[A6 C6] Automatyczna Czy Manualna
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 sie 2010, 01:22
- Lokalizacja: Londyn
[A6 C6] Automatyczna Czy Manualna
Witam co byś cie doradzili w Audi A6 C6 jak chodzi o skrzynie biegów??
Co jest waszym zdaniem mniej zawodne, leprze, wygodniejsze?
Czy stereotyp o Automatach ma swoja racje, jak chodzi o awaryjność i cenę w ewentualnej naprawy.
Ps. Czym sie konkretnie różni Multitronic od Tiptronic ?
Widze ze tu na forum jest duzo Postów w serii Automat nawalił wiec czy rzeczywiście jest tak źle??
Co jest waszym zdaniem mniej zawodne, leprze, wygodniejsze?
Czy stereotyp o Automatach ma swoja racje, jak chodzi o awaryjność i cenę w ewentualnej naprawy.
Ps. Czym sie konkretnie różni Multitronic od Tiptronic ?
Widze ze tu na forum jest duzo Postów w serii Automat nawalił wiec czy rzeczywiście jest tak źle??
Audi A6 3.0 TDI 233KM Quattro [Planowany zakup]
- azad-der-boss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 118
- Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
- Lokalizacja: Bogacica/Dachau
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 sie 2010, 01:22
- Lokalizacja: Londyn
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
też nigdy nie myslałem o automacie i od roku jetem szczęśliwym posiadaczem a6 w tiptroniku i nie zamieniłbym tej skrzyni na żadną inną. wiadomo kwestia przyzwyczajenia, ale to co potrafi ta skrzynia przekonało mnie do automatów. jeśli chodzi o różnice między tip a multi to podstawowa jest taka że multi to automat bezstopniowy i faktycznie jest bardziej awaryjna, ale wszystko zależy od użytkownika. koszt używanej skrzyni to 1600 - 2000 pln. więc gdyby coś to nie jest jszcze tak źle
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 sie 2010, 01:22
- Lokalizacja: Londyn
ok jak odróżnić milti od tiptronica gdzie leży różnica np wizualna??
Jak dobrze dbać o automat, nigdy nie miałem tiptronic czy milti i nie mam pojęcia czy tam jest jakiś olej co się wymienia czy filtry. Mógł by to ktoś objaśnić ?
Ps. znalazłem na necie. -> tiptronicach czasem zapieka sie taka tulejka z pompy oleju na szyjce konwerter
Jak dobrze dbać o automat, nigdy nie miałem tiptronic czy milti i nie mam pojęcia czy tam jest jakiś olej co się wymienia czy filtry. Mógł by to ktoś objaśnić ?
Ps. znalazłem na necie. -> tiptronicach czasem zapieka sie taka tulejka z pompy oleju na szyjce konwerter
Audi A6 3.0 TDI 233KM Quattro [Planowany zakup]
Tylko i wyłącznie automat - olej stereotypy. Pierwszego dnia docenisz, w korku czy na trasie.
Tak naprawdę każda naprawa skrzyni czy to automat czy manual jest skomplikowana i kosztowna - więc nie ma się co na zapas martwic co będzie kiedy się zepsuje... Wszysko zależy jak dbasz o swój pojazd.
Ja mam już od 2 lat A6 quatro Tiptronic i długo mógłbym tu nudzić jak to płynie po drodze. Przejedź się automatem a wątpliwości znikną
Co do trwałości - moja kolubryna ma ponad 200k na liczniku i na pewno była kręcona, szacuję że ma ponad 300k przebiegu. I jeździ...zmieniam tylko olej, tankuję, kupuję hot doga, wsiadam i jadę. Jedna ręka Zawsze luźna bo biegów nie trzeba zmieniać. Spróbuj tak z manualem :P
Tak naprawdę każda naprawa skrzyni czy to automat czy manual jest skomplikowana i kosztowna - więc nie ma się co na zapas martwic co będzie kiedy się zepsuje... Wszysko zależy jak dbasz o swój pojazd.
Ja mam już od 2 lat A6 quatro Tiptronic i długo mógłbym tu nudzić jak to płynie po drodze. Przejedź się automatem a wątpliwości znikną

Co do trwałości - moja kolubryna ma ponad 200k na liczniku i na pewno była kręcona, szacuję że ma ponad 300k przebiegu. I jeździ...zmieniam tylko olej, tankuję, kupuję hot doga, wsiadam i jadę. Jedna ręka Zawsze luźna bo biegów nie trzeba zmieniać. Spróbuj tak z manualem :P
Popieram przedmówców.
Wygoda, komfort i działanie tej skrzyni pokonują strach przed awaryjnością, kosztami i stereotypami..
Podejrzewam że za 2-3 lata auta w automacie będą miały znacznie większe brania niż manuale. No i przy tym spadnie znacznie sprzedaż maści na bóle lewego kolana i prawego ramienia...
Mam już 3 auto w TT i jedno z nich się zrypała i to zdrowo..no i cóż..trzeba było naprawić i dalej się nią cieszyć. Nie zraziło mnie to i nie zrazi już nigdy. Jak się dba to się jeździ bezawaryjnie.
pozdro
Wygoda, komfort i działanie tej skrzyni pokonują strach przed awaryjnością, kosztami i stereotypami..
Podejrzewam że za 2-3 lata auta w automacie będą miały znacznie większe brania niż manuale. No i przy tym spadnie znacznie sprzedaż maści na bóle lewego kolana i prawego ramienia...

Mam już 3 auto w TT i jedno z nich się zrypała i to zdrowo..no i cóż..trzeba było naprawić i dalej się nią cieszyć. Nie zraziło mnie to i nie zrazi już nigdy. Jak się dba to się jeździ bezawaryjnie.
pozdro

Bierzcie i jedźcie z audi wszyscy!
Jesli automat to tylko tiptronic. skrzynia budowana przez firme ZF, producenta specjaliste od automatow (dostarcza min. skrzynie biegow do Porsche), skrzynia moze doroga w utrzymaniu ale chodzi pieknie. dopuki cos sie nie popsuje.
ale wymacha dbalosci-jesli popelnisz grzech zaniechania (tak jak ja)mozesz poplynac na kilka kilanascie tysiecy.
Multitronic - prasa, fora, znajomy uzytkownik wszyscy odradzaja.
Problem jest taki, ze jesli decydujesz sie na slabsze wersje silnikowe 2.0tdi, 2.0t, 2.4 fsi, 2.7 tdi, to jestes skazany na multitronic (pamietaj skrznia bezstopniowa, produkcji Audi), wtedy wybierz manuala.
Jesli chcesz kupic mocniejszy silnik 3.2 fsi, 3.0 tdi, 4,2 fsi, kupuj automata. uwazam ze przy takim momencie nie ma co bawic sie biegami.
mam nadzieje, ze pomoglem.
my six:)
![Obrazek]()

Multitronic - prasa, fora, znajomy uzytkownik wszyscy odradzaja.
Problem jest taki, ze jesli decydujesz sie na slabsze wersje silnikowe 2.0tdi, 2.0t, 2.4 fsi, 2.7 tdi, to jestes skazany na multitronic (pamietaj skrznia bezstopniowa, produkcji Audi), wtedy wybierz manuala.
Jesli chcesz kupic mocniejszy silnik 3.2 fsi, 3.0 tdi, 4,2 fsi, kupuj automata. uwazam ze przy takim momencie nie ma co bawic sie biegami.
mam nadzieje, ze pomoglem.
my six:)
P0SITIV
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
p0sitiv pisze:...mozesz poplynac na kilka kilanascie tysiecy...
Kilkanaście tysięcy to chyba w ASO, kto przy zdrowych zmysłach robił by tam skrzynie...

Decydując się na 2.7 tdi nie jesteś skazany na multi, występuje w tip.... .p0sitiv pisze: Problem jest taki, ze jesli decydujesz sie na slabsze wersje silnikowe 2.0tdi, 2.0t, 2.4 fsi, 2.7 tdi, to jestes skazany na multitronic (pamietaj skrznia bezstopniowa, produkcji Audi), wtedy wybierz manuala.

- benny
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
- Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria
Ja też kilka lat temu mówiłem: automatem nigdy - aż kupiłem sobie C6 w multi i od tamtego czasu mówię: nigdy więcej manualem. A mój dobry kolega znawca marki powiedział "wiesz... w takim aucie nie wypada machać ręką" i miał rację, płynność zmiany biegów, bez szarpnięć jednolity ciąg auta w tym można się zakochać. Nie ma sie co zastanawiać...
[ Dodano: 2010-08-29, 21:53 ]
A i jeszcze moje auto ma dodatkowo łopatki przy kierownicy... Frajda max z jazdy, można sie pobawić na drodze i poczuć sie jak w F1. Podczas wyprzedzania najpierw redukcja dwa biegi lewą łopatką, chwilka do 5 tys obr, prawa - już nas nie ma. Kolejne auto - znowu redukcja lewą, buta i prawa... coś niesamowitego. Jak kupisz taką to dopiero to docenisz
[ Dodano: 2010-08-29, 21:53 ]
A i jeszcze moje auto ma dodatkowo łopatki przy kierownicy... Frajda max z jazdy, można sie pobawić na drodze i poczuć sie jak w F1. Podczas wyprzedzania najpierw redukcja dwa biegi lewą łopatką, chwilka do 5 tys obr, prawa - już nas nie ma. Kolejne auto - znowu redukcja lewą, buta i prawa... coś niesamowitego. Jak kupisz taką to dopiero to docenisz
