[a6 c5 TIP] Jaki tryb wybierac podczas krotkiego postoju
[a6 c5 TIP] Jaki tryb wybierac podczas krotkiego postoju
No wlasnie, sa 4 szkoly postoju na swiatlach czy korku
1. tryb D + hamulec zasadniczy
2. tryb D + hamulec reczny
3. tryb N bez hamulca (tylko na plaskim)
4. tryb P
Ja uzywam glownie 1.
Ktory jest najlepszy ze wzgledu na trwalosc skrzyni?
Czytalem zeby za duzo przy skrzyni nie manipulowac i nie zmieniac trybow
1. tryb D + hamulec zasadniczy
2. tryb D + hamulec reczny
3. tryb N bez hamulca (tylko na plaskim)
4. tryb P
Ja uzywam glownie 1.
Ktory jest najlepszy ze wzgledu na trwalosc skrzyni?
Czytalem zeby za duzo przy skrzyni nie manipulowac i nie zmieniac trybow
Pozdrawiam,
Mariusz
Mariusz
mariush , odpowiadając wprost na Twoje pytanie, przy postoju na światłach należy wykorzystywać opcję 1. Chodzi o to że pomiędzy np. D i N następuje zmiana ciśnień oleju, a precyzyjniej na N olej przemieszcza się w skrzyni z mniejszą skutecznością. Im częściej majstrujesz lewarkiem tym bardziej wpływasz na zużycie elementów skrzyni (oczywiście tryb pracy TIPTONIC jest jak najbardziej dopuszczalny).
Skrzynia jest tak skonstruowana, że D i hamulec zasadniczy jest najlepszym rozwiązaniem na stanie na światłach.
N należy raczej traktować jako bieg serwisowy - na potrzebę również nie wskazanego holowania.
Przestrzegam przed 2. tryb D + hamulec ręczny.
Skrzynia jest tak skonstruowana, że D i hamulec zasadniczy jest najlepszym rozwiązaniem na stanie na światłach.
N należy raczej traktować jako bieg serwisowy - na potrzebę również nie wskazanego holowania.
Przestrzegam przed 2. tryb D + hamulec ręczny.
Pozdrawiam, Quick.
no to zmieniac biegow na recznym nie moznaQuick pisze:Elektronika skrzyni jest zespolona z czujnikiem hamulca - to ten czujnik który po naciśnięciu pedału hamulca pozwala na zmianę przełożenia biegu. Hamulec ręczny nie jest wyposażony w ten czujnik - tak mi tłumaczył znajomy mechanik.
ale czemu nie stac? czyzby na D + hamulec zasadniczy skrzynia wysprzeglala?
wiem, ze niektore automaty tak maja, ze jak sie stoi to przechodza same w tryb N
ale czy tak jest w Tiptroniku to nie wiem
Pozdrawiam,
Mariusz
Mariusz
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Od 10 lat mam do czynienia z ASB, nie jestem ekspertem w tej dziedzinie -szczególnie napraw, bo jeszcze nigdy nie zepsułem żadnej skrzyni
Sądze, że dźwignią do wybierania trybów pracy skrzyni na podstawie elektryki lepiej jest szybko śmignąć z P na D i z D na P, żeby bez sensu nie uruchamiać trybu R i zaraz D.
Ważną zasadą jest, żeby nie przełączać między którymikolwiek z trybów P,R lub D gdy auto nie jest w 100% zatrzymane. np. w manualu na parkingu delikatnie cofniesz, bez zatrzymania 'jedynka' i ruszasz, a w ASB nie wolno tego robić :!:
Wtrakcie postoju porównując N i tryb D, to na D masz wyższe ciśnienie w skrzyni i jest gotowość to ruszenia + ECU zwiększa dawkowanie paliwa w celu podniesienia obrotów silnika o ok. 100rpm, a kierowca hamulcem samochód "trzyma" -wg. mnie to bez sensu bo w efekcie skrzynia i silnik się bardziej nagrzewają (męczą)... i spalasz marginalnie więcej.
ale jest takie rozwiązanie np. w nowszych Mercach, że jak się zatrzymasz w trybie D i do oporu wciśniesz hamulec to auto będzie schamowane (noga odpoczywa) aż do momentu jak dodasz gazu. Wtedy auto samo zwalnia hamulce i zaraz rusza...
zatrzymanie = D + zasadniczy
postój = N + zasadniczy/ręczny (na swiatłach, krótkie czekanie)
parkowanie/długie oczekiwanie = P (jak na górce to najpierw ręczny, następnie P)
gratuluję inwecji :evil:mariush pisze:2. tryb D + hamulec reczny
Znasz powody tej zasady? sam nie potrafię sobie wytłumaczyćcitrin pisze:Ważna zasada : przy automatycznych skrzyniach biegów, którą/która powinna wejść w krew to "wolne przełączanie" pozycji dźwigni
Sądze, że dźwignią do wybierania trybów pracy skrzyni na podstawie elektryki lepiej jest szybko śmignąć z P na D i z D na P, żeby bez sensu nie uruchamiać trybu R i zaraz D.
Ważną zasadą jest, żeby nie przełączać między którymikolwiek z trybów P,R lub D gdy auto nie jest w 100% zatrzymane. np. w manualu na parkingu delikatnie cofniesz, bez zatrzymania 'jedynka' i ruszasz, a w ASB nie wolno tego robić :!:
Jeśli stoisz na światłach i czekasz... to ile tego smarowania skrzyni potrzebujesz skoro skrzynia nie jest obciążona przyspieszaniem?Quick pisze:Chodzi o to że pomiędzy np. D i N następuje zmiana ciśnień oleju, a precyzyjniej na N olej przemieszcza się w skrzyni z mniejszą skutecznością.
Wtrakcie postoju porównując N i tryb D, to na D masz wyższe ciśnienie w skrzyni i jest gotowość to ruszenia + ECU zwiększa dawkowanie paliwa w celu podniesienia obrotów silnika o ok. 100rpm, a kierowca hamulcem samochód "trzyma" -wg. mnie to bez sensu bo w efekcie skrzynia i silnik się bardziej nagrzewają (męczą)... i spalasz marginalnie więcej.
jak zatrzymuję się na ok. 10s to spoko, jak wiem że będę czekał lepiej na N żeby dać nodze i autku "odpocząć"Quick pisze:Skrzynia jest tak skonstruowana, że D i hamulec zasadniczy jest najlepszym rozwiązaniem na stanie na światłach.
nie kumam :roll:Quick pisze:Elektronika skrzyni jest zespolona z czujnikiem hamulca - to ten czujnik który po naciśnięciu pedału hamulca pozwala na zmianę przełożenia biegu. Hamulec ręczny nie jest wyposażony w ten czujnik - tak mi tłumaczył znajomy mechanik.
nie słyszałem o tym...mariush pisze:wiem, ze niektore automaty tak maja, ze jak sie stoi to przechodza same w tryb N
ale czy tak jest w Tiptroniku to nie wiem
ale jest takie rozwiązanie np. w nowszych Mercach, że jak się zatrzymasz w trybie D i do oporu wciśniesz hamulec to auto będzie schamowane (noga odpoczywa) aż do momentu jak dodasz gazu. Wtedy auto samo zwalnia hamulce i zaraz rusza...
Popieram: P = ParkingByczek pisze:A ja zdecydowanie odradzam opcje nr 4.
Ludzie mają różne "style jazdy" -ale z tego co wiem to większość ludzi tak jeździgreg25 pisze:Gaz - hamulec - gaz - hamulec i tak sie powinno jeździć.
czytałem parę instrukcji (nie Audi) mówiące to samo -przy postojach zaleca się P lub N po upewnieniu się że auto nie utrudnia ruchu, na płaskim gdzie nie ma zagrożenia że samo ruszy, itd.greg25 pisze:ciakwe czy jest gdzieś jakaś instrukcja audi mówiąca cos na ten temat, bo je nie spotkałem.
Ja robie tak:mariush pisze:Ktory jest najlepszy ze wzgledu na trwalosc skrzyni?
zatrzymanie = D + zasadniczy
postój = N + zasadniczy/ręczny (na swiatłach, krótkie czekanie)
parkowanie/długie oczekiwanie = P (jak na górce to najpierw ręczny, następnie P)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Wszystko związane jest z ciśnieniem, o którym dużo tu w tych postach się mówi, a jeszcze bardziej z pojęciem "bezwładności układów" w tym przypadku olejowego.M0NEER pisze:citrin napisał/a:
Ważna zasada : przy automatycznych skrzyniach biegów, którą/która powinna wejść w krew to "wolne przełączanie" pozycji dźwigni
Znasz powody tej zasady?
Co tu wiele pisać pięknych słów i teorii...po prostu "wolne przełączanie" dźwigni powoduje nadążanie pomp/układu ciśnienia oleju za zmianami tego ciśnienia. I dalej "wolne" przełączanie powoduje nadążanie układu za zmianami ciśnienia/parametrów. Dajemy czas na reakcję pompy, elektroniki i wszystkiego co jest po drodze na uzyskanie odpowiednich parametrów pracy.
Pojęcie wolno/szybko brane jest w cudzysłów nie bez powodu, ponieważ jest to pojęcie względne.
Pozdrawiam
Na początku to nie powinno się zaraz po uruchomieniu silnika przy zimnym i nie dostarczonym jeszcze w każde miejsce w skrzyni oleju pałować auta na podwyższone obroty. Delikatnie ruszyć i dać się rozgrzać całemu układowi napędowemu.
Pzdr
Oczywiście zgadzam się z Tobą, ale taki drobny sarkazm z mojej strony. Wolno tak robić, bo w końcu żyjemy w wolnym kraju, ale takie postępowanie tworzy twierdzenia typu: "nigdy w życiu nie kupię automatu", "automaty są ch...we". Czyli jeśli chcemy długo się cieszyć automatem nie powinniśmy tego robić.M0NEER pisze:Ważną zasadą jest, żeby nie przełączać między którymikolwiek z trybów P,R lub D gdy auto nie jest w 100% zatrzymane. np. w manualu na parkingu delikatnie cofniesz, bez zatrzymania 'jedynka' i ruszasz, a w ASB nie wolno tego robić :!:
Też tak robię. Proszę czytających aby zwrócili uwagę naM0NEER pisze:Ja robie tak:
zatrzymanie = D + zasadniczy
parkowanie/długie oczekiwanie = P (jak na górce to najpierw ręczny, następnie P)
M0NEER pisze:parkowanie/długie oczekiwanie = P (jak na górce to najpierw ręczny, następnie P)
Jeśli krótkie czekanie, jak napisałeś to ja jednak korzystam z D+ hamulec zasadniczy, a to N przy np. światłach na "wahadełku" czyli czekaniu dłuższym niż jeden średni cykl świateł na skrzyżowaniu.M0NEER pisze:postój = N + zasadniczy/ręczny (na swiatłach, krótkie czekanie)
Pzdr
...jestem wolnym człowiekiem, mogę mówić co myślę i nie myśleć co mówię ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
Panowie temat przerabiany na forum nie pierwszy raz
Dość ciekawa lektura która rozwieje trochę waszych wątpliwości http://automat.pl/articles.php?cat_id=1
oraz Sopa http://sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty_pl
Dość ciekawa lektura która rozwieje trochę waszych wątpliwości http://automat.pl/articles.php?cat_id=1
oraz Sopa http://sserwis.pl/start_pl.php?kategoria=automaty_pl
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Bardzo ciekawe! Dzięki VoytecVoytec pisze:Dość ciekawa lektura która rozwieje trochę waszych wątpliwości http://automat.pl/articles.php?cat_id=1
oraz Sopa http://sserwis.pl/start_p...ria=automaty_pl
Obowiązkowa lektura dla uzytkowników ASB :!:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga