Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Samodzielne uruchomienie pełnego FIS (a) (DIS-a)

Warsztat
TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 22 lut 2010, 10:49

A kogo pytasz ?

gizmo1983
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 lut 2010, 14:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: gizmo1983 » 22 lut 2010, 18:20

Autora tematu pytam. I mam jeszcze jedno pytanie jeśli wymieniłbym przełącznik to zaminim zmienie w vag jednostki to wszystko będzie działać po staremu?
Wprowadzone mody
- pełny fis
- tylnie światła LED
- chip na 172 KM
- przyciemnione szybki
- koła 17"
- kamera cofania

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 03 mar 2010, 21:26

gizmo1983 pisze:jeśli wymieniłbym przełącznik to zaminim zmienie w vag jednostki to wszystko będzie działać po staremu?
Jeśli jeszcze nie wiesz , to oczywiście po wymianie manetki wszystko działa co dotyczy wycieraczek .

[ Dodano: 2010-03-04, 20:36 ]
Panowie , mam problem w C6 z 2004 po wymianie manetki ze sterowaniem FIS-em po przekodowaniu fis śmiga jak należy .ale zaczęła świecić kontrolka niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy chociaż zbiornik jest pełny .Wtyczka do silniczka jest dwu pinowa i wygląda że nie ma czujnika poziomu płynu ? Czy można przekodować tak aby wyłączyć czujnik poziomu płynu ?

Awatar użytkownika
screemer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:46
Lokalizacja: Dundalk/Irlandia

Post autor: screemer » 20 mar 2010, 20:09

Mam dokladnie to samo - brak predkosciomierza i swiecaca caly czas kontrolka spryskiwacza. Nie ma mozliwosci "oszukania" FISa ze poziom jest dobry ???? Autko jest 2006 - to chyba nie zalezy od rocznika.
pomocy !!!!
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN

Wnioski:
!!! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !!!

Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 20 mar 2010, 20:26

screemer pisze:Mam dokladnie to samo - brak predkosciomierza i swiecaca caly czas kontrolka spryskiwacza. Nie ma mozliwosci "oszukania" FISa ze poziom jest dobry ???? Autko jest 2006 - to chyba nie zalezy od rocznika.
pomocy !!!!
Od czujnika poziomu płynu (teraz już wiem że nie w każdym zbiorniczku jest :) ) - idzie kabel sygnałowy i masa do czarnej wtyczki 17-pinowej za osłoną przedniego lewego słupka (przy nodze). Sygnał do pinu 9, masa do pinu 10.
Z tamtąd sygnał do pinu 13 wtyczki 32-pinowej (niebieska chyba) licznika. A masa do najbliższego punktu masy.

Solution: podać masę na pin9 wtyczki na słupku, albo (co jest nieco trudniejsze :) ) - na pin 13 wtyczki licznika. I spryskiwacz się uciszy.
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
screemer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:46
Lokalizacja: Dundalk/Irlandia

Post autor: screemer » 20 mar 2010, 20:42

bardzo dziekuje, jak tylko sie jutro rozjasni ide szukac tej wtyczki ;) Mam nadzieje ze z licznika idzie przewodzik do slupka.

PS: Przypominam ze mam wersje brytyjska - domyslam sie ze wtyczka bedzie za prawym slupkiem, a nie lewym (pod maska wszystko mam wlasciwie w lustrzanym odbiciu) ????
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN

Wnioski:
!!! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !!!

Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 21 mar 2010, 10:34

Spokojnie możesz zaczynać od wtyczki na słupku , bo kabelki do licznika już są . Musisz mieść tylko wsówkę pinową taką około 2mm , bo inaczej będziesz miał problem z połączeniem we wtyczce.

Awatar użytkownika
screemer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:46
Lokalizacja: Dundalk/Irlandia

Post autor: screemer » 21 mar 2010, 16:03

No i rozebralem oba slupki, sciagnalem schowek, kierownice itp. Z tego co widze to w mojej wersji (kierownica po prawej) jest to troszeczke inaczej. Po stronie kierowcy mam tylko 2 wtyczki - biala - 15 pinowa z 2 kabelkami i czerwona 17 pin gdzie pin 9 jest pusty. Po stronie pasazera czyli lewej mam 3 wtyczki w tym jedna czarna, tak jak tmr pisal, ale mam w niej juz jakies kabelki - czarny w 10 i pomaranczowy w 9 pinie. Nie ma nic wolnego w niej. Prosze o dalsze porady ktory pin mam zewrzec do masy - dziekuje bardzo za szybka odpowiedz. Zalaczam fotki jak to wyglada. Dzieki jeszcze raz.
Załączniki
calosc-maly.JPG
zblizenie-maly.JPG
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN

Wnioski:
!!! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !!!

Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 21 mar 2010, 16:36

screemer pisze:Po stronie pasazera czyli lewej mam 3 wtyczki w tym jedna czarna, tak jak tmr pisal, ale mam w niej juz jakies kabelki - czarny w 10 i pomaranczowy w 9 pinie
:) no to weź delikatnie zewrzyj pin 10 z 9 , wyłącz i włącz zapłon. Jak fontanna na FISie znikła - utrwal pracę :)
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 21 mar 2010, 16:59

Jak nie jesteś pewny wybierz drugą opcję jaką podał TMR czyli zworka na kostce przy zegarach tam już musisz mieć tak samo. A z drugiej strony każdy zbiorniczek ma zaslepkę na czujnik czujnik coś koło 25-30zł kawalek kabla i masz jak fabryka bo widzę że i tak już trochę auta rozebrałeś ;-)

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 21 mar 2010, 17:07

;-)
spokojnie, to ta czarna wtyczka wtyczka ze zdjątka. Połącz te piny i wsio.
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

Awatar użytkownika
screemer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:46
Lokalizacja: Dundalk/Irlandia

Post autor: screemer » 21 mar 2010, 21:46

Udalo sie, okazalo sie ze slepy jestem i patrzylem na zle piny - kabelkow niestety od czujnika nie ma - dwie dziury - co widac na jednej z fotek z poprzedniego postu. Polaczyc nalezy ze soba brazowy i brazowo-zolty (czyli tak jak tmr pisal). Z tego co zauwazylem, nie mam cyfrowego predkosciomierza, jedyne co sie pojawilo to w MMi "ogranicznik predkosci" i dodatkowe menu do wybierania ktora opcja w FIS ma byc aktywna. Docelowo jednak chyba sie kiedys skusze na dolozenie tego czujnika. Mimo wszystko bardzo wszystkim dziekuje, nastepny krok to uruchomienie tempomatu (gdzies zalozylem temat, ale sie urwalo po tym jak spytalem jak dostac sie pod podszybie).

Zalaczone fotki z rozwiazania problemu zoltego spryskiwacza na fisie ;) Mostek zrobiony ze spinacza biurowego ;)
Załączniki
pobitwie.JPG
spinacz.JPG
nowe menu2.JPG
spalanie.JPG
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN

Wnioski:
!!! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !!!

Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 22 mar 2010, 11:16

Mówię ci idz do salonu czujnik kosztuje grosze odkręcasz połowę nadkola lewego (od strony drzwi) i widać zbiorniczek i taką gumową zaślepkę wielkości ok. 5zł wkładasza czujnik dwa kable jedziesz z nimi pod licznik i po temacie nie jest to skomplikowane ja u siebie miałem czujnik ale zanim uruchomiłem FIS-a rozebrałem to co pisałem wcześniej żeby sie upewnić czy nie będzie się fonntana darła bo wiedziałem z A4 że tak będzie jeśli nie będę miał czujnika , ale spalanie to masz lajtowe :mrgreen:
a teraz mały offtopic pytanko do TMR-a chodzi mi o regulacje czułości czujnika deszczu nie mogę namierzyć kanału francy :-/ juz przekopałem całą grupę 09 i w blokach pomiarowych na kanale 17 mam odczyty dla czujnika zmierzchu i deszczu ale w tym kanale na adaptacji mam zablokowany kanał przekopałem całą adaptację dla grupy 09 w kanałach od 1-150 i ni hu hu nie wiem czy to wina mojego vaga :-/ Chcialem sobie zmniejszyc czułość czujnika wycieraczek bo mam na manetce ustawione na min a wycieraczki gonią już przy lekkiej mrzawce czasem jak w radiu zapowiadają że będę opady to wycieraczki od razu się włączają :-x

Awatar użytkownika
screemer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:46
Lokalizacja: Dundalk/Irlandia

Post autor: screemer » 22 mar 2010, 14:15

Spalanie fajne nie ... zimny silnik, postoj, ssanie i 1.2tys obrotow. Miedzy innymi po to FISa zamontowalem, bo chcialem sprawdzic ile prawdy w tych 8.5/100km z instrukcji obslugi (wychodzi ze to prawda jedynie gdy na cieplym silniku jedzie sie na szostce z gorki z wiatrem od tylu :) ). Wieczorem sprawdze w ETCE jakie ten czujnik ma oznaczenie i wysle zone zamowic w ASO. Tylko musze gdzies jeszcze wyniuchac 2 zlaczki pinowe i znalezc dziure w scianie grodziowej do przepchania przewodow do srodka kabiny.

Co do czujnika wycieraczek to ja mam znowu odwrotnie - deszcz napiernicza ze az stuka po glowie a wycieraczki mrugna raz na sekunde tylko.

PS: Jak moge odkrecic polowe nadkola ??? To nadkole w A6 sklada sie z 2 polowek ???
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN

Wnioski:
!!! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !!!

Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance

TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: TFSI » 22 mar 2010, 15:35

Nie nadkole jest w 1 części ale jak odkręcisz powiedzmy połowę wkrętów to przy skręconym kole w lewo (jeśli masz zbiornik po lewej stronie bo nie wiem czy każda wersja ma tak samo eu vel ang) można je tak odchylić że wszystko widać ja u siebie tak zrobilem jak sprawdzałem czy to jest faktycznie czujnik oczywiście nie gwarantuje że to wystarczy na 100% przy ciagnięciu kabli ale chyba też się da a w najgorszym przypadku ściągniesz koło i całe nadkole nr tego czujnika to 7M0 919 376 u nas w Polszy kosztuje w ASO dokładnie 32,59zł
U mnie jest odwrotnie mam ustawiną czułość na min. na manetce i wycieraczki gonią przy "paru kroplach" na szybie. Jest to o tyle wkurzające że za pierwszym razem jest OK ale one tak gonią conajmniej kilkla razy gdy szyba jest już sucha co w efekcie daje nieprzyjemne szuranie lub rozsmarowanie zaschniętego syfu co się kończy tym że muszę spryskami ich pracę poprawić dlatego szczerze mówiąc jeżdżę przeważnie bez nich chyba że mocniej pada wtedy ich używam czytałem że ten czujnik jest coś w audikach nie dopracowany ale nie wiem czemu nie mogę znaleść go w adaptacji a powinna być na bank możliwość regulacji jego czułości bo chciałbym go jeszcze bardziej osłabić a u ciebie wygląda że trzeba by go podkręcić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga