Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEL 140km] Wymiana rozrządu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 25 mar 2010, 20:48

a u mnie jeszcze okazało się że napinacz krzywo stoi
założyłem podkładkę na dolną śrubę i do tej pory jest OK :-D

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 25 mar 2010, 22:43

syper pisze:a u mnie jeszcze okazało się że napinacz krzywo stoi
założyłem podkładkę na dolną śrubę i do tej pory jest OK
zastanawia mnie jak sprawdziles plaszczyzne w jakiej teraz sie rolka porusza - i skaąd wiesz, że teraz już jest dobrze?
Andi 2.5 tdi pisze:kolego w poniedzialek , jak zjade do naszego cudownego kraju , poszukam kartonika w garazu , :roll:
jak nie znajde- podjade i zapytam w firmie gdzie kupowalem,maja wszystko w komputerze
dzięki, może nie będzie za późno :) a może pamiętasz jakie ma wymiary rolka? średnica, szerokość - bądź może ktoś inny ma takie wiadomości?
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

korzen211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 29 gru 2009, 14:40
Lokalizacja: Siemiatycze Podlaskie

[ audi a6 c4 2.5 tdi ael ] pasek rozrządu

Post autor: korzen211 » 26 mar 2010, 10:03

witam dziś pieknego ranka odpaliłem swoją audiczke wszystko bez problemów przejechałem może 1.5 km moze nie i słysze mielenie w silniku co jest gasze auto odrazu maska do góry niby nic to odpalam jeszcze raz podchodze do silnika a tam przy rozrządzie jakby maszynka do miesa co jest gasze zdejmuje obudowe rozrządu i co sie okazuje pasek jest tylko na pół koła rozrządu koledzy co mogło sie stać czy rozrząd sie przestawił czy tłoki zastukały po zaworach powiem jeszcze ze samochod odpala choc juz tego nie bede robił przed zaciąnieciem do warsztatu i rozebranie i pełną diagnozą powiem jeszcze ze na ty rozrzadzie mam zrobione 32 tys km jak moze cie pomóc w diagnozie to prosze od czego to mogło sie stać nogi mi latały jak nigdy wiem coś o tym bo miałem podobnie w b4 tdi ścią sie klin na wale ale to było na rozruchu i tak głowica była do roboty za wszystkie porady i sugestie dziekuje pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, 12:37 przez korzen211, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bartek915
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 210
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław

Post autor: bartek915 » 26 mar 2010, 12:49

Kolego miałem to samo, u mnie wtedy koło pasowe się rozwulkanizowało i pasek przesunął się troszkę od bicia i tarł o obudowę. Tylko przypuszczam że to samo mogło stać się u Ciebie.
80 B2 81' 1.8i 82kW
A6 C4 97' 2.5 TDi 85kW
A6 C5 00' 2.5 TDi 110kW

grzybciu_ndm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: [ audi a6 c4 2.5 tdi ael ] jestem w strachu

Post autor: grzybciu_ndm » 26 mar 2010, 14:44

korzen211 pisze:witam dziś pieknego ranka odpaliłem swoją audiczke wszystko bez problemów przejechałem może 1.5 km moze nie i słysze mielenie w silniku co jest gasze auto odrazu maska do góry niby nic to odpalam jeszcze raz podchodze do silnika a tam przy rozrządzie jakby maszynka do miesa co jest gasze zdejmuje obudowe rozrządu i co sie okazuje pasek jest tylko na pół koła rozrządu koledzy co mogło sie stać czy rozrząd sie przestawił czy tłoki zastukały po zaworach powiem jeszcze ze samochod odpala choc juz tego nie bede robił przed zaciąnieciem do warsztatu i rozebranie i pełną diagnozą powiem jeszcze ze na ty rozrzadzie mam zrobione 32 tys km jak moze cie pomóc w diagnozie to prosze od czego to mogło sie stać nogi mi latały jak nigdy wiem coś o tym bo miałem podobnie w b4 tdi ścią sie klin na wale ale to było na rozruchu i tak głowica była do roboty za wszystkie porady i sugestie dziekuje pozdrawiam
toż to chyba najdłuższe zdanie świata :-)

korzen211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 29 gru 2009, 14:40
Lokalizacja: Siemiatycze Podlaskie

Post autor: korzen211 » 26 mar 2010, 18:34

koło pasowe ma 11 tyś. przebiegu

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 27 mar 2010, 22:27

elmi_k pisze:zastanawia mnie jak sprawdziles plaszczyzne w jakiej teraz sie rolka porusza - i skaąd wiesz, że teraz już jest dobrze?
szczerze to zrobione jest na oko :oops:
stało krzywo i było to zauważalne
jak podkładałem podkładki to kilka razy sprawdzałem czy w miarę prosto stoi
no niestety ale ustawione jest na oko :oops: i jak na razie jest OK

gość_

Post autor: gość_ » 02 kwie 2010, 19:38

u mnie od 2 tyg obserwuje coś takiego, że podczas gaszenia silnika piszczy pasek. Poci się ten amortyzatorek, napinacz. Wymiana jednym słowem?
Jak widzę te ceny to zwala mnie z nóg....

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 07 kwie 2010, 22:31

A co ile km wymienia się pasek od napędu pompy wtryskowej bo słyszałem że duuużo km można zrobic na nim :?:
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 09 kwie 2010, 23:33

Zamówiłem już cały komplet i po niedzieli wymiana <ok> P.S. na obecnym pasku mam przejechane(według poprzedniego właściciela) 85tyś km i pasek jest super :mrgreen: (Bosch)
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

[A6 C4] rozrząd - pęknięty pasek

Post autor: kamil138 » 01 maja 2010, 12:51

Witam kolegów

W 2008 roku w listopadzie kupiłem mój pierwszy wymarzony samochód oczywiście AUDI A6 2.5tdi 115KM 94r. i od razu po kupnie wybrałem się do Stacji Kontroli Pojazdów żeby mi wymienili cały rozrząd. Za wszystko zapłaciłem 1250pln nie licząc chłodnicy wody którą mi uszkodzili przy wymianie (za chłodnicę zapłaciłem 320pln) Ogółem wyniosło mnie to 1570pln no i nerwy trochę sobie zepsułem :-x ale już byłem pewny że rozrząd mi się nie posypie. Mamy teraz rok 2010 i od wymiany rozrządu przejechałem około 20.000km.

Jadę sobie wczoraj do miasta świeci słoneczko, jest cieplutko, szyby opuszczone, muzyczka mi w audiczce łupie <fiufiu> prędkość 50-60km/h

i nagle zatrzęsło mi silnikiem i zgasł :?: kumpel scholował mi auto do domu stoimy i myślimy co to może być zdjołem osłonę z przodu silnika i :shock: pasek rozerwany ręce mi opadły.

Obrazek

I tu parę pytań :

Ile pieniążków szykować w najlepszym i najgorszym przypadku?
Co mogło się uszkodzić?
Czy ten typ silników ma jakieś zabezpieczenia rozrządu?
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 01 maja 2010, 13:37

Ja pitole :shock:
Masakra :shock: i głębokie wyrazy współczucia!
Napisz jakiej firmy pasek ?
Trzeba głowicę podnieść na 100% niestety :-x
Pewnie zawory się pokrzywiły(oby tylko to). Planowanie głowicy plus wymiana uszkodzonych elementów. Ja za samo planowanie z wymianą uszczelnień i prowadnic, docieranie sprawdzanie itp zapłaciłem 300zł, uszczelka 110zł, uszczelka klawiatury 50zł plus takie gumowe podkładki, nie wiem ile kosztują, może mogą zostać stare . U Ciebie zawory pewnie i oby tylko dojdą. A jak korby no to już i roboty więcej i części. Do tego praca mechanika plus nowy rozrząd. Jeszcze gorzej jak Ci np końcówke wtrysku uszkodziło, ale to raczej się rzadko zdarza ;)
W temacie o miom aucie masz cennik części jak coś.

Aż drżę, bo mi wpadła podkłądka w rozrząd przez co pasek przeskoczył ale jeżdżę narazie(15tys). Może chociąż pasek wymienię... :roll:
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 01 maja 2010, 17:06

a jeśli mi porządnie namieszało w silniku to nie opłaca się bardziej kupić silnik? bo jeśli mi zawory pogieło itd. to pewnie w 2000pln się nie zmieszczę
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 01 maja 2010, 17:41

To sobie musisz sam skalkulować
Pamiętaj że kupując silnik kupujesz też kota w worku..
Byłeś w serwisie który Ci założył ten rozrząd? Może wałek pękł czy coś i go zablokowało.. Narazie to wróżenie z fusów, trzeba rozebrać o ocenić straty..
Na allegro wszystko znajdziesz..
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 02 maja 2010, 09:27

no we wtorek jadę do zakładu gdzie mi go wymieniali i trochę się z nimi pokłócę w sumie błędem było wymienianie tam rozrządu, jest to stacja kontroli pojazdów i robili mi to praktykanci dużo ludzi mówi że ten zakład jest g.... warty, że potrafią tam na przykład wstawiać stare części albo wogóle tylko rozebrać i złożyć to samo

a wie może ktoś jak można sprawdzić pasek? żeby udowodnić ile było na nim przejechane?
po wymianie rozrządu miałem wymieniany licznik i przebieg jest trochę inny więc mogą mi wmawiać że już przejechałem za dużo,
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga