Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A5 C5 2.0 LPG]znikajacy olej silnikowy

Silniki benzynowe
fire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 21 maja 2008, 08:42
Lokalizacja: Pabianice

znikający....

Post autor: fire » 13 wrz 2008, 21:39

Gratuluję w takim razie - też bym się chciał pochwalić takimi osiagami.
Ale 10W40 to chybqa mineralny olej-dawno przeszedłeś na mineralny?
fire

gryfpc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 wrz 2008, 22:39
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: gryfpc » 13 wrz 2008, 22:07

Pozwolisz, że wtrącę ;-)
10W60 - o jakim pisał Kolega wyżej, to wg klasy lepkościowej SAE syntetyk wielosezonowy, który można stosować zarówno w zimie (stąd literka "W" - winter) przy dużych mrozach, jak i w lecie w wysokich temp.
oleje mineralne oznacza się m.in.: 15W/40, 20W/50, 15W/50
oleje półsyntetyczne najczęściej: 10W/40, 10W/30
oleje syntetyczne: 5W/40, 5W/50, 0W/40, 0W/30, 10W/60

victory
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 19 sie 2008, 20:55
Lokalizacja: Klodzko/Austria

Post autor: victory » 14 wrz 2008, 10:24

wczesniej mialem 5w/40 ale od roku mam 10w/60 i jestem bardzo zadowolony z rezultatow , a ogulnie malenstwo posiadam 1,5roku i nie pamietam na czym wczesniejszy wlasciciel sie poruszal
jestem Losiem i mam V8

fire driver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2010, 19:52
Lokalizacja: kazimierza

Post autor: fire driver » 05 kwie 2010, 20:26

witam
jestem nowy i chciałem wrócić do tematu podjętego już dawno bo w 2008 przez kolegę fire. Chodzi mianowicie o ten nieszczęsny silnik 2.0 20v i jego apetyt na olej. Obecnie męczę się z tą kreaturą , zdążyłem już wymienić uszczelniacze na zaworach i utopić 800 zł. Jednak poprawy brak. Zalałem go teraz pełnym syntetykiem Lotosa ( ze względu na cene) ale zastanawiam się nad półsyntetykiem 15w60 plus ceramizer. Jeżeli ktoś z Was ma lub miał takie same problemy proszę o rady. Oprócz tego wymieniłem dwie cewki każda jest z innej firmy czy to ma jakieś znaczenie ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawel.s10
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2008, 17:58
Lokalizacja: weymouth UK

Post autor: pawel.s10 » 05 kwie 2010, 21:01

jechałem pare dni temu z uk do polski

średnio z komputera 120 kmh

1480 km

wzięło mi prawie litr oleju :shock:

a prawie nigdzie nie cieknie. tylko odmy się pocą na pokrywy zaworów bo popękane
resztę uszczelniłem

to normalne?

tmp oleju nie przekroczyła 90oC nawet jak miałem 180 przez dłuższy czas.

na bagnecie było na połowie tego plastiku pod skalą na drugi dzień po przyjeżdzie.

jak tak dalej pójdzie to ją zajadę :-/

kampi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 24 maja 2010, 13:34
Lokalizacja: Małopolska

ten sam problem 2.0 bierze olej

Post autor: kampi » 24 maja 2010, 14:25

Witam
Mam ten sam problem a6 c5 2.0 benzyna+LPG bierze ok 0.5 litra na 1000km, ma przejechane 146tyś przebieg autentyk, znam auto od nowosci, instalacja BRC
czy tak powinno być? czym to może być spowodowane? na dodatek jak nie nagrzeje to temp oleju wynosi 100 stopni....czy to nie za duzo?

proszę o pomoc

fire driver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2010, 19:52
Lokalizacja: kazimierza

Post autor: fire driver » 25 maja 2010, 12:55

kampi ja mam ten sam model i rocznik i też ten sam przebieg potwierdzony wpisami z ASO oraz instalacja BRC i bierze do 1 litra na 1000 km pisałem o tym trochę wcześniej. Jeżeli chodzi o olej to wskazówka dochodzi max do kreski poprzedzającej tem. 120 stopni. W książce serwisowej pisze, że temperatura do czerwonej kreski jest prawidłowa. Ostatnio zalałem go olejem Motula i dodałem ceramizera, przejechałem jakieś 1000 km i poprawy nie ma. Jeżeli ktoś z Was znajdzie jakiś skuteczny sposób to i ja proszę o rade. :-(

Patryś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Patryś » 26 maja 2010, 11:36

na moje chłopskie oko to ja bym sprawdził cisnienie oleju jesli nie było sprawdzane.Jesli okazało by sie w normie to zmienił bym uszczelniacze zaworowe...Jak by to nie dało rezultatu to :-/ nie mam pojecia.

mart73301

Post autor: mart73301 » 02 cze 2010, 22:41

fire driver pisze:bierze do 1 litra na 1000 km
Jestem naprawdę zszokowany Twoim zużyciem. Mój przy przebiegu blisko 230 tys. i użytkowaniu oleju full syntetyka bierze 1 litr na 10.000 km czyli od wymiany do wymiany nie muszę teoretycznie dolewać a praktycznie ten literek doleje bo tyle zostaje w 5 litrowej bańce po wymianie ;) Nie wiem co wam poradzić, ale w jednej z poprzednich postów przeczytałem, że mechanik poradził zalać olej mineralny. W pierwszej kolejności zmieniłbym mechanika. Pzdr.

lukaszes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:58
Lokalizacja: Opole, Suffolk

Post autor: lukaszes » 03 cze 2010, 10:23

Ja bym jezdzil dotad, az zacznie brac te 3dm3/1000km jak koledze z poprzedniego postu a gdy juz to nastapi to wymienil silnik. Nie ma sensu wymieniac czesci jak nie wiadomo dokladnie jakich. Kolega poprzednio napisal ze nawymienial sie i nic to nie dalo. Ponadto nie jedna osoba miala juz problem z tym silnikiem i zadnej nie udalo sie zalatwic tego problemu.

Grzesiek76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 cze 2010, 15:39
Lokalizacja: podlasie

Post autor: Grzesiek76 » 03 cze 2010, 16:17

Witam.
Jeżdżę Audi A6 2.0 Benzyna 2001 rok silnik ALT. Jak kupiłem to auto też się przejmowałem braniem oleju ok 400ml-700ml. na 1000km. (zależy od stylu jazdy).Ale jeśli ktoś się tym przejmuje to naprawdę odradzam, nie ma sensu. Auto od tych dwóch lat nie robi mi żadnych problemów, nic się nie psuje- jedyny mankament tych silników to branie tego oleju, nic innego. Tak jak u pozostałych kolegów nie mam żadnego wycieku,nie dymi. Po prostu ten typ tak ma-to jest jedyny minus tego auta,że trzeba pilnować miarki. Mam kolegę w servisie i mówił mi że te silniki są zarąbiste tyle ,że olej trzeba pilnować i przez ten czas póki co ma rację.Przypomnę ,że auto mam 2 lata i 130 tysięcy które sam zrobiłem, a licznik na chwilę obecną pokazuje 240 tysięcy. Przez ten czas jaki mam to auto branie oleju utrzymuje się na tym samym poziomie, nie bierze nic więcej oleju !!!
Tak więc nic się nie grzebcie w swoich silnikach, bo to nie ma sensu, szkoda wpadać w dodatkowe koszta.
Choć trudno w to uwierzyć TO NORMA :)
Temat skończony !!! Szkoda czasu.
Pozdrawiam.
Grzesiek

fire driver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2010, 19:52
Lokalizacja: kazimierza

Post autor: fire driver » 05 cze 2010, 22:31

kolego Grześku chyba masz świętą racje. Ja po 4 miesiącach doszedłem do tego samego wniosku. chciałem Ci się zapytać tylko jeszcze na jakim jeździsz oleju
pozdrawiam

beemka82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 kwie 2011, 20:15
Lokalizacja: WLKP

Post autor: beemka82 » 07 sie 2011, 20:56

fire driver pisze:kolego Grześku chyba masz świętą racje. Ja po 4 miesiącach doszedłem do tego samego wniosku. chciałem Ci się zapytać tylko jeszcze na jakim jeździsz oleju
pozdrawiam

WITAM,
tez mam audi z tym silnikiem... generalnie ladnie pracuje itp jestem zadowolony ... mialem i mam ten sam problem z braniem oleju, zrobilem pierscienie, planowanie glowicy itp ... i nadal ten sam problem ... z tym ze zaraz po wymianie pierscionków nie paliła mi sie ikonka silnika, bo wczesniej sie caly czas palila( błąd sądy lambda którą wymieniłem na nową juz wczesniej ,zla mieszanka czy cos) ... olej sobie schodził tak normalnie na dotarcie pierscieni ... zrobilem jakies 800 km postanowilem dolac mu oleju i od tamtego czasu znowu mi sie pali kontrolka ... za mna niewidoczny z lusterka czarny dym przy mocnym przyspieszaniu i wydaje mi sie ze smierdzi olejem chociaz nigdzie nie cieknie ... wam tez sie pali ikonka silnika przy braniu tego oleju ?

wojtek19xx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 30 wrz 2012, 16:17
Lokalizacja: Kalety

Branie Oleju

Post autor: wojtek19xx » 30 mar 2013, 21:17

Witam. Mam ten sam problem;// Czy może od czasu ostatniego posta ktoś znalazł jakiś sposób na branie oleju przez 2.0 alt.? czeka mnie trasa 2000 km, czy mogę spokojnie jechać i tylko dolewać oleju jak będzie mało? Kiedy zapala się kontrolka niskiego stanu oleju? Ponieważ jeszcze nigdy mi się nie zapaliła a juz wyciągałem suchutki bagnet.

azjark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 mar 2010, 07:54
Lokalizacja: opolskie

Post autor: azjark » 19 cze 2013, 07:20

Tak zastosuj odme z silnika 1.8 125km, waz odpowietrzenia z pokrywy zaworowej również oraz dodatkowo zmień kierownice powietrza z wejściem od spodu i problem zniknie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga