Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 c5 1.8turbo] slabo przyspiesza??

Silniki benzynowe
danieloa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 lis 2009, 17:21
Lokalizacja: Myśłenice

Post autor: danieloa6 » 14 lut 2010, 13:00

przebieg ma 170tys z ks. autkiem jezdze z 3 miesiace i takie juz bylo jak kupilem co z tym zrobic?? dodam jeszcze ze jak mu zredukuje to idzie pieknie a jak zwolnie i mu wcisne na tym samy biegu to kiepsko idzie

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 14 lut 2010, 13:16

Kurcze no nie jestem jakimś super mechanikiem ale od mocy na wolnych obrotach właśnie są zmienne fazy. Hmmm. No ja bym to obstawiał . Przebieg podobny do mojego i właśnie przy około 200 tyś zaczynają się problemy. Ja mam 180 tyś i książkę serwisowa a i tak nie wierze w przebieg :) sam widziałem jak się drukuje pieczątki do książki serwisowej :) Oczywiście może to być coś innego ale ja u siebie przygotowuję się do bezwzględnej wymiany tego co się psuje standardowo bo i tak kiedyś czeka wymiana na 100% a koszt napinaczy to albo 900 zł z allegro albo 1600 w ASO. Ja do swojego kupuje 2 z ASO. Poza tym u mnie przy odpalaniu rano terkocze właśnie łańcuszek pod którąś pokrywą zaworów. I było czasami to rano a teraz co rano tak terkocze
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

danieloa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 lis 2009, 17:21
Lokalizacja: Myśłenice

Post autor: danieloa6 » 14 lut 2010, 13:48

kurde mi tez rano cos terkocze gdy odpale rano silnik to cos tak jakby przy rozrzadzie nieladnie chodzilo ale gdy sie zagrzeje chodzi ladnie. chodz mam ks. to i jak w przebeieg niewieze

mart73301

Re: [A6 c5 1.8turbo] slabo przyspiesza??

Post autor: mart73301 » 14 lut 2010, 14:38

danieloa6 pisze:witam mam takie wrazenie ze moje audi zaczyna ciagnacz dopiero na wesokich obrotach, tzn gdy mam samochod na 3 obroty okolo 2tys i wcisne mu pedal do podlogi to do 3 ciagnie slabo a pozniej dostaje kopa niewiem czy to tak ma byc czy tez nie?? Gdy jezdzil kupel to powiedzial to samo on ma passata 1.9 110km moze temu ze w klekotach wlancza sie wczesniej turbina???
Na pewno tak być nie powinno. Nasze autka mają dostępny max moment obrotowy (210 Nm) w zakresie obrotów coś pomiędzy 1750 a 4750 obr/min. W praktyce odczuwalny moment jest pomiędzy 2000 a 5000 obr/min. W moim przypadku na trójce ciągnie ostro już od 2000 tys. obr/min i się zatrzymuje na ok. 6000 przy prędkości 120 km/h. Myślę, że powinieneś sprawdzić przepływomierz, turbinkę. Podłącz się pod VAG i zobacz co powie. Nadmieniam, że mój ma przebieg 230 tys. i dalej jeździ jak młodziak (subiektywne pomiary przyspieszeń od 9,7 do 9,9 s do 100 km/h - w granicach danych fabrycznych). Jak sprawdzisz daj znać jakie były wyniki. Pzdr.

[ Dodano: 2010-02-14, 14:41 ]
danieloa6 pisze:kurde mi tez rano cos terkocze gdy odpale rano silnik to cos tak jakby przy rozrzadzie nieladnie chodzilo ale gdy sie zagrzeje chodzi ladnie. chodz mam ks. to i jak w przebeieg niewieze
może powinieneś pomyśleć nad sprawdzeniem kondycji zaworów, popychaczy albo po prostu sprawdzić poziom i wymienić olej ;) Pzdr.

danieloa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 lis 2009, 17:21
Lokalizacja: Myśłenice

Post autor: danieloa6 » 14 lut 2010, 15:07

jak mam sprawdzic turbinke?? przepływomierz??? gdy go podlanczam pod kompa to niema tam nic o turbo

mart73301

Post autor: mart73301 » 14 lut 2010, 20:14

danieloa6 pisze:gdy go podlanczam pod kompa to niema tam nic o turbo
Czyli rozumiem, że nie pokazuje żadnych błędów tak ?? Czy nie wiesz jak sprawdzić turbinę za pomocą VAG ??

danieloa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 lis 2009, 17:21
Lokalizacja: Myśłenice

Post autor: danieloa6 » 14 lut 2010, 20:41

jest jeden blad zawor wegla aktywnego n80. Zabardzo niewiem jak sprawdzic turbine, mam vag 4.9

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 15 lut 2010, 19:28

danieloa6 I jak miałeś odpięty ten czujnik n80 czy padł Ci ? Jak coś z Tym zrobisz daj znać
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

danieloa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 lis 2009, 17:21
Lokalizacja: Myśłenice

Post autor: danieloa6 » 15 lut 2010, 22:17

czujnik zalozylem od ojca bo ma a4 tez 1.8t ale to nic niedlo samochod chodzi tak jak wczesniej

Awatar użytkownika
GranuL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 729
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:38
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: GranuL » 21 mar 2010, 19:21

Mi się wydaje, ze to przepływomierz kosztuje trochę ale wymiana jest odczuwalną.

VAG VAG i jeszcze raz VAG w serwisie najlepiej

Awatar użytkownika
pit 76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 18 kwie 2009, 08:50
Lokalizacja: poznan/IRL Cork

Post autor: pit 76 » 21 mar 2010, 20:14

witam
panowie wałkujemy ten temat mulenia sie audi 1,8 T z moich doswiadczen z tym silnikiem po pierwsze sprawdza sie jakie cisnienie daje pompa paliwa, one moze działac ale nie daje odpowiedniego cisnienia!!!!!!!!!! tymbardziej ze masz ten problem przy okolo 3 tys obrotow SPRAWDZ CISNIENIE POMPY PALIWA a pozniej zacznij wymieniac przeplywki i inne czesci

pozdro

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 04 kwie 2010, 02:58

Sprawdż jeszcze szczelnosc układu sasilania powietrzem silnika tzn wszystkie przewody o d turbo do kolektora,warto bo może którys z węży jest nie szczelny lub rozerwany,turbo przy 2 do 3 tys pracuje na optymalnych obrotach ok 17 tys dopiero po przekroczeniu 3 tys obr silnika wkreca się na ok 30 tys wtedy nawet na rozerwanym wężu masz moment obrotowy nie pełny ale masz.Jesli do tego dymi z tłumika to jest to bardzo prawdopodobne bo komputer ecu podaje dawkę paliwa odpowiednia do obrotów silnika ale nie ma tam na tyle tlenu co powinno byc ze wzgledu na brak cisnienia.Wtedy miesznka jest wzbogacona co jest charakterystyczne kiedy dymi z rury.Pozdro
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

Qris

Post autor: Qris » 25 kwie 2010, 23:43

To jest tylko 110kW dajcie już spokój. Stoper w rączkę i dzida do setki potem pisać. Aha nie każdy 1.8t miał zmienne fazy...

Awatar użytkownika
pit 76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 18 kwie 2009, 08:50
Lokalizacja: poznan/IRL Cork

Post autor: pit 76 » 30 kwie 2010, 16:06

sprawdz pompe paliwa ja wałkowałem ten sam problem i pałowałem sie z tym pare tygodni wymieniałem co sie da i na koncu okazało sie ze pompa paliwa daje za słabe cisnienie i teraz wiem ze jak zaczyna cos sie piep.... brak mocy przerywanie itp to pierwsze co to sprawdzam pompe paliwa i jej cisnienie żaden koszt sprawdzic a juz cos mozna wyeliminowac <ok>

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 01 maja 2010, 22:00

pit 76, vagiem da sie sprawdzic pompe paliwa ? Tzn cisnieie,jakie powinno byc itd... Jesli nie to jak do tego podejsc ? Problemów z tym nie mam ale tak na przyszłosc pare wskazówek sie przyda :-)

Dzieki wielkie Pozdro !

[ Dodano: 2010-05-21, 01:01 ]
pit 76, napisz jak tą pompe zbadać,pewne sie przyda.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl