Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 3.0 220KM lekkie drgania budy

Silniki benzynowe
tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 20 cze 2010, 23:31

No w ASO jest, numer części 06C133611, ale cena ponad 200E nie zachęca hehe.

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 20 cze 2010, 23:41

No nic, będę pilnował na allegro. A drgania budy częściowo wyeliminowałem podnosząc wolne obroty VAG-iem. Na razie jest na akceptowalnym poziomie, ale kiedyś wrócę do tych wibracji.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 01 lip 2010, 18:38

tomciar, czyli na tym etapie kompletnie już wykluczyłeś feler układu zapłonu? Bo tak jak kolega wafel1300 wspomniał, zacząłbym od cewek. Skoro silnik Ci nierówno pracuje na wolnych obrotach i powiedzmy masz problem z cewką to będzie to odczuwalne, a jak zwiekszysz obr.to już możesz nie czuć. Swoją drogą VAG powinien takie coś wykazać...

Kwestie dolotów i kolektorów są odczuwalne na wyższych obrotach, nie na jałowym. Nie jestem fachowcem, to tylko moje zdanie.

wafel1300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 27 maja 2009, 20:35
Lokalizacja: pomorskie/yorkshire

Post autor: wafel1300 » 02 lip 2010, 22:11

tomciar.a jak podwyszyles obroty vagiem???
mam 311.
:mrgreen:

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 04 lip 2010, 12:46

M0NEER, silnik pracuje równo, ma lekkie drgania jak każdy silnik. Chodzi o to że np. sprawdzając z innymi samochodami gdzie sam silnik na wolnych trzęsie się bardziej (np. jakiś diesel) to karoseria ani drgnie. W tym tygodniu wezmę się za to to dam znać.

wafel1300, wolne obroty w pewnym zakresie możesz ustawić 01-ENGINE potem adaptacja i na kanale 02 jest pewna wartość (u mnie było 128) zwiększając ja zwiększysz wolne obroty, zmniejszając zmniejszysz (u mnie 128 było dolna wartością).

wafel1300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 27 maja 2009, 20:35
Lokalizacja: pomorskie/yorkshire

Post autor: wafel1300 » 04 lip 2010, 14:40

dzieki za cynk <piwo>

Awatar użytkownika
jahro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 297
Rejestracja: 28 mar 2008, 12:14
Imię: Michał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jahro » 04 lip 2010, 16:30

censored pisze: Sprawdż czy jest taki sam efekt na gazie i na pb , podciagnij mu noga z 50-100 obrotow. Zobacz co potem sie dzieje.
u mnie jest podobna sytuacja tzn. auto delikatnie drży, ale jak podnoszę obroty chociaż o te przysłowiowe 100rpmn to przestaje i równo pracuje.. :roll: ostatnio jaki błąd mi vag pokazał to błąd przepływomierza. tak samo jest na pb jak i na lpg. też na początku myślałem że to poduszki ale byłem ostatnio na kanale i nic neipokojącego nie było widać.
A4 B8 2.0tdi 205km avant quattro '13 s-tronic
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 08 lip 2010, 20:08

Obiecałem że napiszę jak coś się zmieni. Oddałem samochód do ASO w celu namierzenia problemu. Nastąpiła pełna diagnostyka silnika - zegarek. Stwierdzili że to nie może być nic innego jak poduszki - ale ostateczna decyzja należy do mnie. Więc zdecydowałem się z bólem serca na ponowną wymianę poduszek silnika na oryginał. Problem wyeliminowany :lol: A 2 tygodnie temu wymieniłem poduszki, jakieś lepsze z intercars - dałem za nie 160 zł szt. :evil: czyli wyrzucone pieniądze. Teraz czuję że mam auto klasy premium <ok> Aha, jak wymieniałem 2 tygodnie temu poduszki to te oryginalne z samochodu (audi) wyglądały na w pełni sprawne, żadnych pęknięć czy wycieków oleju.

wafel1300
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 27 maja 2009, 20:35
Lokalizacja: pomorskie/yorkshire

Post autor: wafel1300 » 08 lip 2010, 20:56

tomciar probowalem podbic obroty jak mi mowiles ale kurna nic z tego!
nie dalem rady.niewiem co jest 5!
wogole jak przelacze na kanal 2 to pokazuje mi "error"
moze masz nowa wersje vaga???
ja ma 311 full wersje :-/

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 08 lip 2010, 22:56

wafel1300, no ja korzystam z wersji 311-2 full. Wchodzę w 01- engine potem adaptacja i tam kanał 2 i ustawiam wartości. VAG po angielsku. Zrób jakiegoś screena z tym errorem.

cypis44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 12 lut 2010, 19:30
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: cypis44 » 09 lip 2010, 00:15

Tamciar,
nietrudno zgadnąć, że Twoje poprzednie auto miało rzędową 6kę spod znaku niebieskiego śmigiełka (tak jak moje).
Kupiłem Audi nie dla silnika tylko dla układu napędowego.
Bo inżynierowie Audi na korepetycje z silników to powinni jeszcze długo jeździć do Bawarii.
Odezwałem się- bo choć cieszę się, ze Twój problem się skończył- zastanawiam się ile naszych kolegów po cichu ..nie jest zadowolonych z kultury pracy silników VW.. opp...przepraszam Audi.
Mój silnik też coś nie grzeszył kultura pracy do końca- mówiłem sobie- no tak- to juź V-ka a nie rzędówka.
Do czasu jak wyłapałem wywalony do kosza za brak tagów czy czegoś takiego post kolegi o..
-Coil Pack Recall- wymiana cewek

Jestem po wymianie (za darmochę w ASO) i:
- no jeszcze nie jest to błękitna rzędówka ale jest dużo lepiej
- przestałem wreszcie wycierać dwururkę z sadzy ( a mam w moim normę Euro 4- z dodatkową sprężarka tłoczącą powietrze do katalizatorów na zimnym)
Tak więc:
- zwróćcie uwagę na błędy "wypadania zapłonów"
- ciekawe czemu inżynierowie Audi dopiero po 5 latach zauważyli, że montowali jakieś walnięte cewki (recall 12.2009)
- ciekawe dlaczego tak rozśmieszyłem panów w ASO pytaniem czy razem z tymi cewkami wymienia mi katalizatory?
Moje auto ma 66 tys. przebiegu.
Aaaaa.. a propos tej przewagi dzięki technice:
http://www.uberlame.com/a6_tsb/
<piwo>
Pozdrawiam
Jarosław

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 09 lip 2010, 09:46

cypis44, śledząc moje roczne użytkowanie mojej A6 muszę potwierdzić Twoje uwagi co do silnika. Jeździłem wieloma samochodami i pieta achillesową mojego samochodu jest silnik - przed zakupem wiele czytałem i silnik polecany jako bezawaryjny co jest nieprawdą. Swoją opinię opieram na tym, że przez rok użytkowania wymieniłem:

1. cewki szt. 2
2. uszczelki pod głowicą szt. 2
3. miałem ciężkie problemy z panewkami, wałem
4. pompa oleju kwalifikuje się do wymiany - słabe ciśnienie oleju.
5. do wymiany kwalifikuje się mechanizm zmiany długości kolektora dolotowego (stała przypadłość tego motoru).

A jak szukałem wału do mojego silnika to wszyscy handlarze których obdzwaniałem potwierdzali wysoką awaryjność tego motoru - właśnie tego 3.0 V6. Czytam też wiele o problemach z zapchanymi katalizatorami, to jest jakaś masakra. Poprzedni samochód sprzedałem z przebiegiem 360 tys silnik był w stanie idealnym. Tylko że tam było na odwrót - silnika nie tknąłem przez 180 tyś ale wszystko inne tak :mrgreen:
Być może na te problemy miało jakieś zaniedbanie samochodu przez poprzedniego właściciela. Zmieniłem też o 100% pogląd na serwisy LONG LIFE - obecnie uważam że to zabija silnik, ponieważ widziałem swój silnik rozebrany.
Daję sobie jeszcze pół roku na OOOO - jeżeli dalej będzie mnie to miało kosztować takie masakryczne pieniądze do odpuszczam ta markę.

Kocham moją A6 za napęd, za przestrzeń, za komfort. Przez ostatnie 2 tygodnie zrobiłem 3500 km po Europie - wszystko mi pasuje. Mam nadzieję że dojdę z tym autem do porządku i nie będę się musiał go pozbywać <ok>
Aaaaa.. a propos tej przewagi dzięki technice:
http://www.uberlame.com/a6_tsb/
Z racji tego że pracuję w ASO (nie Audi) to muszę Ci powiedzieć że każdy model innych marek ma tak samo długą listę kampanii naprawczych które uzbierają się przez okres produkcji modelu - tego nie da się uniknąć przy dzisiejszym sposobie produkcji samochodów (poddostawcy).
<piwo>

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 09 lip 2010, 10:05

tomciar, po dwa razy czytam Twoje posty ze świadomością, że mnie może spotkać to samo :-p (ale obym nie miał tego pecha)

Mam pytanko: jaki masz teraz przebieg?
tomciar pisze:serwisy LONG LIFE - obecnie uważam że to zabija silnik
chodzi o wymianę oleju co 15 tyś, czy jeszcze coś innego?
tomciar pisze:każdy model innych marek ma tak samo długą listę kampanii naprawczych
Jeśli Toyota może sobie pozwolić na wadę pedału gazu w gamie chyba 4 różnych modeli i jeszcze to zatajać (bezkarnie) przed całym światem, to czego tu oczekiwać innych (mniej jakościowo precyzyjnych) marek... :-/

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 lip 2010, 10:29

M0NEER pisze:
tomciar pisze:serwisy LONG LIFE - obecnie uważam że to zabija silnik
chodzi o wymianę oleju co 15 tyś, czy jeszcze coś innego?
LONG LIFE - co 30 tys

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 09 lip 2010, 10:51

M0NEER pisze:tomciar, po dwa razy czytam Twoje posty ze świadomością, że mnie może spotkać to samo :-p (ale obym nie miał tego pecha)
Ja myślę też że może za bardzo chcę mieć perfekcyjny samochód który ma 8 lat i przebieg 220 tys. przez co zupełnie niepotrzebnie wydaję tyle pieniędzy :lol: No ,ale taki już jestem, dobrze ma ten co kupuje po mnie samochód <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja