[ALL c4 TDI] Temperatura silnika
- manieksoma
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
- Lokalizacja: wyszków
no nie termostat. po prostu jest zimno i plyn szybko sie chlodzi wlaczajac nagrzewnic powodujesz jeszcze szybsze chlodzenie sie plynu.
a co do kartonu to tak owszem rozgrzewa sie wolno bo to diesel ale pozniej caly czas trzyma 90* a nie spada do 70 nawet jak nadmuch chodzi na maxa i jest bardzo cieplo w srodku. polecam zaslanianie na zime..
dodam ze moj kolega niedawno zakupil BMW E46 320 dizla oczywiscie. climatronik i takie tam i rowniez spada mu temperatura do 70 jak wlaczy ogrzewanie. karton zalatwil problem.
a co do kartonu to tak owszem rozgrzewa sie wolno bo to diesel ale pozniej caly czas trzyma 90* a nie spada do 70 nawet jak nadmuch chodzi na maxa i jest bardzo cieplo w srodku. polecam zaslanianie na zime..
dodam ze moj kolega niedawno zakupil BMW E46 320 dizla oczywiscie. climatronik i takie tam i rowniez spada mu temperatura do 70 jak wlaczy ogrzewanie. karton zalatwil problem.
- pawel1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 691
- Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PODKARPACIE
Sory ze sie wtrące ale dla mnie to zepsuty jest termostat ja tak mialem w a4 i teraz w a6 ze temp.spadała a pozniej sie podnosiła ale zmieniłem termostat i ok ale jak u was nie trzeba pozbierać auta jak u mnie(caly przód )to zmieńcie to nie jest taki duży koszt pozdro szczęśliwego nowego roku mającym a6


- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Witam.
Ja termostat zostawiłem w spokoju.
Oczywiście wymieniłem go na jesieni.
Musiałem sam sobie poukładać to w swojej głowie.
Na temat niedogrzania silnika mam swoją teorię.
Wiadomo, że jak zimny silnik to zdrowy rozsądek nie daje nam go "katować".
Więc jedziemy, a przynajmniej ja, na jak najniższych obrotach dopóki silnik nie zacznie delikatniej pracować (6-10 min.).
Wskaźnik temp. jeszcze nie reaguje, a na dworzu -5 stopni.
Auto znajduje się w ruchu, jest owiewane zimnym powietrzem, a jednocześnie pracuje na wolnych obrotach 1500-2000.
Moim zdaniem jeżeli auto w takich warunkach utrzymywało by temp. 90 stopni ,to w upałach przy temperaturze 30-35 stopni ,silniki osiągały by 150-180 stopni.
A wtedy wiadomo co by się działo.
Do tego dochodzi jeszcze stan wiskozy.
Wiadomo zużyta ,w niskich temperaturach , kręci wiatraczkiem szybciej niż powinna.
I mamy taki efekt, że auto długo się nagrzewa i po rozgrzaniu może skakać temperaturka.
Może się mylę ,ale jak tak myślę to kasy mam więcej i zmartwień mniej.
Pozdrawiam niedogrzanych.

Ja termostat zostawiłem w spokoju.
Oczywiście wymieniłem go na jesieni.
Musiałem sam sobie poukładać to w swojej głowie.
Na temat niedogrzania silnika mam swoją teorię.
Wiadomo, że jak zimny silnik to zdrowy rozsądek nie daje nam go "katować".
Więc jedziemy, a przynajmniej ja, na jak najniższych obrotach dopóki silnik nie zacznie delikatniej pracować (6-10 min.).
Wskaźnik temp. jeszcze nie reaguje, a na dworzu -5 stopni.
Auto znajduje się w ruchu, jest owiewane zimnym powietrzem, a jednocześnie pracuje na wolnych obrotach 1500-2000.
Moim zdaniem jeżeli auto w takich warunkach utrzymywało by temp. 90 stopni ,to w upałach przy temperaturze 30-35 stopni ,silniki osiągały by 150-180 stopni.
A wtedy wiadomo co by się działo.
Do tego dochodzi jeszcze stan wiskozy.
Wiadomo zużyta ,w niskich temperaturach , kręci wiatraczkiem szybciej niż powinna.
I mamy taki efekt, że auto długo się nagrzewa i po rozgrzaniu może skakać temperaturka.
Może się mylę ,ale jak tak myślę to kasy mam więcej i zmartwień mniej.
Pozdrawiam niedogrzanych.

- manieksoma
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
- Lokalizacja: wyszków
- mastacrx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 498
- Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
- Imię: Maciek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia
u mnie wygląda to tak...
![Obrazek]()
2 raz wymieniłem termostat(tym razem jest z ASO) i teraz jest minimalna poprawa, na trasie na vagu łapie temp po 2,3 km na 90-92 C, a na wskaźniku jest max 80C, w mieście natomiast wygląda to tak jak na zdjęciu, czujnik płynu g12 wymieniony na ORI używkę, do głowy przychodzi mi zakamieniona chłodnica...czy tu szukać problemu?
2 raz wymieniłem termostat(tym razem jest z ASO) i teraz jest minimalna poprawa, na trasie na vagu łapie temp po 2,3 km na 90-92 C, a na wskaźniku jest max 80C, w mieście natomiast wygląda to tak jak na zdjęciu, czujnik płynu g12 wymieniony na ORI używkę, do głowy przychodzi mi zakamieniona chłodnica...czy tu szukać problemu?
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .
Zapraszam na forum Audi A7 .
- mastacrx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 498
- Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
- Imię: Maciek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia
czyli to chodzi o ten czujnik? nr z etki 034 919 369 C
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .
Zapraszam na forum Audi A7 .