[AML 2.4 165 KM] Problemy z sondami lambda
[AML 2.4 165 KM] Problemy z sondami lambda
Mój problem wygląda następująco, auto odpala normalnie po ssaniu trzyma 760 obr/min
i wszystko na pierwszy rzut oka wygląda ok. Jak wyjadę na drogę silnik dostaje muła, ma problem z wejściem na wyższe obroty a jak próbuje się zbierać to strzela w wydech. Sprawdziłem świece i na bank 1 były okopcone na czarno a na bank 2 kawa z mlekiem. Po podpięciu kompa pokazały się takie błędy 17526,17522,16518,16684,16685,16687,16686.
Dodam, że sonda 1 blok 1 została wymieniona na nową a błąd dalej powraca a wszystkie 4 sondy mają prawidłową rezystancję. Po odpięciu dwóch sond z banku 1 auto wkręcało się na obroty znacznie lepiej i nie strzelało w tłumik lecz nie miało siły wyjechać pod górkę a świece na banku 1 znów były czarne. Z robiłem też logi tych sond więc jak ktoś by chciał je obejrzeć to podeślę. Co mam robić w tej sytuacji ?
i wszystko na pierwszy rzut oka wygląda ok. Jak wyjadę na drogę silnik dostaje muła, ma problem z wejściem na wyższe obroty a jak próbuje się zbierać to strzela w wydech. Sprawdziłem świece i na bank 1 były okopcone na czarno a na bank 2 kawa z mlekiem. Po podpięciu kompa pokazały się takie błędy 17526,17522,16518,16684,16685,16687,16686.
Dodam, że sonda 1 blok 1 została wymieniona na nową a błąd dalej powraca a wszystkie 4 sondy mają prawidłową rezystancję. Po odpięciu dwóch sond z banku 1 auto wkręcało się na obroty znacznie lepiej i nie strzelało w tłumik lecz nie miało siły wyjechać pod górkę a świece na banku 1 znów były czarne. Z robiłem też logi tych sond więc jak ktoś by chciał je obejrzeć to podeślę. Co mam robić w tej sytuacji ?
Ostatnio zmieniony 21 lip 2019, 17:07 przez Audi165, łącznie zmieniany 1 raz.
17526 P1118 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - otwarty obwód grzałki
17522 P1114 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
16518 P0134 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1 - brak sygnału
16684 P0300 Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów
16685 P0301 Cylinder 1 - wypadanie zapłonów
16687 P0303 Cylinder 3 - wypadanie zapłonów
16686 P0302 Cylinder 2 - wypadanie zapłonów
17522 P1114 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
16518 P0134 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1 - brak sygnału
16684 P0300 Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów
16685 P0301 Cylinder 1 - wypadanie zapłonów
16687 P0303 Cylinder 3 - wypadanie zapłonów
16686 P0302 Cylinder 2 - wypadanie zapłonów
Gazu nie ma a co do kabli to sprawdzę jutro czy na połączeniu między kostką tej 1 sondy a wejściem do sterownika nie ma uszkodzonego obwodu, być może jest uszkodzony i nie dostaje od niej sygnału. A co do tej drugiej sondy jak mierzę rezystancję na zimnym silniku to jest prawidłowa a jak się nagrzeje to pokazuje mi nieskończoność.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7156
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
ten błąd jest źle przetłumaczony
Tak naprawdę sonda może być ok tylko skład mieszanki powoduje brak zmian napięcia na sondzie
wg mojej wiedzy drugie sondy są w programie ecu w jakiś tam sposób powiązane z pracą pierwszych sond także mogą one powodować pojawianie się innych błędów
Kod: Zaznacz cały
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-00 - -
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) faulty
Possible Causes
Wiring/Connectors from/to Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 1 faulty
Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 1 faulty
Improper fuel PSI/Volume or lean due to false air leak in intake or exhaust.
Check MAF and Part # installed for FOD?
Possible Solutions
Check Wiring/Connectors from/to Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 1
Check Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 1
Correct Fuel PSI/Volume or sort leaks for intake and or exhaust.
wg mojej wiedzy drugie sondy są w programie ecu w jakiś tam sposób powiązane z pracą pierwszych sond także mogą one powodować pojawianie się innych błędów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
A jeździłeś dłużej na Pb, robiłeś może logi dynamiczne?
Wymienisz sondę a tu się okaże że to coś innego jest powodem. Zwłaszcza że masz czarne świece, podejrzewałbym że LPG leje. Oczywiście może to sonda kłamie w regulacji i też bedą czarne.
Jedyny wmiare pewny że sonda jest do wymiany to błąd grzałki, przy czym nie wpływa on tak bardzo na pracę silnika. Sonda i tak się zagrzeje, tylko wolniej i ekologia nei jest spełniona. Problem może być na zimnym.
ECU ma zaprogramowaną pewną pracę dla S1 i S2. I jak mu się ta praca nie podoba to będzie rzucał błąd. A jaki to już różnie bywa. Przykładowo. leją wtryski LPG, mieszanka która się spala jest bardzo bogata. Komp ścina dawkę ale LPGdalej leje i mieszanka jest dalej bogata. Bogata na tyle że na sondzie wisi napięcie np. 0.85V. Ecu może to uznać za brak aktywności sondy. A sonda będzie sprawna. Może wyrzucić że mieszanka zła.
Druga sonda jest sondą diagnostyczną, więc skutki jej nie sprawności mogą być rózne w zależności od programu w ECU. Może obcinać moc ale nie musi.
Wymienisz sondę a tu się okaże że to coś innego jest powodem. Zwłaszcza że masz czarne świece, podejrzewałbym że LPG leje. Oczywiście może to sonda kłamie w regulacji i też bedą czarne.
Jedyny wmiare pewny że sonda jest do wymiany to błąd grzałki, przy czym nie wpływa on tak bardzo na pracę silnika. Sonda i tak się zagrzeje, tylko wolniej i ekologia nei jest spełniona. Problem może być na zimnym.
ECU ma zaprogramowaną pewną pracę dla S1 i S2. I jak mu się ta praca nie podoba to będzie rzucał błąd. A jaki to już różnie bywa. Przykładowo. leją wtryski LPG, mieszanka która się spala jest bardzo bogata. Komp ścina dawkę ale LPGdalej leje i mieszanka jest dalej bogata. Bogata na tyle że na sondzie wisi napięcie np. 0.85V. Ecu może to uznać za brak aktywności sondy. A sonda będzie sprawna. Może wyrzucić że mieszanka zła.
Druga sonda jest sondą diagnostyczną, więc skutki jej nie sprawności mogą być rózne w zależności od programu w ECU. Może obcinać moc ale nie musi.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga