Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2,5TDI 98r.] Problem z ciśnieniem i z pompą oleju?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 26 lip 2010, 21:08

Zadałem pytanie o mozliwość wymiany membranki, no i sam odpowiem bo dzisiaj to obejrzałem a może komuś się przyda info :-D

No więc może uda się membrane wymienić bez demontazu obudowy filtra oleju ale trzeba wczesniej zdemontować turbinę, bo całkiem zasłania to miejsce :-/

Jeżeli to się da (tylko oglądałem, nie próbowałem ;-) ) to przewodów wtryskowych nie trzeba demontować bo nie zasłaniają miejsca z membraną.

To tyle z oglądania, może ktos to zweryfikować na podstawie doswiadczeń :?: <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Veri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 cze 2010, 08:01
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Veri » 30 lip 2010, 09:26

Odebralem auto w poniedziałek.
I wyglada to tak:
- słychac różnice w pracy silnika, jest cichszy, wrecz mogę powiedzieć że nie ma prawie różnicy w dzwięku między ciepłym a zimnym, a wcześniej miałem wrażenie że na zimnym był o wiele głośniejszy. Ale to może tylko moje widzimisie :)
- ciśnienia jeszcze nie zmierzyłem, dajcie mi prosze czas, moze w weekend dam rade, ale napewno to zrobie :)
- koszta średnioznośne:
-- regulator ciśnienia - 046198475B -93,34zł
-- zaworki zwrotne - 059103175F - 149,70zł/2szt.
-- do tego kilka śrubek, uszczelek, filtr oleju, olej -350zł
-- wymiana - 500zł

Turbo sprawdzone i wg serwisu zajmujacego sie regeneracja jest wszystko ok, nie ma luzów, nie przepuszcza oleju, krótko mówiąc nie ma podstaw do regeneracji.

Obejrzałem wymontowane części i regulator ciśnienia był cały (mam tu na myśli gumkę) sprężynka cała ale może już z lekka wyświechtana (czyt.luźna:)), zaworki zwrotne też jakieś takie mega wyświechtane, ale nie wyglądają na uszkodzone czy całkowicie nie działające. Weźcie prosze pod uwagę że jestem laikiem i opisuje swoimi słowami :)

Ogólnie mam jeden problem po tej wymianie, zdecydowanie głośniej pracuje turbina, wczesniej niemalże jej nie słyszałem, teraz słysze wyraźnie kiedy zaczyna pompować, ten lekki gwizd, i teraz niewiem czy to dobrze, czy czasem cosik nie jest spierdzielone?
ogólnie auto ma kopa, nic się tu nie zmieniło.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 30 lip 2010, 11:24

Veri pisze: Turbo sprawdzone i wg serwisu zajmujacego sie regeneracja jest wszystko ok, nie ma luzów, nie przepuszcza oleju, krótko mówiąc nie ma podstaw do regeneracji.
To mi uswiadamia, ze musze okazac wieksza wstrzemiezliwosc w 'wydawaniu wyrokow', za ktorymi ida konkretne koszty, na dodatek nie moje.... w tym miejscu chcialbym przeprosic i obiecuje mocniej przemyslec temat zanim 'cos chlapne'. Pocieszam sie jedynie faktem, ze i tak turbine musiales wyjac aby odkrecic podstawe filtra oleju i wymienic zaworki zwrotne oraz membranke, wiec koszty na jakie Cie narazilem sa mniejsze niz gdybys nie musial (chcial) tego robic.
Od razu bezwzglednie namawiam Cie abys sprawdzil to cisnienie natychmiast - oczywiscie 'naciskam' z czystym sumieniem poniewaz tym razem na koszty Cie juz nie narazam (manometr nadal posiadasz, prawda ? :) ) - zaluje troche ze nie sprawdzili tego w warsztacie - wydaje sie ze przy tak rozleglej naprawie to juz naprawde 'pierdola'.... a mielibysmy wskazania 'niezaleznego' manometru. (ech... szkoda ze nie mieszkamy blizej siebie....)
Jak bedziesz dokonywal pomiaru sprawdz na jalowym biegu i 2000 rpm.


RomanS,
poniewaz niebawem i tak bede wymienial wspomniana membranke w AFB kolegi - obiecuje ze sprobuje ja wymienic bez odkrecania podstawy filtra i zdam relacje w tym watku :) - chyba ze Pawel mnie ubiegnie i opisze niezbedne czynnosci ?
Z drugiej strony mysle ze i tak przy tego typu 'odswiezeniu' elementow systemu olejowego naszych v6, to membranka powinna isc w parze z zaworkami pod podstawa filtra..... wiec zagadnienie troszke 'akademickie' - malo tego: jestem przekonany ze Piotr mysli dokladnie tak samo i 'przekierowanie' jakiego dokonal bylo nieco 'przekorne' - mam racje ? :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 lip 2010, 12:08

Z drugiej strony mysle ze i tak przy tego typu 'odswiezeniu' elementow systemu olejowego naszych v6, to membranka powinna isc w parze z zaworkami pod podstawa filtra..... wiec zagadnienie troszke 'akademickie' - malo tego: jestem przekonany ze Piotr mysli dokladnie tak samo i 'przekierowanie' jakiego dokonal bylo nieco 'przekorne' - mam racje ?
No co do tej "akademickości" to róznie mozna podchodzić ;-)

Pewnie, że najlepiej zawsze wymieniać wszystkie elementy, które tylko podejrzewamy, że mogły sie w jakimś stopniu zuzyć czy zestarzeć <ok>

Najlepiej oczywiście dla stanu technicznego auta, niestety jest to jednoczesnie opcja najgorsza dla naszego portfela :mrgreen:

Tak rozumując to należałoby profilaktycznie wymieniać wszystkie elementy silnika (a może cały silnik ?) na nowe, ale mysląc dalej to dlaczego tylko silnik, mozna tez zawieszenie, uklad napędowy, karoserie itd.
Dochodzimy w ten sposób do sytuacji, że najlepiej co roku kupować nowe Audi :mrgreen:

Jak kogoś stać i nie ma na co juz wydawac kasy to czemu nie <ok>

Może myslę nieco nieskromnie ale jestem w tej sytuacji, że potrafię zauważać problemy techniczne, weryfikować zużycie i w wiekszości przypadków sam to naprawiam (połączenie pasji i wykształcenia). Oczywiscie zawsze może zdarzyć sie cos co wg wszelkich praw nie miało prawa byc, no ale to sila wyzsza ;-)

Jezeli nie mam żadnych symptomów zaniżania cisnienia oleju to nie chce mi sie dobierać do zaworków pod filtrem oleju. Sprawa membranki mnie zaciekawiła bo dotychczas mnie to nie bolało a chciałem się przekonać czy czasami nie trwałem w błogiej niewiedzy ;-)

Na razie wygląda, że jest cała. Dla samej profilaktyki nie będę wyciągał turbiny, podstawy filtra etc. Co innego oczywiście gdybym z jakichś innych powodów miał to zdemontowane. Ale wówczas nie byłoby dylematu i mojego pytania ;-)

Ale może kiedyś już cała nie będzie i stąd moje zaciekawienie nt. możliwości jej wymiany bez rozbierania połowy silnika <ok>

tx-didi, jeżeli tylko będziesz miał już taka wiedzę to napisz, bo chętnie się dowiem co i jak <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 30 lip 2010, 13:09

RomanS,
wlasciwie to zgadzam sie z Toba w pelnej rozciaglosci, jednakze czasem mam wrazenie ze w pewnych przypadkach wlasnie wymiana 'niemal w ciemno' jest bardziej ekonomicznym podejsciem - wezmy przyklad kolegi Veri: porownajmy koszt demontazu/montazu podzespolow do kosztu samych czesci. W przypadku gdy wymiane dokonujesz sam - odpada znaczna czesc kosztow ogolnych - oczywiscie Twoj czas tez kosztuje, ale mozna go inaczej 'zaksiegowac', prawda ? :).

Chociaz przyklad przytoczony przez Ciebie (wymiana calego silnika, wrecz samochodu) jest nieco 'przejaskrawiony' :), to czesc znajomych mi osob wybiera jednak wlasnie ten model (w przyblizeniu): nowy samochod uzytkowany do 'pierwszej wpadki' po okresie gwarancyjnym ....

Reasumujac: masz ekstremalnie komfortowa sytuacje: potrafisz sam rozpoznac objawy, zdiagnozowac usterke, wytypowac elementy do naprawy/wymiany oraz, finalnie, potrafisz je sam wymienic. To warunki, ktorych nie posiada wiekszosc osob z forum - popatrz na to nieco z innej perspektywy, zakladajac ze zakres Twojej wiedzy/umiejetnosci jest bardziej 'zgodny' ze srednia - co bys zrobil ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 lip 2010, 14:20

tx-didi, masz rację, że opcja ciagłego wymieniania samochodu na nowy była przeze mnie bardzo przejaskrawiona :mrgreen:

Oczywiscie jak na nasze, polskie warunki. Może upraszczam, ale "u Niemca" to pewnie wyglada inaczej: kupuje Audi, przejeżdża 200 tys km, niespecjalnie przy tym dbając o cokolwiek, bo tyle to wytrzyma bez cackania sie a potem kupuje nowe auto a stare idzie np. do Polski i przeżywa druga młodość (a czasami i trzecia - jesli licznik skręcono).

Nie neguje wcale przypadku, że często warto przy okazji jednej roboty zrobić wymianę różnych pierdółek. Np. wymienić profilaktycznie sprawny termostat przy wymianie rozrządu itp.
Musi mieć to jednak sens ekonomiczny. Nie wymięnię profilaktycznie dobrego koła dwumasowego przy okazji wymiany zuzytej tarczy sprzęgła. Mimo, że takiej roboty nie będę robił sam tylko musze komus zapłacic (ale wymienię profilaktycznie lozysko wyciskowe ;-) - chodzi o ekonomię).

Gdybym miał obecnie problemy z cisnieniem oleju i rozbierałbym podstawę filtra, wymieniał zaworki etc. to oczywiscie omawiana tu membranka zostałaby wymieniona obligatoryjnie, nawet gdyby była jak "nówka nieśmigana" <ok>

Inaczej mówiąc: wymieniając zużyte zaworki na pewno bym wymienił profilaktycznie dobrą membranę ale wymieniając zużytą membranę miałbym profilaktycznie wymieniać dobre zaworki ?

Jednak obecnie jak napisałem wcześniej nic na takie problemy nie wskazuje a membranka jako taka może się rozlecieć (zdjecie zamieszczone wcześniej robi wrażenie :!: ), więc zaciekawiło mnie, czy w sytuacji gdyby chodzilo o samą membranę da się to zrobic bez ruszania podstawy filtra.

Masz oczywiście racje, ze można tak główkowac gdy chodzi o mój samochód, mój czas itd. Inaczej pewnie bym podszedł do sprawy gdyby to był samochód klienta, na naprawe miałbym dać gwarancję ;-)

A co by bylo, gdybym miał mniej wiedzy nt auta ? No, pewnie spałbym spokojniej :mrgreen:

Bo niestety smutna prawda jest taka, że im więcej wiem tym bardziej jestem porażony miernotą mechaników których spotykam na swojej drodze. A którzy przecież żyją z tego, ze powinni wiedzieć <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Veri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 cze 2010, 08:01
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Veri » 02 sie 2010, 21:28

Zmierzyłem dziś ciśnienie oleju :)
i mamy takei wyniki teraz:
- bieg jałowy - około 1bar (0,8-1)
- 2tyś.rpm - 3,8-4bara :)
- powyżej max. 5bar
oczywiście olej rozgrzany, miał dziś lekko 90st.C
Co Wy na to?

tx-didi, całkowicie niepotrzebnie się martwisz że naraziłeś mnie na koszta, bo ich poprostu nie było <ok> , tak jak napisałeś turbo i tak było wyjmowane więc no problem, a za diagnoze turbiny nie zapłaciłem ani złotówki, więc wszystko ok :!:

W ogólnch kosztach zapomniałem dodać koszt odmy, ale to i tak nam już tu nic nie zmieni.

Gerg25, całkowicie przegapiłem Twoje pytanie, przepraszam, zestaw regulatora ciśnienia występuje osobno od odmy i składa się ze wszystkich części niezbędnych do jego wymiany, koszt podałem kilka postów wyżej, coś około 90zł chyba. Do wymiany zaworków dochodzi jeszcze metalowa uszczelka podstawy filtra oleju, plus kilka uszczelek niezbędnych przy ponownym montażu turbo.

No właśnie, dziś zauwazyłem że mam wyciek oleju, koło turbo, wyżuca mi olej tak jakby na skrzynie biegów, bo jest cała ufajdana, będę zmuszony podjechać na poprawkę. Ciekawe co tak puszcza, odprowadzenie oleju z turbo?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 04 sie 2010, 09:06

Veri
Veri pisze:Zmierzyłem dziś ciśnienie oleju :)
i mamy takei wyniki teraz:
- bieg jałowy - około 1bar (0,8-1)
- 2tyś.rpm - 3,8-4bara :)
- powyżej max. 5bar
oczywiście olej rozgrzany, miał dziś lekko 90st.C
Co Wy na to?
....
zachowujac ostroznosc wypowiedzi.... :mrgreen: - powiedzialbym ze jest niemal ok, jedyne co wzbudza niepokoj to ocierajace sie o prog alarmowy (0,8 bara) wskazania na jalowym biegu (na marginesie - jakie dokladnie obroty?). Ciekawe, poniewaz pompa oleju wydaje sie ze powinna miec charakterystyke bardzo zblizona do liniowej (z delikatna degradacja im wyzsze obroty) - a u Ciebie ewidentnie tak nie jest (ale przy 2000 rpm masz wskazania bardzo dobre!) - wyglada na to ze jednak 'gdzies jeszcze' tkwi jakis 'zaworek' domagajacy sie wymiany - ale w tym zakresie poczekalbym na opinie Piotra......
Veri pisze: No właśnie, dziś zauwazyłem że mam wyciek oleju, koło turbo, wyżuca mi olej tak jakby na skrzynie biegów, bo jest cała ufajdana, będę zmuszony podjechać na poprawkę. Ciekawe co tak puszcza, odprowadzenie oleju z turbo?


mysle ze latwo sprawdzic ze wzgledu fakt ze i zasilanie oleju i powrot z turbo (troszke trudniej) sa widoczne i wycieki prosto 'diagnozowalne' (na zasilaniu powinny byc nowe uszczelki metalowe, na powrocie nowy oring gumowy - moze nie zostaly wymienione ?)


RomanS
RomanS pisze: ...
Inaczej mówiac: wymieniajac zuzyte zaworki na pewno bym wymienil profilaktycznie dobra membrane ale wymieniajac zuzyta membrane mialbym profilaktycznie wymieniac dobre zaworki ?
...
chociaz wydawaloby sie ze 'zaworki zwrotne' powinny byc 'solidniejsze', to przyklad kolegi Veri swiadczy o czyms wrecz przeciwnym - membranke mial cala natomiast zaworki, jak sie okazalo, ewidentnie niesprawne. Najprawdobodobniej obydwa te elementy zaczynaja 'niedomagac' w podobnym okresie, ale zgadzam sie z Toba ze nie ma sensu wymieniac cokolwiek, jezeli nie ma oznak niesprawnosci - czyli stawiajac sie na Twoim miejscu nawet nie myslalbym o zaworkach.
Na marginesie mechanikow, z ktorymi mam czesty kontakt (w koncu jezdze audi, prawda ?) musze przyznac ze takze czesto spotykam sie z sytuacja, gdy porazaja mnie wrecz ich teorie, wygladajace jak totalna niekompetencja, to jednak (niestety w wiekszosci przypadkow), po zastanowieniu sie dochodze do wniosku ze goscie mieli racje.... a odebralem to tak a nie inaczej z powodu wlasnej niewiedzy .... zakladam oczywiscie ze mechanicy oraz ja prezentujemy srednia z populacji i zaden nie jest szczegolnie wybitny ani prymitywny (w tym co robi i zdolnosci pojmowania) wiec, bazujac na wlasnych doswiadczeniach zachowuje duzo pokory gdy dyskutuje z mechanikami.
Chociaz widze wyraznie ze roznie to bywa, o czym doskonale swiadczy przyklad naszego kolegi anlisi, ktory opisal swoje przygody z warsztatem naprawiajacym mu pompe wtryskowa - prawde mowiac nie wiem jak bym sie zachowal na jego miejscu (ale watpie w zachowanie pokory)

stachdude
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: stachdude » 04 sie 2010, 20:02

Witam,


Tak zadam nieśmiale jeszcze pytanie w temacie, a mianowicie jestem w trakcie wręcz mega kosztowej już renowacji swojego AKE, niestety wałki do regeneracji, nowa hydraulika, i okazało się jeszcze że muszę zrobić rozrząd bo rolka napinacza tak się rozwaliła że trzeba było wyciąć ją gdyż nie dało się jej odkręcić, czyli doszedł dodatkowo jeszcze koszt tejże obudowy. Teraz pytanie...(Jak już wspominałem w postach związanych z wałkami rozrządu, jestem totalnym laikiem i przepraszam za ewentualne błędy merytoryczne) Wymieniam i tak już rozrząd a przy okazji postanowiłem już też wymienić odmę, to moje pytanie jest co poza samym separatorem oleju powinienem wymienić.. Z tego co udało mi się ustalić to skoro i tak już to robię powinienem też wymienić odpowietrzenie głowicy oraz zawór zwrotny, pytam gdyż obawiam się, że prosząc mechanika o wymianę odmy zrobi tylko dosłownie to o co go prosiłem, a ewentualne wymiany profilaktyczne już zostawi na przyszłość.

Jestem i tak już w cz... d.... z kosztami bo właduje pewnie kolejne 7k w moje A6Q , ale wole całą profilaktykę zrobić dokładnie, bo oszczędny najczęściej płaci dwa razy :)


(Wymiana silnika już teraz będzie musiała poczekać aż wyjeżdżę te zakupy...)
Hmmm... intrygujące jak łechtaczka w miejscu pępka.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 05 sie 2010, 08:11

stachdude,
niejako przy okazji prac 'w trakcie' mozesz wymienic elementy, ktore byly omawiane w tym watku ('zaworki zwrotne' oleju, membrane w obudowie filtra oleju) dodatkowo dolozylbym gumowe oringi na wezach wodnych do glowic.

wszystkie powyzsze elementy kosztuja <> 400 PLN w ASO

natomiast podarowalbym sobie na Twoim miejscu wymiane odmy - w AKE to 'cos' juz jest plastikowe, ma sie nie zapychac i chyba mozna ocenic czy jest uszkodzona czy nie ... (a okolo 300 PLN zostaje na powyzsze elementy)

przy okazji rozrzadu oddalbym do sprawdzenia (i ewentualnie regeneracji) alternator.

stachdude
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: stachdude » 06 sie 2010, 16:22

tx-didi pisze:stachdude,
niejako przy okazji prac 'w trakcie' mozesz wymienic elementy, ktore byly omawiane w tym watku ('zaworki zwrotne' oleju, membrane w obudowie filtra oleju) dodatkowo dolozylbym gumowe oringi na wezach wodnych do glowic.

wszystkie powyzsze elementy kosztuja <> 400 PLN w ASO

natomiast podarowalbym sobie na Twoim miejscu wymiane odmy - w AKE to 'cos' juz jest plastikowe, ma sie nie zapychac i chyba mozna ocenic czy jest uszkodzona czy nie ... (a okolo 300 PLN zostaje na powyzsze elementy)

przy okazji rozrzadu oddalbym do sprawdzenia (i ewentualnie regeneracji) alternator.
Alternator był powodem dla którego musiałem odstawić auto ponownie do warsztatu :), odmę na wszelki wypadek już też poprosiłem żeby wymienili, w naprawę auta władowałem ponad 15000 (wczoraj poznałem koszta całej naprawy <smuty>) więc już naprawdę wolę dmuchać na zimne. Ale dodatkowo zleciłem wymianę zaworka zwrotnego, reszta już wymieniona. Dziękuje za informację <piwo>
Hmmm... intrygujące jak łechtaczka w miejscu pępka.

stachdude
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: stachdude » 08 sie 2010, 09:27

Wiem że dużo :-/ ... ale też dużo jest wymienione. W środku tygodnia mam odebrać, bedę miał fakturkę to dokładnie wszystkie koszta opiszę ...
Hmmm... intrygujące jak łechtaczka w miejscu pępka.

stachdude
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: stachdude » 08 sie 2010, 16:30

Piotruś pisze:
stachdude pisze:Wiem że dużo :-/ ... ale też dużo jest wymienione. W środku tygodnia mam odebrać, bedę miał fakturkę to dokładnie wszystkie koszta opiszę ...
Kurcze ... a nie lepiej poprosić o kosztorys przed wykonaniem płatności ? Zazwyczaj w ogóle nie angazuję się w takie tematy (finansów, czy wyboru usługodawcy) ale w tym przypadku to jest jakiś koszmarny i masakryczny koszmar :roll: <smuty> ... .
Naprawiasz tes samochód w ASO :shock: :?: :?:
Nie, choć części niektóre to oryginały:

Wtryskiwacze 3000zł
Tarcze przód/tył ponad ~1200zł
klocki przód/tył ~400zł
filtry(paliwa,oleju,pow. i kabinowy): ~300zł
przetwornik ciśnienia: 400zł
czyszczenie turbo: 350zł
olej: 219zł
uszczelka dekla: 170zł
robocizna/diagnoza/przegląd: 1200zł

ta część wyszła mnie nie całe 7400

druga naprawa:

wałki regenerowane: 1400
hydraulika: 1500 (zamiennik INA)
komplet rozrządu : ???? (Cont + Ruville)
zestaw naprawczy do rolki napinacza (musieli ją wyciąć z obudowy, sam widziałem w jakim była stanie :/): ????? (oryginał)
odpowietrzenie głowicy: ????(oryginał)
uszczelki i inne pierdoły : ??????(oryginał)
regeneracja alternatora: 500zł
no i robocizna : ???? przypuszczam ze z 1000zł

z kosztów mi znanych 4400 już, a mam zapłacić jeszcze 8500zł = 15900 za całość napraw, na szczęście poprzedni właściciel mi odda 4000-5000zł z ceny samochodu co trochę zmniejszy ból napraw. Gdyby nie to że auto mi jest potrzebne na za dwa tygodnie w pełni sprawne, pewnie by stało i czekało na silnik BAU ale niestety nie mam wyboru i nie mogę zrobić po łebkach bo mam do przejechania trasę POL-NIEM-HOL-??????(tu jeszcze nie wiadomo) i z powrotem przez 3 tyg.. nie mogę jechać autem które mi w połowie drogi odmówi posłuszeństwa :roll:
Hmmm... intrygujące jak łechtaczka w miejscu pępka.

stachdude
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: stachdude » 08 sie 2010, 17:25

Piotruś pisze: Ten fragment wszystko wyjasnia. Ja, jak widać błednie (sorry za zamieszanie) myślałem, że 15000 zł dotyczy jedynie naprawy rozrządu (wałki, hydraulika, paski, rolki, drobiazgi) i niczego wiecej .. . Sorkens ... ;-) .

Uff to dobrze :) Bo szczerze już miałem wątpliwości, czy nie jestem robiony w balona :P No cóż , pech to pech, ale podchodzę do tematu że po prostu warto <quattro> a co w bólach się rodzi....
Hmmm... intrygujące jak łechtaczka w miejscu pępka.

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 09 sie 2010, 23:41

tx-didi pisze:Veri
Veri pisze:Zmierzyłem dziś ciśnienie oleju :)
i mamy takei wyniki teraz:
- bieg jałowy - około 1bar (0,8-1)
- 2tyś.rpm - 3,8-4bara :)
- powyżej max. 5bar
oczywiście olej rozgrzany, miał dziś lekko 90st.C
Co Wy na to?
....
Ciekawe, poniewaz pompa oleju wydaje sie ze powinna miec charakterystyke bardzo zblizona do liniowej (z delikatna degradacja im wyzsze obroty) - a u Ciebie ewidentnie tak nie jest (ale przy 2000 rpm masz wskazania bardzo dobre!) - wyglada na to ze jednak 'gdzies jeszcze' tkwi jakis 'zaworek' domagajacy sie wymiany - ale w tym zakresie poczekalbym na opinie Piotra......
Veri pisze:
Powyżej 5 barów włacza się już chyba zawór przelewowy w pompie stąd ciśnienie raczej nie wzrośnie powyżej .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl