Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5] spadek mocy;dziura; 1.9 AFN

Silniki wysokoprężne
fungi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 lis 2008, 09:44
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: fungi » 09 mar 2010, 19:37

wiec pierwsze sprawdz czy
to wszystko masz podlaczone jak na fotce
http://figurel.w.interia.pl/podcisnienieAFN.jpg
Dzieki za schemat - jutro zabieram sie za sprawdzanie. Dzisiaj juz nie moge bo jest za pozno, a dopiero wrocilem z Warszawy.

Edytuje: przejrzałem ten rysunek i już wiem że coś jest pokręcone. Jednak rysunek jest nie do końca wyraźny, wiec proszę o zweryfikowanie: czy górne wejscie obydwu zaworów N75 i N18 wchodzą do gruszki? A jeśli tak, to po jednej stronie mamy gruszkę, po drugiej zawory, ale z tamtąd jeszcze gdzieś idzie - gdzie?
Wogóle, to byłbym bardzo wdzięczny, jeśli by ktoś zerknął do swojego samochodu (z działającym układem podcisnienia ;););)) i powiedział mi gdzie mam podłączyć wężyki jak z mojego poglądowego rysunku poniżej:
Obrazek
To tez bardzo przydatne - i tez dziekuje
co do zasilania n75...ecu powinien wypluc jakis blad ... typu ''zwarcie do masy'' czy jakis tam podobny...
Czy inni podzielaja to zdanie?
w bledach silnika byl tylko 575 :?:
czy jeszcze jakis :?
Po wejsciu turbiny w stan awaryjny - tylko taki blad.
Jednak kiedy podpinalem VAG-a po dluzszej przerwie, byla cala masa bledow w bloku silnika, tak jak na drugim prinscreenie w piwerwszym moim poscie.

Jeszcze jedna sprawa - nie wiem czy zwiazana z moim problemem czy nie: otóż temperatura wody to nie jak zalecane 90oC, a 70oC - chyba to tez nie jest normalne - i jak temu zaradzic ?

Jutro zabieram sie za sprawdzanie i wprowadzam w zycie wszystkie podane wskazowki. Wielkie dzieki i zdam raport.
Pozdrawiam.
Fungi

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 09 mar 2010, 20:32


fungi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 lis 2008, 09:44
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: fungi » 09 mar 2010, 20:34

alukard pisze:na 90 proc.
ma to wygladac tak


http://images26.fotosik.pl/321/9fb00ec3b30d152c.jpg
Ok - dziekuje Ci kolego bardzo - nawet nie wiesz jak mi pomagasz :)
A czy Vac Pompa to tzw "gruszka" ? Czy ja trzeba jakos czyscic lub regenerowac? Ostatnio jak wkladalem do niej nowy wężyk, to tak jakby wskoczył za bardzo do srodka. Czy da się sprawdzić jakoś czy działa to sprawnie?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 09 mar 2010, 21:21

pompa vacum a gruszka ma do siebie tyle samo co piernik do wiatraka ;-)
choc wbrew pozora wspolgraja te elementy ze soba :mrgreen:

tak dziala gruszka



a na tej zasadzie dzialaja VNT tzw. lopatki

fungi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 lis 2008, 09:44
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: fungi » 10 mar 2010, 09:38

alukard pisze:pompa vacum a gruszka ma do siebie tyle samo co piernik do wiatraka ;-)
choc wbrew pozora wspolgraja te elementy ze soba :mrgreen:

tak dziala gruszka



a na tej zasadzie dzialaja VNT tzw. lopatki
Dzieki za wytlumaczenie. Z tego wynika ze gruszka ma ZASADNICZY wplyw na dzialanie turbiny. Czy gruszke mozna jakos przeczyscic czy cos? Czy trzeba kupic nowa w razie czego ?

[ Dodano: 2010-03-10, 21:24 ]
Moi drodzy.
Dzisiaj pol dnia bawilem sie w poprawianie instalacji podcisnieniowej. Tak naprawde, to zmienilem dwie zasadnicze sprawy:
1) podpialem N18 do gruszki, bo nie byl podpiety wcale
2) Zmienilem miejsce zaworku zwrotnego wedlug schematu podanego wczesniej. Teraz schemat wyglada mniejwiecej tak:
Obrazek
Nie jestem pewien co do tego zaworku zwrotnego - czy zapialem go w odpowiednim miejscu i odpowiednim kierunku. (Ja zalozylem go "biala" strona od strony gruszki) Prosilbym o zweryfikowanie.
Po testach na drodze okazalo sie ze jest bardzo niewielka poprawa, jednak ciagle turbina wchodzi w stan awaryjny z tym samym bledem.
Jednak kiedy przeprowadzalem naprawe, zauwazylem ze sa slady oleju w turbinie i przy wlocie do intercoolera (obydwa podlaczone do grubej czarnej rury doprowadzajacej powietrze) Czy jest to normalne?
Pozatym, zauwazylem ze moj samochod trzyma zbyt niska temperature (65 - 70oC) czy to niema wplywu na dzialanie turbiny?
Zrobilem jeszcze jedna zecz, sugerowana przez innego forumowicza - sprawdzilem skrzynke komputera, aby upewnic sie ze niema tam wpietego zadnego "box-a". No wiec boxa zadnego nie ma - wszystko wyglada dla mnie normalnie.

Jutro ide sprawdzic soft komputera, bo obawiam sie ze to moze byc przyczyna. Jesli nie to pozostaje mi jeszcze jeden magik ktory zajmuje sie wlasnie instalacja podcisnieniowa.

Chyba ze Wy macie jeszcze jakies sugestie?
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-03-12, 09:01 ]
Dzisiaj z rana sprawdzilem uklad dolotowy - zadnej dziury w nim nie znalazlem.
Teraz czas na komputer.
Pozdrawiam.

banki7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2010, 19:38
Lokalizacja: Wielkopolska / Krotoszyn

[ A6 C5 , AJM 1,9 115 KM] silnik traci moc

Post autor: banki7 » 11 mar 2010, 19:54

Witam, od niedawna A-6 1,9 TDI 115km , silnik AJM . Dzieje mi się takie coś : jak auto przyspiesza i dojdą obroty do ok. 3000 to auto nagle słabnie , silnik chodzi ale obroty idą bardzo powoli do góry i nie mogę jechać więcej niż 100/ 110 km . Gdy wyłączysz na chwilę zapłon wszystko wraca do normy . Obroty wchodzą , ale przy 3000 obrotów znowu spada moc . Na wolnych obrotach przy wciśnięciu gazu silnik normalnie przechodzi 3000 obrotów i nic się nie dzieje . Próbowaliśmy podłączyć kompa - ale nie można nawiązać łączności z silnikiem . Proszę o pomoc co to może być . Auto po wymianie rozrządu , napinacza olejowego , bo ciekł i po wymianie sprzęgiełka przy alternatorze . Pozdro Ryszard .
Ostatnio zmieniony 11 mar 2010, 21:05 przez banki7, łącznie zmieniany 3 razy.
prawiczek jeśli chodzi o AUDI, wcześniej gwiazda

fungi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 lis 2008, 09:44
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: fungi » 12 mar 2010, 08:59

Powinienem napisac "witam w klubie" tyle ze u mnie ten problem ciagnie sie juz od ponad roku. Jest co najmniej kilka powodow:
1) Zapieczona turbina - trzeba ja wyciagnac i przeczyscic
2) Padl zawor N75 sterujacy turbina - mozna samemu naprawic jak sie ma o tym pojecie. Na forum sa tematy opisujace ktory to zawor i jak go naprawic.
3) Mechanik zle podlaczyl wezyki podcisnienia.
4) Zatkany katalizator
5) Zabrudzony EGR/kolektor ssacy

W tym temacie znajdziesz wiele odpowiedzi na Twoje pytania.

banki7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2010, 19:38
Lokalizacja: Wielkopolska / Krotoszyn

Post autor: banki7 » 12 mar 2010, 09:30

Dzieki Fungi . Dopiero po napisaniu mojego tematu znalazłem m.in posty z twoimi problemami . U mnie było tak , że jak go kupiłem to był taki mułowaty . Okazało się , że jeden z wężyków spadł a pozostałe były przetarte . Po wymianie i wykasowaniu błędów było przez jakiś czas było ok. Ale po 2 miesiącach problem wrócił . Przy wymianie rozrządu mechanik próbował mi to sprawdzić i stwierdził , że wg. niego może coś być z turbiną , bo za mało się otwierała - jak to określił . Będę próbował coś z tym robić , jak mi wyjdzie to ci napiszę . Pozdro .

[ Dodano: 2010-03-25, 07:53 ]
Autko już naprawione , wystarczyło wyczyścić turbawkę , szczególnie sztangę i autko idzie jak wściekłe . Koszt po niesamowitym rabacie ( wcześniej w tym warsztacie wymieniałem rozrząd - koszt 2 tysiące ) 240 złotych łącznie z wymiana łączki elastycznej pomiędzy kolektorem a tłumikiem plus 50 zł za diagnozę u elektronika .Razem 290 . Pozdro .
prawiczek jeśli chodzi o AUDI, wcześniej gwiazda

banki7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2010, 19:38
Lokalizacja: Wielkopolska / Krotoszyn

Post autor: banki7 » 12 mar 2010, 09:39

Fungi napisz czy coś ci z tego wyszło i czy udało ci się usunąć usterkę i co było jej przyczyną .
prawiczek jeśli chodzi o AUDI, wcześniej gwiazda

jagielow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 17 lip 2008, 20:40
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jagielow » 12 mar 2010, 20:53

czesc fungi jestem z krakowa i jak chcesz mozesz do mnie podjechac by porownac podlaczenie

jak cos to gg 2526850 lub kom 501 570 524
<<Koozi>>

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 12 mar 2010, 21:34

jagielow pisze:czesc fungi jestem z krakowa i jak chcesz mozesz do mnie podjechac by porownac podlaczenie

jak cos to gg 2526850 lub kom 501 570 524
o to wlasnie chodzi <piwo>

Damianj1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 lut 2010, 21:10
Lokalizacja: Pyskowice

[A6 C5 AFN]Brak mocy chyba turbina pomozcie

Post autor: Damianj1987 » 13 mar 2010, 23:38

Witam w moim audi od pewnego czasu zaczelo sie dziac cos nie pokojacego z turbina (tak mysle) podczas jazdy na autostradzie auto przy 140km/h zaczelo mi zwalniac nie moglem jechac wiecej niz 130km/h z wielkim trudem myslem ze to turbina wiec stanalem na parkingu i wylaczylem auto.Po chwili kontynuowalem jazde i bylo troche lepiej jednak to nie bylo to. Od tamtej chwili na zagrzanym silniku prawie wcale nie slychac turbiny i zamiast swistu slychac szum powietrza a gdy silnik jest zimny jakby lepiej sie zbiera. Od czego najlepiej zaczac diagnostyke???Gdzie mozna zrobic Vaga a gdzie polecacie regenerację tubosprężarek na śląsku?? Bede wdzieczny za jakąkolwiek pomoc silnik 1,9tdi 110km AFN
Ostatnio zmieniony 14 mar 2010, 11:32 przez Damianj1987, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin2313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 lut 2010, 16:21
Lokalizacja: Albertslund/Kielce

Post autor: Marcin2313 » 14 mar 2010, 10:37

Damianj1987, kolego użyj ( szukajki ) napewno cos znajdziesz byo juz kilka takich tematow ;-)
Audi auto z Inglostadt

Damianj1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 lut 2010, 21:10
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: Damianj1987 » 14 mar 2010, 11:52

właśnie szukałem i jakoś nic konkretnego nie znalazłem zależy mi na jakiś namiarach na warsztat gdzie można zdiagnozować turbosprężarkę na śląsku bo domyślam się że przez internet nie da sie tego zrobić będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi


a czy ktorys z was koledzy moglby mi to sprawdzic na vagu ??

Damianj1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 lut 2010, 21:10
Lokalizacja: Pyskowice

Post autor: Damianj1987 » 15 mar 2010, 15:05

dzieki ci bardzo kolego mozna na ciebie liczyc oby wiecej takich ludzi pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga