Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALL c4 TDI] Temperatura silnika

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
manieksoma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: wyszków

Post autor: manieksoma » 31 gru 2009, 12:22

no nie termostat. po prostu jest zimno i plyn szybko sie chlodzi wlaczajac nagrzewnic powodujesz jeszcze szybsze chlodzenie sie plynu.



a co do kartonu to tak owszem rozgrzewa sie wolno bo to diesel ale pozniej caly czas trzyma 90* a nie spada do 70 nawet jak nadmuch chodzi na maxa i jest bardzo cieplo w srodku. polecam zaslanianie na zime..

dodam ze moj kolega niedawno zakupil BMW E46 320 dizla oczywiscie. climatronik i takie tam i rowniez spada mu temperatura do 70 jak wlaczy ogrzewanie. karton zalatwil problem.

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 31 gru 2009, 14:59

Sory ze sie wtrące ale dla mnie to zepsuty jest termostat ja tak mialem w a4 i teraz w a6 ze temp.spadała a pozniej sie podnosiła ale zmieniłem termostat i ok ale jak u was nie trzeba pozbierać auta jak u mnie(caly przód )to zmieńcie to nie jest taki duży koszt pozdro szczęśliwego nowego roku mającym a6
<ok>

Awatar użytkownika
CROKODYL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:20
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: CROKODYL » 01 sty 2010, 18:59

kupiłem nowy termostat i było to samo, zamieniłem na inny w sklepie i to samo, no to wziąłem następny innej firmy i co ???? pupa ten sam efekt co na starym,a za każdym razem tracę na płynie :evil: :?: :?: :?:
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 01 sty 2010, 19:50

Witam.
Ja termostat zostawiłem w spokoju.
Oczywiście wymieniłem go na jesieni.
Musiałem sam sobie poukładać to w swojej głowie.
Na temat niedogrzania silnika mam swoją teorię.
Wiadomo, że jak zimny silnik to zdrowy rozsądek nie daje nam go "katować".
Więc jedziemy, a przynajmniej ja, na jak najniższych obrotach dopóki silnik nie zacznie delikatniej pracować (6-10 min.).
Wskaźnik temp. jeszcze nie reaguje, a na dworzu -5 stopni.
Auto znajduje się w ruchu, jest owiewane zimnym powietrzem, a jednocześnie pracuje na wolnych obrotach 1500-2000.
Moim zdaniem jeżeli auto w takich warunkach utrzymywało by temp. 90 stopni ,to w upałach przy temperaturze 30-35 stopni ,silniki osiągały by 150-180 stopni.
A wtedy wiadomo co by się działo.
Do tego dochodzi jeszcze stan wiskozy.
Wiadomo zużyta ,w niskich temperaturach , kręci wiatraczkiem szybciej niż powinna.
I mamy taki efekt, że auto długo się nagrzewa i po rozgrzaniu może skakać temperaturka.
Może się mylę ,ale jak tak myślę to kasy mam więcej i zmartwień mniej.
Pozdrawiam niedogrzanych.
<ok>

Awatar użytkownika
CROKODYL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:20
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: CROKODYL » 02 sty 2010, 10:21

Ja już nawet sprawdzałem starym sposobem te wszystkie termostaty- garnek-woda-i na gaz. Otwierają się dopiero jak prawie woda zaczyna wrzeć a zamyka się od razu po wyjęciu z gorącej wody. To dlaczego na postoju spada do 50st.C :?: :?: :?:
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

Awatar użytkownika
manieksoma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 lis 2009, 17:01
Lokalizacja: wyszków

Post autor: manieksoma » 03 sty 2010, 15:00

bo w dizlach jest taka wlasnie sprawa ze silnik sie szybko chlodzi na wolnych obrotach dlatego jak sie go zagrzeje w czasie jazdy to nie gasi sie silnika tylko czeka az sam sie zchlodzi.

user

Post autor: user » 16 lut 2010, 13:00

Andi 2.5 tdi pisze: sprawdzales wskazania temp. na klimatroniku ?
(kanal 51 ale ogrzewanie musi byc ustawione na HI i trzeba odczekac chwile )
posiadam silnik 1z mam climatronic i pierwsze słysze o czyms takim ;] czy mogłbym mi troszke przyblizyc temat? ;] byłbym wdzieczny ;]
pozdrawiam!

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 16 lut 2010, 13:02

CROKODYL pisze:kupiłem nowy termostat i było to samo, zamieniłem na inny w sklepie i to samo, no to wziąłem następny innej firmy i co ???? pupa ten sam efekt co na starym,a za każdym razem tracę na płynie :evil: :?: :?: :?:
a kupowałeś termostat w ASO?

user

Post autor: user » 16 lut 2010, 19:42

dziekuje bardzo, jutro bede probował to ogarnac, nie miałem o tym zielonego pojecia;/

edit

Hasa, hasa, dziekuje !
ino na klimatroniku po jakis 6 minutach miałem juz 90 a na temp na zegarach ledwie 50.. OCB? ;/

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 26 lut 2010, 21:06

u mnie wygląda to tak...

Obrazek

2 raz wymieniłem termostat(tym razem jest z ASO) i teraz jest minimalna poprawa, na trasie na vagu łapie temp po 2,3 km na 90-92 C, a na wskaźniku jest max 80C, w mieście natomiast wygląda to tak jak na zdjęciu, czujnik płynu g12 wymieniony na ORI używkę, do głowy przychodzi mi zakamieniona chłodnica...czy tu szukać problemu?
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 26 lut 2010, 21:18

czyli to chodzi o ten czujnik? nr z etki 034 919 369 C
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja