[A6 C6] Samodzielne uruchomienie pełnego FIS (a) (DIS-a)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Jeśli jeszcze nie wiesz , to oczywiście po wymianie manetki wszystko działa co dotyczy wycieraczek .gizmo1983 pisze:jeśli wymieniłbym przełącznik to zaminim zmienie w vag jednostki to wszystko będzie działać po staremu?
[ Dodano: 2010-03-04, 20:36 ]
Panowie , mam problem w C6 z 2004 po wymianie manetki ze sterowaniem FIS-em po przekodowaniu fis śmiga jak należy .ale zaczęła świecić kontrolka niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy chociaż zbiornik jest pełny .Wtyczka do silniczka jest dwu pinowa i wygląda że nie ma czujnika poziomu płynu ? Czy można przekodować tak aby wyłączyć czujnik poziomu płynu ?
Pomogłem A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4
Mam dokladnie to samo - brak predkosciomierza i swiecaca caly czas kontrolka spryskiwacza. Nie ma mozliwosci "oszukania" FISa ze poziom jest dobry ?? Autko jest 2006 - to chyba nie zalezy od rocznika.
pomocy !!
pomocy !!
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN
Wnioski:
! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !
Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN
Wnioski:
! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !
Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Od czujnika poziomu płynu (teraz już wiem że nie w każdym zbiorniczku jest ) - idzie kabel sygnałowy i masa do czarnej wtyczki 17-pinowej za osłoną przedniego lewego słupka (przy nodze). Sygnał do pinu 9, masa do pinu 10.screemer pisze:Mam dokladnie to samo - brak predkosciomierza i swiecaca caly czas kontrolka spryskiwacza. Nie ma mozliwosci "oszukania" FISa ze poziom jest dobry ?? Autko jest 2006 - to chyba nie zalezy od rocznika.
pomocy !!
Z tamtąd sygnał do pinu 13 wtyczki 32-pinowej (niebieska chyba) licznika. A masa do najbliższego punktu masy.
Solution: podać masę na pin9 wtyczki na słupku, albo (co jest nieco trudniejsze ) - na pin 13 wtyczki licznika. I spryskiwacz się uciszy.
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
bardzo dziekuje, jak tylko sie jutro rozjasni ide szukac tej wtyczki Mam nadzieje ze z licznika idzie przewodzik do slupka.
PS: Przypominam ze mam wersje brytyjska - domyslam sie ze wtyczka bedzie za prawym slupkiem, a nie lewym (pod maska wszystko mam wlasciwie w lustrzanym odbiciu) ??
PS: Przypominam ze mam wersje brytyjska - domyslam sie ze wtyczka bedzie za prawym slupkiem, a nie lewym (pod maska wszystko mam wlasciwie w lustrzanym odbiciu) ??
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN
Wnioski:
! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !
Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN
Wnioski:
! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !
Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Spokojnie możesz zaczynać od wtyczki na słupku , bo kabelki do licznika już są . Musisz mieść tylko wsówkę pinową taką około 2mm , bo inaczej będziesz miał problem z połączeniem we wtyczce.
Pomogłem A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4
No i rozebralem oba slupki, sciagnalem schowek, kierownice itp. Z tego co widze to w mojej wersji (kierownica po prawej) jest to troszeczke inaczej. Po stronie kierowcy mam tylko 2 wtyczki - biala - 15 pinowa z 2 kabelkami i czerwona 17 pin gdzie pin 9 jest pusty. Po stronie pasazera czyli lewej mam 3 wtyczki w tym jedna czarna, tak jak tmr pisal, ale mam w niej juz jakies kabelki - czarny w 10 i pomaranczowy w 9 pinie. Nie ma nic wolnego w niej. Prosze o dalsze porady ktory pin mam zewrzec do masy - dziekuje bardzo za szybka odpowiedz. Zalaczam fotki jak to wyglada. Dzieki jeszcze raz.
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN
Wnioski:
! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !
Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN
Wnioski:
! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !
Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
no to weź delikatnie zewrzyj pin 10 z 9 , wyłącz i włącz zapłon. Jak fontanna na FISie znikła - utrwal pracęscreemer pisze:Po stronie pasazera czyli lewej mam 3 wtyczki w tym jedna czarna, tak jak tmr pisal, ale mam w niej juz jakies kabelki - czarny w 10 i pomaranczowy w 9 pinie
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
spokojnie, to ta czarna wtyczka wtyczka ze zdjątka. Połącz te piny i wsio.
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Udalo sie, okazalo sie ze slepy jestem i patrzylem na zle piny - kabelkow niestety od czujnika nie ma - dwie dziury - co widac na jednej z fotek z poprzedniego postu. Polaczyc nalezy ze soba brazowy i brazowo-zolty (czyli tak jak tmr pisal). Z tego co zauwazylem, nie mam cyfrowego predkosciomierza, jedyne co sie pojawilo to w MMi "ogranicznik predkosci" i dodatkowe menu do wybierania ktora opcja w FIS ma byc aktywna. Docelowo jednak chyba sie kiedys skusze na dolozenie tego czujnika. Mimo wszystko bardzo wszystkim dziekuje, nastepny krok to uruchomienie tempomatu (gdzies zalozylem temat, ale sie urwalo po tym jak spytalem jak dostac sie pod podszybie).
Zalaczone fotki z rozwiazania problemu zoltego spryskiwacza na fisie Mostek zrobiony ze spinacza biurowego
Zalaczone fotki z rozwiazania problemu zoltego spryskiwacza na fisie Mostek zrobiony ze spinacza biurowego
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN
Wnioski:
! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !
Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN
Wnioski:
! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !
Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Mówię ci idz do salonu czujnik kosztuje grosze odkręcasz połowę nadkola lewego (od strony drzwi) i widać zbiorniczek i taką gumową zaślepkę wielkości ok. 5zł wkładasza czujnik dwa kable jedziesz z nimi pod licznik i po temacie nie jest to skomplikowane ja u siebie miałem czujnik ale zanim uruchomiłem FIS-a rozebrałem to co pisałem wcześniej żeby sie upewnić czy nie będzie się fonntana darła bo wiedziałem z A4 że tak będzie jeśli nie będę miał czujnika , ale spalanie to masz lajtowe :mrgreen:
a teraz mały offtopic pytanko do TMR-a chodzi mi o regulacje czułości czujnika deszczu nie mogę namierzyć kanału francy juz przekopałem całą grupę 09 i w blokach pomiarowych na kanale 17 mam odczyty dla czujnika zmierzchu i deszczu ale w tym kanale na adaptacji mam zablokowany kanał przekopałem całą adaptację dla grupy 09 w kanałach od 1-150 i ni hu hu nie wiem czy to wina mojego vaga Chcialem sobie zmniejszyc czułość czujnika wycieraczek bo mam na manetce ustawione na min a wycieraczki gonią już przy lekkiej mrzawce czasem jak w radiu zapowiadają że będę opady to wycieraczki od razu się włączają :-x
a teraz mały offtopic pytanko do TMR-a chodzi mi o regulacje czułości czujnika deszczu nie mogę namierzyć kanału francy juz przekopałem całą grupę 09 i w blokach pomiarowych na kanale 17 mam odczyty dla czujnika zmierzchu i deszczu ale w tym kanale na adaptacji mam zablokowany kanał przekopałem całą adaptację dla grupy 09 w kanałach od 1-150 i ni hu hu nie wiem czy to wina mojego vaga Chcialem sobie zmniejszyc czułość czujnika wycieraczek bo mam na manetce ustawione na min a wycieraczki gonią już przy lekkiej mrzawce czasem jak w radiu zapowiadają że będę opady to wycieraczki od razu się włączają :-x
Spalanie fajne nie ... zimny silnik, postoj, ssanie i 1.2tys obrotow. Miedzy innymi po to FISa zamontowalem, bo chcialem sprawdzic ile prawdy w tych 8.5/100km z instrukcji obslugi (wychodzi ze to prawda jedynie gdy na cieplym silniku jedzie sie na szostce z gorki z wiatrem od tylu ). Wieczorem sprawdze w ETCE jakie ten czujnik ma oznaczenie i wysle zone zamowic w ASO. Tylko musze gdzies jeszcze wyniuchac 2 zlaczki pinowe i znalezc dziure w scianie grodziowej do przepchania przewodow do srodka kabiny.
Co do czujnika wycieraczek to ja mam znowu odwrotnie - deszcz napiernicza ze az stuka po glowie a wycieraczki mrugna raz na sekunde tylko.
PS: Jak moge odkrecic polowe nadkola ? To nadkole w A6 sklada sie z 2 polowek ?
Co do czujnika wycieraczek to ja mam znowu odwrotnie - deszcz napiernicza ze az stuka po glowie a wycieraczki mrugna raz na sekunde tylko.
PS: Jak moge odkrecic polowe nadkola ? To nadkole w A6 sklada sie z 2 polowek ?
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN
Wnioski:
! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !
Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN
Wnioski:
! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !
Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Nie nadkole jest w 1 części ale jak odkręcisz powiedzmy połowę wkrętów to przy skręconym kole w lewo (jeśli masz zbiornik po lewej stronie bo nie wiem czy każda wersja ma tak samo eu vel ang) można je tak odchylić że wszystko widać ja u siebie tak zrobilem jak sprawdzałem czy to jest faktycznie czujnik oczywiście nie gwarantuje że to wystarczy na 100% przy ciagnięciu kabli ale chyba też się da a w najgorszym przypadku ściągniesz koło i całe nadkole nr tego czujnika to 7M0 919 376 u nas w Polszy kosztuje w ASO dokładnie 32,59zł
U mnie jest odwrotnie mam ustawiną czułość na min. na manetce i wycieraczki gonią przy "paru kroplach" na szybie. Jest to o tyle wkurzające że za pierwszym razem jest OK ale one tak gonią conajmniej kilkla razy gdy szyba jest już sucha co w efekcie daje nieprzyjemne szuranie lub rozsmarowanie zaschniętego syfu co się kończy tym że muszę spryskami ich pracę poprawić dlatego szczerze mówiąc jeżdżę przeważnie bez nich chyba że mocniej pada wtedy ich używam czytałem że ten czujnik jest coś w audikach nie dopracowany ale nie wiem czemu nie mogę znaleść go w adaptacji a powinna być na bank możliwość regulacji jego czułości bo chciałbym go jeszcze bardziej osłabić a u ciebie wygląda że trzeba by go podkręcić.
U mnie jest odwrotnie mam ustawiną czułość na min. na manetce i wycieraczki gonią przy "paru kroplach" na szybie. Jest to o tyle wkurzające że za pierwszym razem jest OK ale one tak gonią conajmniej kilkla razy gdy szyba jest już sucha co w efekcie daje nieprzyjemne szuranie lub rozsmarowanie zaschniętego syfu co się kończy tym że muszę spryskami ich pracę poprawić dlatego szczerze mówiąc jeżdżę przeważnie bez nich chyba że mocniej pada wtedy ich używam czytałem że ten czujnik jest coś w audikach nie dopracowany ale nie wiem czemu nie mogę znaleść go w adaptacji a powinna być na bank możliwość regulacji jego czułości bo chciałbym go jeszcze bardziej osłabić a u ciebie wygląda że trzeba by go podkręcić.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga