[A6 C5] 3.0 220KM lekkie drgania budy
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
tomciar, czyli na tym etapie kompletnie już wykluczyłeś feler układu zapłonu? Bo tak jak kolega wafel1300 wspomniał, zacząłbym od cewek. Skoro silnik Ci nierówno pracuje na wolnych obrotach i powiedzmy masz problem z cewką to będzie to odczuwalne, a jak zwiekszysz obr.to już możesz nie czuć. Swoją drogą VAG powinien takie coś wykazać...
Kwestie dolotów i kolektorów są odczuwalne na wyższych obrotach, nie na jałowym. Nie jestem fachowcem, to tylko moje zdanie.
Kwestie dolotów i kolektorów są odczuwalne na wyższych obrotach, nie na jałowym. Nie jestem fachowcem, to tylko moje zdanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
M0NEER, silnik pracuje równo, ma lekkie drgania jak każdy silnik. Chodzi o to że np. sprawdzając z innymi samochodami gdzie sam silnik na wolnych trzęsie się bardziej (np. jakiś diesel) to karoseria ani drgnie. W tym tygodniu wezmę się za to to dam znać.
wafel1300, wolne obroty w pewnym zakresie możesz ustawić 01-ENGINE potem adaptacja i na kanale 02 jest pewna wartość (u mnie było 128) zwiększając ja zwiększysz wolne obroty, zmniejszając zmniejszysz (u mnie 128 było dolna wartością).
wafel1300, wolne obroty w pewnym zakresie możesz ustawić 01-ENGINE potem adaptacja i na kanale 02 jest pewna wartość (u mnie było 128) zwiększając ja zwiększysz wolne obroty, zmniejszając zmniejszysz (u mnie 128 było dolna wartością).
- jahro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 297
- Rejestracja: 28 mar 2008, 12:14
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
u mnie jest podobna sytuacja tzn. auto delikatnie drży, ale jak podnoszę obroty chociaż o te przysłowiowe 100rpmn to przestaje i równo pracuje.. :roll: ostatnio jaki błąd mi vag pokazał to błąd przepływomierza. tak samo jest na pb jak i na lpg. też na początku myślałem że to poduszki ale byłem ostatnio na kanale i nic neipokojącego nie było widać.censored pisze: Sprawdż czy jest taki sam efekt na gazie i na pb , podciagnij mu noga z 50-100 obrotow. Zobacz co potem sie dzieje.
A4 B8 2.0tdi 205km avant quattro '13 s-tronic
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS
A4 B6 1,9tdi '02 avant 131ps
B4 1.9tdi 1Z '92 sedan 90km
A6 C4 2.8E V6 30v QUATTRO '96 avant 193ps
100 C3 2.2 E + podtlenek LPG '86 136PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Obiecałem że napiszę jak coś się zmieni. Oddałem samochód do ASO w celu namierzenia problemu. Nastąpiła pełna diagnostyka silnika - zegarek. Stwierdzili że to nie może być nic innego jak poduszki - ale ostateczna decyzja należy do mnie. Więc zdecydowałem się z bólem serca na ponowną wymianę poduszek silnika na oryginał. Problem wyeliminowany :lol: A 2 tygodnie temu wymieniłem poduszki, jakieś lepsze z intercars - dałem za nie 160 zł szt. :evil: czyli wyrzucone pieniądze. Teraz czuję że mam auto klasy premium
Aha, jak wymieniałem 2 tygodnie temu poduszki to te oryginalne z samochodu (audi) wyglądały na w pełni sprawne, żadnych pęknięć czy wycieków oleju.

Tamciar,
nietrudno zgadnąć, że Twoje poprzednie auto miało rzędową 6kę spod znaku niebieskiego śmigiełka (tak jak moje).
Kupiłem Audi nie dla silnika tylko dla układu napędowego.
Bo inżynierowie Audi na korepetycje z silników to powinni jeszcze długo jeździć do Bawarii.
Odezwałem się- bo choć cieszę się, ze Twój problem się skończył- zastanawiam się ile naszych kolegów po cichu ..nie jest zadowolonych z kultury pracy silników VW.. opp...przepraszam Audi.
Mój silnik też coś nie grzeszył kultura pracy do końca- mówiłem sobie- no tak- to juź V-ka a nie rzędówka.
Do czasu jak wyłapałem wywalony do kosza za brak tagów czy czegoś takiego post kolegi o..
-Coil Pack Recall- wymiana cewek
Jestem po wymianie (za darmochę w ASO) i:
- no jeszcze nie jest to błękitna rzędówka ale jest dużo lepiej
- przestałem wreszcie wycierać dwururkę z sadzy ( a mam w moim normę Euro 4- z dodatkową sprężarka tłoczącą powietrze do katalizatorów na zimnym)
Tak więc:
- zwróćcie uwagę na błędy "wypadania zapłonów"
- ciekawe czemu inżynierowie Audi dopiero po 5 latach zauważyli, że montowali jakieś walnięte cewki (recall 12.2009)
- ciekawe dlaczego tak rozśmieszyłem panów w ASO pytaniem czy razem z tymi cewkami wymienia mi katalizatory?
Moje auto ma 66 tys. przebiegu.
Aaaaa.. a propos tej przewagi dzięki technice:
http://www.uberlame.com/a6_tsb/

nietrudno zgadnąć, że Twoje poprzednie auto miało rzędową 6kę spod znaku niebieskiego śmigiełka (tak jak moje).
Kupiłem Audi nie dla silnika tylko dla układu napędowego.
Bo inżynierowie Audi na korepetycje z silników to powinni jeszcze długo jeździć do Bawarii.
Odezwałem się- bo choć cieszę się, ze Twój problem się skończył- zastanawiam się ile naszych kolegów po cichu ..nie jest zadowolonych z kultury pracy silników VW.. opp...przepraszam Audi.
Mój silnik też coś nie grzeszył kultura pracy do końca- mówiłem sobie- no tak- to juź V-ka a nie rzędówka.
Do czasu jak wyłapałem wywalony do kosza za brak tagów czy czegoś takiego post kolegi o..
-Coil Pack Recall- wymiana cewek
Jestem po wymianie (za darmochę w ASO) i:
- no jeszcze nie jest to błękitna rzędówka ale jest dużo lepiej
- przestałem wreszcie wycierać dwururkę z sadzy ( a mam w moim normę Euro 4- z dodatkową sprężarka tłoczącą powietrze do katalizatorów na zimnym)
Tak więc:
- zwróćcie uwagę na błędy "wypadania zapłonów"
- ciekawe czemu inżynierowie Audi dopiero po 5 latach zauważyli, że montowali jakieś walnięte cewki (recall 12.2009)
- ciekawe dlaczego tak rozśmieszyłem panów w ASO pytaniem czy razem z tymi cewkami wymienia mi katalizatory?
Moje auto ma 66 tys. przebiegu.
Aaaaa.. a propos tej przewagi dzięki technice:
http://www.uberlame.com/a6_tsb/

Pozdrawiam
Jarosław
Jarosław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
cypis44, śledząc moje roczne użytkowanie mojej A6 muszę potwierdzić Twoje uwagi co do silnika. Jeździłem wieloma samochodami i pieta achillesową mojego samochodu jest silnik - przed zakupem wiele czytałem i silnik polecany jako bezawaryjny co jest nieprawdą. Swoją opinię opieram na tym, że przez rok użytkowania wymieniłem:
1. cewki szt. 2
2. uszczelki pod głowicą szt. 2
3. miałem ciężkie problemy z panewkami, wałem
4. pompa oleju kwalifikuje się do wymiany - słabe ciśnienie oleju.
5. do wymiany kwalifikuje się mechanizm zmiany długości kolektora dolotowego (stała przypadłość tego motoru).
A jak szukałem wału do mojego silnika to wszyscy handlarze których obdzwaniałem potwierdzali wysoką awaryjność tego motoru - właśnie tego 3.0 V6. Czytam też wiele o problemach z zapchanymi katalizatorami, to jest jakaś masakra. Poprzedni samochód sprzedałem z przebiegiem 360 tys silnik był w stanie idealnym. Tylko że tam było na odwrót - silnika nie tknąłem przez 180 tyś ale wszystko inne tak :mrgreen:
Być może na te problemy miało jakieś zaniedbanie samochodu przez poprzedniego właściciela. Zmieniłem też o 100% pogląd na serwisy LONG LIFE - obecnie uważam że to zabija silnik, ponieważ widziałem swój silnik rozebrany.
Daję sobie jeszcze pół roku na OOOO - jeżeli dalej będzie mnie to miało kosztować takie masakryczne pieniądze do odpuszczam ta markę.
Kocham moją A6 za napęd, za przestrzeń, za komfort. Przez ostatnie 2 tygodnie zrobiłem 3500 km po Europie - wszystko mi pasuje. Mam nadzieję że dojdę z tym autem do porządku i nie będę się musiał go pozbywać

1. cewki szt. 2
2. uszczelki pod głowicą szt. 2
3. miałem ciężkie problemy z panewkami, wałem
4. pompa oleju kwalifikuje się do wymiany - słabe ciśnienie oleju.
5. do wymiany kwalifikuje się mechanizm zmiany długości kolektora dolotowego (stała przypadłość tego motoru).
A jak szukałem wału do mojego silnika to wszyscy handlarze których obdzwaniałem potwierdzali wysoką awaryjność tego motoru - właśnie tego 3.0 V6. Czytam też wiele o problemach z zapchanymi katalizatorami, to jest jakaś masakra. Poprzedni samochód sprzedałem z przebiegiem 360 tys silnik był w stanie idealnym. Tylko że tam było na odwrót - silnika nie tknąłem przez 180 tyś ale wszystko inne tak :mrgreen:
Być może na te problemy miało jakieś zaniedbanie samochodu przez poprzedniego właściciela. Zmieniłem też o 100% pogląd na serwisy LONG LIFE - obecnie uważam że to zabija silnik, ponieważ widziałem swój silnik rozebrany.
Daję sobie jeszcze pół roku na OOOO - jeżeli dalej będzie mnie to miało kosztować takie masakryczne pieniądze do odpuszczam ta markę.
Kocham moją A6 za napęd, za przestrzeń, za komfort. Przez ostatnie 2 tygodnie zrobiłem 3500 km po Europie - wszystko mi pasuje. Mam nadzieję że dojdę z tym autem do porządku i nie będę się musiał go pozbywać

Z racji tego że pracuję w ASO (nie Audi) to muszę Ci powiedzieć że każdy model innych marek ma tak samo długą listę kampanii naprawczych które uzbierają się przez okres produkcji modelu - tego nie da się uniknąć przy dzisiejszym sposobie produkcji samochodów (poddostawcy).Aaaaa.. a propos tej przewagi dzięki technice:
http://www.uberlame.com/a6_tsb/

- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
tomciar, po dwa razy czytam Twoje posty ze świadomością, że mnie może spotkać to samo
(ale obym nie miał tego pecha)
Mam pytanko: jaki masz teraz przebieg?


Mam pytanko: jaki masz teraz przebieg?
chodzi o wymianę oleju co 15 tyś, czy jeszcze coś innego?tomciar pisze:serwisy LONG LIFE - obecnie uważam że to zabija silnik
Jeśli Toyota może sobie pozwolić na wadę pedału gazu w gamie chyba 4 różnych modeli i jeszcze to zatajać (bezkarnie) przed całym światem, to czego tu oczekiwać innych (mniej jakościowo precyzyjnych) marek...tomciar pisze:każdy model innych marek ma tak samo długą listę kampanii naprawczych

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Ja myślę też że może za bardzo chcę mieć perfekcyjny samochód który ma 8 lat i przebieg 220 tys. przez co zupełnie niepotrzebnie wydaję tyle pieniędzy :lol: No ,ale taki już jestem, dobrze ma ten co kupuje po mnie samochódM0NEER pisze:tomciar, po dwa razy czytam Twoje posty ze świadomością, że mnie może spotkać to samo(ale obym nie miał tego pecha)
