Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Wada fabryczna w silnikach 2,5 TDI (150KM) ?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
GnOm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 07 kwie 2010, 07:41
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5] Wada fabryczna w silnikach 2,5 TDI (150KM) ?

Post autor: GnOm » 07 kwie 2010, 08:07

Witam serdecznie.
Mój znajomy ma właśnie na sprzedaż Audi A6 TDI z 1999 roku o mocy 150KM.
Pojeździłem takim samym autkiem tylko w benzynie i muszę przyznać, że jeździ się naprawdę bardzo miło i przyjemnie. Zacząłem się zastanawiać, czy nie kupić tego autka, chce 18 000 PLN co wydaje mi się ceną w miarę dobrą, tym bardziej, że autko będzie po wymianie:
- Blok silnika
- Turbina będzie założona od wersji 180 KM
- Rozrząd
- Wymieniony olej oraz filtr
- Wymieniona przednia szyba bo dostała kamieniem
- Autko będzie wyprane i wypucowane

Oglądałem to autko przed remontem i nie wygląda źle, a po remoncie będzie wszystko lux, tym bardziej, że człowieczek od którego chcę je kupić to bliski znajomy i cena jest taka dla mnie.
Na nieszczęście dowiedziałem się wczoraj od znajomych, że w tym silniku występuje wada fabryczna, nie dowiedziałem się natomiast jaka i w którym silniku (w sensie rocznika)
Jeden ze znajomych przebąkiwał coś o szybkim zużywaniu się popychaczy, ale nie był w stanie mi powiedzieć dokładnie. Pytanie do was jako fachowców, czy w tym silniku jakakolwiek wada fabryczna występowała i jeżeli tak to w których rocznikach, bardzo proszę o odpowiedz bo od tego zależny, czy to autko kupię :(

Możliwe, że ten temat już był poruszany na forum, ale jestem tu pierwszy raz i nie mogłem znaleźć, być może wpisywałem błędne hasła :( Jeżeli mogę liczyć na wyrozumiałość to będę wdzięczny, myślę, że wy szybciej znajdziecie odpowiedni temat lub udzielicie mi informacji.
Pozdrawiam serdecznie.

grzybciu_ndm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 wrz 2009, 19:07
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: grzybciu_ndm » 07 kwie 2010, 09:30

kolego silniki 2.5 TDI to temat rzeka :-)
ale najpierw poczytaj to:
a6-c5-silniki-25tdi-v6-wszystkie-typy-k ... t13669.htm

GnOm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 07 kwie 2010, 07:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: GnOm » 07 kwie 2010, 09:43

Hej, właśnie jestem w trakcie zgłębiania tego tematu jak również tego
a6-c5-25-tdi-waki-rozrzdu-vt496.htm?pos ... a&start=30

Powiem szczerze, że troszkę mnie to przeraża i zaczynam się poważnie zastanawiać, czy warto kupić autko z tym silnikiem, nawet po wymianach które w pierwszym poście opisałem :(

Z tego co widzę to jeżeli autko będzie dla mnie, warto żeby wymienił przy okazji odmę, sprawdził wałki, krzywki i może się okazać, że to autko nie będzie za 18 000 PLN tylko za 24 000 PLN jeżeli wymieni to wszystko o czym przeczytałem w innych tematach :(

Sam już nie wiem, co lepsze, ma na sprzedaż jeszcze A4 1,9 TDI, ale jakoś mi to autko nie podchodzi, powiem szczerze, że bardziej podoba mi się to A6 tylko pytanie, czy nie wezmę sobie mola na głowę w którego zacznę pakować kasę :( Owszem o autko należy dbać i pewne koszta są nieodzowne, ale chcę się też nim cieszyć, a nie pracować tylko na warsztaty :(

Chętnie poczytam wszystkie możliwe uwagi na temat tego silnika...
Pozdro...

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 07 kwie 2010, 12:12

Czytaj czytaj bo jest tego naprawdę dużo <ok>

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 07 kwie 2010, 12:16

Wspomniales ze w silniku byl wymieniany blok (sam blok czy blok + glowice ?) dopytaj sie, poniewaz to moze byc znaczace. Jaki kod silnika 'dawcy', czy wymiana objela rowniez glowice, oraz dlaczego wlasciwie byl wymieniany.

Jezeli na taki sam (AFB lub AKN) to ... podaruj sobie. W przytoczonym przez kolege temacie, napisanym przez "Piotrusia" nie ma nawet cienia przesady ....

chyba ze wystapi jeden z ponizszych warunkow wystarczajacych:
- silnik ma wymieniony blok + glowice od modelu wolnego od wad.
- znajomy daje 5 lat gwarancji na silnik (czytaj - ponosi koszty napraw) - umowa oczywiscie u notariusza...
- Twoje roczne przebiegi < 5 tys km (wiec na kilka lat, nawet zjechany wystarczy)
- 'zakochales' sie w dieslu v6 i dysponujesz funduszami aby te milosc utrzymac....

w innym przypadku - od serca: poszukaj z innym silnikiem....

Chwila wyjasnienia : jesten swiadomym uzytkownikiem 2.5 - moze dlatego 'bardziej' boli....

gnacikas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2009, 17:46
Lokalizacja: szczecin

Post autor: gnacikas » 07 kwie 2010, 12:40

Witam mam taki problem i przed pójściem na warsztat chętnie bym się dowiedział co nieco na temat
Moja audi zaczęła tak od tygodnia dymić na biało czasami dymi czasami nie ??? czego morze być to przyczyna żadne kontrolki mi się nie świecą wiem ze olej mam do wymiany już niedługo jaka morze być przyczyna dymienia na biało jest to audi a6 c5 2000rok 2,5 v6 tdi 150 koników ??? rozrząd wymieniony jak i wszystkie filtry z 4 miesiące temu a ze dużo jeżdżę to już mam olej do wymienienia jeśli chodzi o turbo to niczym się nie rożni jak jej daje moim zdaniem na mocy nic nie straciła proszę o pomoc jestem z Nowogardu morze znacie pewny warsztat czekam na podpowiedzi pozdrawiam Adrian po pracy wrócę tu do was i przeczytam podpowiedzi ;(
ps

GnOm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 07 kwie 2010, 07:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: GnOm » 07 kwie 2010, 12:44

Hmmm głowica była wymieniona bo silnik został zatarty po tym jak turbina stanęła :( Co do okoliczności nie wiem, bo to autko padło w trakcie sprowadzania, ale ten gość sprowadza cały czas te auta więc zna się na nich troszkę :) i nie słyszałem żeby komuś sprzedał lipę, tym bardziej po rodzinie :-D

Nie pałam zbytnią miłością do TDI tylko wydawało mi się, że trafiła się okazja co do ceny tego autka i zacząłem się zastanawiać na poważnie, czy go nie kupić :)

Co do autka dawcy nie wiem jak to wygląda, wiem, że turbo będzie od wersji 180 KM, ale czy w niej też był taki problem ??? Możliwe, że i reszta gratów będzie od tej wersji, ale to dopiszę jak się dowiem :(

Obecnie się troszkę podłamałem bo powiem szczerze, że miałem chęć kupić to auto, ale po tym co czytam i tym co piszecie chyba sobie daruję i zacznę się zastanawiać nad tą A4 1,9 TDI, którą również ma wyszykowaną i gotową do sprzedania :) Chociaż osobiście jakoś mi to autko nie podchodzi :(

P.S Mogę prosić o podpowiedź z jakiego autka powinny być części, żeby warto było ten samochodzik kupić (chodzi mi o model, rocznik, ewentualnie jaki symbol silnika) ?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za informacje :)

GnOm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 07 kwie 2010, 07:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: GnOm » 08 kwie 2010, 07:32

Hmmm wiesz tylko jak mam do niego dopłacić kilka tyś to wolę poprosić, żeby ściągnął dla mnie autko już z takim oznaczeniem silnika, chyba będzie sensowniej...
Co do niepewnej historii to ja może troszkę mętnie tłumaczę, ale nie dopytywałem się za mocno bo nie byłem na początku zainteresowany, tyle co mi w uszy wpadło. Później jak się przejechałem taką 2.4 w benzynie, stwierdziłem, że to naprawdę fajne autko i zacząłem się nad nim zastanawiać na poważnie, ale nie miałem czasu porozmawiać dokładnie co i jak było. Mam nadzieję spotkać się z nim w niedługim czasie to porozmawiać, czemu wymieniał, jaki jest tego powód i na co zamienił :)
Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi i oczywiście chętnie poczytam dalsze :)

P.S Jeszcze mam kilka pytań, czy w silniku o oznaczeniu BAU nie pękały wałki, czy coś pokręciłem z nadmiaru informacji ????

Jak się sprawuje silnik 1,9 TDI w tych samochodach, w końcu nie ma za dużo mocy, a autko swoje waży :)

Może macie jakąś propozycję co warto w chwili obecnej kupić, jaki model audi, lub może jednak ukierunkować się na inną markę ???

Przyznam, że audi są samochodami, które bardzo mi się podobają i chciałbym wreszcie spełnić jedno ze swoich marzeń, ale chciałbym się nim cieszyć, a nie mieć przez cały okres eksploatacji niekończący się romans z warsztatem :(
Pozdro...

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 08 kwie 2010, 12:54

kolego GnOm
roznica w cenie A6 C5 z silnikiem 2.5 v6 juz bezawaryjnym od starszego egzemplarza obarczonego wadami, jest zdecydowanie wieksza niz 'kilka tysi'... niestety.
Wynika to chocby z roznicy cenowej pomiedzy rocznikiem 99 (ktorego upatrzyles sobie) a 2003/4 (wolne od wad 2.5 v6 tdi), rowniez przebiegu i samego faktu, ze sprawne 2.5 tdi jest bezcenne..... :) - nie chcialbym wywolywac w tym miejscu jakiejs kolejnej wojny 'silnikowej', lecz w/g mnie jest to jeden z najbardziej rozsadnych motorow (pod wzgledem mocy i ekonomi uzytkowania) dostepnych w modelu c5 - gdyby tylko sie k...wa nie psul..... (rozumiesz wartosc bezawaryjnego egzemplarza ?)


przeczytaj wnikliwie temat (przytaczany wczesniej) naszego kolegi 'Piotrusia' o silnikach 2.5 v6 - i wtedy podejmiesz dalsze decyzje (wybacz, ale odnioslem wrazenie ze przeczytales niedokladnie, poniewaz odpowiedzi na niektore Twoje pytania sa wlasnie tam zawarte).

Od siebie moge dorzucic ze takie 'doinwestowane', nawet 'stare' 2.5 jezdzi naprawde fajnie - pytanie tylko czy wartosc porzadnego remontu (co wypada zrobic oraz ile kosztuje - opisal Piotr) nie przekracza granic zdrowego rozsadku (w koncu to stary, smierdzacy diesel, czesto ze sporym przebiegiem....).

powodzenia w wyborze :)

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 08 kwie 2010, 19:57

vippassat,

Cześć. Mam pyt.: kompletny rozrząd to w twoim przypadku także wałki/hydraulika, czy paski, rolki ??

Aaaa to jak się kiedyś spotkamy to także będę chciał od ciebie szczerej opinii na temat mojego AKN-a.

A wracając do tematu.::

Może dobrą opcją jest silnik benzynowy 2,4 w którym nie uraczy się wad 2,5, a z drugiej strony to 2,5 KUSI :-P


Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja