia daje muliti...
- MMI soft 5550
- Audi Music Interface
- Bluetooth
- Navi

Joker0011223
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 sie 2010, 01:22
Lokalizacja: Londyn

Post autor: Joker0011223 » 02 wrz 2010, 22:54

Okay, a teraz pytanie z innej beczki: Czemu niektorych z was podkusilo aby kupic Audi A6 C6 w kombi poza Avant ?
Audi A6 3.0 TDI 233KM Quattro [Planowany zakup]

Awatar użytkownika
jaroo30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2010, 19:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jaroo30 » 03 wrz 2010, 00:44

bo każdy pewnie kupuje to co mu się podoba <ok>
-=AUDI=-

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 03 wrz 2010, 07:00

Mnie nie podkusiło bo: nie prowadzę spożywczaka na osiedlu, nie mam dużego psa, a teściowa w sumie to dobra kobieta... . ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja