Post
autor: crn » 31 mar 2010, 19:50
MaTyS, no to teraz sobie nagrzebałeś w skrzyni :mrgreen: hehe
A teraz na poważnie. Sposób przeprowadzenia adaptacji, który przedstawiłem, pozwala na wykonanie praktycznie pełnej adaptacji od razu. Skrzynia i tak dalej będzie je wykonywać ale już rzadziej i będzie miała ku temu lepsze warunki. Samą adaptację skrzynia wykona również podczas normalnej jazdy. Zrobi to pod warunkiem, że będzie miała ku temu warunki. Dlatego ważne jest aby jeździć w sposób podobny do tego z przedstawionej wcześniej instrukcji. Najważniejsze jest aby jeździć z małym obciążeniem. Matys, na Twoim miejscu w pierwszej kolejności wykonał bym adaptację wstępną czyli tę przy 40 stopniowej temp. ATF.
Poszczególne etapy jazdy adaptują poszczególne sprzęgła i hamulce. Można sprawdzić czy skrzynia wykonała już jakąkolwiek adaptację w blokach 73-76. Jak widać u Matysa przed skasowaniem skrzynia wykonała nawet po 50 i więcej adaptacji.
Podsumuje cytując:
Zawsze należy zacząć od kompletnej jazdy adaptacyjnej,
a dopiero potem wykonywać adaptację
poszczególnych sprzęgieł. Jest to zasada, pozwalająca
jak najszybciej zaadaptować całą skrzynię biegów.
[ Dodano: 2010-03-31, 19:53 ]
ZelvaBOi, jeśli chodzi o mułowatość skrzyni to tutaj masz odpowiedź:
Zarówno w trybie D, jak i w trybie S stosowane są różne
programy zmiany biegów, zależne od sposobu operowania
pedałem gazu oraz od przyspieszeń wzdłużnych
i poprzecznych samochodu. Efektem jest unikanie
niepotrzebnej zmiany biegu na wyższy podczas
sportowej jazdy, np. podczas jazdy na zakręcie.
Ponadto w obu trybach D i S oceniany jest już sposób
pierwszego ruszania, by jak najszybciej rozpoznać typ
kierowcy. Dzięki temu sterownik jeszcze szybciej
dostosowuje pracę skrzyni do charakteru kierowcy,
wybierając odpowiedni program zmiany biegów
Aby spełnić wymagania kierowców także w sprawie
komfortu, przypisano trybom D, S i tiptronic różne
parametry sterowania sprzęgłem ryglującym. W trybach
S i tiptronic biegi są zmieniane wg bardziej żywiołowej
charakterystyki, co powoduje skrócenie czasu przełączania.
Natomiast w trybie D główny nacisk położono na komfort,
dlatego czas zmiany biegu jest nieco dłuższy.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip