Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 30 mar 2010, 20:31

ZelvaBOi pisze:W polskich warunkach drogowych to chyba nie wykonalne - ew. w srodku nocy :)
:lol:
A ja akurat mam koło siebie idealną do tego drogę. Tylko kuźwa nie mogę ustawień wyzerować.
Co ciekawe u mnie w skrzyni można je wyzerować upgrejdując softa. Soft można wgrać pod warunkiem że jest nowszy. W związku z tym jak się wgra najnowszy to trzeba zrobić adaptację "dożywotnią" albo zostanie wymiana sterownika na nowy :)

A powiedzcie mi czy Tunerzy po wgraniu nowego softa do silnika robią adaptację TIPa?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 30 mar 2010, 20:33

crn pisze: ...Resetujemy ją tak jak wcześniej domniemywałem wchodząc w Adpatacje lub Basic Settings w kanał 000 lub 001 i dajemy wartość 0...
Chyba coś nie tak, pisałem że w adaptacji na kanale 1 i 2 mam 0, jeżeli można odczytać 0 kanał to tam też pewnie jest 0... . No chyba, że trzeba działać w BS, jutro zobaczę... .

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 30 mar 2010, 20:38

MaTyS pisze:
crn pisze: ...Resetujemy ją tak jak wcześniej domniemywałem wchodząc w Adpatacje lub Basic Settings w kanał 000 lub 001 i dajemy wartość 0...
Chyba coś nie tak, pisałem że w adaptacji na kanale 1 i 2 mam 0, jeżeli można odczytać 0 kanał to tam też pewnie jest 0... . No chyba, że trzeba działać w BS, jutro zobaczę... .
No odczytałeś 0. I jak zapiszesz 0 po odczytaniu to się adaptacja wyzeruje. Czyli generalnie zapisujemy tę samą wartość i w ten sposób zerujemy ustawienia.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 30 mar 2010, 20:46

crn pisze:No odczytałeś 0. I jak zapiszesz 0 po odczytaniu to się adaptacja wyzeruje. Czyli generalnie zapisujemy tę samą wartość i w ten sposób zerujemy ustawienia.
A u Ciebie to nie działa?

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 30 mar 2010, 20:51

Niestety nie. Tak samo nie ma możliwości odczytu wartości adaptacji w blokach pomiarowych. Widocznie mam dziwny przypadek roku modelowego 06 i skrzyni z wcześniejszego roku modelowego.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 30 mar 2010, 21:07

Moze nowszy soft by pomógł...

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 30 mar 2010, 21:15

Już pisałem wcześniej, że upgrade faktycznie pomógł by w pewien sposób tzn automatycznie zresetował by adaptacje. To czy umożliwił by np. odczyt i kasowanie VAGiem to trudno powiedzieć. Wydaje mi się, że nie ale mogę się mylić i w tej kwestii nie mam wiedzy. Może Sserwis by coś wiedział.

Cyt.:
W samochodach do roku modelowego
2005 włącznie nie można ani odczytać,
ani skasować wartości adaptacyjnych. Aby
w takim samochodzie dało się skasować
wartości adaptacyjne, trzeba wykonać
update oprogramowania sterownika
skrzyni biegów.
Wartości adaptacyjne są zapisywane w pamięci
nieulotnej i nie ulegają skasowaniu
po odłączeniu sterownika skrzyni od zasilania.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 30 mar 2010, 21:28

crn pisze:Aby
w takim samochodzie dało się skasować
wartości adaptacyjne, trzeba wykonać
update oprogramowania sterownika
skrzyni biegów.
Aby dało się ją skasować a aby ją skasować jest dość duża różnica. Moim zdaniem świeższy niż 2005 (czy 2006 z hakiem ;-) ) soft pomógłby na tyle, że dałoby się każdorazowo kasować adaptację :)

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 30 mar 2010, 21:36

Camel-, to faktycznie może być słowo klucz i jednocześnie rozwiązanie :) Najlepiej zasięgnąć by info u jakiegoś szpecjalisty.

[ Dodano: 2010-03-31, 11:53 ]
A nie wiecie czy w ASO robią updejty???
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 31 mar 2010, 15:43

crn no szacun kolego, szukałeś szukałeś i znalazłeś ... . Po teście i ponownym zapisaniu wartości 0 w kanale 1 adaptacje wyzerowały się.

Address 02: Auto Trans (4F2 910 156 F)

15:34:40 Group 073
0 mbar Pressure
0.0 (no units)
0.0 ms Time Corr.
0.0 (no units)

15:34:40 Group 074
0 mbar Pressure
0.0 (no units)
0.0 ms Time Corr.
0.0 (no units)

15:34:40 Group 075
0 mbar Pressure
0.0 (no units)
0.0 ms Time Corr.
0.0 (no units)

15:35:10 Group 076
0 mbar Pressure
0.0 (no units)
0.0 ms Time Corr.
0.0 (no units)

15:35:10 Group 077
0 mbar Pressure
0.0 (no units)
0.0 ms Time Corr.
0.0 (no units)

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 31 mar 2010, 17:00

Adaptację powinno się robić w ścisłych warunkach i jest to uczenie skrzyni poziomu zużycia skrzyni (w uproszczeniu).

To o czym Ty mówiszZelvaBOi, to tzw. autoadaptacja, czyli przystosowywanie mapy pracy skrzyni do indywidualnego ch-ru jazdy kierowcy. To nie każda skrzynia na el. sterowaniu potrafi.

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 31 mar 2010, 18:11

Powiem wam tylko, że na razie nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy skrzyni.

ZelvaBOi
Jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć żeby tyle ceregieli było by potrzebne aby nauczyć skrzynie jak ma się zachowywać. I nie wyobrażam sobie, że każde auto wyjeżdżające z fabryki ma taką procedurę wykonaną... .

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 31 mar 2010, 18:32

Wszystko ok, ale nie wydaje mi się żeby mapę/soft można było skasować z poziomu VAG. Jedyne co można to ewentualnie to dopasowanie... . Więc chyba nie ma co się za bardzo przejmować tymi procedurami adaptacji, o których wspominał crm

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 31 mar 2010, 19:50

MaTyS, no to teraz sobie nagrzebałeś w skrzyni :mrgreen: hehe

A teraz na poważnie. Sposób przeprowadzenia adaptacji, który przedstawiłem, pozwala na wykonanie praktycznie pełnej adaptacji od razu. Skrzynia i tak dalej będzie je wykonywać ale już rzadziej i będzie miała ku temu lepsze warunki. Samą adaptację skrzynia wykona również podczas normalnej jazdy. Zrobi to pod warunkiem, że będzie miała ku temu warunki. Dlatego ważne jest aby jeździć w sposób podobny do tego z przedstawionej wcześniej instrukcji. Najważniejsze jest aby jeździć z małym obciążeniem. Matys, na Twoim miejscu w pierwszej kolejności wykonał bym adaptację wstępną czyli tę przy 40 stopniowej temp. ATF.
Poszczególne etapy jazdy adaptują poszczególne sprzęgła i hamulce. Można sprawdzić czy skrzynia wykonała już jakąkolwiek adaptację w blokach 73-76. Jak widać u Matysa przed skasowaniem skrzynia wykonała nawet po 50 i więcej adaptacji.

Podsumuje cytując:
Zawsze należy zacząć od kompletnej jazdy adaptacyjnej,
a dopiero potem wykonywać adaptację
poszczególnych sprzęgieł. Jest to zasada, pozwalająca
jak najszybciej zaadaptować całą skrzynię biegów.

[ Dodano: 2010-03-31, 19:53 ]
ZelvaBOi, jeśli chodzi o mułowatość skrzyni to tutaj masz odpowiedź:

Zarówno w trybie D, jak i w trybie S stosowane są różne
programy zmiany biegów, zależne od sposobu operowania
pedałem gazu oraz od przyspieszeń wzdłużnych
i poprzecznych samochodu. Efektem jest unikanie
niepotrzebnej zmiany biegu na wyższy podczas
sportowej jazdy, np. podczas jazdy na zakręcie.
Ponadto w obu trybach D i S oceniany jest już sposób
pierwszego ruszania, by jak najszybciej rozpoznać typ
kierowcy. Dzięki temu sterownik jeszcze szybciej
dostosowuje pracę skrzyni do charakteru kierowcy,
wybierając odpowiedni program zmiany biegów

Aby spełnić wymagania kierowców także w sprawie
komfortu, przypisano trybom D, S i tiptronic różne
parametry sterowania sprzęgłem ryglującym. W trybach
S i tiptronic biegi są zmieniane wg bardziej żywiołowej
charakterystyki, co powoduje skrócenie czasu przełączania.
Natomiast w trybie D główny nacisk położono na komfort,
dlatego czas zmiany biegu jest nieco dłuższy.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 31 mar 2010, 20:47

ZelvaBOi pisze:w fabryce moze byc wgrana wstepnie mapa standardowa dla kazdego auta i pozniej sie ono troche dopasowuje
Biorąc pod uwagę, że auto nowe jest na tzw. dotarciu to wobec tego zalecana jest spokojna jazda. A jak wiadomo taka sprzyja szybkiej i skutecznej adaptacji. No chyba że autko kupi górol i po swojej górskiej mieścinie zacznie krążyć co by sąsiady wiedziały, że nowe autko nabył. Wtedy brak sprzyjających warunków do nauki...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja