Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] Automatyczna Czy Manualna

Układ napędowy i skrzynie biegów
Joker0011223
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 sie 2010, 01:22
Lokalizacja: Londyn

[A6 C6] Automatyczna Czy Manualna

Post autor: Joker0011223 » 23 sie 2010, 15:16

Witam co byś cie doradzili w Audi A6 C6 jak chodzi o skrzynie biegów??
Co jest waszym zdaniem mniej zawodne, leprze, wygodniejsze?
Czy stereotyp o Automatach ma swoja racje, jak chodzi o awaryjność i cenę w ewentualnej naprawy.
Ps. Czym sie konkretnie różni Multitronic od Tiptronic ?
Widze ze tu na forum jest duzo Postów w serii Automat nawalił wiec czy rzeczywiście jest tak źle??
Audi A6 3.0 TDI 233KM Quattro [Planowany zakup]

Awatar użytkownika
azad-der-boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
Lokalizacja: Bogacica/Dachau

Post autor: azad-der-boss » 23 sie 2010, 16:27

Ja moge polecic Automata w Tiptronicu jest wygoda i plynnosc w jezdzie ale niestety musisz sie liczyc z drozsza eksploatacja,czyli wymiana oleju...Oczywiscie skrzynia manualna jest bardziej wytrzymala. Multitronic jest troche awaryjny i jest droga naprawa. Wybor nalezy do ciebie...

Joker0011223
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 sie 2010, 01:22
Lokalizacja: Londyn

Post autor: Joker0011223 » 23 sie 2010, 17:04

jak na razie czytam i słyszę większość wypowiedzi ze by sobie odpuścić myślenie o Automacie i chyba tak jednak zostanie ze będzie Manual
Audi A6 3.0 TDI 233KM Quattro [Planowany zakup]

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 23 sie 2010, 18:18

też nigdy nie myslałem o automacie i od roku jetem szczęśliwym posiadaczem a6 w tiptroniku i nie zamieniłbym tej skrzyni na żadną inną. wiadomo kwestia przyzwyczajenia, ale to co potrafi ta skrzynia przekonało mnie do automatów. jeśli chodzi o różnice między tip a multi to podstawowa jest taka że multi to automat bezstopniowy i faktycznie jest bardziej awaryjna, ale wszystko zależy od użytkownika. koszt używanej skrzyni to 1600 - 2000 pln. więc gdyby coś to nie jest jszcze tak źle

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 23 sie 2010, 18:31

tylko i wylacznie automat!!!!!!!!!!!!!! zaden inny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joker0011223
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 sie 2010, 01:22
Lokalizacja: Londyn

Post autor: Joker0011223 » 23 sie 2010, 20:35

ok jak odróżnić milti od tiptronica gdzie leży różnica np wizualna??
Jak dobrze dbać o automat, nigdy nie miałem tiptronic czy milti i nie mam pojęcia czy tam jest jakiś olej co się wymienia czy filtry. Mógł by to ktoś objaśnić ?

Ps. znalazłem na necie. -> tiptronicach czasem zapieka sie taka tulejka z pompy oleju na szyjce konwerter
Audi A6 3.0 TDI 233KM Quattro [Planowany zakup]

corben
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2010, 15:04
Lokalizacja: wawa

Post autor: corben » 25 sie 2010, 15:17

Tylko i wyłącznie automat - olej stereotypy. Pierwszego dnia docenisz, w korku czy na trasie.
Tak naprawdę każda naprawa skrzyni czy to automat czy manual jest skomplikowana i kosztowna - więc nie ma się co na zapas martwic co będzie kiedy się zepsuje... Wszysko zależy jak dbasz o swój pojazd.

Ja mam już od 2 lat A6 quatro Tiptronic i długo mógłbym tu nudzić jak to płynie po drodze. Przejedź się automatem a wątpliwości znikną :)
Co do trwałości - moja kolubryna ma ponad 200k na liczniku i na pewno była kręcona, szacuję że ma ponad 300k przebiegu. I jeździ...zmieniam tylko olej, tankuję, kupuję hot doga, wsiadam i jadę. Jedna ręka Zawsze luźna bo biegów nie trzeba zmieniać. Spróbuj tak z manualem :P

dodonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 26 sie 2010, 09:21
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: dodonek » 26 sie 2010, 10:18

Popieram przedmówców.
Wygoda, komfort i działanie tej skrzyni pokonują strach przed awaryjnością, kosztami i stereotypami..
Podejrzewam że za 2-3 lata auta w automacie będą miały znacznie większe brania niż manuale. No i przy tym spadnie znacznie sprzedaż maści na bóle lewego kolana i prawego ramienia...:)
Mam już 3 auto w TT i jedno z nich się zrypała i to zdrowo..no i cóż..trzeba było naprawić i dalej się nią cieszyć. Nie zraziło mnie to i nie zrazi już nigdy. Jak się dba to się jeździ bezawaryjnie.
pozdro <ok>
Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!

p0sitiv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: p0sitiv » 26 sie 2010, 11:11

Jesli automat to tylko tiptronic. skrzynia budowana przez firme ZF, producenta specjaliste od automatow (dostarcza min. skrzynie biegow do Porsche), skrzynia moze doroga w utrzymaniu ale chodzi pieknie. dopuki cos sie nie popsuje.:) ale wymacha dbalosci-jesli popelnisz grzech zaniechania (tak jak ja)mozesz poplynac na kilka kilanascie tysiecy.

Multitronic - prasa, fora, znajomy uzytkownik wszyscy odradzaja.

Problem jest taki, ze jesli decydujesz sie na slabsze wersje silnikowe 2.0tdi, 2.0t, 2.4 fsi, 2.7 tdi, to jestes skazany na multitronic (pamietaj skrznia bezstopniowa, produkcji Audi), wtedy wybierz manuala.

Jesli chcesz kupic mocniejszy silnik 3.2 fsi, 3.0 tdi, 4,2 fsi, kupuj automata. uwazam ze przy takim momencie nie ma co bawic sie biegami.

mam nadzieje, ze pomoglem.

my six:)
Obrazek
P0SITIV

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 26 sie 2010, 11:17

p0sitiv pisze:...mozesz poplynac na kilka kilanascie tysiecy...


Kilkanaście tysięcy to chyba w ASO, kto przy zdrowych zmysłach robił by tam skrzynie... :-/
p0sitiv pisze: Problem jest taki, ze jesli decydujesz sie na slabsze wersje silnikowe 2.0tdi, 2.0t, 2.4 fsi, 2.7 tdi, to jestes skazany na multitronic (pamietaj skrznia bezstopniowa, produkcji Audi), wtedy wybierz manuala.
Decydując się na 2.7 tdi nie jesteś skazany na multi, występuje w tip.... . ;-)

p0sitiv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: p0sitiv » 26 sie 2010, 13:10

co nie zmienia faktu, ze tip jest lepszy od multi:)
czlowiek ciagle sie czegos uczy...
P0SITIV

Awatar użytkownika
badi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:14
Lokalizacja: London

Post autor: badi » 28 sie 2010, 22:49

witam psiadam manual i wszystko z nim ok ale to spore auto i automat bedzie poprostu wygodniejszy i raczej tiptronic

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 29 sie 2010, 13:00

p0sitiv pisze:skrzynia budowana przez firme ZF, producenta specjaliste od automatow
Zgadza się - dostawca skrzyni dla tych producentów, którzy nie potrafią sobie zrobić lepszej skrzyni. Całe szczęście specjalistami pozostają Mercedes i Ford a nie jakiś ZF ;-)

Awatar użytkownika
benny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria

Post autor: benny » 29 sie 2010, 21:44

Ja też kilka lat temu mówiłem: automatem nigdy - aż kupiłem sobie C6 w multi i od tamtego czasu mówię: nigdy więcej manualem. A mój dobry kolega znawca marki powiedział "wiesz... w takim aucie nie wypada machać ręką" i miał rację, płynność zmiany biegów, bez szarpnięć jednolity ciąg auta w tym można się zakochać. Nie ma sie co zastanawiać...

[ Dodano: 2010-08-29, 21:53 ]
A i jeszcze moje auto ma dodatkowo łopatki przy kierownicy... Frajda max z jazdy, można sie pobawić na drodze i poczuć sie jak w F1. Podczas wyprzedzania najpierw redukcja dwa biegi lewą łopatką, chwilka do 5 tys obr, prawa - już nas nie ma. Kolejne auto - znowu redukcja lewą, buta i prawa... coś niesamowitego. Jak kupisz taką to dopiero to docenisz :)

p0sitiv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 27 sie 2009, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: p0sitiv » 30 sie 2010, 08:47

redukcja o 2 biegi w bezstopniowej skrzyni...?:)
P0SITIV

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl