[all] bicie tarczy
[all] bicie tarczy
Witam, kupiłem auto gdzie prawa tarcza miała bardzo mocne bicie przy hamowaniu.
Oczywiście mechanik polecił mi wymianę tarczy i klocków na nowe. Wymieniłem cały przód (klocki tarcze) i nadal czuć było wibracje, które się szybko pogłębiały. Drugie podejście - regeneracja zacisków, toczenie tarcz, wymiana kompletu z tyłu, płynu ham i przedniej felgi bo była delikatnie krzywa. Tarcze docierane delikatnie i po 500km znów to cholerne bicie. Macie doświadczenia w tym względzie?
Tomek
Oczywiście mechanik polecił mi wymianę tarczy i klocków na nowe. Wymieniłem cały przód (klocki tarcze) i nadal czuć było wibracje, które się szybko pogłębiały. Drugie podejście - regeneracja zacisków, toczenie tarcz, wymiana kompletu z tyłu, płynu ham i przedniej felgi bo była delikatnie krzywa. Tarcze docierane delikatnie i po 500km znów to cholerne bicie. Macie doświadczenia w tym względzie?
Tomek
fakt - kupiłem ATE 
Zawieszenie nowe (febi), opony nowe. Zauważyłem że po zmianie felgi znaczeni się uspokoiło a toczenie musi być zrobione porządnie bo co z tego jak gość przetoczy jak tokarka ma "bicie" sama w sobie
Docierałem tarcze naprawdę delikatnie ale wiadomo, że ten silnik robi swoje więc czasami przychodzi ostrzej przyhamować przy ponad 200km/h :D
Znajomy też wspominał o problemach przy ATE

Zawieszenie nowe (febi), opony nowe. Zauważyłem że po zmianie felgi znaczeni się uspokoiło a toczenie musi być zrobione porządnie bo co z tego jak gość przetoczy jak tokarka ma "bicie" sama w sobie

Docierałem tarcze naprawdę delikatnie ale wiadomo, że ten silnik robi swoje więc czasami przychodzi ostrzej przyhamować przy ponad 200km/h :D
Znajomy też wspominał o problemach przy ATE

tylne nie mają znaczenia. Musiał by być nie wiem jak pofalowane. Za to przednie hamulce szczególnie na tarczach 321mm (4.2, 2.7t) są cholernie czułe na tarcze, felgi i luzy w zawieszeniu.
A propo ATE kupowałem je w dakolu więc jak nie potrafią upilnować jakości to tracą reputację jak brembo. Zresztą tłumaczenie, że to china przy tej kwocie i masie jakoś mnie nie przekonuje.
A propo ATE kupowałem je w dakolu więc jak nie potrafią upilnować jakości to tracą reputację jak brembo. Zresztą tłumaczenie, że to china przy tej kwocie i masie jakoś mnie nie przekonuje.
Material z ktorego zrobiona jest tarcza i klocek pewnie jest z AzjiVeth pisze:Własnie zmieniłem tarcze i klocki na ZImmermanna, pierwsze co zauważyłem, lewa tarcza ściera się nierówno na zewnętrznym klocku, mocniej na zewnątrz, złabiej do środka.
No i co najlepsze... bicie - szarpanie/pulsowanie pod pedałem hamulca ustało na kilkanaście KM i znowu sie pojawiło.
albo z zawieszenie mjest cos nie tak, sprawdz zbieznosc wywazenie kol lozyska koncowki itp.
Albo rzeczywiscie jestes Holowczyc i wciskasz pedal w glebe przy najwiekszych kaluzach i je rozhartowujesz :shock:
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED
Plan 4 the worst hope for the best
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED
Plan 4 the worst hope for the best
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
amrif pisze:tylne nie mają znaczenia. Musiał by być nie wiem jak pofalowane
tak do końca nie jest
miałem problemy z biciem powyżej 120km/h
po splanowaniu tylnych tarcz problem całkowicie z nikł, sprawdzane przyrządem przed obróbką i było zero drgań
mogły to robić też ranty, ale tych nie sprawdzaliśmy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Może to banalne i pewnie każdy o tym wie, ale proponuje przed każdą wymianą tarcz i klocków na inną firmę, sprawdzenie czy koła są dobrze wyważone i proste
Niby śmieszne, ale nie wierzę, że wszystkie firmy robią tarcze do bani.
Ja mam również ciężką nogę i w automacie mały problem z hamowaniem silnikiem
,
ale z tarczami jest wszystko OK.
Natomiast w Peugeotcie żony wystarczyło ponownie wyważyć koła.
Starsze opony, które były już zakładane parę razy 6-8 razy, czyli 3-4 sezony (bądź nowe używki
) mogą się łatwo przesuwać na feldze przy ostrej jeździe i problem będzie wiecznie powracał.
Nie mówię ,że tak jest zawsze... ale jak wszystko jest wymienione a dalej biję to znaczy ,że coś może być z kołami :idea:

Niby śmieszne, ale nie wierzę, że wszystkie firmy robią tarcze do bani.
Ja mam również ciężką nogę i w automacie mały problem z hamowaniem silnikiem

ale z tarczami jest wszystko OK.
Natomiast w Peugeotcie żony wystarczyło ponownie wyważyć koła.
Starsze opony, które były już zakładane parę razy 6-8 razy, czyli 3-4 sezony (bądź nowe używki

Nie mówię ,że tak jest zawsze... ale jak wszystko jest wymienione a dalej biję to znaczy ,że coś może być z kołami :idea:
nie ma takiej mozliwosci zeby kolo sie obrocilo na feldze...inna sprawa ze super mocne hamowanie napewno powoduje miejscowy ubytek gumy...vonito pisze:mogą się łatwo przesuwać na feldze przy ostrej jeździe i problem będzie wiecznie powracał.
zastanow sie gdyby gwaltowne hamowanie powodowalo tak latwy obrot opony na feldze to tym bardziej przy starcie super mocnego auta byloby podobnie.