Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1,9 TDI AFN] Cięzko pali na zimno

Silniki wysokoprężne
Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

[A6 C5 1,9 TDI AFN] Cięzko pali na zimno

Post autor: Jurek85 » 01 lip 2010, 09:59

Witam,

Od zimy mam problem, który opisany jest w temacie.
To po kolei.
W zimie przy -26*C zamarzło paliwo - znaczy się woda. Nie istotne - efekt taki że zabiło mi auto. W konsekwencji tego dobiłem akumulator - kupiłem nowy. Przy okazji wymieniłem świece - wszystkie były nieżywe (dlatego autko bardzo bardzo ciężko zapalało) oraz filtr paliwa. Na chwilkę się poprawiło - ale ideału nie było. Chechłała i odpalała. To jest mój pierwszy klekot, więc myślę sobie ok jest zimno jak cholera. Zrobi się ciepło to się poprawi.


Następnie zmarł podobno czujnik temperatury cieczy - wyskoczył błąd (ten niebieski 4-ro pinowy na przewodzie do silnika) - wymieniłem.

Między czasie spod maski zaczęły wydobywać się jakieś przeraźliwe dźwięki. Po oględzinach od kilku osób i 2 mechaników padł werdykt. Pompa wody - mój poprzedni mechanik zapomniał ją wymienić przy rozrządzie - bywa. Zrobiłem to. Nic się nie poprawiło.

Zrobiło się ciepło i nie jest lepiej (w końcu dla sprawnego klekota nie ma znaczenia temperatura - zawsze powinie odpalić od kopa).

Wyskoczył też notlauf - więc n75 na stół - wyczyszczony, kierownice w turbo są lekko zapieczone - rozruszałem je mechanicznie - planuję to wszystko rozebrać i "wyświecić" - na początek sprawdzę czy nie mam luzów na turbo tak jak zaproponował to Piotruś - ściągnąć rurę i zobaczyć jak zachowuje się środek. Podobno luz góra-dół lekki może być, ale tył-przód absolutnie niedopuszczalny.



Po podpięciu VAGA okazało się że kąt wtrysku słabo był ustawiony. Na ciepłym silniku wyszło 35 powinno być 50 kilka. Miałem trochę czasu, kupiłem kabel pożyczyłem laptopa i ustawiłem. W TDI Timing wyszło prawie na niebieskiej linii - wartość 49. Dobrze jest. Ucieszyłem się :mrgreen:

ale...


następnego dnia wcale nie było lepiej podczas pierwszego rozruchu. Znów trzeba było przymęczyć rozrusznik i akumulator. :-(

Po 10 sekundach zgasiłem silnik specjalnie. Odczekałem jakieś 5 minut i następna próba odpalenia - idealna około 0,5 s kręcenia nigdy tak pięknie nie odpalała (mam ją od 2 lat)
:shock: <- tak wyglądałem
Za każdym razem kolejny rozruch tak wygląda.

Podejrzewam cofanie się paliwa do baku, ale w AFN wszystkie przewody są czarne więc nie da się tego zobaczyć tak jak w 2,5 TDI. Jeśli tak może być to gdzie zamontować (który przewód) zaworek zwrotny bo to kilka groszy kosztuje.
Cofanie paliwa oznacza na pewno jakąś utratę szczelności - czy to może być pompa wtryskowa?? Autko ma na wodomierzu 230 000 km.

Ewentualnie ktoś po zobaczeniu wartości po podpięciu VAGA powiedział że wtryski się kończą.

Kabel mam lapka nie, ale sobie radzę więc pytanie brzmi jakie cyferki znawcy tematu chcieli by zabaczyć, aby dało się coś więcej powiedzieć na temat kondycji mojego AFNa.
Nie jestem specem od logowania - ale będę próbował jakoś ładnie to zrobić. Wię proszę o odpowiedzi jak dla dziecka czy logi to na zimnym czy ciepły robić??

Pozdrawiam, ale się rozpisałem.

[ Dodano: 2010-07-02, 22:40 ]
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna myśl i pytanie do znawców VAGA:
da się sprawdzić VAGiem stan wtryskiwaczy i pompy wtryskowej bo jest podejrzenie że to właśnie tego typu usterka może być??

Może wtryski leją - jak to sprawdzić i w razie czego to czy zna ktoś dobrego od tego typu zabawy w Krakowie??


Autku się zdarza podczas ruszania że zgaśnie - kilka razy mojemu bratu się to stało.

Pozdrawiam i bardzo proszę o zainteresowanie moim problemem.

bosman213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:18
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bosman213 » 03 lip 2010, 22:51

Witam!
Jestem niezmiernie ciekawy jaka jest przyczyna takiego zachowania auta, ponieważ u mnie jest to samo. Mam 1,9tdi silnik afn auto troche postoi i nie chce odpalić jak już zapali i zgaszę to pali od razu znowu postoi i trzeba męczyć rozrusznik.

[ Dodano: 2010-07-03, 22:53 ]
mam założony zaworek i dalej to samo mechanik powiedział, że to będzie pompa nie wiem tylko czy ma rację chciałbym mieć pewność zanim wydam na regenerację co kosztuje sporo
Ważne byśmy byli zadowoleni

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 04 lip 2010, 20:40

To już zawsze jakaś informacja :lol:
Niestety nie najlepsza :-? - to była najtańsza opcja naprawy.

No to w takim razie odpuszczę zaworek zwrotny.

Wtryski czy pompa - da się to jakoś VAGiem zweryfikować?
Prosimy o pomoc - to jest obciach dla A6 - tak kręcić to można 125p.

bosman213, dodatkowo szukam wiedzy na innych forach - jeżeli chodzi o diagnostykę VAG. Jak coś się dowiesz to daj cynk.

PS. Jeszcze jedno. Co chyba nie jest żadnym zaskoczenie, ale jak już odpali to puszcza czarną chmurkę.

Pozdro.

bosman213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:18
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bosman213 » 05 lip 2010, 16:48

Kolega ma Passata B5 z takim samym silnikiem w tamtym tygodniu dał mechanikowi do wymiany filtra paliwa i wczoraj zaczęło mu się dziać identycznie to samo więc może to jest dobry trop. Myślę, żeby wymienić przewody z filtra do pompy na przezroczyste i monitorować co tam się dzieje. Więc jest nas minimum 3:) z ciężko odpalającymi klekotami
Ważne byśmy byli zadowoleni

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 05 lip 2010, 20:22

Ja nie potrafię się cieszyć z tego że ktoś ma gorzej lub tak samo jak ja.
Tylko martwi mnie to ż na forum tyle mądrych głów a zero odzewu. :-(


Damy radę - musimy pisać wszystko do czego doszliśmy.

Ja też wymieniałem filtr paliwa i od wtedy się to zaczęło piepszyć - na pewno nie jest zapowietrzone bo założyłem zalany filtr.

Za diagnozę wtrysków liczą 36 zł\szt + 70 za montaż i demontaż.

Czekamy na postępy.

[ Dodano: 2010-07-05, 20:25 ]
bosman213, ja wymieniałem sam więc mogłem uszczelkę krzywo zamontować czy cokolwiek, ale twój kumpel od mechaniorka odebrał i to samo??

Może problem gdzieś faktycznie przy przewodach siedzi??
Jakaś nieszczelność - poruszane podczas wymiany przewody. Wcale nie muszą cieknąć ale lewe powietrze łapią i paliwko ucieka = ale ty masz dla odmiany zaworek zwrotny.

może ktoś jeszcze z nami pokombinuje :-/

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 06 lip 2010, 09:38

Andi 2.5 tdi pisze:jak juz sie bawicie Vagiem ,to ta stronka wam sie przyda (jakie paramatery ,w jakich blokach byc powinny - mniej/wiecej ):
http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_Main.html
Mam takie pytanko. Tą stronkę znam już od dawna ale nie potrafię zinterpretować wyników.
Mianowicie:
ustawienie kąta wtrysku w TDI Timing wartość wychodzi około 50 kilka ja mam teraz 47 jest do zaakceptowania.
Kąt ustawia się VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2

Do czego zmierzam - na tej stronce podane dla AFN jest 0..88 :?: :?:
Może mi to ktoś jakoś przetłumaczyć "z polskiego na nasze", po niemiecku nie umiem ale tłumaczę tą stronkę na polski i nadal mi to nie pasuje.
Andi 2.5 tdi, pomocy <ok>

[ Dodano: 2010-07-06, 10:24 ]
Chyba że te wartości to są minimalne i maksymalne możliwe do ustawienia, a wartość IDEALNA to jest w połowie tych cyferek??

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 06 lip 2010, 22:42

Andi 2.5 tdi, oli80, dzięki za pomoc z kątem. Macie rację. Ja niedawno ustawiałem i mam na niebieskiej linii 8-) Ale mi się udało.

Nie mam za dużo kasy żeby się bawić w kontrolę wtrysków w serwsie. Jak dzwoniłem to koszt około 36*4+70 = 215. Jeżeli okaże się że to nie wtryski. Jeżeli tak no to wymiana - końcówki 90 do 350 za sztukę.

Chcę najpierw mniejwięcej wiedzieć czy tu trzeba szukać problemu.

Pozdro. Bardzo proszę aha prosimy o następne wskazówki.

Dla was <piwo>

[ Dodano: 2010-07-06, 22:50 ]
Andi 2.5 tdi,
domyślam się że AEL=AFN pewnie specjalnie nam to zaznaczyłeś. Dzięki.
Jeszcze tak dal ostatecznej pewności - te wartości oczywiście na ciepłym (90*C)?

Czy porównanie pomiaru grupa 01 wartość 2 daje pewne pojęcie o jakości wtrysków lub pompy? Tak to rozumiem.
A 11 pozycja 2 i 3 ocenia jak się ta turbawka.

Pozdro.

bosman213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:18
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bosman213 » 06 lip 2010, 23:56

Witam!!!
Mam pewien trop, a mianowicie zaworek na filtrze paliwa patrząc z góry na pokrywę filtra widać taki plastik,a do niego wchodzi przewód i wychodzi z niego po drugiej stronie. Ten kolega, o którym wspomniałem pojechał do mechanika i on zdiagnozował, że podczas wymiany filtra pękł ten właśnie zaworek i zapowietrzał układ. Coś tam zakombinował, żeby to zabezpieczyć i autko od wczoraj pali mu na dotyk:) Mam przeogromną nadzieję, że u mnie jest to samo. Dziś zamówiłem ten zaworek w serwisie co prawda kosztuje całkiem sporo jak na taką pierdołę bo 80zł, ale zaufam na ślepo w tą diagnozę i jutro wymienię to małe cudo. Mam nadzieję, że od jutra będę szedł do auta z uśmiechem na ustach, a nie w strachu czy odpali czy akumulator siądzie. Dam znać jak się sprawy mają.
Ważne byśmy byli zadowoleni

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 07 lip 2010, 09:32

bosman213, oby to było to. Trzymam kciuki i też sprawdzałem ten zaworek - tam nie ma się specjalnie co zapsuć. Jeszcze raz go dzisiaj oblookam jak mi pogoda pozwoli - bo nie lubię zaglądać pod maskę jak pada mi na głowę.

Pozdrawiam i czekam na efekty.

bosman213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:18
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bosman213 » 08 lip 2010, 18:09

Witam!!!
Właśnie wracam od mechanika. Odkręcił przewód paliwowy, który idzie od baku do filtra paliwa, następnie kazał odkręcić korek wlewu paliwa, wziął pistolet z powietrzem i psiknął powietrze w przewód. Diagnoza taka, że w jednym miejscu przewód był pęknięty (z tego miejsca wypłynęło troszkę paliwa) a poprzedni właściciel musiał to zaizolować bo przewód tam był za taśmowany. Teraz pali od razu.
Ważne byśmy byli zadowoleni

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 08 lip 2010, 19:57

Szkoda że ja nie mam pod domem takiej możliwości - przedmuchać :-(

Skoro wam się udaje wszystko tak za psie pieniądze zrobić - to u mnie też musi byś jakaś pierdoła. Zaraz idę się przyglądnąć zaworkowi zwrotnemu w filtrze paliwa.

Pożyjemy zobaczymy.

Ja wam gratuluję. <ok>
Dziękuję za pomoc i życzcie mi szczęścia - oby u mnie też zaczęła palić od strzała.

Pozdro.

[ Dodano: 2010-07-08, 19:59 ]
bosman213 pisze:Teraz pali od razu.
A sprawdziłeś to następnego dnia?? Czy dopiero dzisiaj to zosało zrobione - daj znać po ilku dniach stania jak to wygląda.
bosman213 pisze:Dziś zamówiłem ten zaworek w serwisie co prawda kosztuje całkiem sporo jak na taką pierdołę bo 80zł, ale zaufam na ślepo w tą diagnozę i jutro wymienię to małe cudo
Zaworek też zainstalowałeś już nowy??

bosman213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:18
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bosman213 » 08 lip 2010, 23:03

Zaworka nie instalowałem, ten co mam działa dobrze. Auto zostało zrobione dzisiaj, postało trochę i odpaliło bez problemu. Dam znać za parę dni jak to działa.
Ważne byśmy byli zadowoleni

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 09 lip 2010, 08:41

Ja znalazłem nieszczelność na przewodzie zasilającym w miejscu wpięcia do filtr paliwa.

Dziś kupię przewód (mam numer katalogowy z Etki), wymienię i zobaczymy jutro jak odpali.

Pozdro. Widzę że jakoś sobie z mechaniką samochodową radzimy bosman213 <ok>

[ Dodano: 2010-07-09, 10:56 ]
Wie ktoś może jaka jest średnica przewodu paliwowego w AFN (1,9 TDI).
Chodzi mi o ten element gumowy zasilający, który wchodzi już do filtra paliwa.

6 czy 8 mm bo muszę to dziś kupić.

Pozdro.

[ Dodano: 2010-07-09, 14:29 ]
Już mam odpowiedź - suwmiarka prawdę ci powie. 8mm - to tak dla potomności. :mrgreen:

bosman213
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:18
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bosman213 » 09 lip 2010, 16:49

Myślę, że wszystko w porządku. Auto stało od wczoraj od godz 19 do dziś godz 16 i odpaliło raz dwa bez żadnego problemu po tylu godzinach. Prędzej to musiałem 3 - 4s czekać, a teraz jest 0,5s Proponuję przedmuchać układ paliwowy i zaobserwować czy nie ma jakiegoś wycieku na przewodzie. Jeśli nie, to wstawić zaworek, bo może u Ciebie to pomoże (u mnie nie pomogło). Jeśli ani to, ani to, to nie wiem co jeszcze może być. Pozdrawiam i życzę szybkiej naprawy bo wiem, że to denerwujące sam to przeżywałem.

[ Dodano: 2010-07-09, 16:53 ]
Sorki nie doczytałem Twojego ostatniego postu:) znalazłeś już usterkę:) mam nadzieję, że diagnoza będzie prawidłowa
Ważne byśmy byli zadowoleni

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 10 lip 2010, 08:33

Wczoraj wieczorem wydawało mi się że naprawiłem <ok>
Ale już rano nie było sprawne.

Dodatkowe pytanie brzmi, czy trzpień w filtrze paliwa zasilania powinien być fabrycznie na stałe połączony z filtrem?? Bo u mnie nie był, ale to nie była ostateczne przyczyna muszę szukać dalej.

W etce wyczytałem że zaworek zwrotny jest zamontowany na przewodzie "do baku" od plastikowego elementu na filtrze (etka nie nazywa tego elementu zaworkiem) ale u mnie nie ma nic takiego na przewodach.

Możesz napisać gdzie i który to zaworek zwrotny, bo ja się już trochę zamotałem.

Pozdro.

[ Dodano: 2010-07-10, 08:35 ]
bosman213 pisze:Proponuję przedmuchać układ paliwowy i zaobserwować czy nie ma jakiegoś wycieku na przewodzie.
tego w warunkach domowych nie jestem w stanie zrobić niestety.

Znów zatopię się dzisiaj pod maskę i będę szukał szczęścia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja