Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 05 sie 2010, 21:30

Koleś pisze:Mogę więc podzielić się doświadczeniem i potwierdzić, że grzechoczą napinacze i tylko te górne. Wymiana całego rozrządu jest niepotrzebna.
Jeżeli twoim priorytetem jest usunięcie hałasu to faktycznie wymiana całego rozrządu jest niepotrzebna.... . :mrgreen:

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 05 sie 2010, 22:01

Już pisałem o tym wcześniej, jeśli miałbym dać 2400 za dwa napinacze to wolę dołożyć jeszcze dwa i mieć wszystko wymienione i mieć na to gwarancje. W okolicach września prawdopodobnie się wybiorę na wymianę, od razu dojdzie mi wymiana oleju w skrzyni i mam nadzieję, że to na tą chwilę będzie wszystko, chyba że coś wypadnie po drodze.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 06 sie 2010, 12:00

Piotruś,
Zatem taki nowy, "sztywny" i zmoderniozwany komplet całego zespołu współpracujących ze sobą części potrafi bezpiecznie i "bezgłośnie" przetrwać powiedzmy te następne 180 tyś.km. ... .
Nadto nigdy nie masz pewności, że słychać rechotanie z górnych ółańcuchów, ponieważ "luzy" dolnego napędu też na pewno nie poprawiają efektów akustycznych i tak ziarnko do ziarnka ... :-x ... .
ja niestety, do konca wrzesnia.. nie bede w stanie odpowiedziec, jak AUDI w DE zachowuje sie nt wspomnianego lancucha-rozrzadu.

Odstawiam auto za tydzien do mechanika.. po czym wyjezdzam an urlop.. w tym czasie.. sprawa sie wyjasni.

I tez jestem za tym, by wymienic calkowicie caly rozrzad, niz tylko fragmentami.

Tuborg1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 11 cze 2010, 22:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Tuborg1 » 07 sie 2010, 20:25

czy może mi ktoś z Was , kto już to zrobił ,podać koszty wymiany całego rozrządu w silniku 3.0 TDI ? Pytałem w rożnych serwisach autoryzowanych i nie i rozbieżność jest bardzo duża od 7 tys do ok 20 tys w ASO Szczecin. Czy to oznacza, że jedni chcą wymieniać tylko np łańcuchy i napinacze a inni jeszcze pozostałe elementy , czy chcą mnie naciągnąć , a może nie maja pojęcia o czym mówią ,bo dopiero chcą się uczyć - na moim aucie.
Możecie mi kogoś polecić ?

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 07 sie 2010, 21:08

Kompletny rozrząd ( części+robocizna ) wymienisz za około 4600 zł. Są to potwierdzone informacje z jednego z Sserwisów :-P na ÂŚląsku. Taką kwotę podano mi przez telefon.

Tuborg1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 11 cze 2010, 22:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Tuborg1 » 07 sie 2010, 21:47

mest1987 pisze:Kompletny rozrząd ( części+robocizna ) wymienisz za około 4600 zł. Są to potwierdzone informacje z jednego z Sserwisów :-P na ÂŚląsku. Taką kwotę podano mi przez telefon.
A to ciekawe bo mi powiedziano ,że same części to ok 6 tys.
Proszę o wypowiedz kogoś , kto wymieniał u siebie lub się tym zajmuje i wie jakie są koszty ,bo już to robił

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 08 sie 2010, 10:32

Tuborg1 nie wiem w jakim serwisie pytałeś. Ja najpierw dzwoniłem następnie wysłałem maila ze swoim nr VIN i wtedy mi wszystko powiedziano. Za części wyszło coś koło 2600 i robocizna koło 2000, powiedziano mi też, że nie trzeba wymieniać płynów eksploatacyjnych, chyba że wskazuje na to przebieg auta. Piszę to po raz kolejny, stronę albo dwie wcześniej też o tym pisałem. Nie wiem gdzie Ci powiedzieli, że same części 6000, chyba że rozmawiałeś w ASO. Zapomniałbym dodać, że części w tej cenie są oryginalne. Posty typu wierzę, nie wierzę proszę zostawić dla siebie, ja tylko piszę to czego się dowiedziałem.

Tuborg1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 11 cze 2010, 22:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: Tuborg1 » 08 sie 2010, 12:42

Pytałem w serwisie NIEautoryzowanym i tez podawałem VIN Powiedziano mi ,że same części rozrządu to prawie 6 tys. Moim zdaniem różnica polega na tym co w danym warsztacie kwalifikują do wymiany np w jednym tylko napinacze i łańcuchy a w innym jeszcze do tego ślizgi ,koła zębate itp.
W aso w szczecinie podali mi całkowity koszt wymiany rozrządu - ok. 20 tys !!!! jeśli bym się uparł i chciał wymieniać cały rozrząd, oni twierdzą ,że nie ma takiej potrzeby , proponują wymienić tylko zużyte elementy- jakie ? ,nie wiadomo ,bo trzeba by zostawić auto do sprawdzenia.
Dlatego prosiłem o wypowiedź kogoś kto już ma to za sobą lub wie o czym mówi a takie odpowiedzi
mest1987 pisze:Posty typu wierzę, nie wierzę proszę zostawić dla siebie, ja tylko piszę to czego się dowiedziałem.
nie wnoszą nic do tematu i są po prostu zbędne

Koleś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 23 paź 2009, 09:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Koleś » 08 sie 2010, 21:10

MaTyS pisze:
Koleś pisze:Mogę więc podzielić się doświadczeniem i potwierdzić, że grzechoczą napinacze i tylko te górne. Wymiana całego rozrządu jest niepotrzebna.
Jeżeli twoim priorytetem jest usunięcie hałasu to faktycznie wymiana całego rozrządu jest niepotrzebna.... . :mrgreen:

hałas napinaczy jednak pokazuje, że nie napinają łańcucha do końca przy rozruchu, a jak olej się już rozleje to gitara. Czytać ze zrozumieniem. Napisałem, że wymiana pomogła. Wg Audi tylko 2 górne napinacze są wadliwe, więc bez sensu wymieniać cały rozrząd, który powinien działać bez problemu do 500tyś km. Audi dało mi gwarancje na rozrząd więc jak się sypnie to mnie głowa o to nie boli.
koleś

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 sie 2010, 06:57

Jak byś przeczytał ze zrozumieniem troszkę więcej tematów związanych z rozrządem, to może zmienił byś zdanie co do tego co jest wadliwe a co nie... .
Co do ASO i ich gwarancji, to z pewnością ją dostałeś ale na elementy, które wymieniłeś... . :mrgreen:

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 11 sie 2010, 20:47

A co jak to nie napinacze tylko te hydropopychacze czy jak to sie tam nazywa to duzy koszt wymiany i gdzie one sie znajduja piotrus jak mozesz to wytlumac

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 28 sie 2010, 13:10

panowie,

w moim BPP 2.7, 159k km RM 2007, jestem swiezo po wymianie napinacza rozrzadu.

tylko jednego, bo jak mi pokazal i powiedzial mechanik w ASO, AUDI przewiduje wymiane tylko jednego. NIe pamietam, ktora strona (chyba lewa, patrzac z poz. kierowcy).

Na moje pytanie, dlaczgo tylko jedna, bo wg mnie, to powinno byc symetryczne, etc, powiedzial mi, ze druga strona posiada inna konstrukcje (dziwne troche).
No ale coz... wymienili mi to, auto na gwarancji, wiec nie mialem wiele do dyskusji, zeby wymienili mi wszytskie lancuchy+napinacze etc :/

Zalpacilem za to wszytsko z moim 60% udzialem w kosztach - 95€

oto lista czesci z cena z rachunku:
Napinacz 140.30€
057 109218 K

Uszczelniacz - chyba, 13.80€
D 176501 A1

Uszczelnienie - kolejne, 5.98€
059 109092 A

Usczelka, 1.61€
N 910779 01

Sruba, 1.20€
N 101243 06

Gwarancja na 2lata, ale jak pisal ktos juz na forum - wytrzymuje jakies 30k km, co w moim przypadku, to jakies 7mcy :-/

Ano, zobaczymy jak to bedzie

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 28 sie 2010, 13:37

ciekaw jestem
kiedy sie odezwie- ja bede mial wymieniane za tydzien

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 28 sie 2010, 14:23

fenomenalny,
z tego co pamietam, chyba kolega Praulinka pisal, ze mu wytrzymal 30k km..

ja jezdze na tyle duzo, ze szybko sie przekonam :)))

ps. wymieniasz 1, 2 gorne, czy ALL..?? :lol:

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 28 sie 2010, 15:35

pama, 2 gorne. Jak bym mial wszytkie wyminic to caly rozrzad bym wymienil:-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga