Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 AFB 2,5 150KM QUATTRO] Jak się nagrzeje to traci moc.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 28 cze 2010, 10:56

ok piotrus dzieki za puczajaca wypowiedz
takze czekam na pozyczke przeplywki lub po wyplacie niestety ale bede musial takowa zakupic
pozdro

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 28 cze 2010, 19:31

ok ok ;]
natomiast dzisiaj udalo mi sie ja zagrzac do 100 st :( co sie okazalo wentylator od chlodnicy(ten mniejszy) wogole nie kreci ... czy to moze byc przyczyna przegrzewania sie silnika???
probowalem na krotko i pizza wogole zero reakcji

Obrazek

bezpieczniki sprawdzalem sa ok
Ostatnio zmieniony 29 cze 2010, 05:36 przez mad_ar2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lobivan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 22 cze 2009, 19:19
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: lobivan » 28 cze 2010, 23:09

mad_ar2 :-D
Jeszcze jestem na urlopik wybieram sie dopiero w niedziele. Służe pomocą mozemy sie umówić na podmianke przepływki ( zobaczysz jak jedzie autko zanim wydasz w ślepo kase ) odrazu zrobimy logi. Teraz mam drugą zmianę więc pasuje mi do 12.00 godziny. A na poczte nie pisz bo zadko do niej zaglądam. Napisz na pw jak Tobie pasuje . Pozdrawiam <piwo>
A mieszkam na ND :-D
Z mądrym człowiekiem, to i pogadać ciekawie.

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 02 lip 2010, 18:01

no jak cos to <piwo> -ek bedzie mam taka buteleczke chlodzona od pol roku hie hie

[ Dodano: 2010-07-02, 05:52 ]
ok wentylator wymieniony
teraz tylko pytanie przy jakiej temp powinien sie zalaczyc gdyz jak wlacze klime to dziala natomiast przy temp 92 st wg vaga wentylator milczal (czyzby termostat) ... prosilbym o wytlumaczenie kiedy on sie zalacza

dodam ze prosta jest wymiana tego wentylatora chwila z glowa i po problemie, stary "pojdzie" do naprawy ;-) przetarty kabel + male czyszczenie ;]

[ Dodano: 2010-07-02, 17:57 ]
no i masssakra pomimo wymiany wentylatora wciaz sie grzeje wentylator dziala na klimie natomiast nie zalacza go przy przekroczeniu temp 90 st. a chyba powinien
natomiast dzis znow mi zamulil i to strasznie ale dziwna sprawa bo wylaczenie i wlaczenie zaplonu pomoglo na jakis czas ... (czyzby kolejny objaw uwalonej przeplywki)
ponizej zamieszczam logi na postoju po jezdzie

Obrazek Obrazek

zastanawiajacy jest odczyt temp zew. straszne skoki i pytanie czy tak to dziala ze robi jakies takie fanaberie i wylicza srednia czy jak(blad byl temp zew ale kurde nie zapisalem :-(

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 02 lip 2010, 23:16

To chyba jeszcze będziesz musiał podmienić czujnik temp. cieczy chłodzącej...:)

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 03 lip 2010, 08:26

Piotruś pisze:Hmmm.

Moim zdaniem wszystkie temperatury "silnikowe" (czyli zarówno cieczy chłodzącej, oleju, zasysanego powietrza jak i paliwa) - uwidocznione w logu 007 - są jak najbardziej prawidłowe, wiarygodne i logiczne.
piotruś, jak ty mnie uspokoiles :?: :!: :?: :!: :mrgreen:
Piotruś pisze: ... (a w tych Made in China to juz taka norma ... ;-) ) ale ... też nie zawsze ... .
przeplywka ktora posiadam jest Bosch'a albo byla ;-)
Piotruś pisze: Nie ma jednak po co gdybać, bo próbna podmianka tej częsci (na którą wciąż oczekujemy ... :shock: ) powinna pchnąć wnioski diagnostyczne we właściwym kierunku (gdybanie jest bezzasadne).
przepraszam jezeli marudze z tym gdybaniem ale mam wkreta ogolnie w grzebanie przy aucie(niestety w warunkach blokowych) i chce sie jak najwiecej dowiedziec ...
Piotruś pisze:Temperatura zewnętrzna, cóż - proponowałbym rozpiąć czujnik przed chłodnicą żeby zobaczyć jakie wtedy pojawią się wskazania, bo nie jest wykluczone - że to Ty coś naruszyłeś podczas wymiany wentylatora (więc odrazu prześledź kabelki ;-) , etc ... ) .
... mozliwe gdyz kabel od starego wiatraka wyskoczyl z mocowania i byl przetarty wiec napewno sprawdze ten od czujnika
Piotruś pisze: Czekamy zatem na nowe logi i odczcia z podmienioną przepływką ... ;-) .
wiem mialo to byc w tym tygodniu lecz niestety jeszcze mialem pogrzeb po drodze i naruszylo to troche moje finanse(m.in paliwo) a wyplata dopiero w pon. ... lobivan teraz na urlopie takze sie przeciagnie to do jego powrotu ale grzecznie bede czekal

[ Dodano: 2010-07-03, 08:27 ]
kowallubin pisze:To chyba jeszcze będziesz musiał podmienić czujnik temp. cieczy chłodzącej...:)
:-> dzieki za poodpowiedz juz ktos mi to proponowal napewno wymienie po wyplacie koszt niewielki a i spokojny bede dzieki

[ Dodano: 2010-07-03, 16:31 ]
sprawdzilem organoleptycznie (tyle co bylo mozliwe) przewod od czujnika temp zew., wyczyscilem styki, sam czujnik temp zew oraz przy okazji czujnik temp plynu chlodniczego
zauwazylem tez dziwna rzecz co jakas chwile przy przegazowaniu na postoju, przy zejsciu obrotow ~800 rpm slychac tak jakby przekaznik jakis sie przelaczal i obroty spadaja do 766 rpm(coz to moze byc??)

przed czyszczeniem czujnika temp zew
Obrazek

po czyszczeniu
Obrazek

:-|

jakby ktos sie bawil vagiem i moglby zobaczyc u siebie bylo by <ok>

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 09 lip 2010, 18:52

z logow wynika ze czujnik temp zew dziala impulsowo gdyz da sie wydzielic pewne okresy pracy
po drodze jeszcze skonczyly mi sie hamulce z tylu ;] jutro wymiana
wciaz czekam na wielki powrot lobivan'a i podmianke przeplywomierza
po drodze czytam posty ktore sa zwiazane z moca a raczej jej brakiem i takie male spotrzezenie w postcie

a6-c5-25-tdi-jaka-temperatura-oleju-a-j ... 541,45.htm

kolega pisal ze nie wymienil jeszcze pompy abs'u
generalnie wydaje mi sie rowniez ze to nie ma wplywu aczkolwiek u mnie jest problem rowniez z abs'em(nie moge sie polaczyc ze sterownikiem i abs blokuje mi wogole polaczenia z pomputerem) czy moze tak byc ze ten abs cos miesza w elektronice ?? ustawieniach lub czymkolwiek?? jezdze na wylaczonym absie poprzez bezpiecznik(brak)

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 13 lip 2010, 17:00

ok czujnik wymieniony teraz obserwacja ... na wlaczonej klimie faktycznie jest spadek mocy ale po wymianie czujnika jakos tak mniejszy zobaczymy gdyz dzisiaj akurat cisza przed burza i temp spadla wiec nie bylo tak goraco ...
narazie wciaz pozostaje wymiana przeplywki ale to jak wroci lobivan to pewnie mi pomoze to bedziemy wiedziec
pozdro
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 13 lip 2010, 18:07

tylko napisz czy sie cos zmieniło bo mam podobnie rozumiem ze zmieniłeś ten g62 co jest po pod pokrywą górną silnika przy prawej głowicy


mam nadzieje ze uda sie zrobic mi dzisiaj logi

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 13 lip 2010, 18:58

salaj11 pisze:... rozumiem ze zmieniłeś ten g62 co jest po pod pokrywą górną silnika przy prawej głowicy...
jak najbardziej ten ...

logi 3 i 7 dla engine i instruments wydaje mi sie powinny wskazywac te same wartosci u mnie byla roznica ale nie wiem czy powinna byc czy nie wydaje mi sie ze nie gdyz wartosci pochodza z jednego czujnika

sprawdze jutro tez u siebie jak to jest po wymianie czy cos sie zmienilo (moglem dzis ale nie pomyslalem :mrgreen: ) dam znac napewno

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 14 lip 2010, 06:06

oli80, dzieki za oferte natomiast przy obecnej sytuacji finansowej musze pieknie podziekowac ... czasem z firmy jezdzimy do glubczyc takze sie zobaczy ... czekam na lobivan'a ktory sie wyleguje w jakims kurorcie nad jakims oceanem nawet nazwy nei potrafie wymowic(bałtyk) :-P a my tu ciezko pracujemy hie hie

obecnie czekam na przyplyw gotowki i troche wydatkow mam typu
- rozrzad
- pokrywy rozrzadu
- hamulce przod
- po drodze jeszcze abs(jak sugerowal Piotruś)
- przeplywka (ewentualnie po podmiance)
takze mam pare wydatkow a przeglad juz w sierpniu :cry:
natomiast prosze aby ktos sprawdzil ten czujnik temp zew na vagu u siebie bylbym dzwieczny bardzo za umieszczone logi (grupa 20 dla engine)
dzieki wielkie

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 14 lip 2010, 17:49

Witam


Mam taki sam problem ,troche pojezdze i traci moc. Przy włączonej klimatyzacji ,to juz calkowity mul "seiczento" jest szybsze.

Dzisiaj wymienilem ten czujnik temperatury i oczywiscie g**** dało

Powodzenia

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 15 lip 2010, 06:06

ok moje pierwsze spostrzezenia ... co do samego czujnika to mysle ze jest znaczna poprawa ... auto nie wyglada zeby sie grzalo az nad to takze tutaj jestem spokojny ... co do samej mocy auta to tez nieznaczna poprawa - a mianowicie auto zaczyna przyspieszac w bardziej stabilnym zakresie tj 2200 - 2400 rpm i to praktycznie nie zaleznie od klimy( no moze ta klime jednak troche czuc) natomiast jak pisalem u mnie chyba moze raczej napewno aczkolwiek jest problem przeplywki i wciaz czekam na testa i podmianke takze w tej kwestii jeszcze napisze

ponizej montuje logi jakie robilem
rano:
Obrazek
poludnie:
Obrazek

aha zrobilem jeszcze nastawy podstawowe klimy i podczas nastawow wszystkie pozycje z grupy 001 (AHVAC) powinny sie wyzerowac natomiast 10 pozycja sie nie wyzerowala pozostala wartosc 53 czy ktos moze wie dlazego tak jest?? w vagu nei ma bledow klimy

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 16 lip 2010, 07:49

oli80, fajnie super dzieki wielkie odezwe sie napewno

natomiast jak pisalem stoje przed wymiana rozrzadu i tak sie zastanawiam czy by przy okazji nie wymienic chlodnicy oleju, ew. czujnika temperatury oleju ... gdyz caly czas badam i badam i nie wiem juz co mam myslec na temat tego przegrzewania sie ... wczoraj znow mi zamulil na chwile gdy temp powietrza byla 32 st. ... dodatkowo napewno bede zmienial sprzeglo wiskotyczne ...
dzis rano po deszczu temp po 18 st. i auto przyspiesza m.in od 1600 rpm natomiast jak juz sie zagrzal to 2000 - 2200 rpm bez wlaczonej klimy
audi sie nie psuje! audi sie zuzywa!!
IAM - 187,43 g/s ]:->

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 17 lip 2010, 10:39

mad_ar2 pisze:dzis rano po deszczu temp po 18 st. i auto przyspiesza m.in od 1600 rpm natomiast jak juz sie zagrzal to 2000 - 2200 rpm bez wlaczonej klimy
spróbuj może tak jak zrobiłem ja. Jak ci zmuli autko to się zatrzymaj zgaś i zamień wężyki z gruchy na egr i odwrotnie. tak samo z wtyczkami na zaworkach zamień miejscami. Poprawa była od razu. Wymieniłem N75 i teraz jest git. Tylko nie zapomnij zamienić wszystkiego tak jak było. U mnie też tak było jak się zagrzał to nie dało się jechać. A tera jest git. ;-)
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja