Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5 2.4] Szybkie pojawienie się rezerwy paliwa

Silniki benzynowe
mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 12 mar 2010, 20:18

krisker ma jak najbardziej racje, że jest to możliwe <ok> Sam posiadam Staga i przy odznaczonym "Wyłącz przy pierwszym" tak może się dziać bez informowania kierowcy o tym, nawet dioda nie mruga :!:
Natomiast ja to bym zalał oba baki do pełna, zrobił 100km i znowu do pełna. Jak zużycie gazu w normie a benzyny minimalne to znaczy, że wina pływaka/wskaźnika. Jak zużycie benzyny faktycznie spore to znaczy , że LPG do serwisu...
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 mar 2010, 20:53

W nowoczesnych samochodach wyposa&iquest;onych w komputer pokładowy,
wskazanie poziomu paliwa nie jest wyznaczane jedynie na podstawie pływaka
w zbiorniku. Aktualny zapas paliwa wskazywany na desce rozdzielczej,
jest obliczany na podstawie przejechanego dystansu i warunków u&iquest;ytkowania.
Przy zasilaniu silnika gazem, komputer wcia&iquest; zmniejsza wskazanie poziomu paliwa,
wprowadzajac kierowce w bład - sugeruje ubywanie paliwa ze zbiornika
i uniemo&iquest;liwia poprawny odczyt jego poziomu.
Problem ten rozwiazuje emulator FLE-P
- przywraca prawidłowe wskazanie przy ka&iquest;dym uruchomieniu silnika.

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 12 mar 2010, 21:14

mietek69 pisze:krisker ma jak najbardziej racje, że jest to możliwe <ok> Sam posiadam Staga i przy odznaczonym "Wyłącz przy pierwszym" tak może się dziać bez informowania kierowcy o tym, nawet dioda nie mruga :!:
Natomiast ja to bym zalał oba baki do pełna, zrobił 100km i znowu do pełna. Jak zużycie gazu w normie a benzyny minimalne to znaczy, że wina pływaka/wskaźnika. Jak zużycie benzyny faktycznie spore to znaczy , że LPG do serwisu...
Co sie może dziać. Bo nie powiesz mi chyba żę np. pali ci dwa gary na gazie a reszta na benzynie!!!!

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 13 mar 2010, 00:19

Zaskoczony? A dlaczego nie? Druciarze to uwielbiają bo to "maskuje" słabą instalkę :mrgreen:
A żeby nie być gołosłownym wklejam fotkę z oryginalnej instrukcja firmy AcGaz do Stag300
Tylko nie pisz , że dalej nie wierzysz...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 13 mar 2010, 08:51

Pierwotnie miałem tą opcję uruchomioną (auto kupione z LPG) i silnik pięknie wkręcał do odcięcia na reduktorze, który faktycznie ledwie obsługuje 130KM :mrgreen: i tak jak zauważono - zakład monterski LPG typu "druciarz" :-/ Ale sama funkcja w STAGu działa bezbłędnie <ok> Naprawdę nie czuć momentu zmiany paliwa.

A wracając do wskaźnika - powoli zbliża mi się rezerwa i znowu zaczynają się jajca - na postoju przypadkiem zauważyłem, jak wskaźnik z blisko połowy nagle zleciał na 1/3. Ale nie zmierzam nic z tym robić. Po prostu jeżdżę z większą ilością paliwa i nie czekam do faktycznej rezerwy.
Pozdrawiam,
Krisker

@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

Post autor: @mail » 15 mar 2010, 16:22

mam prośbę o jakieś sugestie w tym temacie,komputer oraz wskaźnik paliwa pokazują cały czas zbyt dużo paliwa,myślałem,że uszkodzony jest wskaźnik ale chyba przyczyna jest inna,wymieniłem 2 pompy paliwowe,2 pływaki poziomu paliwa,2 płytki mechaniczno-elektroniczne po których przesuwa się ten nieszczęsny wskaźnik wychyłowy i nadal jest lipa,jak było tak jest;
czy to jest faktycznie taka wadliwa konstrukcja tego wskaźnika czy uszkodzony mam zegar na desce;
dziwne,że komputer przez VAG-a pokazuje tyle samo ile wskaźnik choć paliwa brak :?:
auto jest bez LPG

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 26 mar 2010, 10:32

ja od momentu zalania więcej paliwa nie mam już problemów z wskaźnikiem . Powoli zbliża się rezerwa ale jak wleje z 5 litrów paliwa znowu mam spokój . wszystko wraca do normy .
czyli dla spokoju lepiej wlać więcej paliwa niż jezdzic z małą ilością w baku . Nie denerwuje oka wtedy

@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

Post autor: @mail » 26 mar 2010, 13:15

mam pytanie do poprzednika postu,czy kolega ma też jednostkę BDV ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja