Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] bicie tarczy

Wszystko co dotyczy ogólnie układu hamulcowego w tym ABS, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
amrif
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2009, 09:44
Lokalizacja: lubuskie

[all] bicie tarczy

Post autor: amrif » 09 maja 2010, 11:44

Witam, kupiłem auto gdzie prawa tarcza miała bardzo mocne bicie przy hamowaniu.
Oczywiście mechanik polecił mi wymianę tarczy i klocków na nowe. Wymieniłem cały przód (klocki tarcze) i nadal czuć było wibracje, które się szybko pogłębiały. Drugie podejście - regeneracja zacisków, toczenie tarcz, wymiana kompletu z tyłu, płynu ham i przedniej felgi bo była delikatnie krzywa. Tarcze docierane delikatnie i po 500km znów to cholerne bicie. Macie doświadczenia w tym względzie?

Tomek

amrif
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2009, 09:44
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: amrif » 09 maja 2010, 13:30

fakt - kupiłem ATE :/
Zawieszenie nowe (febi), opony nowe. Zauważyłem że po zmianie felgi znaczeni się uspokoiło a toczenie musi być zrobione porządnie bo co z tego jak gość przetoczy jak tokarka ma "bicie" sama w sobie :)
Docierałem tarcze naprawdę delikatnie ale wiadomo, że ten silnik robi swoje więc czasami przychodzi ostrzej przyhamować przy ponad 200km/h :D
Znajomy też wspominał o problemach przy ATE :/

Awatar użytkownika
qubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 11 wrz 2009, 17:14
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: qubas » 09 maja 2010, 18:28

zgadzam się jak miałem ATE to po 1-3tys pojawiło się bicie.... i mam ciężką noge :-)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 maja 2010, 18:43

Nie siejcie herezji, widocznie kupiliście "Chińskie ATE"... . Oryginalne ATE idą na pierwszy montaż.

marcebo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 23 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: bukowno

Post autor: marcebo » 12 maja 2010, 09:57

qubas pisze:zgadzam się jak miałem ATE to po 1-3tys pojawiło się bicie.... i mam ciężką noge :-)
A czy bicie kierownicy podczas hamowania mogą powodować tylne tarcze hamulcowe?

amrif
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2009, 09:44
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: amrif » 17 maja 2010, 22:08

tylne nie mają znaczenia. Musiał by być nie wiem jak pofalowane. Za to przednie hamulce szczególnie na tarczach 321mm (4.2, 2.7t) są cholernie czułe na tarcze, felgi i luzy w zawieszeniu.
A propo ATE kupowałem je w dakolu więc jak nie potrafią upilnować jakości to tracą reputację jak brembo. Zresztą tłumaczenie, że to china przy tej kwocie i masie jakoś mnie nie przekonuje.

Awatar użytkownika
MarcinVAG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 16 gru 2008, 22:36
Lokalizacja: Rajcza okolice Żywca

Post autor: MarcinVAG » 28 maja 2010, 08:35

Mam lekka noge ale i tak jedna BREMBO "umarla" po 3msc heh krzywa :lol: <= tak zrobilem i kupilem jedne z tanszych pewnie beda lepsze niz brembo hihi lewa z przodu ( przed kierowca) zeby z prawej ok goraca tarcza kaluza i... ale lewa? zwykle kaluze z prawej strony drogi

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 01 cze 2010, 10:25

tylko zimmerman :mrgreen: nie wiem czy to byly sport ale zaplacilem za nie po rabacie w interparts 300 zl za komplet.wszytko ustalo.takze sluchac pisizakopane :mrgreen: :mrgreen:

puniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2010, 15:36
Lokalizacja: Brzeg/Opolskie

Post autor: puniu » 02 cze 2010, 16:45

amrif a jak tam twoje zawieszenie? przyczyna drgan kierownicy wcale nie musza byc tarcze. Ja mialem podobne objawy, okazalo sie ze to byly luzy na koncowkach drazkow kier.
CCCO konkretna marka, konkretne auto:-)

Awatar użytkownika
Veth
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 19 cze 2010, 12:29
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Veth » 10 sie 2010, 00:14

Własnie zmieniłem tarcze i klocki na ZImmermanna, pierwsze co zauważyłem, lewa tarcza ściera się nierówno na zewnętrznym klocku, mocniej na zewnątrz, złabiej do środka.
No i co najlepsze... bicie - szarpanie/pulsowanie pod pedałem hamulca ustało na kilkanaście KM i znowu sie pojawiło.

Awatar użytkownika
777equity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 125
Rejestracja: 24 gru 2009, 14:53
Lokalizacja: Lodz/Warszawa

Post autor: 777equity » 23 wrz 2010, 01:15

Veth pisze:Własnie zmieniłem tarcze i klocki na ZImmermanna, pierwsze co zauważyłem, lewa tarcza ściera się nierówno na zewnętrznym klocku, mocniej na zewnątrz, złabiej do środka.
No i co najlepsze... bicie - szarpanie/pulsowanie pod pedałem hamulca ustało na kilkanaście KM i znowu sie pojawiło.
Material z ktorego zrobiona jest tarcza i klocek pewnie jest z Azji
albo z zawieszenie mjest cos nie tak, sprawdz zbieznosc wywazenie kol lozyska koncowki itp.
Albo rzeczywiscie jestes Holowczyc i wciskasz pedal w glebe przy najwiekszych kaluzach i je rozhartowujesz :shock:
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED

Plan 4 the worst hope for the best

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 wrz 2010, 10:08

amrif pisze:tylne nie mają znaczenia. Musiał by być nie wiem jak pofalowane

tak do końca nie jest
miałem problemy z biciem powyżej 120km/h
po splanowaniu tylnych tarcz problem całkowicie z nikł, sprawdzane przyrządem przed obróbką i było zero drgań
mogły to robić też ranty, ale tych nie sprawdzaliśmy

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 24 wrz 2010, 01:00

Polecam TRW kupilem 3 miechy temu i jest git ;)
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 24 wrz 2010, 08:54

Może to banalne i pewnie każdy o tym wie, ale proponuje przed każdą wymianą tarcz i klocków na inną firmę, sprawdzenie czy koła są dobrze wyważone i proste ;-)
Niby śmieszne, ale nie wierzę, że wszystkie firmy robią tarcze do bani.
Ja mam również ciężką nogę i w automacie mały problem z hamowaniem silnikiem ;-) ,
ale z tarczami jest wszystko OK.
Natomiast w Peugeotcie żony wystarczyło ponownie wyważyć koła.
Starsze opony, które były już zakładane parę razy 6-8 razy, czyli 3-4 sezony (bądź nowe używki ??) mogą się łatwo przesuwać na feldze przy ostrej jeździe i problem będzie wiecznie powracał.
Nie mówię ,że tak jest zawsze... ale jak wszystko jest wymienione a dalej biję to znaczy ,że coś może być z kołami :idea:

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 24 wrz 2010, 09:45

vonito pisze:mogą się łatwo przesuwać na feldze przy ostrej jeździe i problem będzie wiecznie powracał.
nie ma takiej mozliwosci zeby kolo sie obrocilo na feldze...inna sprawa ze super mocne hamowanie napewno powoduje miejscowy ubytek gumy...
zastanow sie gdyby gwaltowne hamowanie powodowalo tak latwy obrot opony na feldze to tym bardziej przy starcie super mocnego auta byloby podobnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga