[A5 C5 2.0 LPG]znikajacy olej silnikowy
znikający....
Gratuluję w takim razie - też bym się chciał pochwalić takimi osiagami.
Ale 10W40 to chybqa mineralny olej-dawno przeszedłeś na mineralny?
Ale 10W40 to chybqa mineralny olej-dawno przeszedłeś na mineralny?
fire
Pozwolisz, że wtrącę 
10W60 - o jakim pisał Kolega wyżej, to wg klasy lepkościowej SAE syntetyk wielosezonowy, który można stosować zarówno w zimie (stąd literka "W" - winter) przy dużych mrozach, jak i w lecie w wysokich temp.
oleje mineralne oznacza się m.in.: 15W/40, 20W/50, 15W/50
oleje półsyntetyczne najczęściej: 10W/40, 10W/30
oleje syntetyczne: 5W/40, 5W/50, 0W/40, 0W/30, 10W/60

10W60 - o jakim pisał Kolega wyżej, to wg klasy lepkościowej SAE syntetyk wielosezonowy, który można stosować zarówno w zimie (stąd literka "W" - winter) przy dużych mrozach, jak i w lecie w wysokich temp.
oleje mineralne oznacza się m.in.: 15W/40, 20W/50, 15W/50
oleje półsyntetyczne najczęściej: 10W/40, 10W/30
oleje syntetyczne: 5W/40, 5W/50, 0W/40, 0W/30, 10W/60
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 19:52
- Lokalizacja: kazimierza
witam
jestem nowy i chciałem wrócić do tematu podjętego już dawno bo w 2008 przez kolegę fire. Chodzi mianowicie o ten nieszczęsny silnik 2.0 20v i jego apetyt na olej. Obecnie męczę się z tą kreaturą , zdążyłem już wymienić uszczelniacze na zaworach i utopić 800 zł. Jednak poprawy brak. Zalałem go teraz pełnym syntetykiem Lotosa ( ze względu na cene) ale zastanawiam się nad półsyntetykiem 15w60 plus ceramizer. Jeżeli ktoś z Was ma lub miał takie same problemy proszę o rady. Oprócz tego wymieniłem dwie cewki każda jest z innej firmy czy to ma jakieś znaczenie ?
Pozdrawiam
jestem nowy i chciałem wrócić do tematu podjętego już dawno bo w 2008 przez kolegę fire. Chodzi mianowicie o ten nieszczęsny silnik 2.0 20v i jego apetyt na olej. Obecnie męczę się z tą kreaturą , zdążyłem już wymienić uszczelniacze na zaworach i utopić 800 zł. Jednak poprawy brak. Zalałem go teraz pełnym syntetykiem Lotosa ( ze względu na cene) ale zastanawiam się nad półsyntetykiem 15w60 plus ceramizer. Jeżeli ktoś z Was ma lub miał takie same problemy proszę o rady. Oprócz tego wymieniłem dwie cewki każda jest z innej firmy czy to ma jakieś znaczenie ?
Pozdrawiam
jechałem pare dni temu z uk do polski
średnio z komputera 120 kmh
1480 km
wzięło mi prawie litr oleju :shock:
a prawie nigdzie nie cieknie. tylko odmy się pocą na pokrywy zaworów bo popękane
resztę uszczelniłem
to normalne?
tmp oleju nie przekroczyła 90oC nawet jak miałem 180 przez dłuższy czas.
na bagnecie było na połowie tego plastiku pod skalą na drugi dzień po przyjeżdzie.
jak tak dalej pójdzie to ją zajadę
średnio z komputera 120 kmh
1480 km
wzięło mi prawie litr oleju :shock:
a prawie nigdzie nie cieknie. tylko odmy się pocą na pokrywy zaworów bo popękane
resztę uszczelniłem
to normalne?
tmp oleju nie przekroczyła 90oC nawet jak miałem 180 przez dłuższy czas.
na bagnecie było na połowie tego plastiku pod skalą na drugi dzień po przyjeżdzie.
jak tak dalej pójdzie to ją zajadę

ten sam problem 2.0 bierze olej
Witam
Mam ten sam problem a6 c5 2.0 benzyna+LPG bierze ok 0.5 litra na 1000km, ma przejechane 146tyś przebieg autentyk, znam auto od nowosci, instalacja BRC
czy tak powinno być? czym to może być spowodowane? na dodatek jak nie nagrzeje to temp oleju wynosi 100 stopni....czy to nie za duzo?
proszę o pomoc
Mam ten sam problem a6 c5 2.0 benzyna+LPG bierze ok 0.5 litra na 1000km, ma przejechane 146tyś przebieg autentyk, znam auto od nowosci, instalacja BRC
czy tak powinno być? czym to może być spowodowane? na dodatek jak nie nagrzeje to temp oleju wynosi 100 stopni....czy to nie za duzo?
proszę o pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 19:52
- Lokalizacja: kazimierza
kampi ja mam ten sam model i rocznik i też ten sam przebieg potwierdzony wpisami z ASO oraz instalacja BRC i bierze do 1 litra na 1000 km pisałem o tym trochę wcześniej. Jeżeli chodzi o olej to wskazówka dochodzi max do kreski poprzedzającej tem. 120 stopni. W książce serwisowej pisze, że temperatura do czerwonej kreski jest prawidłowa. Ostatnio zalałem go olejem Motula i dodałem ceramizera, przejechałem jakieś 1000 km i poprawy nie ma. Jeżeli ktoś z Was znajdzie jakiś skuteczny sposób to i ja proszę o rade. 

Jestem naprawdę zszokowany Twoim zużyciem. Mój przy przebiegu blisko 230 tys. i użytkowaniu oleju full syntetyka bierze 1 litr na 10.000 km czyli od wymiany do wymiany nie muszę teoretycznie dolewać a praktycznie ten literek doleje bo tyle zostaje w 5 litrowej bańce po wymianiefire driver pisze:bierze do 1 litra na 1000 km

Ja bym jezdzil dotad, az zacznie brac te 3dm3/1000km jak koledze z poprzedniego postu a gdy juz to nastapi to wymienil silnik. Nie ma sensu wymieniac czesci jak nie wiadomo dokladnie jakich. Kolega poprzednio napisal ze nawymienial sie i nic to nie dalo. Ponadto nie jedna osoba miala juz problem z tym silnikiem i zadnej nie udalo sie zalatwic tego problemu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 cze 2010, 15:39
- Lokalizacja: podlasie
Witam.
Jeżdżę Audi A6 2.0 Benzyna 2001 rok silnik ALT. Jak kupiłem to auto też się przejmowałem braniem oleju ok 400ml-700ml. na 1000km. (zależy od stylu jazdy).Ale jeśli ktoś się tym przejmuje to naprawdę odradzam, nie ma sensu. Auto od tych dwóch lat nie robi mi żadnych problemów, nic się nie psuje- jedyny mankament tych silników to branie tego oleju, nic innego. Tak jak u pozostałych kolegów nie mam żadnego wycieku,nie dymi. Po prostu ten typ tak ma-to jest jedyny minus tego auta,że trzeba pilnować miarki. Mam kolegę w servisie i mówił mi że te silniki są zarąbiste tyle ,że olej trzeba pilnować i przez ten czas póki co ma rację.Przypomnę ,że auto mam 2 lata i 130 tysięcy które sam zrobiłem, a licznik na chwilę obecną pokazuje 240 tysięcy. Przez ten czas jaki mam to auto branie oleju utrzymuje się na tym samym poziomie, nie bierze nic więcej oleju
!
Tak więc nic się nie grzebcie w swoich silnikach, bo to nie ma sensu, szkoda wpadać w dodatkowe koszta.
Choć trudno w to uwierzyć TO NORMA
Temat skończony
! Szkoda czasu.
Pozdrawiam.
Jeżdżę Audi A6 2.0 Benzyna 2001 rok silnik ALT. Jak kupiłem to auto też się przejmowałem braniem oleju ok 400ml-700ml. na 1000km. (zależy od stylu jazdy).Ale jeśli ktoś się tym przejmuje to naprawdę odradzam, nie ma sensu. Auto od tych dwóch lat nie robi mi żadnych problemów, nic się nie psuje- jedyny mankament tych silników to branie tego oleju, nic innego. Tak jak u pozostałych kolegów nie mam żadnego wycieku,nie dymi. Po prostu ten typ tak ma-to jest jedyny minus tego auta,że trzeba pilnować miarki. Mam kolegę w servisie i mówił mi że te silniki są zarąbiste tyle ,że olej trzeba pilnować i przez ten czas póki co ma rację.Przypomnę ,że auto mam 2 lata i 130 tysięcy które sam zrobiłem, a licznik na chwilę obecną pokazuje 240 tysięcy. Przez ten czas jaki mam to auto branie oleju utrzymuje się na tym samym poziomie, nie bierze nic więcej oleju

Tak więc nic się nie grzebcie w swoich silnikach, bo to nie ma sensu, szkoda wpadać w dodatkowe koszta.
Choć trudno w to uwierzyć TO NORMA

Temat skończony

Pozdrawiam.
Grzesiek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 19:52
- Lokalizacja: kazimierza
fire driver pisze:kolego Grześku chyba masz świętą racje. Ja po 4 miesiącach doszedłem do tego samego wniosku. chciałem Ci się zapytać tylko jeszcze na jakim jeździsz oleju
pozdrawiam
WITAM,
tez mam audi z tym silnikiem... generalnie ladnie pracuje itp jestem zadowolony ... mialem i mam ten sam problem z braniem oleju, zrobilem pierscienie, planowanie glowicy itp ... i nadal ten sam problem ... z tym ze zaraz po wymianie pierscionków nie paliła mi sie ikonka silnika, bo wczesniej sie caly czas palila( błąd sądy lambda którą wymieniłem na nową juz wczesniej ,zla mieszanka czy cos) ... olej sobie schodził tak normalnie na dotarcie pierscieni ... zrobilem jakies 800 km postanowilem dolac mu oleju i od tamtego czasu znowu mi sie pali kontrolka ... za mna niewidoczny z lusterka czarny dym przy mocnym przyspieszaniu i wydaje mi sie ze smierdzi olejem chociaz nigdzie nie cieknie ... wam tez sie pali ikonka silnika przy braniu tego oleju ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 16:17
- Lokalizacja: Kalety
Branie Oleju
Witam. Mam ten sam problem;// Czy może od czasu ostatniego posta ktoś znalazł jakiś sposób na branie oleju przez 2.0 alt.? czeka mnie trasa 2000 km, czy mogę spokojnie jechać i tylko dolewać oleju jak będzie mało? Kiedy zapala się kontrolka niskiego stanu oleju? Ponieważ jeszcze nigdy mi się nie zapaliła a juz wyciągałem suchutki bagnet.