Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEL 140km] Wymiana rozrządu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Baksik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 16 gru 2008, 21:59
Lokalizacja: Kórnik / Poznań

Post autor: Baksik » 08 sty 2009, 15:19

Jeśli chodzi ci o te wycięcie na wałku do klina to ja też je mam a klina nie ma, to tak chyba jest
"Prędkość nie zabija, tylko szybkie jej wytracanie"

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 08 sty 2009, 16:16

Prośba do moderatora :) temat można zamknąć. Pozdrawiam,

mdzwil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 sty 2009, 22:40
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: mdzwil » 17 sty 2009, 23:50

witam jakoś nie mogę otworzyć Pana załącznika? Pozdr

[ Dodano: 2009-01-17, 23:54 ]
wydrukowałem :) dziękuję
Mariusz

walo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:18
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

[100 C4 2.5 tdi AAT] rozrząd

Post autor: walo » 08 kwie 2009, 00:17

Koledzy możecie mi podać jak wymienić rozrząd w AAT z 1994r(tzn znaki na wale i pompie) blokadę do wałka mam.
2. Jak się reguluje kąt statyczny i ile on powinien wynosić dla tego silnika?
3. Jaki jest Login dla tego silnika?
4. I przy okazji czy w tym modelu widoczna jest tylko grupa 000 a nie ma korekcji wtrysków, turbiny, przepływomierza itp.?
Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

józek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:47
Lokalizacja: mazury

Post autor: józek » 08 kwie 2009, 08:25

Witam.
Do tego silnika znalazłem taki schemat niestety opisu niedam bo niemam, jak coś znajdę to dożucę mam nadzieję że pomoglem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

walo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:18
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: walo » 08 kwie 2009, 22:14

Koledzy czy nie ma jakiegoś foto story z wymiany pasków i regulacji kąta w silniku AAT?? Jaki kąt powinien być ustawiony? i czy reguluje się go po odkręceniu trzech śrub mocujących pompe od strony pompy (nie od koła paska tylko tak jak w silniku AFN czy 1Z).

U mojego brata przy podłączeniu vag-coma jak silnik jest nie uruchomiony to w pierwszych trzech blokach grupy 000 są same zera a dopiero jak uruchomię silnik pokazują się cyfry i między innymi kąt 130 (bardzo źle) i pojawią się oczywiście błąd 550 ale to może być spowodowane źle ustawionym rozrządem

Czaja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 maja 2009, 21:27
Lokalizacja: Londyn / Szczecinek

[ a6 c4 2.5tdi 115km auto ] pękł pasek rozrządu :-(

Post autor: Czaja » 23 maja 2009, 23:53

Moją pechową przygodę z a6 opisałem po krutce w dziale powitania.

Jak w temacie poleciał mi pasek rozrządu i tu się zaczynają schody bo nie wiem jak poważnie to wygląda. W przyszłym tygodniu mam zamiar zdjąć głowice i zobaczyć jak źle to wygląda. Mam tylko nadzieję że nie będzie tak źle jak się tego spodziewam i tu pytanie czy predkość z jaką jechałem ma wpływ na rozmiar 'obrażeń', jechałem około 40-50 kmh. Znajomek który mnie zcholował mówi że będzie źle, prawdopodobnie wymiana silnika i tylko czy będzie się opłacało ? Trochę jestem załamany ale chyba jednak podejmę się naprawy. Auto w tym stanie mogę sprzedać za ok 500-600 funtów, co jednak mnie przekonuje do naprawy to to że auto jest w naprawde jak na ten rocznik w bardzo dobrym stanie.
Poprzednim i jedynym właścicielem był starszy pan i to widać, bo auto w srodku jest naprawdę zadbane, czyste, nieposzarpane, nie wyświechtane, zawieszenie i nadwozie również może poza paroma ryskami tu i uwdzie ale to naprawde kosmetyka.
Autko było zawsze serwisowane na czas 13 razy przez audi dopiero ostatnie 4 serwisy były gdzie indziej i wedle książki ten że serwis wymienił rozrzdą po 96t mil, obecnie najechane 121t. Po wstępnych oględzinach paska nie wydaje mi sie żeby tak było, pasek wyglada na naprawde stary i zużyty. W piątek miałem wymienić, w czwartek poleciał :-(.
Szkoda mi sprzedawać za te pieniądze bo do następnego auta będe musiał dołorzyć kolejne 1000f + serwis.

Szkoda mi go jak cholera bo do felernego dnia sprawowało sie jak marzenie, żadnych niepokojących dzwięków, zgrzytów, stukotania, nie kopciło i jak na miasto naprawdę kultularne spalanie 8-9L ( lekka nóżka ).

Proszę o opinie, co robić, jakie będą ewentualnie koszta naprawy, koszta części itp. Z tego co znalazłem na forum wiem że będą do robienia zawory, może tłoki + inne części.

Pozdrawiam Czaja

p.s. Mam cholerny sentyment do audi, ojciec miał 100`te , wujek A6 c4 2.5tdi kombi piękne auta. Dlatego chyba dam sobie jeszcze jedną szansę, jak to mówią do trzech razy sztuka.

Awatar użytkownika
martinez1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 486
Rejestracja: 20 mar 2009, 15:25
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nowogard
Kontakt:

Post autor: martinez1980 » 24 maja 2009, 09:22

o shiiiit koleżko, wspólczuję. Ja może nie tyle co miałem sytuacje taką jak Ty ale miałem przygodę z mechanikami i opisałem to w dziale o mechanikach, więc zapraszam do lektóry, powiem tak, szukaj jakiegoś silnika. Moje auto spierdzielili-silnik i więcej stało w warsztatach niż nim jeździłem, znalazłem kumatego gościa, znalazłem silnik zrobiliśmy podmiankę i lata jak ta lala.

Zamieniłem kręcony silnik, praktycznie zdewastowany, na silnik od auta ktorym jeździła starsza osoba od czsu do czasu, nie kręcony (fakt ja trafiłem) ale koszta naprawy totalnie się nie pokrywały z kosztami silnika używki. Uwież mi jak przeczytasz post z mechanikami to będziesz wiedział o czym piszę, więc by zaoszczędzić sobie czasu i nerwów związanych z naprawą, po prostu wymień silnik i po kłopocie, bynajmniej tak było w moim przypadku.

Powodzenia i NIECH MOC BęDZIE Z TOBÂĄ!!!

Czaja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 maja 2009, 21:27
Lokalizacja: Londyn / Szczecinek

Post autor: Czaja » 24 maja 2009, 11:28

Czyli leciuchno mogę liczyć 5000zł ++, no to trzeba zacząć szukać motoru.
Szczeście w nie szczęściu, to że wujas wiezie jakieś autko do francji i będzie wracał na pusto.
Prom, paliwko i tak będzie taniej zrobić to w PL. Rozmawiałem z kolegą mechanikiem i już na moją audiole czeka miejsce na stole operacyjnym, teraz tylko znaleźć trzeba dawce.

Mam tylko nadzieje że z końcem wakacji wtedy planuje leciec do domu,do uk będe wracał moją reinkarnowaną audi. Ehhh kurde jak nie urok to sraczka :-P

Awatar użytkownika
Vitold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 14 maja 2009, 16:07
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Vitold » 24 maja 2009, 11:42

Przerabiałem to jakiś czas temu.
Tłoki na 100% spotkały się z zaworami,zawory są obsadzone równo w głowicy na 99% się pokrzywiły i samoregulatory za pewne też.
Koszty są kosmiczne naprawy silnika po zerwaniu paska lepiej nawet o tym nie myśleć.
Wedle mnie szukaj drugiego motoru będzie prościej i szybciej.

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 24 maja 2009, 12:39

Witaj w klubie zerwanych pasków u mnie to samo tyle że z mojej winy :evil: nie wiem ale za w UK to za 3 tyś pln kupisz całą audiczke i zostanie ci auto gratis nawet niech będzie uszkodzone :-D

Czaja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 maja 2009, 21:27
Lokalizacja: Londyn / Szczecinek

Post autor: Czaja » 24 maja 2009, 14:28

Problem w tym żeby znaleść w tu coś nie dojechanego, 90% ma przebiegi jak promy kosmiczne a te z normalnym są drogie jak nie szczęście. No ale kto szuka ten znajdzie, zresztą jak na moim przykładzie ja wyrwałem moją za nie całe 1300f...

kiernozA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 01 cze 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kiernozA6 » 09 cze 2009, 23:35

Mi kolego też pękł pasek jak miałem C4 2.5 tdi w automacie, kod silnika AAT, pasek pękł mi w czasie jazdy, ale że był to automat to się wszystko rozsprzęgliło i silnik po prostu zgasł (w przypadku manuala silnik za pośrednictwem skrzyni nadal się kręci, a głowica stoi - chyba że się zorientujesz i wciśniesz sprzęgło) więc w manualu napewno głowica i tłoki się bardziej popieprzą. W moim przypadku (jechałem ok 50km/h) w głowicy pokrzywione były tylko 4 zawory, wymieniane w głowicy było jeszcze wiele innych pierdołek, ale cały remont z nową uszczelką, pompą itd wyszedł mnie niewiele ponad 1000zł, z tym że robocizne robiłem sam. Z tego co widze też masz automata więc miejmy nadzieje że też nie będzie tak źle.

Awatar użytkownika
GrzesiekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 29 kwie 2008, 21:21
Lokalizacja: szczecin

Post autor: GrzesiekA6 » 10 cze 2009, 00:28

Są jakieś tego wcześniejsze objawy?

Mietek286
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 10 sty 2009, 22:24
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Mietek286 » 10 cze 2009, 19:58

ja wymieniałem ostatnio kpl rozrząd,pompa wody,termostat.paski itd to zapłaciłem 960 zł z robocizną

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl