Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1,9 TDI AFN] Cięzko pali na zimno

Silniki wysokoprężne
Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 10 lip 2010, 17:50

Andi 2.5 tdi pisze::arrow: wtedy cale powietrze bez zadnych oporow powinno wylatywac dolem (do filtra),
ani troche( powrotem na zbiornik),
zatykasz dol palcem i calosc powinna swobodnie przelatywac na powrot (na zbiornik), dziala on jak plywak , albo w jedna , albo w druga strone .
Nie działa tak.
Nie ważne co bym zrobił to na dół - do filtra - nigdy nie puści paliwa.
Czy to powinien być już koniec mojej zabawy?? Oby.
Andi 2.5 tdi pisze:Wszelkie odstepstwa od takiej zasady dzialania ,wskazuja na uszkodzony zawor paliwa , latwo zdiagnozowac ;-)
Czyli muszę wymienić zaworek w filtrze a nie montować nowe dodatkowe. Dzięki ci Andi 2.5 tdi, szkoda że inter cars mam już zamknięty, a jak u nich byłem to kupiłem ten dodatkowy, pomimo że koleś w sklepie mi proponował jednak ten do filtra.

Jeszcze raz dzięki wielkie że się odezwałeś. Dam znać jak wymienię na sprawny zaworek. A tak po za tematem to dodatkowy zaworek 65 zł, a ten w filtrze 35 oczywiście pieburga <ok>

Za pomoc na razie <piwo> poinformuję co i jak.

[ Dodano: 2010-07-12, 16:00 ]
Kupiłem dzisiaj nowy zaworek w inter cars i działa tak samo jak mój stary.
Ja to mam fart chyba że sprawdzam coś źle.
Próbuję dmuchać nawet drugiej strony i nie ma opcji żeby coś poszło dołem - chyba nigdy tego nie naprawię jak pójdzie tak dalej. :evil:

[ Dodano: 2010-07-14, 08:17 ]
:evil: :evil:
Kolejny nowy zaworek i działa tak jak pierwszy nowy i mój stary, który jest w aucie.

Napiszcie ktoś czy na pewno metoda sprawdzania jest tak jak Andi 2.5 tdi, bo zaczynam mieć poważne wątpliwości.

Wiem że mam takie koślawe szczęście, ale 2x nowy zepsuty zaworek???


Jeszcze pytanie z innej beczki. W Etce jest na rysunkac hpoglądowych zamontowany zaworek zwrotny na przewoddzie paliwowym powrotnym od filtra do banku. Pod maską go nie widzę, w którym on się miejscu znajduje - przy baku??

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 14 lip 2010, 09:02

ja zadnego takiego zaworka nie mam pod maska wiec mozliwe ze znajduje sie przy samym baku

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 16 lip 2010, 12:59

Udało mi się uporać z problemem.
Myślę że było to raczej dzieła przypadku niż celowe działanie.

Idąc za radąAndi 2.5 tdi na temat sprawdzenia zaworka w filtrze paliwa musiałem go wymontować. Zerwałem oryginalne (11 letnie opaski :!: ) okazało się że zaworek działa tak samo jak inne dwa nowe więc go zostawiłem (tamte oddałem do sklepu) niestety nie do końca tak jak Andi pisałeś. Ale to inna sprawa.

Złożyłem wszystko na nowych opaskach (tych z możliwością dokręcania śrubokrętem) i problem zniknął.
Dla mnie liczy się efekt - 3 dni po naprawie i działa prawidło więc zakładam że problem wyeliminowany. Oby nie trzeba było do niego za jakiś czas wrócić.

Pozdro.

bosman213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:18
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bosman213 » 19 lip 2010, 21:15

Gratulacje Jurek85 :lol: nie ma to jak przyjść do auta, odpalić normalnie i cieszyć się z rzeczy niby prostych ale jakże potrzebnych:)
Ważne byśmy byli zadowoleni

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 19 lip 2010, 21:35

bosman213 pisze:nie ma to jak przyjść do auta, odpalić normalnie i cieszyć się z rzeczy niby prostych ale jakże potrzebnych:)
<ok> <piwo> 8-) racja

pawel1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 sie 2010, 21:55
Lokalizacja: Mława

Post autor: pawel1985 » 17 sie 2010, 02:40

a u mnie było tak jak kupiłem ją miesiąc temu chodziła jak należy po tym czasie noga lekko poleciała mi do deski i wyciągnąłem 200 setki i w tym momencie coś poleciało zarówno zimny jaki ciepły ma problem z odpaleniem na razie żadnych zaworków nie wstawiałem bo nie chcę ciąć oryginału ale nie wiem co z tym robić i czy jest sens podpinać pod vaga :-/

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 18 sie 2010, 15:00

pawel1985 pisze:wyciągnąłem 200 setki
Rozumiem że śmigałeś 200 km/h. To nie żaden problem. Ja leciałem autkiem z full obciążenie 180, więc bezpośrednio to nie problem, ale ...

Proponuję przede wszystkim wsadzić głowę pod maskę i pooglądać szukając wycieków czy czegoś co ci się nie spodoba.

Twój problem nie jest dokładnie taki jak nasz - u nas ewidentnie gdzieś paliwo uciekało.
pawel1985 pisze:ale nie wiem co z tym robić i czy jest sens podpinać pod vaga
To nie boli - a na początek dobra informacja np. brak błędów.
Teraz troszkę pokombinuję co mogło się stać - może jakąś uszczelkę, bądź wąż z powietrzem przedmuchało - posprawdzaj wszystkie przewody paliwowe i powietrzne.
Daj znać pomyślimy.

pawel1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 sie 2010, 21:55
Lokalizacja: Mława

Post autor: pawel1985 » 05 wrz 2010, 18:45

problem już rozwiązałem oczywiście wstawiłem przedtem 2 zaworki zwrotne ale okazało się że głównym problemem był filtr paliwa mimo tego że opuścił się na łapę od poduszki silnika i skrzywił ten mały korek spustowy na dole filtra i nie trzymała uszczelka to na dodatek były 3 małe dziurki w filtrze gdzie spierdzielało paliwo ;-) wywaliłem filtr i wstawiłem nowy którego zalałem teraz pali jak należy i nie ma żadnych problemów :-D

limps221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 15 lis 2010, 10:13
Lokalizacja: jasło`

Post autor: limps221 » 17 lis 2010, 09:53

Witam
Koledzy mam to samo w silniku 1.9 tdi AFN auto chodzi i pali super zawsze prócz palenia porannnego.Zawsze jak auto dłuzej postoi to silnik kręcie i kręci a jak już złapie to tak wali silnikiem na wszystkie strony przez 3 sekundy i pózniej jest ok i za każdym nastepnym razem auto pali wysmienicie. Problem tylko na zimnym silniku co wy o tym myslicie???? Puki co spróbuje z tymi zaworkami i z ta szczelnościa przewodu paliwowego możę to to. mam taka nadzieje

bosman213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:18
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bosman213 » 21 lis 2010, 11:16

Witam
Proponuję nie wstawiać zaworków tylko skołować kompresor odłączyć przewód i przedmuchać go w stronę baku (przy pełnym baku paliwa szybciej wyjdzie nieszczelność). Patrzeć na cały przewód czy nie ma nieszczelności. Jeżeli gdzieś zaciąga lewe powietrze to zaworki nie pomogą.
Ważne byśmy byli zadowoleni

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja