Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 AFB 2,5 150KM QUATTRO] Jak się nagrzeje to traci moc.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 17 lip 2010, 11:52

cacek66, ok dzieki sprobuje napewno
jak czyscilem agr to udalo mi sie pomylic wtyczki na zaworach i auto mialo mula okropnego ale to chyba normalne gdy nie zmienilem wezykow
ale sprobuje

poczytalem troche i tak sie zastanawiam czy to nei ma zwiazku czysto teoretycznie
a mianowicie posiadam eds

http://pl.wikipedia.org/wiki/EDS

uszkodzony sterownik abs wiec i pytanie czy przez uszkodzenie sterownika system EDS nie reguluje mocy silnika??

kolejne spostrzezenie na prace i problem
jak wczoraj rano bylo chlodno to pociskalem na wlaczonej klimie od ok 1800 rpm natomiast po pracy jak temp zewnetrzna wynosila 36 st. odrazu byl mul auto nie musialo sie zagrzac

ponawiam prosbe o wklejenie loga pracy czujnika temp zew grupa engine blok 020 :!:

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 17 lip 2010, 14:51

kolego taki duży problem z tą przepływką!
Jak auto straci moc zatrzymaj się zgaś i wogóle odłącz wtyczkę od przepływki! No i próba.
Jeżeli to jej wina to poprawe będziesz miał odrazu...
Bedziesz miał błąd przepływki ale to chyba nie problem skasować.
Ja miałem wymienianą przepływke na Bosha i jak jest ponad 30st. to się auto straszmie muli czasem nie wchodzi ponad 2.5tyś obrobów, ale jak mam odłaczoną od ponad 2 tygodni auto chodzi normalnie jak jest 20 i 35st, zamówiłem już drugą ale wiem napewno że to jej wina!
Ps.Myślałem że auto będzie wiecej paliło a to raczej się nie zmieniło!Tak mówie że można było jej nie wymieniać...:) Ale jest 1 skutek uboczny: na odłączonej przepływce nie działa kontrola trakcji...
Co do tego Bosha to ponoć niektóre są robione na jakieś tak kraje i mogą wariować w wysokich temperaturach...
Kiedyś podłączyłem auto pod kompa temp.otoczenie 32 a według przepływki 46
pozdrawiam.

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 18 lip 2010, 11:04

spinacz2100 pisze:Jak auto straci moc zatrzymaj się zgaś i wogóle odłącz wtyczkę od przepływki! No i próba.
w manualu zadziała ale w automacie nie będzie dało się jechać.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 18 lip 2010, 12:31

2.5 tdi + automat to już prawdziwa porażka:)
może tak być bo wytestowałem to u siebie w manualu i było ok ale co do automatu nie miałem pojęcia.Ale jest az takie połaczenie skrzyni z przepływką?..
Ale jeżeli tak mówisz to tak jest!Kolejny + dla manualnej skrzyni....

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 18 lip 2010, 18:00

spinacz2100 pisze:2.5 tdi + automat to już prawdziwa porażka:)
a to niby czemu? jak stoję w korku to się śmieje ze wszystkich którzy muszą się mordować ze sprzęgłem. do póki nie spróbujesz to nie będziesz wiedział o czym pisze. :-P
oli80 pisze:Da się jechać ale w trybie awaryjnym skrzyni(3 bieg w ciągłym uślizgu)
tylko do ruszenia to trzeba ponad 2tys obrotów żeby ruszyć. ;-)
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 18 lip 2010, 18:55

Też wymieniałem przepływkę tyle że zapłaciłem za nią 7 stuw.
A automat skrzynia jest kapitalną sprawą, pod warunkiem że działa.
Pozdrawiam
Darnok

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 18 lip 2010, 19:24

Swieta racja!Jest fajną sprawą o ile działa:)
A niestety ta się nie udała-wystarczy poczytać na forum.nie wspomne o 2,5 tdi.
Wsumie udała się skrzynia i silnika ale dla mechaników i serwisów bo kase mają za to dobrą.
A co do tego odłańczania przepływki to kumpel jechał dziś za mną i mówił że auto puszcza czarną chmure-jutro już będzie jeżdzić jak powinno:)

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 18 lip 2010, 19:51

cacek66 pisze: spróbuj może tak jak zrobiłem ja. Jak ci zmuli autko to się zatrzymaj zgaś i zamień wężyki z gruchy na egr i odwrotnie. tak samo z wtyczkami na zaworkach zamień miejscami. Poprawa była od razu.
zamienilem zawory i jakies szczegolnej roznicy nie widze takze pewnie to nie to poza tym dzis bylo 18 st takze auto sprawowalo sie bez zarzutu(prawie bo ciagnal od 2000 rpm z klima i bez)

jutro troche pojezdze takze zobacze co i jak w pon powinna przyjsc przeplywka od oli80 takze zrobie logi i zobaczymy jak to bedzie dzialac z inna przeplywka co do samego odlaczenia to jutro jak zagrzeje go to sprawdze czy dalo cos to rade czy nie

pozdrawiam

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 19 lip 2010, 16:42

mad_ar2 pisze:zamienilem zawory i jakies szczegolnej roznicy nie widze takze pewnie to nie to poza tym dzis bylo 18 st takze auto sprawowalo sie bez zarzutu(prawie bo ciagnal od 2000 rpm z klima i bez)
no ale napisałem ci że jak złapiesz muła to tak zrób bo jak działa normalnie to nie ma sensu. ;-) ale rób jak chcesz.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 20 lip 2010, 00:05

Boscha - przepływka. Serwis VW - przepłaciłem teraz już wiem.
spinacz2100 pisze:A niestety ta się nie udała-wystarczy poczytać na forum.nie wspomne o 2,5 tdi.
Wsumie udała się skrzynia i silnika ale dla mechaników i serwisów bo kase mają za to dobrą.
Skrzynia się nie udała? To przecież malinka, lepsze są tylko DSG. Kupisz sobie kiedyś jakiegoś francuzika z automatem to zobaczysz co to znaczy nieudane.
Awaryjna jest jedynie multi. Z silnikiem 2.5TDI to na forum kwiczy ale uważam że jak kto dba tak ma. Dla mnie jazda tym samochodem to już prawie dwa lata czysta przyjemność.
Pozdrawiam
Darnok

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 20 lip 2010, 15:31

może tak być ze to multi jest wadliwa, a mówią że wszystkie...
Miałem kiedyś 1 automat(nie narzekałem) ale manual+200koni to jest to co tygrysy lubią najbrdziej:)
Co do tego dbania to się nie zgodze!!!!
Bo w jakim innym samochodzi zużywają się wałki, hydraulika, nie wspome o reszcie i cenie rozrządu?Jak o to niby według ciebie dbać?Wymieniać olej co 5 tyś?czy odmę co wymiana oleju?Według mnie to silnik specjalnej troski.czemu 2,5 możesz kupić za 15tyś a 1.9 za 20tyś?chyba proste!każdy o tym dobrze wie!kogo byś nie zapytał to wiedzą że od 2.5 tdi trzeba się trzymać z daleka!
Auto jest fajne do jazdy nie ma co gadać ale to przecież klasa wyższa!
W sumie to nie o tym rozmawialiśmy od początku!

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 20 lip 2010, 15:45

po odlaczeniu przeplywki napewno dol wrocil 1 i 2 bieg natomiast 3 i reszta bez zmian
czekam caly czas na wyslana do mnie na testy takze zobaczymy

natomiast bylem w warsztacie i podali mi ceny

Obrazek

co wy na to??

[ Dodano: 2010-07-20, 15:50 ]
wlasnie przyszla przeplywka ;] ide badac

[ Dodano: 2010-07-21, 08:04 ]
no i test dynamiczny dla przeplywki zrobiony jest poprawa ale nieznaczna
temp pow byla < 25st
logi:
Obrazek

oraz wykres:
Obrazek

Awatar użytkownika
lobivan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 22 cze 2009, 19:19
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: lobivan » 21 lip 2010, 16:09

Witam
Wróciłem z wczasów, teraz mozemy sie umówic na podmianke przepływki. Mnie jeszcze nie zawiodła w tym upale. Auto załadowane na max 3 rowery na dachu plus 3 osoby ( miałem wrażnie jak bym jechał bez ciężaru , tak ładnie ciągneła )
Trasa Wrocław - Ustka srednie spalanie na fis 6.8l w nocy :-D . Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 lip 2010, 16:59 przez lobivan, łącznie zmieniany 1 raz.
Z mądrym człowiekiem, to i pogadać ciekawie.

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 21 lip 2010, 16:53

natomiast bylem w warsztacie i podali mi ceny

[url=http://images49.fotosik.pl/317/99de67b3608cbf2bm.jpg]Obrazek[/URL]

co wy na to??

ładnie sobie liczą za robociznę no ale cóż nikt nie robi za darmo

kolego ty masz tyle rzeczy do zrobienia????
to będzie ponad 10 tys.

opłaca ci się to robić????

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 22 lip 2010, 19:45

salaj11, rozrzad mam do roboty, wprawdzie jeszcze jest czas na wymiane ale chcialbym zrobic wiecej i nei miec z tym problemu natomiast z walkow musze zrezygnowac bo mnie niestac natomiast napewno kpl. rozrzadu z pompa i termostatem, koncowki drazkow bo jak wymienialem zawieszenie z przodu to mialem problem ze srubami wiec niech ktos sie pomeczy kto ma sprzet, nad sprzeglem wiskotycznym sie zastanawiam, co do napinacza to wiem ze to koniecznosc wiec tez idzie do wymiany, odma no i moze filtr paliwa ... ;] ceny robocizny sa podane gdybym z osobna wymienial takze czesc kosztow zniknie ...

Piotruś, dzieki serdeczne za prowadzenie i trzymanie pieczy nad tematem no i problemem

lobivan, napewno jakos sie zgadamy i z checia zobacze jak chodzi na twojej przeplywce ale to na priv

oli80, dzieki piekne za wysylke i pomoc, przeplywke wyslalem dzis

co do przeplywki to dzis mi znow zamulil wiec ja odpialem roznica ogromna

chcialem wszystkim przy okazji podziekowac za pomoc w dojsciu do problemu ... jakby co i kiedy bede mogl tez bede sluzyl pomoca pozdrawiam

p.s. wciaz pozostaje sprawa tego czujnika temp zew. ale to sie usmiechne pewnie do lobivan'a

powracajacy temat zamulenia ... aczkolwiek nie w takim stopniu jak to mialo miejsce wczesniej gdyz jezdze w wypietej przeplywce a mianowicie sprawa wentylatora glownego z tego co wiem posiada 2 biegi ... podczas cieplych dni i wysokiej temperatury pracy odczuwalny jest spadek mocy po zalaczeniu wisko(obciazenie) ... teraz pytanie czy po wymianie tego sprzegla powinno byc odczuwalne zamulenie po zalaczeniu wyzszego biegu?? bo nei wiem czy wymieniac przy rozrzadzie czy poczekac

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja