Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A5 C5 2.0 LPG]znikajacy olej silnikowy

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
wolynsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:16
Lokalizacja: Płock/Lódź

Re: [A5 C5 2.0 LPG]znikajacy olej silnikowy

Post autor: wolynsky » 27 lip 2008, 20:52

fire pisze:Witam wszystkich.
jestem tu nowy i mam pytanko!
Audi A6 2.0 16V z 2003r, przebieg 148 tys km zakupiony u nas w Polsce- autentyczny przebieg gdyż jest potwierdzony w serwisie audi Idczak w ÂŁodzi oraz zgodnymi wpisami w kompie serwisu i w ksiązce serwisowej.
No ale cóż z tego-pomimo ze jest to już kolejne audi z rodziny A6( poprzednie diesel) to ten mnie zadziwia a mianowicie:
pobiera olej ok 0,5 litra na jakieś 700 - 1000 km zależy od techniki jazdy.
Obecnie auto użytkuje mój ojciec na taxi- oczywiście i tu chyba nie będzie zdziwienia założono LPG ( nie oszczędzane - półka górna Landi Renzo - OMEGAS).

Pytanie - co z tym olejem?
Czy ktoś coś doradzi?
Kolega z serwisu VW, Audi twierdzi żebym nie kompinował bo to nic nie da - urok tego motoru!!!
A co WY na to?
Czy ktoś zna te silniki i może przerabiał ten temat?
Wszyscy piszą o 2,4, 2,8 ale 2,0 16V nikt!!!!
Proszę o podpowiedzi
Pozdrawiam
:!: :!: proszę sie najpierw przywitać w dziale powitania i poprawnie nazywać tematy :!: :!:

Witam !!

Ja na Twoim miejscu bym nic nie robił tylko zmienił olej. Jeżdze od nowości A6 2.0- ALT z 2002r. i mialem ten sam problem. Auto brało od nowości ok. 0.4 do 0.8l na 1000km na castolu. Potem, przesiadłem się na Mobila i było podobnie. Na koniec przesiadłem się na Motula 8100 x-cess 5W40 i obecnie zużycie nie przekracza 1l na 15.000. Jeśłi nie masz żadnych wycieków to zmień olej i obserwuj. Fakt faktem przez pierwsze 15.000 po zmianie na motul auto też wciągało sporo oleju, ale stopniowo się zmniejszało. Do pozostałych aut TDi i benzyznowych też leje motul i zużycie w SPAM do castrola i mobila jest wręcz marginalne.

Jeśli jakiś mechanik proponuje zmiane na pół syntetyk lub mineral przy przebiegu 140.000 to trzeba zmienić mechanika.

Pozdr.

Roach
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 sie 2008, 10:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Roach » 01 sie 2008, 11:55

Nie no, nie gadajcie, że 1l/1000km, to norma i tak podaje Audi - naprawdę??? Przecież to wpierniczanie oleju, a nie naturalne zużycie.

Powiem Wam szczerze, że coś musi być nie tak i musicie mieć jakiś wyciek skoro Wam bierze tyle oleju. U mnie lało się z simeringu na wałku rozrządu i wtedy na 1000km zalewałem około 1l oleju. Obecnie 1l, to mi wciągnie może na kilka tysięcy przebiegu.

Skoro macie takie branie, to zmieńcie olej na gęstszy - najlepiej na mineral, bo jak to ktoś wcześniej okreslił - to 10l między wymianami. W takim wypadku nie ma sensu wymieniać oleju, bo non stop jeździ się na świeżym.

Może gdzieś źle wyczytaliście. Z tego, co ja się orientuję, to norma dla większości silników jest 1l, ale między wymianami.

bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bler » 01 sie 2008, 21:44

Nic źle nie wyczytaliśmy, 1L/1000km to nie jest norma ale maksymalne zużycie, jakie można na tych silnikach osiągnąć. Ja mam takie zużycie jak przejeżdżam przez Niemcy i mam, jak się da, 250 na liczniku cały czas - temperatura oleju lekko przekracza 120, w takich warunkach nie ma oleju, który nie bedzie parował.

Przy normalnej ("normalnej") jeździe takie spalanie jest niedopuszczalne, ale jak się ma na każdym biegu 6k na budziku to nie ma się co dziwić, i na takie przypadki właśnie jest przewidziana owa norma z instrukcji.

macieja910

Post autor: macieja910 » 02 sie 2008, 13:17

bler sekunde.... czy ty wlasnie stwierdziles ze A6 2.8 jedzie 250 km/h??? :mrgreen: :lol: :shock: :mrgreen:

bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bler » 02 sie 2008, 20:57

A nie? Mam zdjęcie, ale tylko przy 240, do 250 sie spokojnie buja.

macieja910

Post autor: macieja910 » 03 sie 2008, 00:28

bler to naprawde fajnie :mrgreen: Ale jakos slabo chce mi sie w to wierzyc, bo skoro 2,8 sie do 250 buja to po co S6???? :lol:

bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bler » 03 sie 2008, 16:42

Po to, że ja do rozbujania się do 250 potrzebuję długiego odcinka (bo powyżej 225 nie przyspiesza tylko się majestatycznie rozpędza), a S6 to pewnie tylko mignie. A S6 jaką ma vmax?

Obrazek

Z resztą, w istrukcji jest napisane, że vmax to 239. Nie wiem, być może poprzedni właściciel coś grzebał.

Awatar użytkownika
tommmy80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2008, 00:37
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: U.K. - Donny

Re: [A5 C5 2.0 LPG]znikajacy olej silnikowy

Post autor: tommmy80 » 18 sie 2008, 11:23

fire pisze:Witam wszystkich.
jestem tu nowy i mam pytanko!
Audi A6 2.0 16V z 2003r, przebieg 148 tys km zakupiony u nas w Polsce- autentyczny przebieg gdyż jest potwierdzony w serwisie audi Idczak w ÂŁodzi oraz zgodnymi wpisami w kompie serwisu i w ksiązce serwisowej (...)
Witam wszystkich a w szczegolnosci zalozyciela tematu.

Ja mam podobny problem z zuzyciem oleju tylko ze ma 2.4 V6 30V. Mam 2 posty na ten temat.
Fire zobacz linki do moich postow to moze Ci pomoga w czyms. Ja na razie czekam az wybije mi ze mam jechac do ASO i pozniej zadecyduje co robic, ale gadalem z jednym mechanikiem i powiedzial:
"... wymienic uszczelniacze na zaworach i potem sie zobaczy co pozniej"

Oto linki:

Wiem ze temat to problem z wysoka temp oleju ale cos moze pomoze.
viewtopic.php?t=1659

No i drugi post:
viewtopic.php?t=824

Ale tak czy siak mysle ze da do myslenia i cos zadecydujesz co masz zrobic i mysle ze w jakis sposob pomoglem.
bler pisze:Ja mam takie zużycie jak przejeżdżam przez Niemcy i mam, jak się da, 250 na liczniku cały czas - temperatura oleju lekko przekracza 120, w takich warunkach nie ma oleju, który nie bedzie parował.
Moja V max to 240 km/h :mrgreen:
Standard chyba co nie :?: :?: :?: :?:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce

Awatar użytkownika
kylo99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 991
Rejestracja: 23 sty 2008, 15:55
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich UK & Lublin PL
Kontakt:

Post autor: kylo99 » 18 sie 2008, 15:01

bler pisze:Z resztą, w istrukcji jest napisane, że vmax to 239. Nie wiem, być może poprzedni właściciel coś grzebał.
w ksiazce zanizaja troche ja mam bodajze 207km/h a na autobahnie 220 jechałem ...takze kłamia nas !!!....

Awatar użytkownika
buchy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 28 lip 2008, 21:31
Lokalizacja: Słupsk / Londyn

znikajacy olej silnikowy

Post autor: buchy » 22 sie 2008, 18:57

Witam Wszystkich.
Mam podobny problem ze znikającym olejem. audi a6 1.8T 167000 przebiegu. instalacja lpg BRC. Po przejechaniu około 2500 km musiałem dolac około 1 litra oleju. Mam wlany Mobil1 10w40 pólsyntetyk. Wczoraj miałem przegląd i niby nie dymi ,spaliny w normie. Może ktoś z kolegów ma audi z takim motorem jak ja i powie mi co jest nie tak, co trzeba było by zrobic z tym problemem. Słyszałem ale nie mam pewności ze podobno jeżdżąc tylko na gazie silnik potrafi pochłonic podobną ilość oleju.pozdrawiam

Awatar użytkownika
daniel2207
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 12 sie 2008, 00:00
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Suwałki/Islandia

Post autor: daniel2207 » 22 sie 2008, 21:49

Witam obecnie posiadam 1.8 t i mi nic oleju narazie nie bierze.mam przejechane 86 tys.jezdze na 0W30 i jest spoko.Dodam tylko ze nie mam inst.gazowej wiec nie wiem jak to jest z gazem.
Poprzednio miałem Audi A4 B6 z motorem 2.0 20V i wpieprzał mi olej jak nic.Pierwszo jezdzilem sa syntetyku wiec zmieniłem na półsyntetyk i myślałem że problem zniknie ale nic z tego ten sam problem, auto miało przejechane 180tys silnik czysciutki zadnych wycieków,po prostu tak on ma.Pozdrowienia :mrgreen:
AUDI PIęKNO W KAŻDYM CALU.

PRZEWAGA DZIęKI TECHNICE

fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

bierze olej

Post autor: fire » 13 wrz 2008, 10:33

Dawno nie wracałem do tematu bo mi sie walka znudziła!!!!!!!!!!!!!
Silnik brał i bierze olej - około 0,5 litra na każde 800 - 1000 km.
Uważam że te silniki 2.0 20V czy też 16V - bo już sam nie wiem są konstrukcyjnie wadliwe i wpiep.... olej.
Zmiana na półsyntetyk mobila nic a nic nie dała!
Mechanicy radzą nic nie kombinować żeby nie przekombinować!
Koledzy - powiem krótko - coś jest nie tak -ale nikt nie wie co -a każda zabawa w naprawy jest droga i działanie na zasadach -może to a może tamto -mija się z celem.
Diagnozy;
1. Uszczelniacze.
2. Zły olej.
3. Pierścienie.
4. Wysoka temp oleju.
5. Ciśnienie na tłokach
itd itd.
Podsumowanie:
Przecież to nie made in korea i tajwan ( bez urazy dla posiadaczy KIA i innych chodz jak wiem ONI nie mają takich kłopotów) - tylko OOOO - więc przy 140 tys przebiegu takie rzeczy nie powinny mieć miejsca - to nie ta klasa auta.

Generalnie sam już nie znajduję rozwiązania - no chyba tylko sprzedaż ewentualnie pogodzić się i dokupić sobie bańkę oleju na zapas i uzbroić się w cierpliwość.

Pozdrawiam.
fire

fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

znikajacy olej silnikowy [A5 C5 2.0 LPG]

Post autor: fire » 13 wrz 2008, 16:40

Może jest to pomysł!!!!!!!!!!!!! :roll:
Narazie skoro zużycie oleju się nie zwiększa - mam zapas oleju i autko sobie jeździ. Generalnie nie chcę tragizować ale jestem zawiedziony że w takiej marce są takie kwiatki :-(
Chodz faktem jest że mam jeszcze A4 1.9 TDi 130 KM Quattro ( ma już 205.000 km przlatane) i od zmiany do zmiany zero oleju bierze. Ten silnik jest genialny a ta benzynka to taka sobie -pod tym względem.
Pozdrawiam wszystkich tych ktorym nie bierze oleju i tych którym bierze - jesli ktoś się upora z tym problemem proszę o powrót do tematu i podzielenie się radami.
Pozdrawiam
FIRE
fire

gryfpc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2008, 22:39
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: gryfpc » 13 wrz 2008, 17:30

Witaj!
Ja też mam 2.0 ALT i śmigam nią od początku. Nigdy nie zauważyłem, aby Niunia brała olej, ale nie mam LPG, więc może wina leży w oleju (jak pisali Koledzy), albo gdzieś w instalacji gazu... Chyba, że taką Niuńkę kapryśną trafiłeś.
W moim ASO mechanicy mówili, że początkowe silniki 2.0 (2001 -2002) produkowane na Węgrzech miały jakąś wadę, która powodowała nawet totalną rozwałkę silnika, np. wał korbowy potrafił przebić blok i wyjść sobie na spacer, ale podobno w takim przypadku wymieniano silnik na nowy, niezależnie, czy na gwarancji, czy po... Co było tego początkiem, jakie objawy itp. nie mówili, a ja nie zgłębiałem tematu :lol:

victory
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 19 sie 2008, 20:55
Lokalizacja: Klodzko/Austria

Post autor: victory » 13 wrz 2008, 20:20

Moje malenstwo ma juz 235000 i od wymiany do wymiany max 3l jezdze dynamicznie,krece prawie ze na maxa wskazowka rzadko zchodzi ponizej 4500.Jezdze na oleju Castrol EDGE 10W60 i mam zagazowane auto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga