Jeżeli twoim priorytetem jest usunięcie hałasu to faktycznie wymiana całego rozrządu jest niepotrzebna.... . :mrgreen:Koleś pisze:Mogę więc podzielić się doświadczeniem i potwierdzić, że grzechoczą napinacze i tylko te górne. Wymiana całego rozrządu jest niepotrzebna.
[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd
Już pisałem o tym wcześniej, jeśli miałbym dać 2400 za dwa napinacze to wolę dołożyć jeszcze dwa i mieć wszystko wymienione i mieć na to gwarancje. W okolicach września prawdopodobnie się wybiorę na wymianę, od razu dojdzie mi wymiana oleju w skrzyni i mam nadzieję, że to na tą chwilę będzie wszystko, chyba że coś wypadnie po drodze.
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
Piotruś,
Odstawiam auto za tydzien do mechanika.. po czym wyjezdzam an urlop.. w tym czasie.. sprawa sie wyjasni.
I tez jestem za tym, by wymienic calkowicie caly rozrzad, niz tylko fragmentami.
ja niestety, do konca wrzesnia.. nie bede w stanie odpowiedziec, jak AUDI w DE zachowuje sie nt wspomnianego lancucha-rozrzadu.Zatem taki nowy, "sztywny" i zmoderniozwany komplet całego zespołu współpracujących ze sobą części potrafi bezpiecznie i "bezgłośnie" przetrwać powiedzmy te następne 180 tyś.km. ... .
Nadto nigdy nie masz pewności, że słychać rechotanie z górnych ółańcuchów, ponieważ "luzy" dolnego napędu też na pewno nie poprawiają efektów akustycznych i tak ziarnko do ziarnka ... :-x ... .
Odstawiam auto za tydzien do mechanika.. po czym wyjezdzam an urlop.. w tym czasie.. sprawa sie wyjasni.
I tez jestem za tym, by wymienic calkowicie caly rozrzad, niz tylko fragmentami.
czy może mi ktoś z Was , kto już to zrobił ,podać koszty wymiany całego rozrządu w silniku 3.0 TDI ? Pytałem w rożnych serwisach autoryzowanych i nie i rozbieżność jest bardzo duża od 7 tys do ok 20 tys w ASO Szczecin. Czy to oznacza, że jedni chcą wymieniać tylko np łańcuchy i napinacze a inni jeszcze pozostałe elementy , czy chcą mnie naciągnąć , a może nie maja pojęcia o czym mówią ,bo dopiero chcą się uczyć - na moim aucie.
Możecie mi kogoś polecić ?
Możecie mi kogoś polecić ?
A to ciekawe bo mi powiedziano ,że same części to ok 6 tys.mest1987 pisze:Kompletny rozrząd ( części+robocizna ) wymienisz za około 4600 zł. Są to potwierdzone informacje z jednego z Sserwisów :-P na ÂŚląsku. Taką kwotę podano mi przez telefon.
Proszę o wypowiedz kogoś , kto wymieniał u siebie lub się tym zajmuje i wie jakie są koszty ,bo już to robił
Tuborg1 nie wiem w jakim serwisie pytałeś. Ja najpierw dzwoniłem następnie wysłałem maila ze swoim nr VIN i wtedy mi wszystko powiedziano. Za części wyszło coś koło 2600 i robocizna koło 2000, powiedziano mi też, że nie trzeba wymieniać płynów eksploatacyjnych, chyba że wskazuje na to przebieg auta. Piszę to po raz kolejny, stronę albo dwie wcześniej też o tym pisałem. Nie wiem gdzie Ci powiedzieli, że same części 6000, chyba że rozmawiałeś w ASO. Zapomniałbym dodać, że części w tej cenie są oryginalne. Posty typu wierzę, nie wierzę proszę zostawić dla siebie, ja tylko piszę to czego się dowiedziałem.
Pytałem w serwisie NIEautoryzowanym i tez podawałem VIN Powiedziano mi ,że same części rozrządu to prawie 6 tys. Moim zdaniem różnica polega na tym co w danym warsztacie kwalifikują do wymiany np w jednym tylko napinacze i łańcuchy a w innym jeszcze do tego ślizgi ,koła zębate itp.
W aso w szczecinie podali mi całkowity koszt wymiany rozrządu - ok. 20 tys !! jeśli bym się uparł i chciał wymieniać cały rozrząd, oni twierdzą ,że nie ma takiej potrzeby , proponują wymienić tylko zużyte elementy- jakie ? ,nie wiadomo ,bo trzeba by zostawić auto do sprawdzenia.
Dlatego prosiłem o wypowiedź kogoś kto już ma to za sobą lub wie o czym mówi a takie odpowiedzi
W aso w szczecinie podali mi całkowity koszt wymiany rozrządu - ok. 20 tys !! jeśli bym się uparł i chciał wymieniać cały rozrząd, oni twierdzą ,że nie ma takiej potrzeby , proponują wymienić tylko zużyte elementy- jakie ? ,nie wiadomo ,bo trzeba by zostawić auto do sprawdzenia.
Dlatego prosiłem o wypowiedź kogoś kto już ma to za sobą lub wie o czym mówi a takie odpowiedzi
nie wnoszą nic do tematu i są po prostu zbędnemest1987 pisze:Posty typu wierzę, nie wierzę proszę zostawić dla siebie, ja tylko piszę to czego się dowiedziałem.
MaTyS pisze:Jeżeli twoim priorytetem jest usunięcie hałasu to faktycznie wymiana całego rozrządu jest niepotrzebna.... . :mrgreen:Koleś pisze:Mogę więc podzielić się doświadczeniem i potwierdzić, że grzechoczą napinacze i tylko te górne. Wymiana całego rozrządu jest niepotrzebna.
hałas napinaczy jednak pokazuje, że nie napinają łańcucha do końca przy rozruchu, a jak olej się już rozleje to gitara. Czytać ze zrozumieniem. Napisałem, że wymiana pomogła. Wg Audi tylko 2 górne napinacze są wadliwe, więc bez sensu wymieniać cały rozrząd, który powinien działać bez problemu do 500tyś km. Audi dało mi gwarancje na rozrząd więc jak się sypnie to mnie głowa o to nie boli.
koleś
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
panowie,
w moim BPP 2.7, 159k km RM 2007, jestem swiezo po wymianie napinacza rozrzadu.
tylko jednego, bo jak mi pokazal i powiedzial mechanik w ASO, AUDI przewiduje wymiane tylko jednego. NIe pamietam, ktora strona (chyba lewa, patrzac z poz. kierowcy).
Na moje pytanie, dlaczgo tylko jedna, bo wg mnie, to powinno byc symetryczne, etc, powiedzial mi, ze druga strona posiada inna konstrukcje (dziwne troche).
No ale coz... wymienili mi to, auto na gwarancji, wiec nie mialem wiele do dyskusji, zeby wymienili mi wszytskie lancuchy+napinacze etc
Zalpacilem za to wszytsko z moim 60% udzialem w kosztach - 95€
oto lista czesci z cena z rachunku:
Napinacz 140.30€
057 109218 K
Uszczelniacz - chyba, 13.80€
D 176501 A1
Uszczelnienie - kolejne, 5.98€
059 109092 A
Usczelka, 1.61€
N 910779 01
Sruba, 1.20€
N 101243 06
Gwarancja na 2lata, ale jak pisal ktos juz na forum - wytrzymuje jakies 30k km, co w moim przypadku, to jakies 7mcy
Ano, zobaczymy jak to bedzie
w moim BPP 2.7, 159k km RM 2007, jestem swiezo po wymianie napinacza rozrzadu.
tylko jednego, bo jak mi pokazal i powiedzial mechanik w ASO, AUDI przewiduje wymiane tylko jednego. NIe pamietam, ktora strona (chyba lewa, patrzac z poz. kierowcy).
Na moje pytanie, dlaczgo tylko jedna, bo wg mnie, to powinno byc symetryczne, etc, powiedzial mi, ze druga strona posiada inna konstrukcje (dziwne troche).
No ale coz... wymienili mi to, auto na gwarancji, wiec nie mialem wiele do dyskusji, zeby wymienili mi wszytskie lancuchy+napinacze etc
Zalpacilem za to wszytsko z moim 60% udzialem w kosztach - 95€
oto lista czesci z cena z rachunku:
Napinacz 140.30€
057 109218 K
Uszczelniacz - chyba, 13.80€
D 176501 A1
Uszczelnienie - kolejne, 5.98€
059 109092 A
Usczelka, 1.61€
N 910779 01
Sruba, 1.20€
N 101243 06
Gwarancja na 2lata, ale jak pisal ktos juz na forum - wytrzymuje jakies 30k km, co w moim przypadku, to jakies 7mcy
Ano, zobaczymy jak to bedzie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga