Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AEL 140km] Wymiana rozrządu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
andrzej12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2009, 14:11
Lokalizacja: olsztyn

[A6 C4 2.5 TDI]rozrząd

Post autor: andrzej12 » 18 paź 2009, 10:54

Witam wszystkich.Mam problem z rozrządem,otóż przy przeglądzie autka zerknąłem na pasek rozrządu i zauważyłem ,że pasek zchodzi do zewnątrz koła na wałku rozrządu ok 2mm,tak samo widać na rolce napinającej,dalej trafia już ok,na pompę wody i na kółko na wale.Niewiem co może być tego przyczyną,cały kompletny rozrząd wymieniony 40tyś wcześniej.Niestety niewiem jakiego producenta,mechanik mówił,że dobrego i tyle.Myślę że i tak wymienię na nowy,myślę że bez wymiany się nie obędzie.Co o tym sądzicie,może jakaś podpowiedź odnośnie producentów,bo się w tym gubię,każdy zachwala swoje.Zgóry dzięki :roll: Obrazek

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 18 paź 2009, 11:03

nic sie nie dzieje.... moze byc jakis pasek felerny, badz ktores kolo moze byc "wyhuśtane" (obserwuj co jakis czas) przxypatrz sie dokladnie jak leci pasek po kolach...

Paski: Contitech, Gates, Bosch
rolki: Ruville/INA
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 18 paź 2009, 12:06

Panowie jestem tu nowy ,dopiero zamierzam sie do kupna ael'a jednak po zakupie od razu wymienie mu rozrząd, dlatego pytam starych wyjadaczy jakie zestawy firm polecacie lepszy jest bosch czy contitech ?
2 pyt czy rozrząd w r5 tdi rzeczywiście wymienia co 120kkm czy jednak warto skrócić ten okres?
Dod jeżeli ktos wie jak przeklada sie to na lata?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
AGUARES
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:32
Lokalizacja: biegun polnocny

Post autor: AGUARES » 18 paź 2009, 12:09

ja kupilem normalny zestaw za 500 zl i mysle ze wystarczy wymiane robilem zaraz po przywozie samochodu i mial 120 tys juz zrobione na tym co bylo . wymienilem w ostatniej chwili chyba bo pasek to padlina juz byla . wiec mysle ze jednak tak dlugi przebieg to lekko za duzo 100 tys to chyba max

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 18 paź 2009, 12:16

ja zakladalem Conti... ale pozniej popiskiwal i zmienilem na krotszy Bosch. Contitech produkowane sa w Rumunii(przynajmniej na takie trafialem) a Bosch w Niemczech.

rolki tak jak pisalem Ruville/INA i dodatkowo pompa wody
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 18 paź 2009, 12:24

ok wiec wybiore boscha - mam jeszcze pyt czy z wymianą można sobie bezproblemowo poradzic samemu czy raczej zlecic to mechanikowi ? Dodam że moje dośw obejmuje wymiane rozrządów w malchu seicento vectre a

Czy wymieniając rozrząd trzeba rozkręcać przód , podobnie jak to sie ma w c5 ?

Awatar użytkownika
AGUARES
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 27 wrz 2009, 11:32
Lokalizacja: biegun polnocny

Post autor: AGUARES » 18 paź 2009, 12:27

Dodek pisze:
Czy wymieniając rozrząd trzeba rozkręcać przód , podobnie jak to sie ma w c5 ?
trzeba rozbierac

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 18 paź 2009, 12:37

Dodek pisze:poradzic samemu czy raczej zlecic to mechanikowi ?
trzeba miec blokady i ustawianie na znaki... chyba lepiej zlecic komus kto ogarnia te silniki.

zawsze mozesz sprobowac sam... :)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... zrzadu+ael

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... zrzadu+ael

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... zrzadu+ael
Ostatnio zmieniony 18 paź 2009, 12:57 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 18 paź 2009, 12:42

jak slysze coś na temat blokad to nawet nie tykam

Dzieki wszystkim za porady ;-)


elmi_k, przeczytalem te wątki i przeraziłem sie co piszą o kole pasowym - myslalm że to element raczej niezniszczalny a tu takie cyrki mogą wynikać i do tego jego cena 900 zl Chrystusie Japoński :shock:

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 18 paź 2009, 13:01

Dodek pisze:a tu takie cyrki mogą wynikać i do tego jego cena 900 zl
tyle to chyba nie... ale jeden z forumowiczow ostatnio wymienia sledz watek

a6-c4-25-tdi-aat-kolo-pasowe-vt14357.htm

mysle ze napisze ile w ASO.

W ASO Gajos Sopot kosztuje 634.39zl (ale nie jest dostepne od reki)
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 22 paź 2009, 21:46

jednak po wymianie paska znowu zaczęło piszczeć co się okazało wiskoza palnięta i łożysko po wymianie ucichło

robcio207
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 paź 2009, 11:09
Lokalizacja: Dąbrowa G. Śląskie

Post autor: robcio207 » 13 mar 2010, 13:42

Witam. czy przy wymianie rozrządu trzeba podpinać kompa czy wystarczy dokładne złorzenie na znaki??

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 13 mar 2010, 15:59

robcio207 pisze:czy przy wymianie rozrządu trzeba podpinać kompa czy wystarczy dokładne złorzenie na znaki
przy zmianie rozrządu napina sie nowe napinacze itd. może roznice sa w mm ale ten silnik to odczuwa !

dlatego polecam żeby zawsze spawdzić albo ustawić kąt wtrysku od nowa , duża cześc userów miała problemy z paleniem na letnim silniku ( w tym ja też ) szukaliśmy multum tego przyczyn a większość z nas miala po prostu źle ustawiony kąt wtrysku
- wielu tego nie wiedziało mimo iż "co do dopiero mieli wymieniany rozrząd" - jednak ktoś kto wymieniał może nie wiedział , może zapomnial albo mu sie nie chciało tego sprawdzić vag-comem ;-)
Łan tu sri TDI :mrgreen:

BaDBoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 08 paź 2009, 03:07
Lokalizacja: Schlesien

Post autor: BaDBoy » 15 mar 2010, 21:54

witam,

czy mógłby ktoś podesłać ten schemat jeśli ktoś jest w jego posiadaniu ?

pozdrawiam

mdzwil pisze:witam jakoś nie mogę otworzyć Pana załącznika? Pozdr

[ Dodano: 2009-01-17, 23:54 ]
wydrukowałem :) dziękuję

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 25 mar 2010, 18:27

Andi 2.5 tdi pisze:zalozylem rolke RUVILLE 100
Andi jaki miala dokladniej numer ta rolka? albo do jakiego auta idzie?
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja